WK honkbal in Nederland

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door holyboy, 3 sep 2005.

1. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren is het wk honkbal begonnen. Dit jaar zal dit worden gehouden in Nederland. In de steden Rotterdam, Amsterdam, Haarlem, Eindhoven en Almere.

Het toernooi is gisteren (2 september) gestart en zal duren tot en met 17 september. De grote favoriet zoals altijd is Cuba. Nederland heeft reeds 2 wedstrijden gespeeld en beiden gewonnen (13-3 tegen China en 18-0 tegen Zweden).

Ik heb allebei de wedstrijden gezien. Ze zijn in Rotterdam gespeeld en dat ligt vlakbij Vlaardigen. Aangezien mijn vader 2 passe-partouts heeft kon ik lekker mee :D

Waarom deze thread?? Deel hier jouw ervaringen van het wk in Nederland mee, en geef jouw mening over de kanshebbers en hoever jij denkt dat Nederland gaat komen.

Als ik Nederland zo heb zien spelen deze 2 wedstrijden, denk ik dat ze bij de eerste 4 van de poule kunnen komen en zo dus de kwartfinal;e gaan halen. Daarin stunten is mogelijk aangezien het bij honkbal geen standaard is dat de beste ploeg wint.

Voor mij zijn mogelijke kanshebbers:
    - Cuba
    - Canada
    - Japan
    - Panama

Ik denk dat deze 4 een goede kans maken en we deze 4 landen in de halve finales gaan zien. Ik hoop natuurlijk dat Nederland er stiekem tussen gaat zitten, maar denk niet dat onze jogens het gaan redden.

2. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hmm, niet zo mijn sport eigenlijk, geef mij maar voetbal :p . Maja, ik hoop natuurlijk dat ze goed presteren.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    9.041
    Ook niet echt mijn sport, maar het lijkt me wel leuk. Zeker nadat ik dinsdag nog langs het stadion in Haarlem ben gereden. Ze hebben er nu een extra tribune bijgebouwd :)

4. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga de elfde naar Nederland - Cuba. Ben erg benieuwd, ik ben nog nooit naar een honkbal wedstrijd geweest. Volgens m'n pa gaat Cuba dik winnen. Hij had het erover dat Cuba iets van 24 keer wereldkampioen is geweest. We'll see. :)

5. lordtien

lordtien For death and Glory

Leuk Bevonden:
    0
    kvind het echt leuk om naar da honkbal te kijken, kheb nog nooit een wedstrijd in het echt gezien, (jah wel bij ons op de sportvereniging -voetbal&honkbal- maar das niet zo hog niveau) denk dat cuba wel kampioen word, nederland moet de volgende ronde wel kunnen behalen en laten we hopen dat de finale nederland-cuba word en de winst naar eerstgenoemde gaat

6. holyboy

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt idd, cuba al 24 van de 36 gewonnen. Ook colombia (2), Zuid korea en ik dacht Japan hebben ook eens gewonnen.

Of cuba dik gaat winnen weet ik niet. Ik kan me nog goed de wesdtrijd van de olympische spelen in Sydney 2000 herinneren, daar won Nederland als eerste land ooit op een olympische spelen van Cuba. Die hadden daarvoor nog nooit verloren en elke keer goud gehaald. Toen heeft Cuba dat toernooi nog wel gewonnen en is Nederland 5e geworden, maar toch. Wel van Cuba gewonnen en dat is al een mooie prestatie, hopen dat ze dat stuntje gaan herhalen. Ik denk dat Rob Cordemans de wedstrijd tegen Cuba gaat gooien. Voor degenen die hem niet kennen, Rob Cordemans is 's Neerlands beste pitcher.

7. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Cuba is een van de beste baseball landen ( amerika niet meegeteld )

8. holyboy

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar je moet niet vergeten dat de Amerikaanse profs er niet bij zijn. Ik ben benieuwd wie er dan zou winnen. Maart 2006 krijgen we een toernooi waar ook Nederland aan meedoet. Die heet world cup. Daar doet Amerika mee met de major league spelers. Omdat dan hun seizoen nog niet is begonnen. En misschien doet Andruw Jones dan wel met Nederland mee :cool:

Ben benieuwd.

9. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben toevallig gister naar Taipei-Tsjechie geweest, ik was nog nooit naar een honkbalwedstrijd geweest, maar het is geweldig! Echt leuk om een keer naar toe te gaan... Het verschil was wel heel (10-1 Taipei), maar het is echt heel gaaf. Bij een foutslag vliegt die bal het publiek in... Op een gegeven moment was er waarschijnlijk een vent geraakt, hoorde je omgeroepen: "Wil dokter Baling naar de eerste ring komen?" Vet grappig... En ze gooien zo onwaarschijnlijk strak, dat is heel cool om te zien...

10. Zed

Zed excuse my french

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd een trauma aan honkbal gehad (bij ons op school spelen we altijd softbal, lijkt er erg op, en op school is er echt niet zoveel aan)
    maar ik was laatst aan het zappen en ik kwam terecht bij nederland 2, daar zonden ze Nederland - China (samenvatting) uit, en ik vond het ook echt vet, sterker nog, ik vindt het bijzonder jammer dat ze dit soort wedstrijden niet live uitzenden!, maja, zoveel publiek zal er wel niet zijn aangezien niet iedereen de regels kent enz.....

ik vond het trouwens ook erg grappig om te ontdekken dat er een slag en veld ploeg is....

(trouwens, het is eigenllijk wel ironisch dat Amerika, hèt honkbal land van de wereld niet meespeeld....)

11. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    K ga volgende week zaterdag naar Cuba - ... ( Cuba speelde iig, weet niet precies tegen welk land, dacht Canada )Wordt gaaf hoop ik ;)

Laatst bewerkt: 4 sep 2005
  12. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Honkbal is toch zo'n beetje DE nationale sport in de V.S.? Of heb ik dat mis?

13. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    american football en basketball zijn daar groter.

maar nederland vaagt iedereen wel weg op dit toernooi. hopelijk halen ze de eindstreep :cool:

14. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Oe net de wedstrijd gezien leuk dat ze het live uitzenden.
    Was spannend maar de 7e inning was vet ja.
    Sidney _O_.

15. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, bbal valt mee hoor. Baseball is de sport in de USA..

16. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het echt heel leuk om op tv te zien:)

17. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Waarom is de V.S. dan geen grotere speler op t WK?

18. holyboy

Leuk Bevonden:
    0
    USA speelt wel mee. Alleen niet met het beste team. Komt omdat de Majors (competitie spelers) nog bezig zijn en de clubs ze niet willen afstaan. Volgend jaar maart zoals gezegd zullen ze wel meedoen in een world cup (nieuw toernooi)

En over het slag en veldploeg. Veel mensen vergissen zich daarin, denken dat je of slaat of in het veld staat. Dat klopt niet, iedereen die speelt staat zowel in het veld als aan slag. De enige uitzondering daarin is de werper, deze hoeft niet te slaan, in zijn beurt mag dan een "designated hitter" ook wel aangewezen slagman slaan. Dan kan de werper zich puur op het werpen richten en word niet moe van het rennen en slaan.

Zaterdag en zondag zijn de wedstrijden van Nederland wel live uitgezonden, dit zal volgende week zaterdag en zondag ook zo zijn :D Ze beginnen om 13.00

Laatst bewerkt: 4 sep 2005
  19. holyboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vrijdag en zaterdag maar weer eens. Lekker naar een paar wedstrijdjes kijken en wel de volgende:

vrijdag:
    USA - Nicaragua (beiden zonder puntverlies tot nog toe, dus een topper)
    Cuba - Zuid - Korea

Zaterdag:
    Australie - Chinese Taipei
    Nicaragua - Puerto Rico

Ik ga alle wedstrijden bezichtigen in Rotterdam

20. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Giambi ( NYYanks ) + Sosa ( Cubs ) zijn mijn favo's, jammer dat deze niet meespelenop t WK ..

Deel Deze Pagina