[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Nou heb ik er niet eens zo heel veel problemen mee als Schumacher de titel zou winnen, maar het gaat om de manier waarop. In 2002 en 2004 waren ze zo veel beter als de rest, het was gewoon niet meer leuk om naar te kijken. Een seizoen als 2003 was daarentegen wel weer heel leuk, dit omdat Raikkonen, Schumacher en Montoya heel dicht bij elkaar stonden.
     
  2. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou Button blijf bij BAR, heb ik gehoord. Ik vind het wel jammer, een coureur als Button past juist nu erg goed bij Williams, beide kansloos voor de toekomst.
    Ik snap echt niet waarom BAR Button zo graag wil beouden, ze zouden zelfs 10 miljoen pond (15 miljoen Euro!!) hebben betaald om het contract met Williams af te kopen... wat een onzin.
    Ga maar na, vaak als Sato (voor de eerste keer) van de baan kamikazeert, ligt ie VOOR Button, dat was zo in Spa, Magny Cours etc. dus wat pure snelheid betreft is Button zeker niet de Nr 1.
    Daarnaast rijd Button in een auto waarmee hij kan winnen, dat weet en zegt hij zelf ook. Maar hij wint nooit...
    Wat moet je nou met zo'n coureur (spreek uit als 'loser')? juist, ik weet het ook wel, veel publiciteit krijgen in de U.K.! Dan is het inderdaad wel 15 miljoen Euro waard, maar toch vind ik het dan WEER jammer dat de Formule 1 geen topsport meer is, maar vooral marketing.
    Gelukkig komt Rubinho naar BAR om orde op zaken te stellen. Die maakt zo gehakt van Jenson. (eindelijk had ie door dat rijden naast Schumacher geen eer is, maar strategie, zo maakte Schumi een van zijn grootste concurenten onschadelijk, maak ze teamgenoot met iets minder materiaal en mankracht, Raikonnen trapt daar gelukkig dus mooi niet in, Massa was toch al kansloos, volgend jaar is Rubinho weer back in buisness! met een auto waar hij mee kan winnen).

    En dan die Albers, met zijn manegement mannetjes (een ZEER duidelijke bevestiging dat Formule 1 bijna niks meer dan marketing is, kijk maar naar zijn advertenties in FORMULE 1 blad, "ik ben een produkt, ik maak winst, ik zoek sponsors, ik heet Cristijan Albers, ik roep alleen maar Maximum Attack, dat klinkt zo stoer...dan vergeten ze dat ik altijd achteraan rij"
    Gaat zijn manegement ook nog lopen roepen dat hij de komene twee jaar bij MidlandF1 gaat rijden... en dat Albers dus zijn toekomst in de F1 voor zeker 'twee jaar?!' veilig heeft gesteld. en nog mensen die het geloven ook, wat triest! en waarom roepen ze dat? alleen maar om de sponsortjes bij Doornbos weg te jagen/houden! zeer trieste strategie, vind ik, want het is gewoon bull-shit (er komt nog LANG geen contract voor Chris). erug laag bij de grond want Midland gaat gewoon rijden met de twee best betalende coureurs die pas na de jaarwisseling een contract gaan tekenen, dat duurt dus nog een zooi maanden.
    Dat Albers dan een 'voorcontract' heeft getekend verandert ook geen reet, dat is een stukje papier zonder waarde (Doornbos had toch ook ooit zo'n voorcontract meegekregen? hoor je hem zeggen dat hij daar gaat rijden, ik dacht het niet...hij nam niet eens de moeite het te ondertekenen, goed zo Robert).
    Ondanks dat je misschien anders dacht, vind ik dat Albers zeer veel talent heeft (wat dan wel weer smelt als sneeuw voor de zon als hij onder druk staat, maar das juist ook weer lachen) maar ook een grote oelewapper. Ik hoop dus ook dat hij volgend jaar in een MidlandF1 gaat rijden, nog een jaar helemaal achteraan is echt wel goed voor hem! Maximum Attack!! Hij is wat mij betreft ook zeker de perfecte kandidaat voor nog 10 jaar Formule 1! (ze passen wel goed bij elkaar, nee dit is geen compliment)

    tja zo is het nou eenmaal, ik heb altijd gehouden van F1, maar helaas is het (wat sport betreft) dood aan het gaan, of eigenlijk: al heen gegaan. Gelukkig is bernie er nog, en die houd het nog hooguit een paar jaar in een soort van kunstmatige coma, maar het is eigelijk al voorbij, (waar zijn de prive-teams nou ineens? met de jonge/nieuwe talenten die moeten doorstromen, oh die zijn er niet meer)... weg spannend Coureurskampioenschap. jammer voor de talentvolle mensen als Jacques, Fisico, Schumi, Kimi, Pizzonia, Wurz, Rubinho, Montoya, en alle andere topcoureurs die op het hoogste niveau thuis horen, maar ze moeten maar eens op zoek gaan naar een andere klasse om te laten zien wat racen is, is voor het publiek ook leuker denk ik. misschien iets wat Paul Stoddart kan gaan regelen? 30 dezelfde minardi's met de allerbeste coureurs op Spa zonder TC en andere electronische bull-shit 'huil'pmiddellen in een drie uurs race (met regenbui natuurlijk) lijkt mij het leipste... met Schumi en Jos op de laatste rij, zie tenminste leipe inhaalacties.

    want wat mis ik Ayrton, en Jos en Eddie Irvine, Jean en Gerard, zij kregen tenminste respect, omdat ze zichzelf waren. tja dat kunnen Albers, de Coulthards, Webbers (ik kots van die arrogante aussie, die na Jaguar ook Williams naar de tering helpt, hoezo talent? kijk naar Reb-Bull, zonder Webber ineens succes? hoe kan dat nou) en Alonso's later nooit zeggen, helaas... tegenwoordig moeten zij namelijk vooral dom overkomen, zodat de massa zichzelf in in hun herkennen kan, is goed voor de sponsors.
    Geloof mij, Formule 1 is dood gegaan en we waren er allemaal getuigen van.

    tja reageer hier maar eens op, hierop kritiek vinden moet niet moeilijk zijn, helaas heb ik (wat betreft F1) bijna altijd gelijk, of ik het jammer vind? zeker weten van wel, maar het is niet anders.
    ach zondag wordt Alonso Kampioen, maar was hij dit jaar nou echt de beste coureur? maar veel belangrijker, er rijden jonge talentvolle coureurs weer in een echte raceauto's, zonder sponsors!!!, op Brands Hatch, met meer dan twintig teams tegelijk, hopelijk wordt dat wel echte topsport waarbij de coureur en team met vergelijkbaar materiaal kan laten zien wat ze kan op de baan, ipv op een persconverentie waar iedereen altijd hetzelfde zegt, en waar een coureur zit met een gladgestreken, neppe, raceoveral. Maximum Attack...
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is juist goed dat Button bij BAR blijft. BAR is op het moment een veel beter team dan Williams.
    En trouwens, Button is echt geen slechte coureur.
    Hij heeft vorig jaar laten zien dat ie echt een bepaalde kwaliteit bezit.
     
  4. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Sato sneller dan Button??? Ik weet niet welke formule 1 races jij kijkt, maar ik heb het nog niet gezien. Tuurlijk zal Sato wel eens voor Button rijden, maar das niks bijzonders, Montoya rijdt ook wel eens voor Raikkonen en Barichello ook wel eens voor Schumacher. Hoe weet jij nou dat die BAR een auto is waarmee men kan winnen, heb je er zelf in gereden ofzo?? Ik zie in Button geen potentieel wereldkampioen, maar het is zeker wel een hele goede coureur die in de F1 thuis hoort. Ik schat Barrichello wel gelijkwaardig in aan Button, maar hij gaat hem echt niet inmaken. Vindt het wel slecht dat hij bij BAR blijft trouwens, je hoort je contract gewoon te respecteren.

    Sponsoren zijn nou eenmaal heel belangrijk in de formule 1, en het getuigd juist van professionaliteit dat Albers daar zo goed mee bezig is. Teams hebben nou eenmaal dat geld hard nodig om de auto te ontwikkelen. Ik neem aan dat je niet in management van Albers zit, dus je moet niet van alles gaan lopen roepen over dingen die je niet kunt weten, heb het wel even vet gedrukt. Kan best zijn dat het zo gaat lopen, maar dat kun jij gewoon niet weten. Enige waar dit op lijkt is een frusti Doornbos fan die het niet kan hebben dat er voor Doornbos waarschijnlijk geen racestoeltje is volgend jaar.

    Het is absoluut zo dat de rol van geld in de formule 1 steeds groter aan het worden is, zoals je zelf al zegt kunnen prive teams al bijna niet meer overleven. Maar jij ziet het denk ik wat al te somber in. Dat geld hebben de teams gewoon nodig om winnende auto's te kunnen bouwen, en daardoor zullen er inderdaad wat mindere goden in de F1 terecht komen (monteiro karthikeyan om er maar een paar te noemen), maar de echte talenten komen er toch wel door. Voor hen is het immers makkelijker om aan de sponsoren te komen. Neem Raikkonen bijvoorbeeld, die had volgens mij helemaal geen sponsoren nodig. Als ik het zo bekijk zie ik maar drie coureurs die in mijn optiek niet in de f1 thuis horen, Monteiro Karthikeyan en Sato. Dus zie het niet zo somber allemaal. Er staan ook al genoeg talenten in de rij voor een plekkie zoals Davidson, Speed, Kovalainen om er maar een paar te noemen. Die komen er wel door. En het zijn trouwens Bernie en Msoley die met hun domme regelementen hebben gezorgd voor steeds minder actie op de baan.

    Webber is inderdaad behoorlijk door het ijs gezakt dit jaar. Ik dacht altijd dat het wel een goeie was, maar dat valt vies tegen. Zoals ik al eerder zei is de rol van sponsoren idd veel groter geworden, en daardoor kunnen coureurs idd niet meer roepen wat ze willen, maar daar staat tegenover dat men meer geld heeft om betere auto's te bouwen. Maakt die interviews wat saaiier inderdaad, maar liever dat dan dat ze in mindere auto's gaan racen. Formule1 is niet dood aan het gaan, maar gewoon aan het veranderen. De rol van de commercie is idd groter aan het worden. Het is eigenlijk een soortgelijke verandering als het voetbal heeft meegemaakt, door het veranderen van de champions league bijvoorbeeld. Ondanks dat geld steeds belangrijker is geworden is gebleken dat clubs als Porto, Monaco, Liverpool, PSV en Ajax een paar jaar geleden het toch goed kunnen doen, ondanks het feit dat zij niet de grootte hebben van Madrid en Milan.

    Het gaat om de combinatie team-coureur, niet om wie de beste auto of de beste coureur is. En dat was alonso dit jaar gewoon duidelijk. Misschien is Raikkonen wel een betere coureur, maar dat kan je pas goed beoordelen als ze in dezelfde auto rijden. Ik denk trouwens dat Alonso pas in Japan de titel pakt, maar dat terzijde. En in Brazilie rijden komende zondag ook twintig talentvolle coureurs rond dus niet zo negatief. :)
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Sato is een typisch voorbeeld van een coureur die weinig/geen zelfvertrouwen heeft. Als hij snel is, maakt ie fouten en als ie langzaam is, dan rijdt ie opeens wel foutloos. Dit komt op mij over alsof ie zich "te" graag wil bewijzen en dan gaan het mis.

    Op Silverstone bijvoorbeeld, hij had een mooie 8e startplek. Maar die vergooit hij al direct bij de start om dat ie op de verkeerde knop had gedrukt, waardoor zijn wagen stil viel.

    De snelheid heeft ie wel, dat heeft ie vorig jaar aan het einde wel bewezen, maar hij is te onzeker en daarom maakt ie veel fouten.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    BAR en McLaren hebben nu gewoon de 2 beste rijdersduo's.
    Ik kijk volgend jaar vooral heel erg uit naar de combinatie Button/Barrichello.
     
  7. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    En dus is hij niet goed genoeg voor de f1. Als je langzaam rijdt is het makkelijk om foutloos te zijn. Een coureur hoort in de F1 thuis als hij snel en foutloos is, anders niet.

    Das bijna te stom om nog een fout te noemen.

    In Japan heeft hij altijd wel een kleine opleving, maar een coureur in de F1 moet het hele jaar snel zijn. Niet een paar races, dat is gewoon een gebrek aan kwaliteit net zoals al die fouten. Dan roepen ze wel dat het de beste japanse coureur ooit is, maar ja daar is ook weinig voor nodig. En dat hij onzeker zou zijn...tja dat komt vanzelf als je altijd wat fout doet.
     
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik bedoelde eigenlijk niet echt snel of langzaam, maar meer vooraan of achteraan. Als ie 5e rijdt ofzo, dan maakt ie opeens fouten, maar als ie vanuit de pits moet starten, dan kan ie het opeens wel.

    Sato was niet alleen maar in Japan snel vorig jaar, dat weet je zelf ook wel. Maargoed als ie zo door zou gaan, ben ik het wel met je eens dat ie niet in de F1 thuis hoort. Maar het is wel jammer, want hij kan het wel.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind het ook wel een aardig ventje. Met z'n accentje enzo. Hij rijdt dit jaar niet echt goed, maar ik zou het toch jammer vinden als we hem niet meer terug zien.
     
  10. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft raar dat het de ene keer bij dat team is, die er dan als enigste last van hebben met 2 auto's en dan weer een andere team met beide auto's

    (Renault heeft het gehad, McLaren)
     
  11. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Zal wel komen door een totaal verkeerde setup van de auto. Als het aan de banden zou liggen, zou iedereen het hebben.
     
  12. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar bij Michelin stellen ze toch per team de band zelf af, ik meen tenminste dat Olaf Mol dat zei, omdat daar zo'n Nederlander het werk verricht wat met de bandafstelling te maken heeft
     
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ach ja, niet alles wat onze Oliebol zegt is waar ;)

    De teams regelen bijvoorbeeld wel zelf de bandenspanning en misschien was die te hoog/laag.

    Overigens had Renault in Monaco gewoon de verkeerde banden keuze gemaakt. Ze kozen voor de zachte, maar die bleek het niet een hele race lang te kunnen volhouden in Monaco.
     
  14. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Precies, Olav Mol praat veel onzin.
     
  15. Majestic12

    Majestic12 Haat mods

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Die olaf mol is erg slecht, ze moeten gewoon iemand anders eht commentaar laten doen.
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Zondag trouwens een mooie racedag. Eerst de eerste A1-GP en later de F1 _O_
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het toch wel jammer dat we Sato volgend jaar niet meer zien. Het is toch altijd wel een smaakmaker en hij heeft soms echt briljante inhaalacties. Sato heeft dit jaar gewoon erg veel pech gehad, volgens mij zit ie ook niet helemaal lekker in ze vel.
    Vorig jaar deed Sato het namelijk wel heel erg goed.
    Misschien is er nog een plekje ergens voor hem vrij. Maar ja, als ik kijk naar zijn prestaties dit jaar vind ik het niet gek dat BAR hem weg doet.
     
  18. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Enig idee wie het dan zou moeten doen ?!
    Olav Mol is de stem van de Formule 1, paar keer andere mensen gehoord en dat klinkt gewoon voor geen meter of ze lullen onzin.

    Ned. 2 sammenvatting is ook iemand die gewoon niet eens weet welke teams er rijden volgens mij. En Allard Kalf ofzo kan ook geen racen aan elkaar lullen ..


    PS. Sato hoort echt in een minardi thuis ofzo, een team van zijn niveau want hij rijdt wel als een van de slechtste van het veld
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2005
  19. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Allard Kalff lijkt mij anders een hele geschikte commentator. Hij racet zelf en heeft heel veel verstand van F1, meer dan Olav Mol vind ik. Om een voorbeeld te noemen waaruit blijkt dat Allard er meer kijk op heeft dan Olav, is Frankrijk 1999. Allard Kalff die voorspelde dat Frentzen die race zou winnen, omdat hij zich in de pits helemaal vol liet tanken. Olav Mol die had het nog niet direct door, die wist het pas na de finish.

    Dat Olav zijn stem mee heeft, ja daar heb je gelijk in, maar er komt behoorlijk wat onzin uit hem en bovendien laat hij zich ook nog wel eens gaan wat betreft zijn taalgebruik. En dan heb ik het nog niet gehad over zijn objectiviteit, prima dat hij een voorkeur heeft voor iemand, maar dat hoeft ie niet altijd zo duidelijk te laten blijken. Denk bijvoorbeeld maar eens terug aan hoe belachelijk die zat te juichen toen Alonso de pole pakte in Engeland dit jaar of toen Michael Schumacher met een lekke band de pits in kwam in Spanje.

    Echt waar, sinds Kalff is weggegaan, is Olav helemaal de weg kwijt geraakt.
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Allard Kalff is vanaf nu de commentator bij de A1-GP races :)
     

Deel Deze Pagina