1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

80 km per uur?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Taab, 1 nov 2005.

  1. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    dubbelpost
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2005
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Was dit onderzoek voor of na de invoering van 80 km/uur? Ik vraag me namelijk echt af of het langzamer rijden door veel auto er niet voor zorgt dat er bepaalde auto's afremmen, waardoor daarachter weer meer auto's afremmen, enz. enz. Eindresultaat: file.
     
  3. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komt altijd een file omdat er veel auto's zijn. Als men 120 rijdt is de onderlinge afstand tussen de auto's groter dan wanneer met 80 rijdt. Als men 80 rijdt kunnen er dus meer auto's op hetzelfde stuk snelweg. En dus kan men ook 'sneller' doorrijden waardoor de files verminderen.
     
  4. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me al verschrikkelijk aan 100km/h wegen die er nu rond de steden al veelvuldig zijn, maar 80 wordt ik gek. Allemaal leuk en aardig maar steek wat tijd en geld in mileuvriendelijkere brandstof en laat die snelheden hetzelfde
     
  5. BattleCry

    BattleCry ..

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had begrepen dat door die stukken met 80 km als max-snelheid, je 4 tot 8% het milieu minder vervuild.
    Tjah het is niet veel, maar toch, zoals eerder gezegt, alle beetjes helpen. (dit had ik trouwes gehoord op de radio, was zo`n heel onderzoek naar geweest, en dit waren de verwachtingen. Hun hadden er duidelijk verstand van, dus méér vervuilen zal het sowieso wel niet zijn, zoals velen hier zeggen).
    Ook hoorde ik de Minister Seip (dacht ik) van Wegen enzo, vertellen dat dit juist voor minder files zorgt (reden had ik gemist), en dat de vertraging richting je werk tot 1 minuut oploopt, een te verwaardlozen tijd dus.

    Ik vond dus wel dat dit een goede invoering was, okej, ik heb zelf mijn rijbewijs nog nét niet :eek:, maar dit is wat ik gehoord heb, en ik denk dat het toch wel beter is...

    En nog Benneke: jij zei dat haNNiesz niet zn rijbewijs heeft, maar ik kan je vertellen dat ie die nu al wel geteld 6 dagen heeft, dus klopt niet :+:p
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Het was een onderzoek dat los stond van deze 80 kilometer maatregel. Het was een onderzoek puur gericht op files en hoe ze ontstaan. Nederland verliest elk jaar miljoenen euro's door files, en een onderzoek moest duidelijkheid bieden in het verschijnsel "file".
    Als je ruim van te voren aangeeft dat er verderop langzamer gereden word, dan kan je daar op anticiperen. Als mensen inderdaad abrubt afremmen, dan kan dat een file tot gevolg hebben. Doe je dat geleidelijk over een bepaalde weglengte, dan heeft dat minder effect op de bestuurders achter je. En, wat jordideboer al aangeeft, er passen meer auto's op een weg als er langzamer gereden wordt, dus de doorstroming neemt zelfs toe, ook al gaat de snelheid omlaag.
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Dat anticiperen is natuurlijk een mooi verhaal, maar mensen rijden altijd zo hard als mogelijk is en remmen daardoor op het laatste moment af.
    Net zoals het ritsen nooit op de meest voordelige manier gaat, maar iedereen rijdt altijd zover mogelijk naar voren en dan staan er twee rijen als het druk is.

    Misschien dat het Prisoner's Dilemma wel opgaat. Als mensen zouden doen wat het voordeligst is dan zou dat het beste zijn, maar ze kiezen altijd voor eigen gewin en dat levert uiteindelijk het slechtste resultaat.
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Helaas maar waar, mensen zijn irritant :mad: ;).
    Gewoon flitspalen neerplempen en dan leren mensen het vanzelf wel af ;)
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Nee dan rijden ze zo hard mogelijk tot de flitspaal :p
     
  10. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vroeg dat. Is iets anders als zeggen.

    Bij deze proficiat Hannies :p
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep , en dan gaan ze nog eens in de laatste meters voluit op hun rem staan tot ze 80 per uur hebben , en zoeven ze verder terwijl achter hun ook iedereen in de remmen moet en er zo een harmonicabeweging ontstaat met filevorming tot gevolg .
    Ik heb zo'n situaties al ettelijke keren meegemaakt op de autosnelwegen waarbij in sommige gevallen de snelheid achteraan tot ver onder de 80 per uur terug valt , en zo onstaat een levensgevaarlijke situatie omdat het achteropkomend verkeer dit niet altijd tijdig opmerkt en er dan hier en daar wel enkelen bij zijn die zo verrast worden dat ze zwaar in de remmen moeten om hun snelheid af te blokken en als er dan net een vrachtwagen achter je rijdt is de kans groot dat die zijn gevaarte niet meer tijdig kan laten afremmen en zijn de gevolgen niet meer te overzien.
    Tja als ze dit overal gaan doorvoeren kunnen we best het verkeersreglement herzien en het begrip autosnelweg vervangen door autotraagweg.
     
  12. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu ik er aan denk, op die stukken waar het ingevoerd is haal je in de spits de 80 volgens mij niet eens.
     
  13. thebazz

    thebazz ..:: XBOX 360 ::..

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja... Als het om 'Het schoner maken van het verkeer?' gaat dan is het wel effectief.. maar of nou iedereen 80 of 120 rijdt.. dat maakt dan toch geen verschil?
     

Deel Deze Pagina