1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het vreemdelingen-legioen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Master Of Blades, 7 okt 2005.

  1. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    De meesten hebben er wel eens van gehoord. Het is een soort van leger waar in principe iedereen uit elk land bij kan. Heel veel weet ik er niet van, maar weet wel dat het geen grap is, maar echt bestaat.

    Ik heb gehoord dat er in Marseille een kantoortje zit, voor aanmeldingen. Is er iemand die hier meer over weet of iemand kent die in het vreemdelingenlegioen zit/heeft gezeten?
     
  2. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Als maar 10% van de verhalen waar zijn dan moet je er ver van blijven. Het zijn niet mijn zaken, maar hoe kut is jouw situatie thuis dat je erover denkt om bij het vreemdelingenlegioen te gaan?
     
  3. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Valt qua kutheid wel redelijk mee, het is niet supererg enzo, maar ik heb gewoon overall ee slecht jaar achter de rug. Ik zit al wel een tijdje te denken om een half jaartje 'op avontuur' te gaan.

    Ik weet echt bar weinig over het legioen, daarom zou ik wat meer info willen zien. Ik wil hier in Nederland ook bij de Landmacht. Ben 1x tijdelijk ongeschikt verklaard en zou december weer moeten, mits ik wat meer aan mn armkracht deed en dat is niet helemaal gelukt, vrees ik. Maar als het echt zo s dat het terroristen ofzo zijn, dan hoef ik het echt niet hoor.
     
  4. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Het zijn niet zozeer terroristen, je wordt gewoon behandeld alsof je niks meer waard bent als je je daarvoor aanmeldt. Eddy Zoey heeft voor BNN een keer een programma gemaakt over die lui, misschien kan je daar eens aankomen. Als je die gezien hebt ben je zeker van je plannen af.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
  6. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Hmm, als ik die link van Modder-eter bekijk, lijkt het alleen maar zwaar afzien, niet mensonterend. De voorzieningen van hun zijn ook beter dan de Nederlandse Landmacht. Het blijft natuurlijk een promotie-site.
     
  7. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    jezus als je een half jaartje op avontuur wil zou ik echt niet bij een legioen o.i.d. gaan majah eigen keus...
    als je ongeschikt voor de landmacht bent, waarom zou je hier dan wel geschikt voor zijn?
     
  8. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb geruchten gehoord dat er geen strenge keuring was bij het legioen. Als het echt zelfmoord zou zijn ofzo om het legioen in te gaan, dan ga ik echt niet, dan blijf ik liever thuis. Maar gaat niet om een half jaartje avontuur. Dr gewoon ff tussen uit zijn, voordat ik serieus ga studeren. Maar goed, aan de meeste reacties hier te lezen is het geen aanradertje :p
     
  9. Ice Thunder

    Ice Thunder Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Stond eerst een mooi artikel over het Franse vreemdelingenlegioen in de KIJK! Het is niet zozeer zelfmoord; als je dienst erop zit krijg je een nieuwe identiteit en kun je met een schone lei beginnen. :)
     
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat programma heb ik ook gezien, en is niet bepaald bemoedigend ofzo. Het vreemdelingenlegioen is echt wel het laatste wat je wilt doen, tenzij je nu al een kansloos bestaan hebt. Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere alternatieven zijn om er 'even tussen uit te zijn'.
     
  11. Victor

    Victor Guest

    Van wat ik er van gehoord heb verlies je ook je identiteit als Nederlander als je ernaar toe gaat. Je bent dan dus geen staatsburger meer. Ik weet niet of dat een rol speelt...
     
  12. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga dan meteen gewoon solliciteren bij Osama Bin Laden of ie nog een paar zelfmoordterroristen nodig heeft... Dan ben je er wel ff tussenuit8)
     
  13. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    niet grappig:{

    Als ik jou was zou ik niet naar het vreemdelingen legioen gaan, als je ff tussen uit wil dan zijn tig opties naast het hierboven opgenoemde.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een powerball gaan gebruiken ... :)
     
  15. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Het vreemdelingen legioen?
    Kerel, dat is voor mensen die een heel nieuw leven willen gaan leiden.
    Het is zo, dat wanneer je daar 2 jaar (zo iets is het) in dienst bent geweest je dan een HEEL nieuwe identiteit krijgt :).
    Mensen die dus ECHT dingen goed verneukt hebben in het leven, gaan daarheen voor een andere naam ofzo. Aangezien je zo helemaal opnieuw begint en je oudere IK niet meer bestaat.

    Als je een half jaartje avontuur wilt moet je daar niet heen. Je doet namelijk ook de lijpste dingen. Het is daar gewoon, Who gives a FUCK, als jij daar door je kop wordt geschoten. (niemand die jou toch kent)

    Half jaar avantuur? :)
    Ga als je het geld hebt, REIZEN!! Of ga andere leuke dingen doen, zoek idd een toffe opleiding.
    Landmacht, marine, luchtmacht.

    Maar ga NIET in het vreemdingen legioen gek :p!
     
  16. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, man dat is voor als je geen zin meer hebt in het leven :+
    maar de loon is wel goed ;)
     
  17. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het al uit houdt & niet doodgaat natuurlijk...:'-(
     
  18. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    Wanneer je weet dat je niet alleen het andere leger als vijand hebt maar ook je "Maten" uit het legioen, weet je dat het niet een avontuur is maar een echte overlevings tocht.
    Die drang tot overleven zul je ook zeker moeten bezitten wil je daar dienst nemen.
    maar bedenk dat je grootste vriend daar ook je vijand kan zijn
     
  19. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    En er staat ook op de site dat je minimaal voor 5 jaar moet tekenen...
    als je een half jaartje wil is dat dan helaas niet mogelijk :+

    *tenzij je een sanctie krijgt daarvoor natuurlijk, contractbreuk etc.

    mijn advies : ga gewoon reizen/werken. Je kan het ook combineren !!
    Er zijn verschillende organisaties (ook nederlandse) die studenten/jongeren een half jaar werk geven in bijv. de USA en Canada. Je krijgt dan vaak goedkope kosten inwoning en een baan + vrije tijd om de omgeving te verkennen !! ideaal zo lijkt mij...

    Denk daar maar eens over na :)


    / EDIT , haha zag nu pas je andere thread over werkinstanties in het buitenland, wtf 8) wel toevallig dat ik het aankaartte terwijl jij het zelf al had gedaan :+
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2005
  20. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, vreemdelingenlegioen was ook niet direct een optie. Ik heb er vaag een beetje over gehoord, maar ik zit echt niet in zo'n situatie dat ik mezelf een andere identiteit wil aansmeren (alhoewel een andere achternaam niet verkeerd zou zijn :p).

    Qua leger opzich lijkt het vreemdelingenlegioen beter dan de Nederlandse defensie, maar dat identiteitsgedoe lijkt me niet echt super. Toch maar over een paar jaartjes weer proberen bij de landmacht.

    Deze thread was ook niet bedoeld om direct een aanmeldingsformulier te zoeken, maar meer voor informatie. Aan jullie reacties te zien en de info verlies je je complete identiteit. Misschien een optie voor als ik een keer gepakt word zonder licht of als ik een keer geflitst word, maar nu heb ik nog geen strafblad :+

    Maar bedankt voor de info, jongens. Het vreemdelingenlegioen blijft voor mij interessant om over te lezen, maar een half jaartje er tussen uit is toch beter :D
     

Deel Deze Pagina