Nokia Sensor

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Eckie, 11 okt 2005.

  1. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Toen ik gisteren de laatste versie van Nokia PC Suite aan het downloaden was kwam ik een ontzettend geinig speeltje tegen onder de naam Nokia Sensor. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar het idee is geniaal.

    Nokia Sensor

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    In het kort:
    Je maakt een kleine mobiele homepage op je telefoon. Daar kan je je naam, een foto van jezelf en wat informatie op zetten. Je telefoon voert met regelmatige intervallen over bluetooth (dus gratis!) scans uit of er andere Sensor-gebruikers in de buurt zijn, en downloadt dan automatisch hun homepage ("folio").

    Vervolgens kun je verschillende dingen doen:
    • andere gebruikers als buddy toevoegen
    • privé-berichten sturen
    • gesharede media van de telefoon van de ander downloaden
    • een berichtje achterlaten in het mobiele gastenboek van de ander
    Dit is hoe een folio er uit kan zien:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG][​IMG]

    Verder zijn er natuurlijk nog allerlei opties op het gebied van het persoonlijk maken van je folio, en op het gebied van instellen van verschillende alerts die je in verschillende situaties kan krijgen.

    Dit is de eerste applicatie die ik tegen kom die écht gebruik maakt van het potentieel van bluetooth. Je kunt de software op de achtergrond laten draaien waardoor je altijd bereikbaar bent en constant checkt of er andere Sensor-gebruikers in de buurt zijn. Verder is het omdat 100% van de data over bluetooth versuurd wordt volledig gratis, wat geniaal is in dit 105C pob, max 3sms-tijdperk.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG][​IMG]

    Nokia Sensor gebruiken

    Tot mijn grote spijt merkte ik dat mijn toestel (de 6230) niet geschikt is voor Sensor. Ik vond het eerst raar, omdat de 6230 wel bluetooth ondersteunt, maar volgens mij ligt het aan het geheugen wat m'n foon heeft. Dat is niet bepaald gigantisch. :D
    Dit zijn de telefoons die Nokia Sensor kunnen draaien:

    Nokia 3230
    Nokia 6360
    Nokia 6600
    Nokia 6620
    Nokia 6630
    Nokia 6670
    Nokia 6680
    Nokia 6681
    Nokia 6682
    Nokia 7610

    Wil je meer weten, of Nokia Sensor downloaden? Ga dan naar de Nokia Sensor-site. Ben je al Sensor-gebruiker? Post dan hier je ervaringen!
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  2. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Werkt dit alleen op Nokia telefoons of kan je het ook op andere merken gebruiken?
     
  3. Hans NL

    Hans NL Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Het werkt niet op een 6230 omdat dat geen smartphone is. In principe zou dit op alle symbian smartphones moeten draaien omdat het een symbian programma is. Ik heb het zelf wel geinstaleerd gehad maar het heeft echt geen bal zin. Doordat je BT maar 10 meter gaat heb je maar een heel klein oppervlak waar die ander dan zou moeten zitten. Het idee is dus wel leuk maar het werkt niet echt.
     
  4. marco007

    marco007 Licence to kill

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook de 6630, ik ga dat straks maar eens proberen
     
  5. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit doet mij denken aan bluetooth dating
    las ik laatst iets over in de spits of zo
    ik zoek wel ff
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  6. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de nokia 6230i

    Hier zit standaard een MMC in van 32MB

    Doet deze het dan ook niet? Want dit is toch ook een smartphone?
     
  7. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Nee is officeel geen smartphone naar mijn weten.

    In de 6230 zit ook standaard iets van 12MB kaartje in ofzo, maar het gaat echt om het geheugen in de telefoon zelf.
     
  8. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, dat is dan balen.

    En ik maar denken dat ik het nieuwste belijzer heb van wat er nu zo´n beetje te koop is. 8)
     
  9. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Balen dat bluetooth je batterij wel leegzuigt
     
  10. Evil RaCoon

    Evil RaCoon @Halo 2

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig!
     

Deel Deze Pagina