[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    @Mchief: Tom Clancy boeken:
    Fictie
    Op volgorde van publicatie:

    1984 - The Hunt for Red October, Nederlandse vertaling: De jacht op de Red October
    1986 - Red Storm Rising, Nederlandse vertaling: Operatie Rode Storm
    1987 - Patriot Games, Nederlandse vertaling: Ongelijke strijd
    1988 - The Cardinal of the Kremlin, Nederlandse vertaling: Kardinaal van het Kremlin
    1989 - Clear and Present Danger, Nederlandse vertaling: De Columbia connectie
    1991 - The Sum of All Fears, Nederlandse vertaling: Golf van ontzetting
    1993 - Without Remorse, Nederlandse vertaling: De meedogenlozen
    1994 - Debt of Honor, Nederlandse vertaling: Ereschuld
    1996 - Executive Orders, Nederlandse vertaling: Uitstel van executie
    1996 - SSN
    1998 - Rainbow Six, Nederlandse vertaling: Uur der waarheid
    2001 - The Bear and the Dragon, Nederlandse vertaling: De beer en de draak
    2002 - Red Rabbit, Nederlandse vertaling: Het rode gevaar
    2003 - The Teeth of the Tiger, Nederlandse vertaling: De tanden van de tijger
    [bewerken]
    Non-fictie
    1993 - Submarine
    1994 - Armored Cav
    1995 - Fighter Wing
    1996 - Marine
    1997 - Into the Storm
    1997 - Airborne
    1999 - Carrier
    1999 - Every Man a Tiger
    2001 - Special Forces
    2002 - Shadow Warriors
    2004 - Battle Ready

    bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tom_Clancy

    Zo iets? :cool:

    1998 - Rainbow Six, Nederlandse vertaling: Uur der waarheid
    wat geweldige vertaling btw. Ik snap nooit waarom ze de titels niet hetzelfde houden bij het vertalen
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2005
  2. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb deze vakantie voor eht eerst echt boeken gelezen, erg leuk om te doen. Voornamelijk thrillers:

    De Broncode - Erik smit - Verhaal over de uitvinder Jan Sloot die een coderingstechniek uitvond, maar voordat het onthuld werd, overlijdt hij onverwachts.

    Terug naar de kust - Saskia Noort - Een literaire thriller over een vrouw die gestalkt en bedreigd wordt.

    De Da Vinci code - Dan Brown - verhaal spreekt voor zich, een echte aanrader :)
     
  3. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Samenvattingje werkt perfect hoor je hoeft niets te lezen :D
    Op de MAVO had ik een 9,5 voor mn mondeling met geen boek gelezen *)
    En op de HAVO een 6 voor mn mondeling met ook geen boek gelezen :cool:
     
  4. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet met je eens, zijn boeken blijven in grote mate onvoorspelbaar en vol verrassingen. Daarnaast is het heel leuk om de speurtocht voor te zijn, ga maar eens met een encyclopedie ernaast zitten (heb ik niet constant gedaan hoor :+).

    Verder staan er ook hele overtuigende en mooie betogen in, over bijvoorbeeld de kerk (bijv. camerlengo's betoog over de wetenschap..). Peter Langdon springt overigens niet zonder hulpmiddelen uit die helikopter, dus Superman is hij allerminst :)

    Uiteraard komt Deel 3 uit de Brown serie ook snel op mijn lijst :). Het Sigma Protocol moet ik tot mijn grote schaamte nog lezen, ondanks dat ik hem wel thuis heb liggen.

    Heeee... dat stond ook op mijn achterkant :+
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Het was ook een pageturner door zijn manier van schrijven. Dat vond ik het enige irritante aan het boek. Hij gebruikte trucs om het spannend te maken. Een ervan was het meest irritant, dan vertelde hij een stuk en precies als er iets ging gebeuren begon het volgende hoofdstuk met een ander deel van het verhaal. Daardoor moest je eerst een ander stuk door, wilde je erachter komen wat er gebeurt. Beetje irritant, maar wel kick verhaal.
     
  6. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet zeggen dat de boeken waar een aantal verschillende plotten door elkaar lopen, mij het meeste aanspreekt. Anders wordt het snel zon en toen en toen dat verhaaltje. Juist door die verschillende invalshoeken breng je veel spanning in een verhaal.
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik ben niet zo'n lezer maar ik heb nu van een maat een boek te leen. Ik probeer toch wel een flink wat bladzijdes per week te lezen maar het komt er niet echt van. Zo geforseerd tewerk gaan is misschien ook niet het beste wat je kunt doen O-) Ik lees nu de het eerste boek van de Nederlandse versie van The Wheel Of Time genaamd Het Rad Des Tijds: Het Oog Van De Wereld. Ben nog niet zo ver :+
     
  8. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    IK hou ook van Tom Clancy boeken, indd de Net Force serie was wel boeiend. Verder heb ik alle Harry Potter boeken gelezen, moet nog wel aan het 6de deel beginnen. Ik wil ook nog is aan de DaVinci code beginnen maar dat zal wel de volgende vakantie worden .. 8)
     
  9. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal omdat er vanuit die verschillende invalshoeken (bij Dan Brown dan), er op een dergelijke manier problemen mee spelen dat je of sympathie gaat voelen voor de donkere kant van het verhaal (Silas, Da Vinci Code) of complete afkeer (Assassijn, Bernini). Het zijn weliswaar maar voorbeelden uit twee boeken, maar toch komt dit heel mooi naar voren.

    Lezen er ook mensen Nederlandse literatuur? Iets waarvoor ik een complete afkeer heb, maar dat zal wel kunnen komen doordat het verplicht moest op mijn middelbare school :)

    Vorig jaar heb ik nog een boek van George Orwell gelezen, Animal Farm. Echt een ontzettend leuk en goed boek. Super leuk om te zien hoe bepaalde personen uit het verleden (tot van hedendaagse tijd) vergeleken worden.
     
  10. Ecnelis

    Ecnelis Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lees vooral boeken van nederlandse schrijvers (heb er ook nooit moeite mee gehad boekverslagen voor te maken :p) maar ook de boeken van bijvoorbeeld per nilsson zijn ook mooi. Ook biografieën lees ik veel, ben nu bezig in een biografie over Guevara.
     
  11. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich ben ik geen boekenlezer, maar aangezien het voor school verplicht is heb ik er toch al een aantal gelezen. Voor Nederlands onder meer De Tweeling van Tessa de Loo, wat ik persoonlijk een van de lekkerst weglezende boeken vind die de Nederlandse literatuur kent. Verder ook nog voor Engels Pride & Prejudice gelezen, een boek dat ik zeker niet aan kan raden. De schrijfstijl zorgt er voor dat je je echt door de bladzijdes heen moet knokken.

    Het laatste boek dat ik niet voor school gelezen heb is het boek 'Ik was twaalf en ik fietste naar school' van Sabine Dardenne, een van de meisjes die door Marc Dutroux misbruikt is. Het verhaal greep me bijzonder aan, vooral ook hoe ze in detail weet te treden, ik vind dat eerlijk gezegd gewoon beangstigend.
     
  12. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Tessa de Loo, Eeek. Ik heb de meisjes uit de suikerwerk fabriek gelezen, plus de rest van de verhalen uit die bundel en ik vond het echt driemaal niks. Laat me raden, veel mensen hier hebben ook Marga Minco met De Val gelezen, 50 bladzijden en het stond op de Nederlandse boekenlijst :+

    Hmmz, dat kan ik me voorstellen, dat het angstaanjagend is. Want ik wel heel erg knap vind is dat je zulke dingen überhaupt op papier kan zetten...
     
