1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FREEWILLY

    FREEWILLY Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is een plasma scherm en geen lcd!!
     
  2. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    foutje bedankt.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou vandaag dus die Scart schakelbox binnengekregen, die ene waarvan ik een aantal posts geleden een link plaatste om te vragen offie geschikt was....
    Ik plug mijn RGB kabels van de PS2 en de Xbox erin, en plug de kabel van het boxje in mijn RGB/Scart aansluiting van mijn TV.

    Vervolgens zet ik mijn Xbox en PS2 om en om aan om te kijken of alles goed werkt, en ik heb idd beeld....maar gewoon Scart kwaliteit en dus geen RGB |:-
    Terwijl toch duidelijk op de website stond dat de schakelbox volledig RGB ondersteunt.....gebeld naar de fabrikant, en wat blijkt ? Deze schakelbox ondersteunt dus idd geen RGB signaal, de website heeft onjuiste informatie geplaatst. Nou gaat het gelukkig maar om 20 euro, maar toch....voel me bestwel genaaid :mad:

    Aangezien ik er allemaal ook geen verstand van heb, en ik dus eventueel niet weer een miskoop wil begaan....denk ik dat ik in de tussentijd toch maar gewoon steeds van RGB kabel wissel als ik met mijn PS2 of Xbox wil gamen....

    Zodra de X360 er is (en mijn nieuwe TV natuurlijk :p), is het geen issue meer want dan sluit ik de PS2 via de RGB aan en mijn X360 natuurlijk via de component voor HD weergave ! :D
     
  4. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeer vervelend! Maar ik zou de winkel bellen en gewoon het inruilen. Zij hebben foutieve informatie gegeven dan mogen zij die fout ongedaan maken. Dus terugname van de huidige en zonder extra kosten een goede box leveren. Probeer het gewoon beetje hoog te spelen; Nee heb je, ja kan je krijgen :)
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb de winkel ookal gebeld alvorens de fabrikant te bellen en de winkel zei ook dat als de fabrikant mijn verhaal kon bevestigen dat ik het product dan gewoon terug kon sturen....

    Als het nou om een groot bedrag zou gaan nam ik die moeite allemaal wel, maar het gaat om 20 euro en dan heb ik zoiets van "krijg het schijt maar"....nogmaals nu dit niet werkt weet ik niet welke schakelbox ik dan wel moet hebben, omdat ik allemaal geen verstand heb van dat soort dingen. Bovendien heb ik zoiets van dat ik dan op hun website wel kan kijken voor een alternatief, maar ik vertrouw heel die website en informatie die erop staat niet meer snap je ?

    Die winkel zal van mij gewoon nooit meer een bestelling krijgen, en deze heb ik al weggegooid :9
    Wat een eventuele nieuwe schakelbox betreft, heb ik zoiets van laat maar zitten....tis sowieso maar een tijdelijke oplossing, en nog niet eens een echte noodzaak. Voor die 2 tientjes was het makkelijk geweest als ie het had gedaan dat wel, maar ik ga er nu niet weer geld aan uitgeven terwijl ik ook echt niet weet waar ik op moet letten. Gewoon van kabeltjes verwisselen steeds zolang ik mijn beide consoles via de RGB wil gebruiken, en dan komt het wel goed :)
     
  6. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind het zonde, als ze je hem zelfs laten ruilen zonder extra kosten... En voor 20 euro kan je best wel een goede krijgen hoor maar dan moet je tipex bijvoorbeeld er even naar vragen. Maar je zegt dat je hem al hebt weggegooid?? :confused: Dat zou ik zo ie zo niet doen, wie weet waar je hem ooit nog nodig voor hebt...
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de: Vivanco SBX99SE

    AV control, scart verdeelbox
    ** Best Buy getest in het Engelse blad "What Video" **
    - 5 Scart aansluitingen
    - 1 Audio output
    - Automatische input selector
    - Camera aansluiting
    - Op afstand bedienbare keuze schakelaar
    - Met kopieer mogelijkheid
    - RGB, S-video (Y/C), composite op alle scart aansluiting
    - Ingebouwde voeding
    - Afm. HxBxD 5.8 x 33.3 x 24 cm
    - Kleur zilver

    Kost alleen wel 100 euro
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah kijk en die 100 euro is momenteel ff iets teveel van het goede, dat kan ik gewoon echt ff niet missen :confused:

    Ik ben idd een beetje te "makkelijk" in dat soort dingen : als iets het naar behoren doet heb ik er veel plezier van ongeacht wat het me gekost heeft, als iets het echter niet doet omdat ik verkeerd ben geinformeerd of wat dan ook, dan kijk ik naar de moeite die ik ervoor moet nemen om dingen terug te draaien.

    Bij een groot bedrag had ik het apparaat wel teruggestuurd natuurlijk en had ik best voor een alternatief willen kijken, maar bij 20 euro denk ik van "tja pech, miskoop"....en dan heb ik het gewoon niet meer nodig en gaat het richting vuilnisbak (ik heb gewone Scart aansluitingen genoeg dus dat ding is dan echt overbodig als het toch geen RGB signaal doorgeeft). Ik kan voor die 20 euro ook niks anders vinden op hun website, bovendien weet ik niet meer waar ik op moet letten en welke informatie wel of niet klopt :mad:

    En voor een tijdelijke oplossing als deze was ik sowieso niet van plan er veel geld aan uit te geven (ook omdat ik het niet kan missen), en zoals ik zei voor 2 tientjes was het leuk geweest als het had gewerkt....maar meer vind ik het ook echt niet waard.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2005
  9. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan iedereen die geïnteresseerd is in die TV van BenQ zou ik willen adviseren onderstaande link naar een topic op GoT in de gaten te houden.

    Linkje

    Momenteel al heel veel info te vinden en zoals het er nu naar uit ziet op zeer korte termijn een review van het apparaat.
     
  10. Darth Nielz

    Darth Nielz Lekker hoor

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    relaxt! die gaat ik dus zeker in de gaten houden!
     
  11. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of iemand dit weet? Kan je ook Xbox-en op je TFT zonder zo'n VGA converter te kopen. Dus door middel van een paar verloop stukken? Dit leek me goedkoper, en omdat Xbox-en op me monitor via de video IN ZO lelijk word.

    Weten julliie misschien hoe je de resolutie van je Xbox kan veranderen?
     
  12. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit moet kunnen ja, maar wel met een converter want het standaard signaal van de xbox begrijpt jouw TFT monitor niet, dat moet omgevormd worden.

    En de resolutie van je xbox kan je vervangen maar dan moet je maar even het artikel over HDTV in xbox magazine lezen, daar leggen ze uit hoe je van je Pal Xbox een NTSC box maakt.
     
  13. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja wil dus nu een samsung lcd tv kopen op internet. weet iemand hoe het zit met de betrouwbaarheid van zulke sites en hoe het zit wat betreft de garantie. is het verstandig een site te kiezen die geen goeie garantie geeft. Samsung geeft tog zoieso garantie? ik dacht zelf aan Budgetwinkel.nl
     
  14. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn samsung ook bij budgetwinkel.nl gekocht en het bevalt tot nu toe prima, maar er is gelukkig nog niks fout gegaan. Vond wel dat ik vrij lang moest wachten, maar weet niet hoe dat zit met andere winkels. Ook weet ik niet hoe ze kijken tegenover dode pixels, die ik gelukkig niet had. Misschien dat je ze daar eens over moet mailen, of ze hem gratis komen ophalen als je niet tevreden bent enz.
     
  15. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik heb die van mij gewoon bij Its ofzo gehaald in de stad. Levertijd was 2-4 weken.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de mijne (Samsung LE26R51) ook besteld bij Budgetwinkel.nl op 18 augustus om precies te zijn. Vandaag (12 september) pas een mailtje gehad dat de bestelling verzonden is, en nu wordt ik binnen 3 dagen opgebeld door de bezorgdienst voor een afleverafspraak...tel vanaf vandaag dus gerust nog maar een week voordat ik um hier op mijn kamer heb staan. Dus over de lange levertijd kan ik meepraten :9

    Verder heb ik gewoon 2 jaar fabrieksgarantie, en mocht ik bij aankoop of binnen 2 weken erna een dode pixel ontdekken (al is het er maar eentje) dan hoef ik het toestel niet te accepteren en komen ze um omruilen voor een nieuwe.
    Dit alles weet ik omdat ik eerst Samsung had gebeld over dat dode pixel beleid, die zeiden dat er bij aankoop absoluut geen dode pixels aanwezig mochten zijn. Heb daarna dus Budgetwinkel.nl gemaild en die bevestigden dit :)

    Als je dus tegen een levertijd van ongeveer een maand ofzo kunt, kun je deze TV best gewoon bij Budgetwinkel.nl bestellen aangezien zij tot nu toe de goedkoopsten zijn die dit type TV verkopen. Maar wees er snel bij want ik heb gehoord dat Samsung de prijzen van deze types TV omhoog gaat gooien vanwege de grote vraag ! Veel succes :)
     
  17. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook de Samsung LE26R51B bestellen en ook de Logitech Z-5500 maar ik wou vragen of ik daar nog speciale kabels moet hebben i.v.m X360 en HD. Zou iemand dat kunnen uitleggen.
     
  18. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijkt eerder dat die samsung goedkoper gaat worden vanwege het nieuwe model m61.
    En het lijkt me dan sterk als ze een oudere type omhoog gaan schroeven kwa prijs.
     
  19. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou ook vragen of de Z-5500 draadloos is want ik heb nl. niet zo veel ruimte
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2005
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil volgende week zaterdag de knoop door gaan hakken, en een LCD scherm gaan kopen. Maar eerst nog een paar schermen bekijken natuurlijk :cool:.

    Toen ik een paar weekjes geleden ging kijken, had ik mezelf een budget voorgesteld van zo`n 1.100 euro. Precies de prijs van de Samsung LE26R51 :cool:. Maar na een hoop kijken en lezen wil ik er toch wel iets meer aan uit geven.

    Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen de volgende schermen:

    * JVC LT-26 S60B // 1.399,- euro
    * Panasonic TX-26 LX500 // 1.799,- euro
    * Sharp LC-26GA6E // 1.199,- euro
    * Sharp LC-32GA6E // 1.599,- euro
    * Sony Bravia KLV-V26A10 // 1.699,- euro
    * Samsung LE26R51 // 1.099,- euro
    * Samsung LE32R51 // 1.599,-

    Ik zit slechts 2 meter van het scherm af, en eigenlijk vind ik 32" dan niet prettig kijken. 26" voldoet dan stukken beter. Dus ik denk dat ik in ieder geval voor een 26" scherm ga. Verder zijn ze allemaal 'HD Ready' gecertificeerd, en hebben ze een hoge contrast ratio. De Sony heeft standaard de hoogste contrast ratio, van maar liefst 1300:1.

    Hebben jullie nog suggesties of aandachtspuntjes waar ik op zou kunnen letten? Ik ga ze in ieder geval allemaal bekijken, en ik neem m`n eigen dvd speler mee, en zo ook m`n eigen beeldmateriaal.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina