Halo 3: wat moet er allemaal in komen, hoe,...?

Discussie in 'Algemeen' gestart door boss, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    De vertrekpunten van de tegenstanders , als je nu een level herspeelt weet je al waar en welke soort covenant je tegenover je krijgt en met hoeveel ze zijn en ga je automatisch proberen om het op dezelfde manier te doen zoals de vorige keer .
    Als men nu een systeem in de game verwerkt waarin de computer uit 5 verschillende beginopstellingen kan kiezen en die beginopstelling dan ook nog kan laten varieren op het gebied van de sterkte van de covenanttroepen dan gaat de spelduur van de game met een stuk de hoogte in omdat je dan niet juist weet wat je eigenlijk te wachten staat en kun je hetzelfde level geen twee keer achter elkaar op de zelfde manier uitspelen.
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    "Eindbazen"; nee.

    Dat tegen Tartarus was echt een beetje jammer. Dat vond ik niet idd niet veel met Halo te maken hebben, omdat je hier het gevoel had tegen een eindbaas te vechten. Daarna was het dan ook afgelopen. Bij dat andere stuk met the Arbiter vond ik het minder erg. Er was trouwens nog zo'n stukje als die ouwe bok uit z'n stoeltje moest rammen. Vond ik ook niet zo erg. Je kon daarna gewoon weer verder met het verhaal. Als ze het maar niet teveel doen..

    Over de verhaallijn t.o.v. Halo 1; Van mij mag de Arbiter terugkomen met een aantal missies. Ik vond die gast wel wat hebben :cool:. Voor de rest kun je uiteraard zeggen dat het verhaal beter was eerst, maar ja toen was het ook origineel. Dus dat is vrij logisch denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2005
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , dat laatste gevecht tegen tartarus was echt een afknapper halo2 onwaardig bij wijze van spreken , dan nog liever een eindlevel in de stijl van halo1 , daar had je niet alleen de covenant , maar ook nog eens de klok tegen je en dat maakte het superspannend en daarbij kwam nog dat andere einde in legendary dat het spel een extra cachet gaf , zeg maar een verdiende beloning voor je inspanning die je geleverd had.
     
  4. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Opzich zou dit wel een hele mooie game opleveren als veel shoot outs zo gemaakt zijn, maar die kans acht ik jammer genoeg heel klein.

    Toch zou zoiets inderdaad, denk ik, de game erg bevorderen. Ik snapte je eerst iets verkeerd, maar dit is inderdaad een mooi idee :cool:

    Het lijkt me ook wel wat dat je met de Master Chief zou kunnen liggen op de grond, gewoon van een afstandje een veldslag overzien. Sniper erbij en heerlijk je gang gaan, als je dat zou willen ofcourse, als je meer een Bazooka-mannetje bent, dan meng je je gewoon lekker in het strijdgewoel.

    Dat vind ik vaak ook erg mooi aan Halo, de strijd draait niet altijd alleen om jou zelf, dat moet eigenlijk veel meer erin komen. Dat je weliswaar een cruciale, maar niet een centrale rol hebt in het spel.
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , en dan ook kunnen wegrollen net zoals in delta force black hawk down,dat zou het veel realistischer maken.
    En halo1 was een sensatie op het gebied van gameplay , en je speelde niet de masterchief, nee je kreeg eigenlijk het gevoel dat je de masterchief zelf was die zijn uiterste deed om de zaken te redden en dit kan ik van halo2 nog altijd niet zeggen , uitgezonderd de live-opties die zijn wel goed.
    Maar over hetgeen ik zeg van die verschillende beginsituaties is best wel goed te realiseren en goed te programmeren omdat dit niet zoveel méér programmeerruimte in beslag neemt.
    Sterker nog , als men mij zou laten kiezen tussen een overdonderende beeldkwaliteit en een eentonige gameplay en tussen hetgeen ik zeg gekoppeld aan een iets mindere beeldkwaliteit dan zou ik resoluut voor het tweede kiezen aangezien dit de speelduur en het speelplezier op een veel hoger niveau brengt en iedereen op de langere termijn daar véél meer plezier uithaalt. ;)

    Edit: als je nu op legendary speelt is het véél gemakkelijker dan die eerste keer , gewoon omdat je op voorhand wéét wie en je wanneer je die bepaalde tegenstrever tegenkomt , en in wat ik voorstel krijg je wisselende situaties , en die zorgen ervoor dat na verschillende malen van spelen die situatie nog altijd even moeilijk te bespelen valt , net zoals die eerste keer , waar je eerst de nodige frustraties hebt ondergaan omdat het eerst niet wou lukken , om dan later die diepe voldoening te voelen op het moment dat je er in gelukte om de missie tot het juiste eind te brengen, en precies dit gevoel wil ik met halo3 terugkrijgen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2005
  6. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moet niet constant kunnen natuurlijk, maar af en toe lijkt me dat best leuk (ik weet niet of je antwoord sarcastisch was of niet O-))

    Helemaal waar, dat komt ook denk ik door de stukjes zoals het neerstorten van de escape shuttles. Je krijgt echt het gevoel dat jij diegene bent die aan het neerstorten is, gelijk van het begin af aan wordt jij zelf in dat pak gehezen...

    Denk je? Ik denk dat het juist veel meer onnodig (vanuit developer oogpunt) programmeerruimte in beslag neemt. Omdat ze dan situaties creëren die 4 van de 5 keer niet gebruikt worden.....

    Xbox 360 O-), alles moet mooier, en daarna kijken ze volgens mij of het ook beter kan.

    Dat moest ook wel, want Legendary halen, de eerste keer, was bijna onmogelijk, omdat je juist nog niet wist waar elk mannetje stond. Zo zullen de meeste spelers juist zoveel moeten spelen totdat ze de locaties van de Covenant weer kennen. Legendary was namelijk mogelijk doordat je zulke dingen moest onthouden (locatie van elk mannetje etc.). Toch was bijna elk gevecht weer anders....
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind dat een beetje ehm... niet waar! Legendary kun je ook wel halen als de vijanden op andere plaatsen zullen verschijnen hoor. Al zal het voor sommigen waarschijnlijk wel moeilijker worden.

    Maar mij lijkt het wel wat eigenlijk. Je moet dat gewoon veel meer op je hoede zijn, anders kun je gewoon elke keer doorrammen en langzaam maar zeker weet je precies waar iedereen zit en weet je precies wat je in die situaties moet doen.

    Maar als je inderdaad om de haverklap neergemaaid wordt, dan weet ik eigenlijk ook niet of dat wel wat zal worden. In mijn geval is zoiets zeker niet goed voor bijvoorbeeld de controllers of de mensen in mijn directe omgeving :+ .
     
  8. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.ownage.nl/news/8991/

    Ik hoop iig op een aankondiging.
     
  9. kingnbajam

    kingnbajam Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat je zelf je wapens kunt customizen, bv. dat je een paar punten krijgt toegekend die je kunt uitgeven aan:

    -nauwkeurigheid
    -kracht
    -max. aantal kogels
    -extra's zoals rocket-launcher

    etc. etc.
     
  10. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    t lijkt me ook wel leuk al kan je een beetje kiezen met welk wapen je kunt beginnen, behalve met echt krachtige wapens zoals sniper en rocket launcher, ik dacht dat ze dat ook in halo 2 zouden stoppen, of was dat een ander spel (splintercell?)

    maar aan de andere kant kies je dan misschien niet de goede wapens voor een level
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het lijkt mij wel een goed idee, maar het zal niet zo'n groot probleem zijn. Was er in Halo (2) wel eens een level waarin je geen moment met je favoriete of vereiste wapen(s) rondliep?
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Legendary , dat was speciaal , maar hoe meer je de levels hierop speelde hoe gemakkelijker het werd , neem nu in de silent cartographer als je terug bovenkomt staat er achter de hoek in die donkere gang een golden elite te wachten , de eerste keer dat je die hoek omdraait is dat vet schrikken en volgt er een gevecht op leven en dood , maar de volgende keren ga je tot op de hoek en mik je een plasmagranaat tegen zijn hersens en ga je op de loop , elite ontploft en jij kan rustig naar boven.
    En met mijn voorstel zou die factor die jou voordeel verschaft , namelijk de juiste locatie en sterkte van je vijanden en het kunnen uitschakelen van hen zonder dat zij jou ook maar gezien hebben vele malen verkleinen aangezien je nu niet weet wie en wat en vooral waar ze precies zijn opgesteld.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2005
  14. Victor

    Victor Guest

    Ik heb hier achter me mijn Xbox aanstaan met Halo erin, en speel het weer zeer fanatiek. En ik moet zeggen, ik heb niks meer toe te voegen, alles wat ik er ook graag in zou zien is al gezegd.

    Over dat wegrollen: tja, leuk, maar het is geen tactical shooter. Het richten gaat prima zo. Wat ik wel graag zo willen zien is dat je tegen muurtjes kan leunen als het even te hard wordt.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Halo 3 boxshot, echt of niet?

    bron: http://www.ownage.nl/news/9007/
    [​IMG]
     
  16. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    nee is geen echte boxshot, hoe masterchief staat heb je ook in halo 2 wallpapers ;)
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
  18. kingnbajam

    kingnbajam Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan echt niet wachten op het X05 evenement, ik weet haast zeker dat we daar meer gaan horen over HALO 3. Eigenlijk hoop ik stiekem dat het een prequel wordt op HALO, volgens mij is er nog genoeg te vertellen! :)
     
  19. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    *zucht.. er is een boek over wat er voor halo gebeurde, laat bungie dat alsjeblieft niet gaan proberen in een spel te proppen
     
  20. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk voor 100% dat die boxshot fake is, aangezien je in halo 3 sowieso wel andere nieuwe wapens krijgt en dan zullen ze Master Chief niet met een 'ouwe' battlerifle op de case zetten. Btw, ze zullen de MJOLNIR wel weer aanpassen, zodat ie er weer anders uitziet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina