1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Werken in het buitenland (Europa)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Master Of Blades, 7 okt 2005.

  1. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Dag luitjes,

    Ik ben Nederland, het gedonder thuis en op het werk enzo wel een keer zat voor een tijdje. Mn zus had het een tijdje terug over een half jaar werken in het buitenland (Oostenrijk, Zwitserland, België, Duitsland, Engeland, etc.). Dit lijkt me eerlijk gezegd wel wat. Ergens in de wintersport in de alpenlanden ofzo.

    Heeft iemand enige suggesties waar ik instanties kan vinden (net kwartiertje ge-googled zonder echt succes) of iemand tips. Kent iemand iemand die dit ook ooit gedaan heeft?

    Voor werk in de USA en Australië zijn zat instanties te bekennen, maar voor werk in europa niet.
     
  2. DVL91

    DVL91 game or die!

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe oud ben je dan?
    kun je skieen?(ski leraar is vett!)
    of uhm
    je kunt ook gewoon vakjes gaan vullen bij de albert heijn!:):D
     
  3. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben 18 en heb nog nooit geskied (:p)

    Maar ja, dat is hem juist, ik werk nu bij Dirk van den Broek en dat is een van de redenen dat ik een half jaartje ergens anders heen wil.

    Ik ga trouwens dit schooljaar niet naar school ofzo, alleen werk.
     
  4. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Tja, ik heb zelf 2 keer een maand in griekenland gewerkt bij vrienden wat toch wel anders is dan wat jij wilt. Maar ik geef je 1 advies. Als je in het buitenland wilt gaan werken doe het dan niet in griekenland. het enige waar je mee terugkomt is heel wat minder geld dan dat je eerst had, want het betaald in Griekenland bar slecht. Voor een maand werken 7 dagen in de week van 10 tot 10 kreeg ik 200 euro. Als ik dat hier in NL zou doen bij de c1000 kreeg ik het 3 dubbele.
     
  5. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik wil het ook niet voor het geld doen. Kost en inwoning is al zat. Het gaat me om de ervaring en om even totaal weg hier enzo. Als ik het geld zo extreem nodig had, bleef ik wel bij Dirk van den Broek werken.
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik weet niet hoe bij jou op dit moment met je geld zit, maar je mag een goed gevuld spaarpotje maken als je een half jaar in griekenland wilt werken. Ik ken mensen die dachten genoeg geld op voorraard te hebben voor een half jaar, maar na 2 maanden door hun geld heen waren. Het betaald echt niet goed in griekenland. En de ervaring is inderdaad leuk, maar als je zo ontzettend veel moet bij betalen dan is het niet leuk meer. Op kost en inwoning hoef je niet gauw te rekenen in griekenland. Zeker inwoning niet, dat zul je toch echt zelf moeten betalen waarschijnlijk.

    Nou ja succes verder met uitzoeken waar je heen gaat.
     
  7. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    ALs je skileraar wildt worden heb je tegenwoordig een soort mini-diplomaatje nodig geloof ik. Mijn broertje heeft dat ooit laten vallen en hij werkt in een snowboardwinkel, dus ik ga ervan uit dat dat waar is.
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hmm, heb wel eens verhalen gehoord van mensen die in een hotel ofzo in Oostenrijk gingen werken. Maarja, dat waren wel mensen met kok wilden worden ofzo en die dus in de keuken gingen werken, of mensen die een opleiding toerisme volgden.

    Als je muzikaal aangelegd bent en érg virtuoos kun je aan de bak als muzikant... ben bevriend met een pianist uit Oostenrijk die 's winters voornamelijk in eigen land speelt, maar de rest van het jaar in Frankrijk, Engeland, Duitsland en Nederland. Gewoon in kroegjes en dergelijke. Maar dan moet je natuurlijk wél goed kunnen spelen ;)

    De horeca in op een van de toeristische plekken in Europa zou ook kunnen. 's winters in de wintersportgebieden, 's zomers aan de costa's. Achter de bar of als propper ofzo. Mogelijkheden genoeg lijkt me. Maar of er een organisatie is die zoiets regelt weet ik niet.
     
  9. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    skileraar zijn lijkt mij vet, wel relaxt baantje en dan doe je ook nog wat leuks
     
  10. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    of (jongeren)reisleider...verdient niet bijzonder goed ofzo, maar lijkt mij wel leuk werk!
     
  11. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    mij lijkt ski-leraar wel wat, of reislijder...

    Maar ik zou eerst even gaan kijken wat je in het buitenland wil gaan doen en dan een bedrijf of instelling of wat dan ook zoeken op internet en zelf mailen of ze je kunnen gebruiken.
     
  12. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Een (nederlandse) vriendin van mij heeft 4 maanden in een hotel in engeland gewerkt als Lobby medewerkster (inchecken etc.) en bediening in het restaurant ernaast. Er waren meerdere mensen uit verschillende landen die dat hotelletje aannam voor een paar maanden, zowel in de winter als in de zomer.

    Ze kreeg samen met een ander meisje (uit noorwegen/denemarken) een hotelkamer kosteloos incl ontbijt. Ze werkte dan een deel van de dag om s'avonds (of soms overdag, ligt aan je werktijden) uit te gaan en dingen te doen met de mensen die ze leerde kennen. Klonk heel leuk alleen heb ik geen idee via welke organisatie ze dat deed. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze gewoon op eigen houtje heeft gesolliciteerd met als motivatie dat ze ervaring wil opdoen in het buitenland etc etc.

    Er zijn vast wel fora te vinden die specifiek daarover praten... :)
    succes met zoeken.
     
  13. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn zus is 10 maanden naar Spanje geweest. Ze deed daar vrijwilligers werk, ze hielp een kinder/jeugd centrum die het opnam voor allochtone kinderen in een buitenstad van Madrid (Marokko ligt pal onder Spanje dus 3x raden waar de meeste buitenalnders vandaan komen). Ze had geen betaalde baan naast haar vrijwillgersbaantje. M'n ouders hadden haar elke maand 450 euro gestort, en daarvan kon ze goed rondkomen. Goed appartementje, ze leed geen honger en ze kon er ook kleren van betalen.
     

Deel Deze Pagina