De grote Project Gotham Racing 2 Competitie!! [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Master Of Blades, 2 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Gister bij gaming 4 ever weer ff PGR2 gedaan, en na zo'n 10 volledige rondjes een tijd van:

    0'57:833

    Deze bak stuurt best lekker. Eindelijk eens een gevoelige auto :) Ookwel een leuk parcours met veel hoogte verschil.
    Bij mijn tijd had ik de een na laatste bocht niet echt goed genomen. Bij het aanremmen sprong mijn wagen altijd weg, waardoor ik vóór de linker bocht omhoog (die normaal volgas is) eventjes de rem in gedrukt hield. Dat koste me zo een halve tot een hele seconden, maarja, beter dan in de vangrail duiken :p Eerste 2 secties van de baan gingen (voor mijn gevoel) wel redelijk goed.
     
  2. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 1e tijd -> 0:54.135 ( Rank 8 op Live ).

    Ik ben nu ff meer druk met de weeklychallenge op Live waar ik 4e sta :). Mocht iemand mijn ghost willen zien :+ :9.

    Later zet ik wel een handleiding voor de TVR Tamora op de grassmarket west neer.
     
  3. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Owkeee, dit kan nummer 3 worden :). Ik heb nu een 0:53.699 ( Rank 3 op Live ).

    Ik hoef maar 0.037 sneller te gaan om het WR te pakken. En ik kan nog 3 tienden sneller dat deze tijd :D.

    Mijn snelste tussentijden :

    1e sector -> 18.1xx
    2e sector -> 36.5xx

    Nu alleen nog ff die ronde rijden ;)

    *edit : Keb al een 18.0xx gereden in de 1e sector :)
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2005
  4. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    WTF!!!!! :eek:

    Hoe flik je dat. :p

    Ik heb ook een nieuwe tijd:

    0.54.902

    Tussentijden:
    sector 1: 18.5xx
    sector 2: 37.6xx

    Ik zit hier met trots het forum op te starten, zie ik die tijd!
    Wel respect Fred _O_

    Ik persoonlijk kan misschien nog een wat lagere 54-er rijden, maar een 53 wordt moeilijk. Misschien als ik mezelf overtref. :p

    Ik rijd mijn rondje zo, geef JIJ maar es wat tips: :p (wilt binnen de seconde van jouw tijd komen)

    185 ofzo over de finish. (mijn beste rondje was met een "retry" start)
    Dan iets voor het rubber remmen, maar iets langer rechtdoor blijven rijden/remmen dan het rubber.
    Dan insturen en er zo strak mogelijk doorheen gaan en er met 130+ uitkomen.
    Dan bij de volgende linker vroeg insturen en vol over de curbs de kortste weg nemen. Door gassen, aan de linker kant blijven en vroeg insturen voor die rechter, een beetje slippend er doorheen, maar er zo strak mogelijk uittrekken m.b.v. het gaspedaal.
    Voor de rechterhairpin bij het rubber remmen en laat insturen.
    Er rusitg uit acceleren en naar de rechterkant gaan. Dan met gas los door de linker en volgas door de rechter.
    Dan de rechts-linkse S-bocht.
    Gas los/licht remmend erin duiken, en de linker volgas nemen. (ik neem de hele bocht gewoon zo strak mogelijk)
    Dan volgas de rechterknik, recht stukje, en ook die linker volgas in duiken.
    Bij het uitkomen van die linker meteen vol op de rem, rem loslaten en zo strak mogelijk door die snelle rechter. Dan de laatste bocht, de weg wordt breder bij het uitkomen dus vroeg insturen en 'em zo strak mogelijk nemen.
    Ik kom er met zo'n 140+ uit.

    Tips??? :D
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2005
  5. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    oooo, had ik maar xbox live... *droomt*
     
  6. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Na mijn ingeving vanmiddag, reed ik ineens bizar snelle tijden. Die TVR Tamora is egt mijn auto. Gelukkig weet ik ook nog hoe mijn rondjes gingen.

    Na start/finish schakel ik bij 202 km/h naar de 5. Aan het einde van het rechte stuk precies op het zwarte recht aanremmen en in de 4e versnelling die bocht doorgaan ( Met een kleine slip of gewoon strak ). 1x ben ik eruit gekomen met 142 km/h. Maar normaal 132-135 km/h. De 2e bocht is een bocht die je op gevoel moet nemen, maar wel in de 3e versnelling en vooral vroeg op het gas. Daarna naar bocht 3 en NIET overschakelen naar de 4 ( Kost teveel tijd ). Die bocht is ff aanremmen en langs de binnenkant smijten in de 3e versnelling. Dan een mini recht stukje en krijgen we een rechterbocht. Rem hier wat vroeg ( volgens mij voor de zwarte strepen ) en dan kun je de bocht helemaal strak langs de vangrail aan de binnenkant nemen. Daar zit veel meer ruimte dan je denkt. Dan krijgen we de links -> rechts naar beneden toe. Zeker geen makkelijke bochten. Voordat je de linkerbocht ingaat ff tikje bijremmen of ff heel snel gas los en volgas naar beneden rammen. Net voor de rechterbocht naar de 4 schakelen en rechts over de kerb gaan. Als je hier met 148+ uitkomt kun je 36.xxx halen bij de 2e sector. Want die links rechts shicane die daarop volgt kan Bijna volgas. Je moet precies het punt vinden waarop je volgas de shicane in kan, maar net ervoor heel ff gas los en strak langs de vanrail van de linkerbocht van de shicane. Hierdoor ga je snoeihard erdoorheen en heb je een hele goeie snelheid het rechte stuk op. Hier valt megaveel tijd te winnen. Daarna volgas links omhoog en kun je 2 dingen doen. Of naar de 3 of naar de 4. De 3 is makkelijker, maar de 4 is net iets sneller en je komt in de laatste bocht als je de 4 neemt kom je harder over start/finish. In het laatste stuk moet je vooral je auto een btje recht proberen te houden, want meestal wil hij alle kanten op.

    Dat was een rondje grassmarket west :9
     
  7. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmz...... Eerst koos Fred de challenge op Yokohama/Lexus uit en reed een wereldrecord. Nu kiest hij de Edinburgh/TVR challenge uit en zit er weer een wereldrecord in. :cool: * vermoedt fraude :p

    Nee hoor, je wint toch sowieso wel.

    Fred, ga jij in bocht 2 (die naar links) aan de binnenkant over de curbs of niet?
     
  8. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel het snelst ja.

    Owja btw, ik kies alleen challenges die ik zelf nog niet gedaan heb :). En de vorige challenge was ik 12e op live :'-(. Volgende week mag jij um kiezen ^^.

    Probeer ook vooral die snelle shicane voor het meetpunt van de 2e sector te oefenen, daar kun je superveel tijd winnen.
     
  9. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok :) Ik ga er nu volgas in, en op het punt dat er zo'n scherper knikje in die rechter zit lift ik ff en dan weer volgas. Soms lift ik ook ff vóór de bocht om alles volgas te doen, dan heb je iets meer zekerheid, maar het lukt niet altijd. |:- :p

    PS: In de eerste sectie verlies ik een paar tienden en op je. In de 2e sectie iets meer dan een halve seconde en in de laatse weer een paar tienden. Dus jij bent gewoon over alles gezien net wat sneller. ;) ^ _ ^

    Ik heb net ff uitgerekend.....
    Het lijkt heel veel, 'meer dan een héle seconde die ik achter je lig, maar op start/finish zou ik "maar" ongeveer 50 meter achter je liggen. O-)

    (heb ff 170 km/h genomen, en 170 : 3,6 = 47,22 meter per seconde)
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2005
  10. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Woehoe! *)

    Daar is ie -> Nummer 3 0:53.601 ( Rank 1 op Xbox Live ). Na 10 rondjes nu net gehaald. En het leuke is dat ik nog 3 tienden sneller zou kunnen. Misschien morgen ff proberen :).

    Voelt egt goed :D
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice! ;) Knap gedaan. Jammer dat ik geen L!VE heb, ik zou toch weleens jou lijnen willen zien.

    Deze baan heeft 12 bochten, en jij ben zo'n 1,3 seconde sneller. Per bocht win je dus ongeveer een dikke tiende. Ik snap niet hoe je dat flikt! :eek: |:- :p
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Tsja de een heeft der aanleg en talent voor en de ander niet :+

    Net terug uit turkije, net maar ff weer gereden. Man hoe bagger....tijd:0.55.266
     
  13. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    gefeliciteerd, mn jongen fred... jij komt er wel. je bent er al, eigenlijk... nu ik nog. vrijdagavond hoop ik een tijd te kunnen posten, die onder de 56 seconden ligt... laat ons bidden!

    Je bent wss echt met de (spel)computer met racegames grootgebracht? want volgens mij is dat belangrijk voor talent. gunther is nog vrij langzaam (no offense) en die is ook vijr laat met race gamen begonnen, een paar jaar terug. Remon, is vrij getalenteerd, maar die racete al op de PS1... ikzelf race sinds een jaar of 5, en dat hangt er mooi tussenin (en dan alleen op de pc, tot voor een paar jaar geleden)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2005
  14. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Wrijf het er nog maar eens in :eek: :p . Het is idd een combinatie van talent, maar ook jong beginnen. Remon heeft geen PS1, hij heeft wel een SNES, N64, Gameboy kleurtjes en nu een PS2.
    Zelf ben ik al jong beginnen met gamen, toen ik nog een lief jochie was had ik een NES, later zijn er 2 GBC's erbij gekomen en een GBA. Maar ik had praktisch geen race ervaring. Een beetje NFS2 (old skool dus), NFSU 2x op de pc uitgespeeld en DTM RD die ik niet ver uitgespeeld heb. De race tegen de klok is bij mij pas echt begonnen toen ik een Xbox heb. November/december 2004 dus. Toen ik 17 jaren oud was.

    @ Master: ik heb alle vertrouwen dat je onder de 56 secondes kan. Stel je voor, op zo'n baan geeneens 2 seconde sneller dan mijn tijd kunnen rijden. Dan zuig je toch echt hard hoor :+ .
     
  15. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    :)

    Ik race idd al een redelijk poosje. In 1993 of 1994 btje begonnen met gp auto en gp motor ( 3 kleuren, zow vet :p ). Daarna Grand Prix2 gespeeld van 1996 tot 1999. Daarna is het behoorlijk stil gevallen. Ik was toen nog geen groot autosport-fan 8). En sinds pgr1 de draad weer btje opgepakt, maar blinkte niet egt uit ofzo. Maja begon zelf af en toe te karten en Pgr2 kwam om de hoek kijken en toen werd ik heel snel *kuch* beter.

    Pgr2 en Forza heb ik wat Wr's gehaald en online zo'n btje alles gewonnen. Dat is zo'n btje mijn virtuele carriere :p. Ik hoop dat ik met Pgr3 ook zo ver kan komen :).
     
  16. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Nieuwe Tijd: 0.54.866

    1ste check: 0.18.327 (Kan sneller, flikkerder helemaal over de kerb aan de linkerkant)
    2de check: 0.27.6 of 7**

    ach en de laatste en de een na laatste bocht. Damn hoe scheef...echt daar heb ik een dikke -0.00.200 laten liggen
     
  17. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    GRRRRR, weer sneller dan mij! :'-(

    Maar ik kan ook nog een heel stuk sneller (ik slipte in de enelaatste bocht) dus het kan weer spannend worden. :cool:

    Noem het de strijd voor: "the best of the rest" :+
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Wel cool. Dit is de mijne:
    De mijne ziet er ook ongeveer zo uit als die van Fred.
    Vooral GP2 heeft de doorslag gegeven. Die heb ik ook gespeeld vanaf 1996. Toen kreeg ik de GP2 uitbreiding :cool: en daarna nog GP3. Ook toen viel het stil met mij, maar toen ik mijn PS2 kreeg ging ik weer volop racegames spelen. Ik dacht nooit dat ik 'snel' was, omdat de meeste vrienden van mij ook een aardig potje kunnen racen (lees: gaming 4 ever) Toen ik een network adapter kreeg met niet zo lang daarna DTM Race Driver 2 ben ik pas echt een 'racegamer' geworden. Ik heb mijn eerste 100-150 races nooit verloren, en er was maar één nederlander die me echt kon bijhouden (+ een paar Finnen en Zweden). Ik verloor alleen als ik door iemand van de baan werd gebeukt. Toen ik laatst weer ff DTM2 probeerde (en ik zwieberend over de baan reed :+) won ik nog steeds. Ik heb in de loop van tijd mijn nickname moeten veranderen, omdat ik uitgemaakt werd van cheaten, terwijl ik dat never nooit doe/zou doen en ook nooit gedaan heb :mad:.
    Ik ben altijd wel een fan van gamen geweest. Wat mijn membername op dit forum misschien doet denken is dat ik alleen maar racegames speel, maar ik hou ook wel van een lekker potje schieten. Bij Socom (PS2's best verkochte shooter, zie het maar als Halo) heb ik nu een rank van 700 nogwat. Ik weet niet hoeveel mensen er ooit gespeeld hebben, maar zowat iedereen die een network adapter heeft - heeft socom. Dat zijn er dus al wat. Ik ben laatst uitgenodigd om deel te nemen in de clan van de nummer 5 van de wereld :D. Socom is momenteel mijn meest gespeelde game, en ik schat dat mijn rank voordat ik Socom 3 koop tussen de 600 en 500 is :). Ik ben redelijk vaak MVP (most victorious player) en sta altijd wel in de top 3 (van de 16) als het gaat om meeste kills.
    Ook speelde ik vaak F12005. Mensen doen daar aan glitch tijden (slipstreamen op een manier die te lang is om uit te leggen :9) en daar doe ik niet aan mee. Wel race ik gewoon, en win ik haast elke race, als ik er niet wordt uitgebeukt. Nederlands beste speler (COSARE) rijd ik er meestal in racepace (race tempo) uit, alleen doet hij wél aan glitchen, en dus staat hij ver voor me in de rankings. Mijn rank is nu zo rond de 80, alleen heeft PS2 geen updates (alleen met socom) waardoor die glitches er nooit uit worden gehaald, en ik mijn tijden op eerlijke wijze nooit meer echt kan verbeteren.
    Helaas heeft GT4 geen onlinemode, waardoor ik mij niet kan meten met andere. Wel was er op het PS-forum een soort challenge als deze. Ze deden daar 7 competities, en als je eerste werd kreeeg je 100 punten uitgerijkt, de nummer 2 kreeg er 80 en zo helemaal terug naar positie 15. Ik kwam er pas veel te laat achter :+, en stapte pas in bij race 5. (heb dus maar 2x meegedaan) en sta uiteindelijk in de 'overal rankings' nog 7de (ofzo) van de 19 die meededen :D.
    Verder heb ik bij een evenement bij ParaDigit tijdens MONACO aan de MAAS (rotterdamracing) nog een digitale camera gewonnen van 700,- omdat ik de snelste was 8).

    Dit was mijn virtuele cariëre :D

    Ik ben er achter gekomen dat mijn tijd nogal sloom was. Meer dan 4 seconden achter het WR :'-( Heel misschien dat ik mijn tijd vrijdag nog kan verbeteren, maar dat moet ik nog ff zien O-)
     
  19. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Muahahahahaha :cool:

    Eerder in het weekend, we zijn vrijdag pas om 4 uur vrij :'-( (of we blijven eten, lama, ik spreek je wel op MSN ;) )

    Fred, Mark, Gunther, Master87 of iedereen die hier weleens post 8)
    Spelen jullie vaak met ghost aan of uit, ik deed het altijd met uit (ik vond het afleidend) maar sinds kort doe ik wel weer eens met aan. Jullie? O-)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2005
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Aan, rijdt echt veel relaxter. Soms rijdt ik wel met 3 ghost's tegelijk en dan mezelf der ook nog bij 8) Hele scherm vol. Maar ik vind het makkelijker om met je record ghost terijden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina