1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Hallo allemaal ik richt deze thread op om te praten over roken te praten.
    Als er tegen roken bent kan je het ook zeggen.
    Als je voor roken bent kan je het ook zeggen.

    Voor de gene die roken.
    Waarom ben je begonnen vertel het hier.
    Doe je het stieken of mag je het gewoon van je ouders/verzorgers.
    En hoe oud ben je of was je toen je begon met rookte of stopte met roken.

    Ik ben begonnen toen ik een jaar of 14 was.
    Nu ongeveer meer als 1 jaar.
    Ik ben begonnen omdat ik heel erg nieuwsgierig was naar een sigaret.
    En toen eens na school met 4 vrienden die rookte allemaal ik nog niet.
    en ik vroeg eens om een teug en nam er een, de meeste mensen vinden de 1e teug heel vies maar ik vond het juist heel lekker.
    de volgende dag kocht ik een pakje en deeld ook wel eens uit aan me vrienden.
    ik deed gemiddel 1 en halve week met 1 pakje.

    maar nu ik dat ik de hele tijd stiekem rookte moest en zou ik het eens moeten vertellen.
    Dus gister avond vertelde ik het me moeder ze was er niet blij mee.
    Maar ze kan me niks verbieden omdat ze zelf 11 jaar gelden ook heeft gerookt vanaf haar 13 jarige leeftijd.
    maar nu moet ik mijn vader vertellen ben nu alle moed aan het verzamelen om het te vertellen.
    maar hij mag me ook niks verbieden.

    dit is mijn ervaring van mij.

    ooja en mensen die doe nzeuren het is slecht voor je ja ik weet dat ook maar op vandaag is alles slecht voor je.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja ik ben niet anti roken, maar ik zelf nooit gaan roken

    1 ) Roken is duur
    2 ) Roken werkt verslavend (net als koffie, thee en drank)
    3 ) als een niet roker met een roker zoent is het smerig
    4 ) Rokers hebben een slechte adem en ruiken minder fris
    5 ) Roken is slecht voor de huid. Roken versnelt het verouderings proces. Mensen die niet roken hebben een gezonder gelaat
    6 ) Roken is slecht voor de longen

    Dit zijn wat gedachtes
     
  3. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je wilt roken doe je dat maar, meestal kan ik er wel tegen. Ik zou iig nooit gaan roken (sigaret dan), kijk maar naar de redenen van Fardo.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Ik heb zelf in mijn hele leven nog nooit een sigaret gerookt.Het trekt me gewoon niet en stinkt dus ik heb absolut geen behoeft om te roken, zelfs niet om het gewoon een keer te proberen.

    Verder moet je maar naar de punten in Fardo's post kijken
     
  5. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik ben toen ik 18 was begonnen met roken. Ik had geen zin meer om te studeren en ben een jaar gaan werken. Uit verveling ben ik mee gaan roken met collega's. Mijn ouders vonden het jammer, maar geen probleem, zij roken ook.
    Ik ben nu een paar maanden gestopt. De voornaamste reden is dat ik het zonde vind van het geld en dat ik echt merkte dat mijn gezondheid achteruit ging. Heb 12 jaar een pakje per dag gerookt. Van het geld dat ik "overhou" betaal ik mijn hobbies of ga ik lekker uit eten met mijn vriendin.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk lastig is om niet te roken en heb nu nog steeds wel eens de behoefte om er een op te steken, maar ik wil het absoluut niet meer. Het maakt me trouwens niet uit of mensen om me heen wel roken en ook bij mij thuis, ik had er zelf ook altijd een hekel aan om buiten te moeten roken. Ik ben geen moraalridder en ze moeten doen wat ze niet kunnen laten. Ik vind rook wel echt gaan stinken, dat merk ik vooral als je langs iemand loopt die net heeft gerookt, vooral als dat buiten gebeurt.
    Voor de rest vind ik dat je het gewoon moet vertellen. De rooklucht is bijna niet te verhullen en ik vind dat als je de beslissing hebt genomen om te gaan roken je er niet over moet gaan liegen, als je bang bent voor je ouders om zo iets te vertellen is er iets goed mis met de relatie. En al worden ze boos, het is je eigen keuze en dan moet je ook de vrantwoordelijkhied dragen. Ook als je je rijbewijs zou krijgen als je tot je 18de niet hebt gerookt :), ouders die zo'n afspraak maken hebben zowieso niet goed nagedacht....
     
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik heb echt een hekel aan roken, allebei mijn ouders roken. Toen ik op vakantie was (2 weekjes geleden) heb ik wel een aantal trekken van een sigaret genomen, maar ik was op dat moment flink aangeschoten en merkte er totaal niks van. Toen de volgende dag mijn ouders een sigaret opstaken, ging ik maar uit de buurt, want het stinkt gewoon te erg.
     
