1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze al zo'n twee weken. Gewoon een goed LCD scherm. De computer via VGA aansluiten werkt ook goed, en geeft mooi beeld. Tja, wat moet ik er verder van zeggen. De rest komt wel met de xbox360 }:]

    EDIT: kan geen pictures geven enzo. Op dit moment wordt mijn woonkamer vernieuwd en staat alles in de slaapkamer.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2005
  2. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet echt de bedoeling dat het een show je HDTeleVisie thread wordt. :) Een linkje naar je foto gallerij ofzo is natuurlijk wel leuk, maar om nou de hele thread met mega grote foto's vol te gooien...
     
  3. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    hoezo niet?? Ik zou het wel leuk vinden om zon ding in een kamer te zien. Krijg je meestal een beter beeld van de afmetingen van het gehele ding enzo... *)
     
  4. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Is nog wat aan de prijzige kant, en die voet van dat scherm is ook niet echt nice ofzo. Zou die eraf halen en em aan een draai-arm aan de muur hangen ofzo. Ik wacht nog wel even tot ze wat in prijs gaan dalen. Doe het nu nog wel even met m'n 82cm sony breedbeeld.
     
  6. tecmo

    tecmo user

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
  7. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
  8. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    welke hitachi plasma's bedoel je? de plasma die ik op hun site zie(http://www.hitachidigitalmedia.com/DMG/plasma.jsp) hebben een maximale resolutie van 1024x1024, dat is teweinig voor 720p(1280 x 720) dus ze zijn wel high defenition compatible maar kunnen het niet volledig weergeven denk ik. Ik wacht net als jij ook tot de 360 er is met het kopen van een nieuwe tv, en ik zou graag een (echte) High Definition Plasma willen, maar deze zijn er eigenlijk maar heel weinig, en vaak heel duur.
     
  9. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het niet erg veel met HDTV te maken heeft. :) En zoals ik al zei een linkje naar de foto gallerij is natuurlijk wel aardig en er zijn zat threads op xboxworld om het te showen.

    @ Beuker
    Die 3000:1 is indd niet helemaal waar, maar feit blijft dat hij wel over een hogere contrast waarde beschikt en toen ik ze met elkaar kon vergelijken de samsung (LE26R51B) een veel mooier en voller beeld had dan ze broertjes.
    En die lichtsensor past niet het contrast maar de helderheid aan. Alleen doet hij dat net iets te vind ik persoonlijk. Maar goed het is wel handig en ik maar er wel gebruik van.
     
  10. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Zag net wat mensen afvragen wat de standaard word in de hdtv wereld, de hd dvd players gebruiken iig HDMI

    Lees meer hierrrr
     
  11. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik had precies hetzelfde, ik wilde bij wijze van spreken al naar de winkel rennen om een schermpje aan te schaffen toen ik mezelf toch tegenhield en aanrade om nog even te wachten tot de X360 werkelijk heel erg dichtbij is :)
     
  12. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde eigenlijk als de Xbox uitkwam dat ik hem gelijk met een HDTV'tje aanschaf.
    Maar na een paar dagen goed nadenken kwam er bij mij toch op dat ik hem toch een jaar later neem. Ik denk namelijk dat de Xbox360 snel wordt uitverkocht en de volgende stroom langzaam op gang komt. En omdat de PS3 een jaar later uitkomt, zijn de xboxen vast met leuke aanbiedingen of packs in de schappen. Voor de rest zullen er veel meer keuzes zijn in tv's omdat de vraag flink toeneemt.
    En tot die tijd heb ik ook vast genoeg geld om een 360 en een tv tegelijk te kopen :)
     
  13. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
  14. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, prima scherm. Ik heb z'n grotere broer besteld, de 32". Ik heb even staan kijken naar het beeld, ziet er prima uit. Kijkhoek is ook zeer goed en je hebt genoeg aansluitingen. Hij stond wel naast een aantal Philips schermen, en die zagen er beter uit, maar daar moest ik al gauw 8 a 900 euro bijdoen. Dat vond ik ff teveel van het goede. Bij de Philips heb je overigens maar weinig aansluitingen, 1 digitale over het algemeen :{
     
  15. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in 2001 in Epcot World Disney Florida al een hdtv megascherm aan het werk gezien. Dat was een basketbalwedstrijd. Het leek net alsof je in de zaal zelf aanwezig was.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Banjy, vriend....maat :)

    Allereerst wil ik ff zeggen dat ik dit een hoogst interessante thread vind, want ook ik vorm geen uitzondering op de mensen die vanwege de komst van de X360 en later ook PS3 er serieus over is gaan denken om een nieuwe TV aan te schaffen. Een HDTV dus, of eentje die het ondersteunt zoals je het zegt. Mijn probleem is echter het volgende....

    Ik heb geen RETE verstand en kom ook geen wijs uit al die specs/getalletjes/benamingen voor van alles wat ik hier te lezen heb gekregen. Dit heb ik altijd al gehad ; bij het zien/vergelijken van PC specs, console specs of in dit geval dus TV specs wordt mijn arme hoofdje helemaal draaierig. Simpel gezegd : het zegt me vrijwel allemaal niks, eigenlijk alleen het begrip "resolutie" zegt me wat als ik heel eerlijk moet zijn.

    Ik besef en weet echter ook wel dat ik hoe dan ook, met een HDTV optimaal (lees : optimaler) kan gaan genieten van mijn nieuwste gamepies op mijn nieuwe consoles. Conclusie : ik wil zo'n ding tegen die tijd dat de X360 uitkomt dan ook echtwel zo snel mogelijk hebben. Probleem is echter grotendeels geld.....en daar zal ik echt niet de enige in wezen.

    Nu is mijn vraag, stel ik heb een bedrag van laten we zeggen 1500 euro te besteden....kan ik daar een fatsoenlijke HDTV van kopen tegen die tijd ? Ik ben zelf ook wel een beetje merken-mens (:9), merken als Philips, Sony en idd Samsung zijn volgens mij ook echte A-merken. Ik ben dus niet op zoek naar een of ander B-merk. Nou een Plasma TV is onbetaalbaar als ik dat zo begrepen heb, daar heb ik het dan ook niet over....LCD betere keuze dus ? Maar ja dan zit ik weer met het feit dat m'n geluid niet optimaal is zoals ik begrepen heb, aangezien ik GEEN surround set heb en ook niet van plan ben aan te schaffen omdat ik daar simpelweg de ruimte niet meer voor heb op m'n kleine kamertje....Kan ik dus niet beter gewoon een "kast" (ofwel grote dikke, wist niet hoe ik het anders moest noemen :9) HDTV kopen of zijn er nog meer keuzes ? En leg aub dan goed uit wat de verschillende keuzes zijn want nogmaals, ik snap er de ballen niet van ;)

    Verder ben ik niet te mierenneukerig, hoe hoger de resolutie die de TV aankan hoe beter natuurlijk.....maar ik hoef niet het "beste van het beste", zeker niet als dit niet voor rond dat bedrag te krijgen is. Ik wil hier nog wel ff bijzeggen dat ik nu ff UITGA van 1500 euro (het kost me lang zat daar na de X30 nog voor te moeten sparen), maar mocht je nou echt zeggen van "nou voor 500 euro meer heb je beter dit en dat zus en zo"....dan volg ik dat advies op natuurlijk :) Om het me nog makkelijker te maken : geef me na je advies anders een link van Nederlandse retailers waar ik HDTV's die aan mijn eisen voldoen (dus goed merk, in de prijsklasse tussen 1500 en 2000 euro mits die er uberhaupt zijn) kan vinden. Ik wil best vergelijken, maar nogmaals de specs zeggen me gewoon te weinig ! :mad:

    Ik hoop dat je me van een goed advies kunt voorzien (zoveel mogelijk in "gewone mensentaal" dus om het zo maar te zeggen), en eventueel een goede uitleg van wat al dat 720p of 1080i/p gebeuren (als ik het zo goed uit me hoofd neerzet hoor :9) precies inhoudt en waar um de wezenlijke/merkbare verschillen in zitten.....want ik ben echt een leek :mad: Over de aansluitingen en dergelijke want hier heb ik ook geen verstand van ; dat zie ik dan allemaal wel, als ik maar weet of de HDTV geschikt is om straks met de X360, EN straks met de PS3.....gewoon een bevredigende beeldkwaliteit neer te zetten voor me. En nogmaals : mierenneuken doe ik niet aan, maar ik wil wel kwaliteit en duidelijk merkbaar verschil tussen mijn "gewone" TV nu, en straks die HDTV :)

    Tot slot wil ik er nog ff bijzeggen dat het mij bij die HDTV dalijk PUUR gaat om het spelen van games op de nieuwe consoles....en dus niet zozeer of ik er TV zenders straks ook in die kwaliteit mee kan ontvangen, want ik kijk toch nooit TV :9 Ofwel, is er naast de HDTV zelf en natuurlijk m'n nieuwe console(s) nog sprake van andere randapparatuur (en dus kosten) waar ik rekening mee moet houden ? Of is de benodigde apparatuur daarvoor per console gewoon afgestemd en dus te verkrijgen bij videogameszaken, of zit dat bijvoorbeeld gewoon bij je X360 als je um koopt ? Ik stel misschien domme vragen, ik weet het niet....maar ik heb er echt geen verstand van. En niet gesteld is misschien nog dommer denk ik altijd maar....

    Alvast bedankt !

    Greetz, Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  17. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie post Z3RO-P4R4DOX, ook ik hou de ontwikkelingen goed in de gaten, maar jij vraagt precies wat ik eigenlijk al die tijd al had willen vragen.
    Ik heb zelfs mijn auto al weggedaan om geld te besparen zodat ik straks het mooiste van het mooiste aan kan schaffen.(hoezo gameverslaafd)
    Oh ja, je kan nooit een domme vraag stellen, alleen een dom antwoord geven!
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.....na deze thread met al zijn posts een stuk of 10 keer te hebben doorgelezen begonnen zelfs bij deze leek hier een aantal dingetjes te dagen.....

    Wat ik dus begrijp is dat 720p staat voor progressive scan en 1080i voor interlaced....ofwel het heeft met de vernieuwing van de beeldlijnen te maken zoals je in je openingspost zegt Banjy ? Bij die tweede is er sprake van een hogere resolutie dan bij die eerste, maar het is dus interlaced.....en van veel mensen hier begrijp ik dat progressive scan toch mooier is. Als ik iets verkeerd begrepen heb moet je het zeggen hoor ;) Maar mijn conclusie is dus : 720p ondersteuning is goed genoeg, hoeft niet perse 1080i te zijn ? Is dat eerste dan ook goedkoper ?

    Ik snap alleen dat hele verhaal van het downscalen nog steeds niet, dat gaat er ff niet in, idem dito voor dat native resolutie gebeuren....misschien wat meer uitleg hierover zou welkom zijn :) Ow en btw die laatste vraag van me in m'n vorige post was dus idd dom denk ik, want aangezien ik voorlopig m'n consoles en m'n consoles alleen wil gebruiken voor HDTV (en die dus de bron vormen voor de ontvangst)....heb ik dus geen andere randapparatuur nodig ? Ook weer ff zeggen als ik het verkeerd heb hoor....ik zit maar wat te brainstormen :)

    Goed en dan als laatste, ik lees van veel mensen hier dat die Samsung LE32R51 sowieso een goeie keuze is....maar das dus een LCD, en wat ik in me vorige post al zei wat ik had begrepen....was dat je dan als je geen surround set hebt met een CRT (ik noemde het "kast", grote dikke TV :9) toch een betere geluidskwaliteit hebt vanwege de grotere klankkast die het ding heeft. Maar dat de LCD weer meer andere voordelen biedt, betere ontvangst enzo als ik het correct heb ? Ofwel kort gevraagd : wegen de voordelen van de aanschaf van een LCD (eventueel dus die Samsung LE32R51) op tegen het voor mij geldende nadeel van minder geluidskwaliteit aangezien ik geen surround set heb ? En nogmaals : ik heb ook geen ruimte voor een surround set op m'n kamertje al zou ik het willen....Is die verminderde geluidskwaliteit aanzienlijk groot, of valt het wel mee ? Want een CTR levert dus betere geluidskwaliteit zonder de hulp van een surround set (wat dus voor mij geldt), alleen een LCD geeft weer betere ontvangst en beeld ? Als ik dit correct heb is een LCD op de lange termijn dus een verstandigere aankoop ?

    Haha ik weet het, ik stel veel vragen en misschien nog steeds domme....can't help it ;) Ik wil alles gewoon zo duidelijk mogelijk hebben voordat ik een keuze maak en naar de winkel ren tegen die tijd....en aangezien ik maar van weinig dingen verstand heb op dit gebied redeneerde ik dat ik beter alles maar zo duidelijk mogelijk kon vragen, dan helemaal niks vragen en later voor verrassingen komen te staan :)

    Btw : als die Samsung LE32R51 echt zo'n goeie keus is (dat wil ik dan nog wel een keer bevestigd hebben :9), en iets waar ik op de lange termijn mee vooruit kan....dan hoop ik het met me pa en ma op een dealtje te kunnen sluiten aangezien ie niet goedkoop zal zijn lijkt me :9 Maar dan heb ik WEL alvast een goeie HDTV, waarmee ik zeker ben van veel kwalitatief goed speelplezier de komende jaren ! :D En ook heel belangrijk, ik wil op die HDTV straks dus zowel mijn X360, ALS mijn PS3 tegelijk aansluiten....dan heb ik dus 2 aansluitingen nodig. Heeft dat iets met die HDMI/DVI aansluitingen te maken die in de openingspost staan, of zit ik nou helemaal verkeerd ?? En als de Samsung LE32R51 die 2 aansluitingen niet heeft, wat is dan een goed alternatief model/merk ? Graag een link ook weer a.u.b. :)

    EDIT : Ik zie dat die Samsung LE32R51 wel een stuk duurder is dan de Samsung LE26R51....wat is het verschil ? Is die goedkopere minstens net zo goed qua specs, maar gewoon iets kleiner dan ?
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dank je, heb ik jou de moeite van deze ontzettend lange verhalen weer bespaard ;)
    En jah ik ben dan net zo gamesverslaafd als jij, ik wil ook het mooiste van het mooiste op me beeldscherm kunnen toveren straks met die nieuwe consoles no matter what :9 Game on ! :D
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal ook eens een poging doen om het wat te verduidelijken.

    We spreken van HDTV als het signaal een resolutie heeft van 1280x720 of 1920x1080. De 1280x720 variant is vrijwel altijd een progressief signaal, progressief wil zeggen dat het beeld in 1x volledig wordt opgebouwd. De 1920x1080 variant kom je zowel in een interlaced variant als progressief variant tegen. Het verschil met interlaced is dat het in dit geval het beeld in 2x wordt opgebouwd, eerst de even lijnen en dan de oneven lijnen (of omgekeerd). Het nadeel hier van is dat bij snelle actie neem een spel als halo en je draaid snel in de rondte dan zie je eerst het beeld met de even lijnen, op het moment dat nu het beeld met oneven lijnen wordt opgebouwd ben je in het spel alweer een stukje verder gedraaid. Het beeld wat dan wordt opgebouwd verspringt dus ten opzicht van het eerste beeld, dit noemen ze "combing".

    Hier zie je een simpel voorbeeldje:
    [​IMG]

    Conclusie uit het bovenstaande is dat snelle actie sport / games het beter doen met een progressief signaal. Met name de 1080i signalen zijn meer geschikt voor films. In de praktijk kijk ik zelf nogal veel films in 1080i en heb hier totaal geen problemen met combing effects als je de juiste software gebruikt.

    Op dit moment zijn er volgens mij geen 1080i displays te krijgen in nederland, als is 720p wat er te koop is op hd gebied, dus je hebt geen keus, lekker makkelijk :)

    Downscalen is niet zo heel ingewikkeld, stel je hebt een tv met 720P resolutie en deze is compatible met 1080i dan past de tv een 1080i zodanig aan dat het op 720P kan worden weergegeven. In de praktijk zul je strax je 360 instellen op 720P en hoeft je tv niets te scalen.

    Voor wat betreft de klank van een crt tov een lcd, hier is denk ik niet echt 1 antwoord op, het is niet per definitie dat een crt beter zal klinken tov een lcd of plasma, dit zal per model verschillen. Ik verwacht niet dat er grote verschillen zullen zijn en als je al op een klein kamertje zit te gamen zal het maar weinig uitmaken. Qua beeld blijft een crt het mooist gevolgd door plasma / lcd. Je zult alleen voor hd alleen geen crt vinden in nederland daarvoor kom je toch weer bij een lcd of plasma terrecht. LCD heeft daarbij mijn voorkeur.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina