1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    InHolland is slecht, maar slechtere opleiding als Communicatie en Multimediadesign bestaat er volgens mij niet. Orgeorganiseerd zooit, helft tot eenderde van de studie moet je je zoet houden op een andere opleiding (like wtf, ik kies toch hiervoor, dan wil ik niet op een andere opleiding zitten).
    Zover ik weet zijn meeste Multimedia/ICT gerelateerde opleidingen barslecht. Allemaal dat zelfstudie en projectwerken. Vind het bullshit, loop nu een half jaar stage en alles wat ik doe en kan heb ik uit mezelf geleerd en 0,0 via school. Wat je op school krijgt? Bijna nooit les en als je wat krijgt is het niet veel soeps. Of je een site kan maken en hoe deze eruit komt te zien en of het werkt boeit CMD-docenten (voornamelijk afgestudeerde psychologiers) geen ene reet, zolang je maar op papier kan zetten hoe je het project wil aanpakken. En ja, je schrijft voornamelijk wat documentatie, steeds weer een plan van aanpak et cetera en altijd wordt de eerste versie afgekeurd. Enige voordeel is dat je ontzettend veel vrij bent, maar dit mag geen opleiding genoemd worden en zeker geen HBO opleiding.
    Zit er dan ook sterk aan te denken om over te stappen naar een andere opleiding. Wordt niet direct iets met multimedia/ICT, aangezien je dat niet op school leert en je het zelf moet leren, dus kan ik beter naar een opleiding gaan waar je echt wat leert en nuttige dingen doet. Heb toendertijd eens zitten kijken bij Industrieel Productontwerpen en Electronica, en daar lijkt mijn oog nu opnieuw op te vallen. Zit te denken om naar TU Delft te gaan, mogelijk IO (doet dynamike ook).
     
  2. mars15

    mars15 Guest

    ICT bij ons is ook slecht, je leert geen donder op school zit nu op stage en moet dat nog doen tot juni geloof ik 2 dagen school 3 dagen stage. Moet alleen nog wat veel vakken afmaken voor me school anders kan ik geen proeven van bekwaamdheid doen dat is me examen
     
  3. Ik ga de opleiding commerciële economie volgen aan de HvA over twee jaar. Zit nu nog in de vierde klas met C&M
     
  4. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga wss IO doen in Delft, verscheidene keren gekeken en het beviel me wel, lijkt me ook erg interessant.

    Zit nu in 5 VWO N&T met eco 1,2.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2005
  5. Game-Nerd

    Game-Nerd Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe nu 6vwo EM, ik wou bedrijfskunde gaan doen op het erasmus maar, ik hoorde van een vriend die daar op zat dat het totaal geen interessante opleiding is. ik ga nu rechten studeren in Leiden
     
  6. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe forensisch onderzoek op de HVa bij het amstel station.

    en ik moet zeggen: het bevalt me prima! :)
    het is wel het eerste jaar dat deze opleiding bestaat dus het is soms nog wel een rotzooitje omdat de leraren en gast-leraren het ook voor het eerst doen, dus zit nog wel wat verbetering in in de structuur.
     
  7. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Jongens, kunnen jullie mij jullie ervaringen vertellen over de verschillen tussen bedrijfswetenschappen en economie?
     
  8. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij was een van die 2 nog saaier dan die andere, maar ik ben vergeten welke dat was.
    *allebei saai dus*
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vandaag weer terugkomdag gehad en echt zin om over te stappen. Is dan waarschijnlijk wel gewoon begin volgend schooljaar, moet dan opnieuw beginnen, maar hoop dan wel wat te leren en wat te doen.
    Zit erg te denken aan industrieel (product) ontwerpen, of wellicht electrotechniek, deze 2 zat ik voor de keuze van huidige opleiding ook aan te denken en nu valt mn oog voornamelijk op I(P)O. Dit kan op HBO en op de TU, maar iemand die het verschil weet qua niveau en wat je doet? Wil in ieder geval gewoon weer lekker les krijgen, opdrachten doen en echt bezig zijn ipv 'dit is je groep, over 8 weken heb je wat op papier en zoek het maar uit'-idee. Weet niet of de TU nu niet ineens een te grote stap vooruit is, aanezien ik echt van een slaapopleiding kom (heb m'n P) en daarvoor havo met NT heb gedaan. Nog maar eens goed nadenken en een en ander bekijken.
     
  10. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    HBO is meer beroeps gericht en kan je direct mee aan de slag, op de TU doe je eerst een bachelor van drie jaar, daarna kun je gaan werken, maar heb je een kleine kans dat je word aangenomen, omdat dit erg theoretisch is en niet beroepsgericht. Daarnaast kan je ook nog een master doen van 2 jaar en daarna heb je wel een stuk meer kennis dan met een HBO opleiding...

    en ja de TU is wel erg hard werken, maar je mag alle tentamens zo vaak herkansen als je wilt}:] ...
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

    Op de TU/e heb je in ieder geval wel dat "Hier heb je een groepje en een probleemstelling, we zien jullie weer over 8 weken"-manier. Daar ben je -naar wat ik ervan begrepen heb- de helft van de week mee bezig, de andere helft doe je colleges en opdrachten.
    Ik weet niet hoe het op andere universiteiten is, daar is het volgensmij minder, maar de TU/e geeft iig industrieel ontwerpen en elektrotechniek
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2005
  12. mars15

    mars15 Guest

    Ben nu een maand bezig aan cisco cnaa 3.1 vorig jaar al gemaakt maar was verlopen :'-( .

    Heb nu 3 hoofdstukken weer af en dat zonder antwoorden is wel veel om te leren. maar zo diploma is wel belangrijk later voor je werk.
     
  13. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezellig is het absoluut, want de soos op school zie ik vaker dan de klaslokalen :+ , maar ja al zou er iets meer balans zijn tussen gezelligheid en de organisatie op school dan krijgt het van mij een voldoende
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik was laatst op een open dag geweest. Sprak me zeer aan. Ga me binnenkort aanmelden.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    TU/e schijnt niet zo denderend te zijn met IO hoorde ik.
    Bij mij zeggen ze nu ook dat het beroepsgericht is, maar stageplaats heb ik ook gekregen omdat ik aan zelfstudie heb gedaan, anders was ik nog een tijd bezig om een baantje te zoeken waarin ze behoefte hebben aan iemand die wat kan tikken in office (wat voor mijn opleiding al voldoende is om hem te kunnen doorlopen).
    HKU bevat volgens mij ook wel een aantal interessante opleidingen, maar moet ik nog maar eens gaan bekijken allemaal.
     
  16. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik denk ook dat je weinig kans hebt op een beroep met zon goede opleiding
     
  17. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Doet iemand hier Bedrijfswetenschappen? Zo ja vertel er es wat over :)
     
  18. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik er verstand van heb en wat ik ervan weet is het M&O maar dan voor gevordenen :9
    Ikzelf doe Onderneming Recht en Management in Leiden, is een Major Minor combinatie van rechten (Major) en bedrijfswetenschappen (minor)
     
  19. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn dr hier nog mensen die wat kunnen vertellen over (Bedrijfskundige) Informatica en/of Digitale Communicatie?? Ik wil naar de HU gaan, alleen las ik nu pas weer (op monsterboard volgens mij) dat de toekomst voor ICT-ers weer achteruit gaat, nu zijn dr juist hartstikke veel banen heb ik wl gezien. Dus ik zit nog erg te twijfelen.
    Ik doe Havo, E+M met Informatica ;)

    Ow jah, hier las ik dat: http://artikelen.ict.monsterboard.nl/8529_nl_p1.asp
     
  20. mars15

    mars15 Guest

    meer dan de helft maakt zn ict opleiding toch niet af

    ik wil later om te beginnen een web design bedrijf opstarten
     

Deel Deze Pagina