  7. jeroen kroes

    jeroen kroes hertog jan ownage

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    1 roken is dom 2 roken is duur 3 roken is nergens voor nodig 4 je kunt beter lam zuipen vind ik 5 bier is lekkerder 6 roken is voor sneuje mensen
     
  8. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    7 ) Je word er sneller onvruchtbaar door 8)
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb nu iets van 8 jaar gerookt, vanaf me 16de tot me 23ste. Gelukkig kan ik nu zeggen dat ik gestopt ben, merkte de afgelopen tijd dat mijn ademhaling erg achteruit ging. Dit merkte ik vooral aan dat ik het erg benauwd kreeg, en wat dus door het roken komt. Hoe ik met roken in aanraking ben gekomen is denk ik hetzelfde als bijna bij iedereen, gewoon door vrienden 'aan het begin natuurlijk omdat het stoer lijkt (ook al willen sommigen dat nog welis ontkennen), daarna raakte ik toch best verslaafd aan sigareten. En het is dan meer het gevoel van als je je verveeld, of gestressed bent dat je iets in je handen hebt. Maar het kan ook (en dat kan ik nu best zeggen) voor de gezelligheid zijn hoor, ik rookte natuurlijk vaak als ik uit ging, en als ik bij vrienden was. Tja de reden (waarom mensen roken) is mischien soms erg moeilijk te bevatten voor niet-rokers, daarom vind ik ook niet dat roken helemaal verboden zou moeten worden. Het is een keuze die jezelf maakt, maar vind wel dat niet-rokers geen last van de rokers moeten hebben. Nu ik niet meer rook, voel ik me gelijk een stuk beter (lees: gezonder), want elke dag opstaan met een vieze smaak in je smoel is ook geen pretje. :)

    Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij Nusti's zijn post.
     
  10. Marnixio

    Marnixio World Of Warcraft

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^ Roken geeft niks extra's vind ik, van bier word je lam van wiet word je stoned blablabla maar bij roken heb je niks behalve dat je stinkt, en het is te duur.
     
  11. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik heb niet het gevoel van: "ik mis iets"

    Dus waarom zou ik het dan überhaupt proberen. :)
     
  12. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Als ik wel eens strees heb oik was ene heletijd gelden uit een les gestuurt en moest ik nog ergens heen ik aan me vriend geef me een peuk.
    ik was gestrest van binnen.

    dus nam die sigaret en werdt van zelf wat rustiger.

    en ja wat mensen roken is duur ja dat is ook.

    maar mensen die roken om stoer te doen die vind ik echt zielig.


    ik zeg altijd als je zelf bent ben je stoer genoeg.
     
  13. bilsplijter

    bilsplijter Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet tegen rokers, maar het ruikt idd niet fris..

    Maar eigenlijk zouden de rokers eens voor de gein even moeten uitrekenen wat hun zoal op een jaarbasis uitgeven aan sigaretten ;)

    (GEEN idee hoeveel een pakje kost)
    1 pakje in de week = 3 euro
    3 euro X 52 weken = 156 euro (343 gulden)

    Kan je als gamer toch weer 2 leuke games voor kopen waar je meer aan hebt dan roken ;)
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Toch is dat 'stoer' zijn wel een voornamelijkste reden dat veel jongeren met roken beginnen, ze zien dat meestal de stoere guy/girl uit een film rookte. En denken van wow 'die is stoer/dat ziet er stoer uit' laat ik dat ook eens proberen. En idd nicotine heeft een kalmerende uitwerking op je hersenen. Daarna kan je je vaak ook beter concentreren.
     
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat zou wel kunnen, want ik ging voor het examen altijd ff roken, en dan was ik wel minder gespannen erover ... Of bijvoorbeeld, eergister maakte mijn vriendin het uit, en ik ga ff een peuk roken, en ik voelde me "rustiger". Verder rook ik niet vast, eigenlijk alleen als ik er zin in heb ofzo, of gewoon uitga. K'was ermee begonnen toen ik me helemaal doodverveelde op kamp vorig jaar :{

    Maar ik sta NIET op het schoolplein te roken zovan; Kijk mij eens ! Nee, k'ben ermee begonnen (of moet ik zeggen doorgegaan?) omdat ik wel lekker vond en zoals Excess-Denied zei; "rust gevend". Mijn ouders oom een tante en veeel mensen die ik ken, roken ...

    Sja, zoals ik las, hebben jullie hier heeeel andere meningen over. Maarja ...
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Roken heeft niet echt een kalmerend effect ... wel word je bloedsomloop gestimuleerd, omdat je lever en neiren harder moeten werken om de gif stoffen op te ruimen. Tevens heb je als je rookt minder actiefe zuurstof in je lichaam. Gevolg je voelt je moe (rustig) ... sommige rode bloedcellen kunnen namelijk dan geen bloed meer opnemen (Koolstofmonoxide verbinding met je bloedcel (dit is een sterke verbinding))
     
  17. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Roken heeft weinig voordelen ja het werkt soms kalmerrend maar wat blijkt nu de na delen winnen toch.

    en je handen gaan er na stinken.
    maarja.
    nu ben ik nog neit verstandig ik kan er van afblijven maar soms he bik zulke zin in dat ik een moet.
    miss over jaar of 2 dat ik echt goed stop.

    en gewoon 2/4 sigaretten per dag doe en als ik uit ga dan rook je tuurlijk wat meer.
     
  18. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Aha...maar daar zit je fout.Een pakje kost rond de 4.00.En een straffe roker doet vaak met 2 pakjes per week (of niet meer!)
    2 pakjes per weer = 8 euro
    52 x 8 = 416 eur per JAAR (915,2 gulden)

    Ps. Ik rook niet maar mijn ouders roken, ik vind het een walgelijke en smerige gewoonte.Ik ga nooit met iemand uit die rookt en zoen er helemaal niet mee.Simpel weg omdat ik mensen die roken nog dommer dan de achter kan van een varken vind.Niks persoonlijks gezien..de mensen kunnen heel aardig zijn.
     
  19. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Kalmerend effect of niet, ik ga er niet aan beginnen, voor je het weet ben je nog verslaafd :eek: Ik heb nooit gerookt en zal het ook niet doen.
     
  20. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rook niet!
    Vind het te duur en train te hard daarvoor daardoor zou mijn conditie en spiermassa alleen maar verminderen door dat!
     

Deel Deze Pagina