  13. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Hmm, dat is dan beter geschreven dan het boek van "Arjan Erkel. Die kerel die gegijzeld was.
    Dat boek heb ik ook net gelezen. Vind het idd prachtig, als er verteld wordt hoe een persoon het ervaard.
    Bij die misbruikte meisjes natuurlijk AFSCHUWLIJK maar interresant om te lezen. Ik weet niet hoe de rest van het boek in elkaar zit, maar bij Arjan Erkel was het grote deel van het verhaal een groot politiek stuk.
    Zeer NIET interresant, en heel moeilijk om te begrijpen.
    En dan is een klein stuk van dat boek wat echt gaat over zijn dagen met die teroristen.
    Wat ik dus wel jammer vind, want dat vind ik gewoon het interesanste om te lezen.
    "Hoe gedraagt zo'n persoon zich in die situatie"
     
  14. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatste 3 boeken:

    Ik ben op het moment in 'sneeuwdorp' van Niels 't Hooft bezig, nog nooit een roman gelezen waarin games een rol in spelen, best verfrissend. Ik ben nog maar op bladzijde 40 maar het begin valt niet tegen.

    Hiervoor heb ik 'China per trein' van Paul Theraux gelezen. Een aanrader voor diegene die geintresseerd zijn in China of ooit nog naar China willlen gaan. Het boek komt uit 1989 en de laatste 15 jaar heeft China geweldige veranderingen ondergaan, desondanks is het boek toch nog vrij actueel omdat de schrijver zeer breed geintresseerd is in alle aspecten van china; van de culturele revolutie tot tibetaanse hellehonden, alles komt voorbij.

    Daarvoor heb ik 'Aldus sprak Zarathustra' van Friedrich Nietzsche gelezen. Leest niet altijd even makkelijk weg, maar wat een prachtig retorisch taalgebruik. Het boek is enigzins besmet door de Nazi's die hier het begrip 'Uebermensch' opduikelden, en het van een metafysisch symbool tot realiteit probeerden te transformeren. Het is twijfelachtig of Nietzsche hetzelfde voor ogen had; het eenduidige platte obscure denken van de nazi's had hem waarschijnlijk doen walgen, maar de hang naar macht en onderdrukking van zwakkeren om zo de sterkeren (de sterkeren van geest wel te verstaan) te laten triomferen, had hem waarschijnlijk wel aangesproken.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2005
  15. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Mijn laaste boek die ik had gelezen was: Solo 1938-1941. En dat was in groep 8 en zit nu in de tweede :9
     
  16. krot

    krot Hip

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    'Papillon' van Henry Charrière. Echt gaaf boek over zijn leven in het bagno en zijn vele ontsnappingen. Dat boek had trouwens een wereldwijde oplage van 7,5 miljoen, was dus een groot succes.
     
  17. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hou niet zo van lezen maar sommige boeken weten mij toch wel heel erg te boeien. Zo kan ik iedereen de boeken van Matthew Reilly aanraden. Dit zijn zo'n goede boeken...alles wordt heel goed beschreven en zit boordevol actie. Het is net alsof je midden in een film zit. Absolute aanrader. Het is een serie dus je moet even kijken met welk boek je het beste kan beginnen. Want in zijn boeken wordt er soms verwezen naar het vorige boek en dat begrijp je dan niet. Geloof dat het eerste boek Ijsstation heette.

    Gaat over een groep mariniers die daar de boel moet infiltreren om een geheim vliegtuig op te sporen. Maar zei zijn niet de enige groep die daar intresse in heeft.
     
  18. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist begonnen aan een lekker vakantie boek:

    Tom Clancy - Kardinaal van het Kremlin.... bekend bij mensen?
     
  19. asonto

    asonto halo2!!!!

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees neit zo veel boeken. Ik lees alleen boeken die me leuk lijken. Daarom ga ik ook geen boek voor school lezen die ik niet leuk vind want dan stop ik er toch op de helft mee.
    Ik Heb alle Harry Potter boeken gelzen t/m deel 5. Nu lees ik het boek Band of Brothers. Tot nu toe een heel mooi boek en een aanrader voor mensen die daar in geintereseerd zijn.
    Mijn ouders hebben zelf een boekhandel dus ik lees ook boeken die nog niet gedrukt worden. Om te kijken of het leuke boeken zijn. Dat vind ik erg leuk want lezen is een erg leuke bezigheid.
     
  20. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Gek hoor, ik en alle andere lezers in deze thread lezen alleen maar boeken die ons strontvervelend lijken! :confused: :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina