[A1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SphereOfLight, 30 jul 2005.

1. WHAT IS A1 GRAND PRIX? (bron: www.a1gp.com)

A1 Grand Prix is the first opportunity in any area of motorsport for nations to compete on a level playing field. It is a series where technology and innovation are deliberately equalised and performance is determined by human bravery, skill and excellence. Team and driver combine to create their advantage and the winning nation raises its flag in celebration.

A1 Grand Prix is more than just another motorsport phenomenon; it's an entirely new sport - The World Cup of Motorsport. Pitting driver against driver and country against country for the first time in history, A1 Grand Prix will bring together 25 nations representing 80 per cent of the world's population to actively compete on a level playing field.

A1 Grand Prix has created a new medium for national and international brands and organisations to promote themselves on a global scale. Through the World Cup of Motorsport, they can join forces with their national teams to be part of this unique sporting event.

The World Cup of Motorsport promotes countries and utilises the national patriotism instilled in every person on the planet not only attracting traditional motorsport and sporting fans but exciting anyone who is passionate about their heritage, country and population.

Dus iedereen maakt gebruik van hetzelfde type race auto waardoor de rijderskwaliteit hopelijk weer doorslaggevend wordt!

2. kriebelvisje

kriebelvisje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben erg benieuwd naar deze klasse, hopelijk met goede rijders
    in ieder geval met Jos Verstappen aan t stuur voor Nederland

3. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb er ook over gelezen en ik ben er zeer benieuwd naar!
    Joss the Boss will be back :cool:

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Nice :cool: ben er benieuwd naar.. is het al bekend waar het op word uitgezonden?

5. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zal wel gewoon op SBS6 of RTL5 worden uitgezonden, zoals altijd met autosport gebeurd...en anders misschien eurosport:)

6. Macosa

Macosa I'm with Flavio

Leuk Bevonden:
    0
    De rijderskwaliteiten moeten de doorslag gaan geven? Gelukkig, was al even bang dat Jas Verstoppen voorin mee zou gaan doen. Ik zie trouwens op die A1 site dat het raceauto's à la Formule 1 betreft, het wordt dus een soort alternatieve F1? Volgens mij wordt het één grote flop.

7. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me zeer interessant. Ik ga het wel volgen. Denk niet dat het een flop gaat worden, aangezien er ontzettend veel geld (1 miljoen prijsgeld per grand prix) in omgaat en al heel wat staatshoofden en andere publieke figuren de sport vertegenwoordigen. Achter dit hele verhaal zit een sjeik, waarvan dit zijn droom is en die waarschijnlijk genoeg vermogen en connecties heeft om de sport de komende decennia te onderhouden ook al draait het zwaar verlies. Ik denk echter dat het wel goed gaat komen en dat dit een mooie aanvulling is op formule 1. Gelukkig wordt het dan ook in de winter gehouden, zodat het niet een directe concurrent wordt. Opvallend is wel dat nergens op de website of in het filmpje ook maar 1x de naam formule 1 valt of de vergelijking daarmee wordt getrokken of verbroken. Wel slim, want dat is wel het eerste wat je doet als je naar die auto's kijkt.

8. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Het feit dat Jos Verstappen meedoet is natuurlijk altijd leuk:)

Deel Deze Pagina