De grote 'Tennis' thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 20 sep 2005.

  1. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens_O_
    altijd leuk weer wat spannende wedstrijden erbij

    Maar zijn er hier nog mensen die op zondag competitie voor de jeugd spelen, zelf ga ik dit jaar voor het eerst op zondag spelen, hiervoor altijd op zaterdag gespeeld... en afgelopen jaar overduidelijk kampioen geworden met het team (geeneen wedstrijd verloren, in totaal maar 7 games8), door de hele competitie).
    Maar hier dus nog kringcompetitie spelers die op zondag voor de jeugd spelen???
     
  2. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens_O_
    altijd leuk weer wat spannende wedstrijden erbij

    Maar zijn er hier nog mensen die op zondag competitie voor de jeugd spelen, zelf ga ik dit jaar voor het eerst op zondag spelen, hiervoor altijd op zaterdag gespeeld... en afgelopen jaar overduidelijk kampioen geworden met het team (geeneen wedstrijd verloren, in totaal maar 7 games8), door de hele competitie).
    Maar hier dus nog kringcompetitie spelers die op zondag voor de jeugd spelen???
     
  3. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens_O_
    altijd leuk weer wat spannende wedstrijden erbij

    Maar zijn er hier nog mensen die op zondag competitie voor de jeugd spelen, zelf ga ik dit jaar voor het eerst op zondag spelen, hiervoor altijd op zaterdag gespeeld... en afgelopen jaar overduidelijk kampioen geworden met het team (geeneen wedstrijd verloren, in totaal maar 7 games8), door de hele competitie).
    Maar hier dus nog kringcompetitie spelers die op zondag voor de jeugd spelen???
     
  4. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens_O_
    altijd leuk weer wat spannende wedstrijden erbij

    Maar zijn er hier nog mensen die op zondag competitie voor de jeugd spelen, zelf ga ik dit jaar voor het eerst op zondag spelen, hiervoor altijd op zaterdag gespeeld... en afgelopen jaar overduidelijk kampioen geworden met het team (geeneen wedstrijd verloren, in totaal maar 7 games8), door de hele competitie).
    Maar hier dus nog kringcompetitie spelers die op zondag voor de jeugd spelen???
     
  5. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het vrouwentennis (nog steeds) dermate instabiel is, dat terugkome prima kan. Kijk bijvoorbeeld even naar Mary Pierce :) Bij de mannen ligt dat duidelijk anders; Daar is het tig keer moeilijker om terug te komen naar de top. Punt blijft gewoon dat vrouwen nog niet stabiel genoeg zijn. Natuurlijk kunnen de zusjes Williams ook boven de 200 serveren. Maar slechts 1 op de 10 keer. Bovendien zijn er in het vrouwentennis nog te weinig echt constante speelsters. Ik bedoel dus absoluut niet dat ze slecht zijn :)

    Even persoonlijk nieuws: Yes! Ik ben dit seizoen 4/4 geworden! Ik dacht eigenlijk 4/5, maar met 'jeugdkorting' netjes 4/4 geworden met een eindrating van respectievelijk 3,9 en 4,6!

    Edit: @King Steven

    Ik speel op zondag regionaal competitie: Gemengd senioren 3e klasse.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2005
  6. Hwoarang

    Hwoarang Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    In het vrouwentennis kun je idd makkelijk terugkomen en naar de top stormen. Dat ligt idd grotendeels aan de service. Het spel is belangrijker na een serve omdat er bij vrouwen heel weinig aces zijn. Daarom vind ik vrouwentennis in meeste gevallen boeiender om naar te kijken, maar als er weinig aces zijn bij mannen dan spannen die wedstrijden wel de kroon.

    Over je persoonlijk nieuws: ik versta niets van die scores 4/4 en 4/5 of 3,9 enzo maar toch proficiat :p

    Ik stem in vrouwentennis voor:
    1. Maria Kirilenko
    2. Kim Clijsters
    3. Maria Sharapova
    (die twee maria's om hun schoonheid en kim omdat ze belgisch is, en ik dus ook)

    Ik stem in mannentennis voor:
    1. Xavier Malisse
    2. Olivier Rochus
    3. Gustavo Kuerten (maar die zie ik niet veel meer spelen)
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ik persoonlijk vrees ervoor dat die come-back van Hingis niet gaat lukken.
    Hingis was destijds vooral om haar fluwelen en uiterst preciese slagen gevreesd door de andere speelsters .
    Maar in het vrouwentennis na Hingis is de powerplay op de voorgrond gekomen en ik denk niet dat Martina het gaat redden tegen het geweld van de Williamsen , Davenport , Clijsters en andere krachtpatsers .
    Dit jaar heeft ze in het tennistournooi van dubai een wedstrijd tegen Marlene Weingartner gespeeld als exibitiematch en daarin werd ze door Weingartner in twee korte sets van de baan geveegd .
    En deze Weingartner is toch geen topper in het vrouwentennis .
     
  8. Hwoarang

    Hwoarang Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja, het kunnen nu nog krachtpatsers zijn, maar tegenwoordig kan echt iedereen van iedereen winnen. En zoals Perfect Mark zei:"Schnyder staat ook 7de", wel, dan zou Hingis dat volgens mij ook moeten kunnen.
    En Weingartner mag dan geen topper zijn, Hingis heeft ook jaren geen training meer gehad :p
     
  9. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Hingis heeft de afgelopen weken teamtennis in amerika gespeeld. Won ze toch vrij eenvoudig van koblenko (geen idee waar ze staat, maar kom je toch regelmatig in toernooien tegen)...maar ze is wel heel erg gemotiveerd, wat zeker in haar voordeel werkt, maar we zullen het zien tijdens de australian open nu ze een wild-card daarvoor heeft gekregen.

    Oh ja, over mezelf: Speel tennis sinds mn 5e, en ben nu 19 jaar. Had dit seizoen één van mn beste zomers ooit met 3 finales waarvan 2 gewonnen (cat.4) en daarnaast ook nog 2 dubbel toernooien gewonnen ( cat.3 )...tja, en toen moest ik halverwege het seizoen naar amerika vertrekken. Balen dus:+ ...haha, neej, eigenlijk niet, want studeer hier nu (in amerika) en ik speel in het team van de unversiteit. Is veel werk omdat je 5 dagen in de week moet trainen en daarnaast ook studeren, maar in Januari beginnen de wedstrijden pas elk weekend tot eind april, en dan gaat het denk ik pas echt leuk worden. Dit is echt de ultieme ervaring van mn leven, en kan ik ook zeker iedereen aanraden.
     
  10. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Kirilenko, daar heb ik een handtekening van!! :)

    Maar nog even over Hingis. Ik geloof wel dat ze het redt. Die wedstrijd tegen Weingartner vorig jaar kan je niet meerekenen. Ze won overigens de eerste set, maar verloor toen omdat ze haar concentratie verloor (zei Hingis na de wedstrijd). Dat was gewoon een wedstrijd voor liefdadigheid. Toen was ze ook niet goed getraind. Nu is ze zeer gemotiveerd en ze komt alleen maar terug als ze 100 % fit is. Zelf zegt ze terug te komen voor een Grand Slam zege. Of dat lukt weet ik niet, maar ze gaat denk wel in de buurt komen.
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hingis heeft als conditietrainer Pat Etcheberry genomen , dat is die gast die Justine Henin de laatste 2 jaar getraind heeft .
    Wat me nog het meeste bijstaat van Hingis is dat ze vroeger een broertje dood had aan conditietrainingen , en nu pakt ze juist die trainer die ervoor bekend staat om zijn atleten niet alleen op de grens van hun kunnen te drijven maar ook dikwijls erover te laten gaan.
    Ik ben eens een keer curieus hoelang ons martinake het bij die gast gaat volhouden.:+
     
