Profielwerkstuk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joris, 11 sep 2005.

1. Joris

Joris JoRi$

Leuk Bevonden:
    0
    heej,
    ik zit nu in 6 VWo en moet een profielwerkstuk maken.. de vakken die ik daarvoor wil comobineren zijn Economie en Maatschappijleer. Alleen vind ik het knap moeilijk om een leuk onderwerp te verzinnen.. het moet een beetje orgineel zijn waar ook veel over te vinden is.. kunnen jullie mij helpen?
    groeten Joris

2. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb besloten het samen met mijn vriend over RandstadRail te houden. Het is nogal in de buurt bij mij en heel origineel. Natuurlijk zijn de HSL-zuid dan ook opties. De koude oorlog is ook nog een leuk onderwerp, of de oorlog in Korea rond 1950.

3. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Noord Korea is interessant, ook al zit ik nog in de 4e, ik had nooit geweten wat daar in NK afspeelde maar dat is echt absurt. ZONDER KIM ILJONG KAN KUNNEN WIJ NIET LEVEN gaat het daar. Vraagje, kun je ook een profielwerkstuk over games maken? Stel dat je bij een producer langs gaat en alles wat je er over te weten komt in je werkstuk zetten, Misschien nog met een practicum deel dat je zelf een gamepje maakt ( mijn fantasie is beetje over de top)

4. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    En Cygnum, woon jij in Berkel en Rodenrijs!? das dan de eerste die ik ui berkel tegen kom, Ik woon tussen berkel en rotterdam en ga het meest naar berkel. Ik zit wel op Melanchton<.. ( sorry dat dit niet terzake is van de thread)

5. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    dat kan wel zolang je maar een goed plan heb, en een goede hoofdvraag, ikzelf (zit in 6vwo) ga mn profielwerkstuk over globalisering doen.

6. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Of doe het over massa individualisering :). Kun je mooi de link trekken van toenemde mate van egoisme in de maatschappij naar als producent alsnog besparen, ondanks het feit dat je meer mogelijkheden aanbiedt.

Ik heb het zelf over e-commerce gedaan. Erg interessant onderwerp en het was toen erg actueel (toen klinkt als lang geleden, maar het is maar 1,5 jaar ;)).

7. De miljoenennota 2005/2006

8. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon er nog niet, pas vanaf november, maar ik zit al vijf jaar op het Laurenscollege.

Maar inderdaad, weer terug ontopic ;)

9. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Joris, ik zie dat je het over economie en maatschappijleer wilt combineren, ik heb het vorig jaar over: "De economische politiek van china" gehouden, waarbij je ook natuurlijk heel veel maatschappelijke vragen kwijt kan, het is een recent onderwerp en staat de laatste tijd erg in de picture

10. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Ik deed voor maatschappijleer het over die oranje polsbandjes van respect2all, livestrongbandjes etc en wat de invloed ervan was,waarom mensen het droegen etc.. gewoon over trends dus. was erg interessant.

11. Joris

Joris JoRi$

Leuk Bevonden:
    0
    het onderwerp 'De economische politiek van china', maar las net ook een artikel over Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) lijkt me ook wel interessant! In ieder geval allemaal bedantk voor jullie reacties! laterz

12. Odyss NL

Odyss NL New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet er ook een maken dit jaar...

Ik zou iig zeggen; kies een onderwerp waar veel informatie over bestaat!

13. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zit er nu ook mee. Dankzij een aan profielwerkstuk gebonden reis moet ik het voor kerst afhebben en ik zit pas in de 5e. Het lullige voor mij is, dat ik N&T heb. Probeer maar is iets teverzinnen waarbij én Wiskunde, Scheikunde of Natuurkunde aan bod komt, én wat ik gezien heb in Peru. Kom je al snel uit op de Inca's, waar weinig over bekend is. *zucht*.

Wat mensen trouwens snel vergeten is dat je ook een groot practisch deel kunt doen en een iets minder theoretisch deel. Dan krijg je vaak de origineelste dingen.

14. Joris

Joris JoRi$

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja idd... ik liep bij eerdere Po's ook al tegen het probleem aan dat er te weinig informatie over was! bedankt voor de tip!

15. Joris

Joris JoRi$

Leuk Bevonden:
    0
    ja bij een NG of NT profiel is een praktisch deel veel makkelijker uitvoerbaar dan bij een CM of EM profiel, denk aan proefjes ed..daaom ben k ook bang dat een onderwerp als MVO erg saai en droog wordt..

16. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit in 5 Havo met profiel Natuur en Techniek, ik combineer Wiskunde B en Informatica en mijn onderwerp is: Bankpasjes en pincodes, de beveiliging etc. ervan. Lijkt me wel leuk :)

17. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het doen over Topinkomens van Nederlanders en dat verder uitwerken.

Leg de nieuwe Quote er naast :+

18. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb al 40 uur in mn pws gestoken, watergedragen verfsystemen, olé

19. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in 6V en moet nog beginnen aan mn profielwerkstuk. Ik doe economie en maatschappij, maar mn pws gaat waarschijnlijk over wiskunde. (cijfers en hun eigenschappen/talstelsels/iets anders).

20. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe waarschijnlijk mijn PWS over het Biefeld Brown effect (NT, 6 VWO).

Deel Deze Pagina