1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schietpartij in Zoetermeer

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ruben III, 26 sep 2005.

  1. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Feit is dat de mens niet objectief kan oordelen, laat staan over iemand zijn leven. Niks rechtvaardigt de doodstraf.

    En nee, slachtofferhulp zou aan mij weinig hebben :).
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Waar zijn die goeie oude knokpartijen gebleven, waar iedereen nog met elkaar op de vuist ging? :{

    Die gast die dit weer op z'n gewete heeft was de zwakste schakel...sad.
     
  3. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja, en ik keur het niet goed ook, maar daar was ik nog niet van op de hoogte. Dat soort voorzieningen zijn toch veel te vergevend? Dan lijkt het een soort vakantie :{ !?

    Ik vind dit niet normaal.. Waar gaat het heen.
     
  4. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    De gevangenis is allesbehalve een vakantie.

    Gevoel van vrijheid >>>>>>>>>> voorzieningen.
     
  5. MultiSynC

    MultiSynC Guest

    ik vind wel dat ie de kogel moet krijgen. mischien geen haar beter dan hem maar door een hardere straf heb je meer kans dat het in de toekomst niet meer gebeurt. als daders telkens 3 jaar krijgen voor een moord stop het natuurlijk nooit. je moet moordenaars afschrikken.
     
  6. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Het is bewezen dat zwaarder straffen niet leidt tot minder criminaliteit.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Vele die in het gevang zitten worden van onze eigen belastingscentjes betaalt omdat een dagje in het gevang nou niet bepaalt goedkoop is...oftewel de oplossing ligt voor de hand. ;)
     
  8. jeroen kroes

    jeroen kroes hertog jan ownage

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    aah klote ik haat zulk soort dingen (kopop een xbox en knal daar van je af :) maar ik denk maarzo de een zijn brood de ander zijn dood (grof gezegt
     
  9. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Damned, je moet toch wat doen?
    Je kunt wel een kogel door zo´n gast zn hasses knallen maar dan komt ie er makkelijk van af.
    Nee ik zou graag betalen om moordenaars op te sluiten daar betaal ik met plezier belasting voor. Alleen worden moordenaars/verkrachters etc. niet in een cel opgesloten maar op een hotelkamer.
     
  10. skurvy

    skurvy GT: Skurvy

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Om dan nou meteen lichter te straffen slaat natuurlijk ook nergens op.
     
  11. MultiSynC

    MultiSynC Guest

    ja psies, plus dat die gaste als ze dood zijn nooit meer vrijkomen:p:p btj hard dit maarja. zo kunnen ze t niet nog eens doen
     
  12. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Gooi hem in een dergelijk iets als alcatraz.

    Kleine ruimte, simpel bed, wastafel en wc...
     
  13. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt, maar opgeruimd staat netjes. Het gaat er ook niet meer om om de dader zwaarder straffen of niet, vind ik. Het is veel belangrijker dat zulke mongolen nooit meer op straat kunnen komen en weer zoiets kunnen doen. Helaas gebeurd het te vaak dat moordenaars weer op vrije voeten komen en weer het zelfde doen.
     
  14. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16

    daar kan ik ook zo kwaad om worde die cellen hier zijn gewoon te goed als ze al die cellen maar een paar bij paar meter zouden maken met een plee wastafel en een verrot bed ipv tv goed bed en weet ik veel wat voor luxe ik had laatst een artikel gelezen dat sommige criminelen het beter hebben dat sommige bejaarden :confused: dat vind ik dus egt niet kunnen :mad:
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ellende weer hier. Sneu. Ik vind ook dat dit soort mensen flink aangepakt moeten worden.

    Maar als men nog verder wil discussiëren over de doodstraf, gaarne hierheen.
     
  16. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Had dit nog niet gehoord, indd dieptriest. Je schaamt je gewoon voor de 'moderne' samenleving. Ik ben niet voor de doodstraf, al zou het wel 'opruimen' indien 200% zeker. Eerder zou ik voor een soort van werk kamp achtig iets gaan (al dan niet levenslag) goedkoop en ze doen wat terug voor de samenleving.

    Anyway, weet iemand al hoe het met het slachtoffer gesteld is? Ik vrees niet goed... 1 schot door het hoofd is al heel ernstig nu ook nog eens 2!! Maar laten we het beste hopen...
     
  17. Fusion

    Fusion Someone unfreeze me!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar de doodstraf wel. In elk geval weer één idioot minder die
    het nooit meer kan doen. Dat is ook het doel van de doodstraf en levenslang. Niet om wraak te nemen, maar om dit soort idioten voorgoed uit de maatschappij te halen. Dit soort "mensen" hebben geen recht op aarde rond te lopen IMHO.
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets als in van die ouderwetse amerikaanse films. Mannen in een grote gevangenis planten, en daar alleen een paar fitness apparaten droppen.. Tief al die Tv's en shit maar bij de Kringloop winkel.. maak je iemand nog blij mee. (en nog wel meer ook, omdat mensen dan denken dat ze er écht wat aan willen doen, dat iedereen denkt dat het leuk is daar)

    Ik heb ooit een ex gevangene in de klas gehad, die kwam toespreken.
    Hij heeft in totaal 20 jaar vast gezeten ofzo, voor oplichting (woonde als een koning in Spanje :cool: ), en hij wist te melden, dat je per week voor een bepaald bedrag kon werken, voor spullen die je wilde, en dan kon je een Tv, een ijskastje, en nog wat extra dingen huren. Dus je krijgt het echt niet allemaal toegewezen.
    Desondanks, de mogelijkheid, dat je dat kan huren, hoort niet aanwezig te zijn. Je hebt straf, dat betekende vroeger bij je ouders toch ook, dat je zonder eten oid naar bed ging?
    Laat ze dat daar ook maar doen.. Goed gedrag? nou, dan mag je nog een keertje opscheppen, wees er maar blij mee. Vervroegd vrijlaten? Als je de tijd sneller kan laten gaan, zullen we kijken of dat hek voor je open kan.. Niet dat softe gelul, dat de gevangenen zich heerlijk voelen daar.
    Als ik dakloos was, zou ik het wel weten.. ff een paar delicten plegen, en huppa, weer een jaartje zitten, lekker relax.
     
  19. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat vind ik nou eens een goed idee. Als ze de doodstraf toch niet willen toepassen, dan maar 16 uur per dag werken en hard. Zo levert het tenminste wat geld op i.p.v. dat de maatschappij ervoor moet opdraaien. En werkt ie niet, dan vette zweepslagen.
     
  20. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Te ziek voor woorden, ik kan hier echt van wakker liggen.
    Ondanks dat ik het met negen van de tien Amerikaanse denkbeelden niet eens ben is hun rechtsysteem heel wat meer in de goede richting dan dat van ons.
    Trap zo'n idioot maar levenslang de bak in en dan inderdaad een gevangenis waar het geen feest is als in Nederland. Die vent zal hier een jaar of 6 vast zitten en daarna vroegtijdig verlof krijgen als tbser..
    Normen en waarden mijn reet, die creeer je niet op deze manier.
     

Deel Deze Pagina