Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha... was je met mijn reactie net voor ;) Begrijp me niet verkeert, ik geloof wel dat de filmpjes die Sony heeft getoond wel in-engine zijn (werd ook wel eens tijd), maar er zit toch duidelijk een verschil tussen gameplay en een gescript filmpje (bekijk ook maar eens het verschil tussen de in-engine trailer van N3 tenopzichte van daadwerkelijke gameplay), of denk je dat Snake in het spel ook een sigaretje kan roken ;)

    Als ik voor mezelf spreek ben ik totaal niet jaloers, als de PS3 echt wat gaat worden, dan koop ik die ook, zover ik weet was er geen werkende PS3 aanwezig, dus lijkt me sterk dat het realtime was. Ik snap precies wat je bedoeld hoor, maar je haalt nogal wat termen door elkaar ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  2. Even voor boss. Als je een engine hebt kun je daar heel veel mee doen. Maar ingame (dus terwijl je speelt) is een engine een heel ander verhaal dan in cutscnes. Zonder AI kun je vele meer details toevoegen. Bijvoorbeeld in Halo 2: Die cutscens zien er veel beter uit dan in games. Vooral als je de vijanden waarop flink ingezoomd wordt in cutscens, weer tegenkomt tijdens het spelen, zie je grote verschillen.

    Algemeen: Natuurlijk wordt de PS3 iets krachtiger. Het ding komt een jaar later op de markt. Neemt niet weg dat de Xbox 360 ook zekere sterke punten heeft (vooral de GFX processor). Denk hierbij ook eens terug aan de Playstation en Saturn, de Saturn was krachtiger (meer ruwe kracht) maar de Playstation werkte makkelijker en efficiënter en daar haalde men in de meeste gevallen veel meer uit. Uiteindlijk is het verschil marginaal en bepaalt de software wat we als betere console zullen zien.
     
  3. crayzico

    crayzico Non-wanker

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk ik wil niet de fanboy hier uithangen maar voor mij is het pas ingame als iemand het daadwerkelijk na kan doen met een controller(of afstandsbediening) als Sony echt laten zien dat alles wat ze hebben laten zien mogelijk was dan hadden ze playable demos op devkits gedemonstreerd. Ik heb in geen enkele ps3-"ingame" een HUD-display,life-gauge of wat dan ook gezien dat is raar want als ze in de lente '06 willen launchen dan hebben ze nog maximaal 7 maanden en game duurt ongeveer 2 à 1,5 jaar om te developen dus de launch games zijn minimaal voor 50% klaar toch?
    Zoniet dan zit sony te bluffen en dan zit je eerder met je armen te zwaaien dan een banaan in te drukken (er vanuitgaande dat je ze allemaal gaat kopen).
     
  4. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even een snelle reactie voor dat de PS3 aanhangers weer victorie gaan schreeuwen... Vergelijk de trailer van MGS4 nu eens met SC voor de huidige Xbox... als je dus puur naar de graphics kijkt, dan is mijn conclusie dat de kwaliteit van de MGS4 trailer voor een over groot deel komt door de sfeer en de camera punten en niet zo zeer de fantastische graphics… dus er zit wel degelijk een verschil met gameplay vs. gescripte in-engine cut-scenes. ;)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Die was ook op het teamxbox forum gespost:9
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ... en ook ik koop een ps3 als deze me bevalt :)
     
  7. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik hem ook vandaan ;)
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke Jerhui, je hebt heel goede punten, maar ik kan net zo goed van project gotham 3 zeggen,ooh,maar dat is niet ingame, want ik heb nog geen beelden gezien als je echt aan het racen bent,alleen replay... Maarja, in ieder geval ik begrijp je wel. Maarja, ik heb gewoon heel veel vertrouwen in mgs4(en het maakt voor mij niet uit of dit cutscenes waren uit de game, ik heb de ingame graphics al kunnen zien, en noem maar op, dus ben ik heel blij:)), ik ben een echte fan van Hideo Kojima... De vorige speelden ook bom,ookal waren ook die trailers cutscenes,...
    En die vergelijking van je met gears of war is heel goed gedaan!!! Omdat ik wel duidelijk heb kunnen lezen dat er velen niet geloofden dat mgs4 ingame graphics waren(en daar kan ik niet tegen, die mensen negeren gewoon het nieuws, het filmpje zelf,waar het in vermeld wordt,...),maar als je naar gears of war kijkt, die game ziet er ook abnormaal mooi uit(ingame natuurlijk:)),ik wilde dat komen zeggen,maar jij was me voor:)). Gears of war staat ook op mijn verlanglijstje(in mijn top :cool:
    ...maar warhawk was dus wel degelijk een filmpje "tijdens het spelen"...
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  9. PGR3 demo's zijn niet helemala realistisch. Hun eerste demo's waren subliem, maar......

    Op dat moment hadden ze nog gene soepele framerate en tijdens gameplay was er gene anti aliasing.... dus tja....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2005
  10. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat om 'art' niet om technische shit. Meta Gear Solid 4 ziet er meesterlijke uit omdat er gewoon geweldige modellen gebruikt worden, niet omdat het technisch zo indrukwekkend is, want dan zou Chaos Theory nog indrukwekkender zijn.

    Gaat helemaaaaaaaaaaal niet over welke console krachtiger is. Het gaat er om wat jij persoonlijk mooier vind, en dat is subjectief, niet feitelijk te bepalen. Compleet zinloze discussie om aan de hand van een trailer van een spel te concluderen dat een console krachtiger is. Ik vind bijvoorbeeld Gears of War lelijk. Technisch is het geweldig, maar ik vind het toch lelijk en Metal Gear Solid vind ik nmooier, ook al is het technisch misschien niet zo indrukwekkend. :) Kun je het niet mee eens zijn, maar is kwestie van smaak, niet kwestie van dat de ene console beter is dan de andere.

    Dat halen mensen in de war, al jij het 'beter' vind, dat betekend niet dat het feitelijk zo is. Welke uiteindelijk krachtiger is, maakt niet uit. Welke console meer games hebben die jou aanspreken wel.
     
  11. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    :9
    _O_ _O_

    Je haalt de woorden zo uit mijn mond lol...

    daarom vind ik de 360 'beter' en de PS3 'minder' _O_
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2005
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    DAT is heel mooi gezegd, dat is idd volledig waar:)...
     
  13. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus precies wat ik probeer aan te geven :) Ik reageer gewoon op veel reacties op verschillende forums waarbij de MGS4 trailer weer enorm wordt gehyped. De trailer van MGS4 ziet er ook heel goed uit, maar dat komt ook voor een groot deel door de sfeer en niet zo zeer omdat het grafisch zo enorm mooi is.

    Ik heb enkel mijn twijfels als je alle poespas als de mooie camera plaatsingen en alle anderen effecten die komen kijken bij een trailer er uit gehaald worden of het dan nog steeds zo indrukwekkend is. Dus even voor de duidelijkheid, waar ik op doel is dat er weldegelijk verschil zit tussen game-play en in-engine cutscenes.

    Maar over smaak valt uiteraard niet te twisten ;)
     
  14. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
  15. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Realtime rond kijken, tjah leuk. Ik speel liever..... Als ze konden rondkijken konden ze net zo goed een demo maken met een level.....
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Merci Cesar, dat was ik aan het zoeken!!! Ze hebben op de tgs, alles realtime laten zien,... heel cool, alleen spijtig dat ze het niet op internet zetten, het was alleen voor de tgs... :'-( ...
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,maar je moet ook begrijpen dat, dat nog veel te vroeg is he... Gears of war was ook niet speelbaar op de E3, ik zei toen ook niet van, "ooh, ik speel liever..."
     
  18. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij was wel speelbaar, wie zat er dan achter de controller te knallen? Mischien niet voor de pers maar hij zat gewoon rond te huppelen en te knallen.

    MGS4 ander verhaal, alleen maar in een soort spectator mode rond kijken loop ik niet warm van, trailer was wel geniaal qua sfeer geen ander oordeel mogelijk.
     
  19. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongen, het gaat dan ook om het bewijs dat het realtime was, niets anders.
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo ken ik nog meer filmpjes die 'realtime' waren. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina