Banjy, vriend....maat
Allereerst wil ik ff zeggen dat ik dit een hoogst interessante thread vind, want ook ik vorm geen uitzondering op de mensen die vanwege de komst van de X360 en later ook PS3 er serieus over is gaan denken om een nieuwe TV aan te schaffen. Een HDTV dus, of eentje die het ondersteunt zoals je het zegt. Mijn probleem is echter het volgende....
Ik heb geen RETE verstand en kom ook geen wijs uit al die specs/getalletjes/benamingen voor van alles wat ik hier te lezen heb gekregen. Dit heb ik altijd al gehad ; bij het zien/vergelijken van PC specs, console specs of in dit geval dus TV specs wordt mijn arme hoofdje helemaal draaierig. Simpel gezegd : het zegt me vrijwel allemaal niks, eigenlijk alleen het begrip "resolutie" zegt me wat als ik heel eerlijk moet zijn.
Ik besef en weet echter ook wel dat ik hoe dan ook, met een HDTV optimaal (lees : optimaler) kan gaan genieten van mijn nieuwste gamepies op mijn nieuwe consoles. Conclusie : ik wil zo'n ding tegen die tijd dat de X360 uitkomt dan ook echtwel zo snel mogelijk hebben. Probleem is echter grotendeels geld.....en daar zal ik echt niet de enige in wezen.
Nu is mijn vraag, stel ik heb een bedrag van laten we zeggen 1500 euro te besteden....kan ik daar een fatsoenlijke HDTV van kopen tegen die tijd ? Ik ben zelf ook wel een beetje merken-mens (), merken als Philips, Sony en idd Samsung zijn volgens mij ook echte A-merken. Ik ben dus niet op zoek naar een of ander B-merk. Nou een Plasma TV is onbetaalbaar als ik dat zo begrepen heb, daar heb ik het dan ook niet over....LCD betere keuze dus ? Maar ja dan zit ik weer met het feit dat m'n geluid niet optimaal is zoals ik begrepen heb, aangezien ik GEEN surround set heb en ook niet van plan ben aan te schaffen omdat ik daar simpelweg de ruimte niet meer voor heb op m'n kleine kamertje....Kan ik dus niet beter gewoon een "kast" (ofwel grote dikke, wist niet hoe ik het anders moest noemen ) HDTV kopen of zijn er nog meer keuzes ? En leg aub dan goed uit wat de verschillende keuzes zijn want nogmaals, ik snap er de ballen niet van
Verder ben ik niet te mierenneukerig, hoe hoger de resolutie die de TV aankan hoe beter natuurlijk.....maar ik hoef niet het "beste van het beste", zeker niet als dit niet voor rond dat bedrag te krijgen is. Ik wil hier nog wel ff bijzeggen dat ik nu ff UITGA van 1500 euro (het kost me lang zat daar na de X30 nog voor te moeten sparen), maar mocht je nou echt zeggen van "nou voor 500 euro meer heb je beter dit en dat zus en zo"....dan volg ik dat advies op natuurlijk Om het me nog makkelijker te maken : geef me na je advies anders een link van Nederlandse retailers waar ik HDTV's die aan mijn eisen voldoen (dus goed merk, in de prijsklasse tussen 1500 en 2000 euro mits die er uberhaupt zijn) kan vinden. Ik wil best vergelijken, maar nogmaals de specs zeggen me gewoon te weinig !
Ik hoop dat je me van een goed advies kunt voorzien (zoveel mogelijk in "gewone mensentaal" dus om het zo maar te zeggen), en eventueel een goede uitleg van wat al dat 720p of 1080i/p gebeuren (als ik het zo goed uit me hoofd neerzet hoor ) precies inhoudt en waar um de wezenlijke/merkbare verschillen in zitten.....want ik ben echt een leek Over de aansluitingen en dergelijke want hier heb ik ook geen verstand van ; dat zie ik dan allemaal wel, als ik maar weet of de HDTV geschikt is om straks met de X360, EN straks met de PS3.....gewoon een bevredigende beeldkwaliteit neer te zetten voor me. En nogmaals : mierenneuken doe ik niet aan, maar ik wil wel kwaliteit en duidelijk merkbaar verschil tussen mijn "gewone" TV nu, en straks die HDTV
Tot slot wil ik er nog ff bijzeggen dat het mij bij die HDTV dalijk PUUR gaat om het spelen van games op de nieuwe consoles....en dus niet zozeer of ik er TV zenders straks ook in die kwaliteit mee kan ontvangen, want ik kijk toch nooit TV Ofwel, is er naast de HDTV zelf en natuurlijk m'n nieuwe console(s) nog sprake van andere randapparatuur (en dus kosten) waar ik rekening mee moet houden ? Of is de benodigde apparatuur daarvoor per console gewoon afgestemd en dus te verkrijgen bij videogameszaken, of zit dat bijvoorbeeld gewoon bij je X360 als je um koopt ? Ik stel misschien domme vragen, ik weet het niet....maar ik heb er echt geen verstand van. En niet gesteld is misschien nog dommer denk ik altijd maar....
Alvast bedankt !
Greetz, Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX
Laatst bewerkt: 10 aug 2005