  12. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me dan juist een goed teken. Ze gaat er voor de volle 100 % voor om weer de nummer 1 van de wereld te worden. Hoop dat ze bij de Australian Open haar comeback maakt. Ze heeft al wel een wildcard aangeboden gekregen (welke toernooidirecteur zou haar geen wildcard geven *) ), maar ik weet niet of ze hem al geaccepteerd heeft. Ze wist nog niet zeker wanneer en waar ze haar comeback zou maken. Hingis had in ieder geval al met 6-0, 1-0 van Kournikova gewonnen, voordat Anna opgaf met een blaar. Dat had ik ook gezegd als ik zo van de baan wordt geslagen. Maar jah, ik had ook niet anders verwacht van een speelster die volgend jaar terugkomt tegen een speelster die alleen maar in de zon ligt
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    :cool: Haha , maar ja tegen Anna Kournikova winnen kan helemaal niet moeilijk zijn aangezien ze de laatste maanden van haar carriere al van iedereen die aan de andere kant van het net stond verloor , zelfs al was het de wc- madam .:+
    Maar ik kijk naar het feit dat hingis nooit graag en hard getraind heeft omdat ze voluit op zuiver talent de sterkste was en de powerplay in het damestennis nog in opgang was.
    En ook gezien het feit dat Etcheberry Justine Henin naar een hoger niveau gebracht heeft , maar dat Henin daar nu de tol van betaald op het vlak van blessureleed als gevolg van de vele en zware conditietrainingen die ze ondergaan heeft.
    En Henin is wat karakter betreft toch wel een van de weinige speelsters die op de court als het ware door de muur kunnen gaan om toch maar te winnen.
     
  14. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar Henin heeft wel heel vaak last van blessures an andere ziektes. Henin is een beetje de Sjeng Schalken van Belgie. Als de ene blessure genezen is, begint de volgende alweer. Hingis is niet echt blessuregevoelig. Vanaf 1995 heeft ze alle grand slams gespeeld tot de Australian Open van 2002. Die voetblessure was haar eerste grote blessure. Na 3 jaar is die volledig genezen. Nee, op blessurevlak verwacht ik geen problemen. Hingis is nu ook meer een powertennisster dan vroeger. Ze is nu 25, dan is je lichaam wel anders gebouwd dan op je 17e. Voordat ze geblesseerd raakte, waren de commentatoren op de Aussie open van 2002 behoorlijk onder de indruk van Hingis haar armen. En ze heeft al genoeg "power" tennissters van de baan geveegd. Ik denk dat Hingis de training van Etcheberry best aankan. Ik ben ook fan van Dementieva, maar als zelfs zij grand slam finales kan halen, waarom Hingis dan niet?? Ze serveert aardig en ze is een meester in het plaatsen van de bal.
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dat Henin de laatste 2 jaren bij wijze van spreken van de ene blessure in de andere is gesukkeld is , is voor een groot stuk te danken aan het zware trainingslabeur dat ze bij Etcheberry voor de kiezen kreeg .
    Maar anderzijds is het ook zo dat dank zij die fysiek zware trainingen Henin de kans gekregen heeft om vier grand slams te winnen en snel tussen twee blessures door de olympische titel enkelspel te grijpen .
    En nu lees ik vandaag weer in de krant dat de 32 jarige Monika Seles óók al een come-back gaat maken in 2006 .:eek:
    En stel je dan voor dat in de grand slam van wimbledon op centre court , zeg maar hét heilige der heiligen van alle grand slams waar doorgaans een gewijde stilte heerst ,en enig lawaai rond de court als " not done " wordt beschouwd Monika Seles tegen Maria Sharapova moet spelen .
    Dan ben je als toeschouwer verplicht om oordopjes mee te nemen aangezien beide dames als de grootste kreuners en lawaaimakers van het hele WTA-circus worden beschouwd , alhoewel men er nog altijd niet over eens is welke van de twee dames er echt het meeste lawaai maakt.:+
     
  16. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Hingis heeft met 6-2, 6-1 gewonnen van Vento-Kabchi :)
    Lekker begin, een uitslag zoals het hoort. Bij ons op teletekst staat dat haar service en groundstrokes aan kracht hebben gewonnen. Belangrijk om straks weer in de top 10 te komen. Volgende ronde tegen Koukalova wordt al moeilijker, maar moet te doen zijn. Ben benieuwd
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  17. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat ze nu dan ongeveer?
     
  18. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de site van de WTA Tour staat 9999 ofzow. Maar dat komt omdat alle spelers en speelsters die een jaar niet hebben gespeeld uit de lijsten worden geschrapt. Martina heeft natuurlijk ruim 3 jaar niet getennist. Volgende week, na het toernooi in Gold Coast, zal ze pas een ranking hebben. Voor bijna alle spelers/speelsters is een lage ranking een ramp omdat ze dan Futures, Challengers, ITF toernooien moeten spelen. Voor Martina maakt die ranking nu ff niet uit, omdat ze als oud nummer 1 van de wereld overal een wildcard krijgt. Voor volgende week in Sydney en voor de Australian Open heeft ze al een wildcard gehad van de organisatie. Dat doen ze natuurlijk ook voor hun eigen portemonnee, omdat Hingis veel publiek trekt. Ze is nog heel populair bij veel tennisliefhebbers. Waaronder bij mij natuurlijk *)
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Maar bij mij alvast niet , ik zal nooit die grand slam finale vergeten die ze tegen Steffi Graff speelde toen ze zo vol van zichzelf was dat ze bij een discutie gewoon over het net op de helft van graff klauterde om daar eens een keer persoonlijk te gaan aangeven waar de bal volgens haar juist terecht gekomen was .
    Het publiek dat het eerst haar kant gekozen had , reageerde hier volkomen terecht bijzonder furieus op zodat ons martinake hierdoor wel een serieus tikje tegen haar lieftallig gezichtje kreeg op moreel gebied .
    En toen ze later in de finale toen ze onder de druk van Graff een onderhandse service afleverde buiten bereik van Graff uiteraard , werd die service door de scheidsrechter herroepen en reageerde het publiek hier zodanig hevig op dat zij het liefste onder het tennisterrein zou zijn gekropen en kwam zij er de rest van de wedstrijd helemaal niet meer aan te pas aangezien zij bij elke slag zo massaal werd uitgejouwd dat de bal bij wijze van spreken door het publiek het net in werd geroepen,zodat zij na de wedstrijd al wenend de catacomben van het stadion invluchtte.
    Zij was toen zodanig van de kook dat haar mamake serieus op haar heeft moeten inpraten om terug op het terrein te verschijnen om haar cheque onder massaal boegeroep in ontvangst te nemen.:+
    En als ik me niet vergis is dit gebeurd op Roland Garros .
     
  20. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, dat was de finale van Roland Garros 1999. Feit is dat Martina wel gewoon gelijk had over die calls. En bij het Franse publiek hoef je maar met je ogen te knipperen om uitgefloten te worden. Het is gewoon schandalig publiek. Safin hebben ze uitgefloten, maar hem interesseert het geen zak. Ik geloof twee jaar terug floten ze Serena Williams ontzettend uit tijdens de halve finale tegen Henin. Die hadden ze ook mooi aan het huilen gekregen, terwijl ze niks misdaan had. Ze hadden eigenlijk die Steffi Graf moeten uitfluiten, wat een onsportieve bitch is dat. En die onderhandse service van Hingis werd wel goedgekeurd hoor door de scheids. Staat nergens in de regels dat het niet mag. Maar jah, toen Michael Chang het deed, was het zogezegd fantastisch. Toen Hingis het deed, moest ze bij wijze van spreken branden in de hel. Martina was toen 18 jaar, het was gewoon triest dat ze haar daarvoor uitfloten. Zelfs in 2001 werd ze nog uitgefloten op Roland Garros hiervoor. Ik weet niet waarom je deze wedstrijd aanhaalt, maar ik kreeg alleen maar een hekel aan Graf en het Franse publiek. En dat Franse publiek laat ieder jaar weer zien dat ze zich niet kunnen gedragen.
     

Deel Deze Pagina