1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrDark

    MrDark Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    wow wat een gedoe allemaal :) bedankt voor je antwoord....
    maar het wordt dan allemaal bij elkaar best wel duur toch? is het de investering waard of niet?
     
  2. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja rond de 400 euro's.
    Ruimte is geen gebrek die heb ik voldoende.
    21 inch is natuurlijk erg mooi.
    Maar de bovenstaande monitor is 19 inch.
    Hij moet ook dienst doen als 2e monitor naast mijn 30 inch apple display.
    In de ene tekenen en de andere al je gereedschappen.
    Ja persoonlijk heb ik een voorkeur voor crt, gewoon omdat ik het mooier vindt
     
  3. ArCaDe

    ArCaDe Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn de gegevens van mijn IIyama monitor...

    Model HA202DT
    Vision Master Pro512
    Diagonaal (inch) 22
    Eff. Beelddiagonaal (inch) 20
    CRT Type Diamondtron MF
    100% Plat
    Sleuven masker
    Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 406x304
    Dot Pitch (mm) 0.24mm (AG Pitch)
    Horizontale Synchronisatie 30-140kHz
    Verticale Synchronisatie 50-180Hz
    Bandbreedte 390

    Ergonomische Resolutie 1800 x 1440 @ 93Hz
    Maximale Resolutie 2048 x 1536 @ 85Hz

    640x480 (Hz) 180
    800x600 (Hz) 180
    1024x786 (Hz) 173
    1152x864 (Hz) 153
    1280x1024 (Hz) 130
    1600x1200 (Hz) 112
    1800x1440 (Hz) 93

    Plug & Play standaard Ja
    Signaalingangen 2x 15pin D-sub "directe selectie"
    Mac ondersteuning Ja
    Digitale instelling Ja
    'On Screen' Menu Ja
    'On Screen' Menu talen Engels/Ned/Duits/Frans
    Audio/USB opties Audio/USB standaard
    Voldoet aan TCO'99, CE, TUV-GS/MPRIII(prEN50279)/ISO9241-3/ISO9241-7/ISO9241-8, PTB, FCC-B, UL/C-UL, DHHS, Dep. of Health (Canada)
    Energiebesparing VESA DPMS, EPA Energy star, Nutek
    Stroomverbruik (W) 170
    Stroomverbruik in 'standby' (W) 3
    Afmeting (BxHxD, mm) 493x500x479
    Gewicht (kg) 29.5


    Ik beschik achteraan over 2 VGA ingangen, goed voor PC én xbox360, toch?
    Hopelijk komt die kabel vlug binnen bij GameMania.

    Greetzzz,
    ArCaDe
     
  4. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Mog even een klein vraagje.
    Hoe krijg je geluid uit je monitor.
    Sorry niet goed gelezen, in het begin staat het antwoord al
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  5. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    en wat als je geen 12 ms heb , moet je ook een goede videokaart hebbe? of maakt dat niks uit nee toch ?
     
  6. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    30 euro voor de VGA kabel, 10 euro voor de adapter, tenzij je ze ergens goedkoper kan vinden... maar het is wel de oplossing om een lekker scherp beeld op je HDTV te krijgen

    Moeite waard.... sja ik vondt van wel...

    t is echt een wereld van verschil ten opzichte van een Video tulp.... maarja dat moet je idd zien om te geloven, ik zal kijken of ik vanaaf misschien foto's van mijn 360 op de tv en 360 op mn monitor kan maken... ff kijken of ik daar tijd voor heb, ik ben nu nog op mn werk en ik moet nog wat dingen doen... k zie wel ff... (pff ik zit hier al sinds kwart over 7 vanochtend...)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  7. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Die monitor die ik heb kan max. 1024x768 aan, is dat wel de moeite waard?
     
  8. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Grumpiestocean

    M4ST3RBOY, bedoelt dat een TFT/LCD scherm een vertraging van 12 milliseconden heeft. Dit is het tijdverschil tussen een beweging die jij bijvoorbeeld door tegen je joystick aan te drukken maakt en dan duurt het dus 12 milliseconden voor dit op je beeldscherm wordt weergegeven..

    Een videokaart zit in je xbox niet in je monitor, ik geloof dat ik dat namelijk uit jou tekst begrijp of niet? (die is prima iig)

    de video kaart heeft dus niets met een 12 ms te maken.. dat zijn gewoon 12 milliseconden vertraging van het Liquid Crystal Display scherm.. de kristallen in het scherm moeten van kleur veranderen, die duurt 12 milliseconden...


    als je een superbionisch mens was zou je hier misschien wat van merken, en het is een leuk praatje voor verkopers om te zeggen dat de TFT die hij je wil aansmeren wel o zo weinig vertraging heeft maar in de praktijk merk je hier helemaal niets van....
     
  9. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook nog een 800x600, en dat is ook prima beeld... daaronder weet ik niet... zou kunnen dat het dan minder wordt, maar 1024x768 is prima om een heel leuk en scherp beeld te hebben..
     
  10. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een mooie tft 19 inch monitor gehaald alleen zit met 1 vraag.
    PGR 3 is tijdens het spelen uitgerekt en zien de wagens er niet tof uit? ze zijn te dik en kort. Maar als je dan uit het racen zelf gaat en even wat in de garage gaat kijken of in het menu zit zijn er aan de onder en bovenkant van het scherm zwarten randen zodat het een breedbeeld effect geeft. Dan zijn de wagens wel mooi zoals ze moeten, slank en lang. Maar als je dan weer gaat racen gaan de randen weer weg en wordt de auto weer dikker en korter |:- . Iemand een oplossing. Voor de rest zekers wel een heel stuk mooier als op een gewone TV

    Het is me enigzinds gelukt heb de xbox360 op een resolutie van 1024*786 gezet en nu zijn de auto's in het spel ook goed. En echt grafisch verschil zit er niet tussen 1280*1024 en 1024*786 denk ik zo
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  11. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet ook nog niet welke resoluties van breedbeeld zijn en welke van standaard afmetingen, probeer ik ook nog achter te komen....

    dat format lijkt namelijk weinig uit te maken.. maar ik heb nog geen tijd gehad om eens rustig te kijken welke resoluties standaard zijn, en welke van breedbeeld....
     
  12. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, klopt eigenlijk ben je al gesteld met ene van 16 ms terwijl 20 in termen van respons tijd bij hdtv's al tegen de trage kant is.
    Het is zoals l3mming zegt dat je er niks van merkt want het gemiddelde reactietijd van een gemiddelde persoon in alertheid ligt rond de 30ms
     
  13. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik dus ook met PGR3 maar ik heb em maar op 1024*786 gezet en het verschil met 1280*1024 is echt miniem......ik zag et echt niet....had ik uitgeprobeerd met de demo van Kameo. Alleen PGR heeft er tot dus ver last van. Maar op mijn monitor op de reso van 1024*786 speelt et dus echt veel scherper dan op mn tv. echt veel mooier....alles is ook goed leesbaar. Het enige nadeel vind ik dat je er vrij dicht op moet gaan zitten, net zoals gamen op de pc eigelijk, maarja maakt niet zoveel uit.
     
  14. forza katwijk

    forza katwijk Hardcore For Live

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    dus die vga kabel doe je in de computerkast naar xbox360 of gaat die via monitor en xbox 360?

    en hoe zit het met het geluid dat snap ik niet helemaal?
     
  15. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    De VGA kabel doe je meteen in de monitor alleen heb je dan het probleem dat je elke keer de kabel van de PC eruit moet halen en van de XBOX 360 erin moet doen en vica versa. Maar ik ga daar binnekort echt zo'n vga switch voor kopen want dat is echt ongemakkelijk. Weer 40 euro armer en ben al een arme student.
     
  16. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit staat alleen op de amerikaanse versie van de catalogus van xbox.com

    *DB-15S Standard VGA Connector
    *Standard and High-definition gaming output in the following VGA formats: 640 x 480, 848x480, 1024 x 768, 1280 x 720, 1280 x 768, 1280 x 1024, and 1360 x 768

    Dit staat er trouwens op alle andere versies...

    *DV-15S Standard VGA Connector
    *Video outputs settings of 480p, 720p, or 1080i
    *Dolby Digital 5.1 Surround Sound output
    *8-foot long shielded cable

    Daar klopt dus niks van die met het 480p, 720p, en 1080i......

    Duidelijk zijn de sites ook nog niet echt de VGA kabel aan het vertegenwoordigen

    ---------De VGA kabel gaat met zijn ene kant achterin je xbox.

    ----aan de andere zijde zitten 3 stekkers, VGA (15-pins SUB), Tulp rechts en tulp links, (rood en wit)

    De vga kabel sluit je rechtstreeks aan op je monitor aansluiten, en als er alleen een kabel aan je monitor zit, pak je de bijgevoegde Gender Changer erbij en plaats je die tussen de vga kabel uit je xbox en die uit je monitor.

    ---------geluid, via de 2 tulp stekkers... kan je op elk apparaat aansluiten die Tulp ingangen heeft. dit zijn bijvoorbeeld de AUX ingangen van een stereo toren... of je gebruikt het verloopje dat ook bij de VGA kabel zit en steekt hem ik bijvoorbeeld een surround set...
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  17. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    @ L3mming,
    Ik ben een wat aan het rondneusen geweest voor zo'n vga switch en die van conrad is idd het beste. Maar zal deze ook goed zijn, niet dat ik verlies van beeldkwaliteit of reactietijd heb of dergelijke? Heb nameljik ergens op een forum gelezen dat die vga switches vaak vrij slecht zijn :confused: . Maar die op conrad is wel aan te raden? en hoe doe jij het zelf op heb je apparten monitoren voor je pc en xbox?
     
  18. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    het vreemde vind ik dat de games en filmpje gemaakt worden in 720p
    dat is toch een resolutie van 1388 ofzoiets? bij 768 als je dan je beeeld insteld op bijv 1024 * 768 waar blijven dan die ander lijnen wordt het beeld dan niet wat slechter zeker als je een trailer bekijkt in 720p? want het wordt toch voor dat formaat gemaakt?
     
  19. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    720p is 1280 x 720 dacht ik (te lam om te gaan zoeken).

    Voor filmpjes heb je gelijk en moeten dan voor 1024x768 iid verkleind worden met zwarte balken, maar het zal er dan nog goed uitzien (beter dan normale tv). Als je je monitor op 1280x1024 zet hoeft het niet verkleind te worden en krijg je er gewoon wat zwarte balken bij.

    Spellen zijn vaak 3D die op een bepaalde resolutie geprojecteerd worden, dus niet vervormd of verkleind worden. Dus 1280x720 of 1024x768 zal hier weinig uitmaken; dan gaat het om andere zaken: kwaliteit, grootte en verhouding van het scherm.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  20. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    @ kes, ervaring ermee heb ik zelf niet, een vriend van met heeft precies dat kastje, en zit er de hele dag mee tussen 2 pc's te schakelen... en nooit last van gehad... verlies van qualiteit, pff lijkt me minimaal tot nihil....

    Ik gebruik zelf een 21" monitor met op de achterzijde 2 ingangen, een BNC ingang en een 15-pins SUB... (hetzelfde idee dus) mijn xbox zit via een verloop op de bnc ingang, mn ene kabel die uit de dual monitor kaart van mijn pc komt zit in de 25 pins SUB....

    hierbij kan ik aan de voorzijde ook softwarematig schakelen tussen de ene of de andere input.... qualiteit verlies denk ik niet dat ik dat heb, of het moet nog mooier kunnen maar dat denk ik niet, ik vindt het super scherp..

    Je zult door zon kastje geen extra vertraging krijgen...
    de kanalen worden gewoon direct doorgestuurd, net zo snel als door een kabel..

    de gene op de foto is geloof ik ook een software matige switch en geen hardware...

    @appie21 poeh..... de resoluties van monitors zijn over de hele wereld hetzelfde...

    Tv, de resolutie waar ze voor HDTV mee werken staan voor het aantal horinzontale lijnen, zo is het dus bijvoorbeeld 480, is eigenlijk bijvoorbeeld 640x480, dit hebben ze zo genomen omdat het een beter beeld geeft dan de verticale lijnen, omdat dat heel verschillend is qua breedbeeld en normale tv maten, zo is de ene breedbeeld ook weer net iets breder dan de andere..

    Het verschil tussen filmpjes van 480 en 720 is dan dus 340 lijnen minder...

    dit kan je op de live marketplace heel mooi zien bij het aantal mb's dat een 720 meer is dan een 480..

    720 zal bijvoorbeeld 120 mb zijn terwijl 480 maar 60mb is... een wezenlijk verschil en van een 480 filmpje kan ik ook al een goed idee van een spel krijgen, daar heb ik geen super resolutie voor nodig, maarja andere mensen denken daar anders over, en die kunnen dan tegen wat extra download tijd een mooier filmpje downloaden...
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina