1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waar ik het ook alweer gelezen heb, maar volgens mij had iemand anders dit ook, nieuwe firmware icm een gecalibreerde tv. Daar stond in dat de monteur die de firmware aanpast, de oude instellingen weer kan overzetten, dat kan je gewoon vragen. Volgens mij ergens op het htforum gelezen, maar pin me er niet op vast.
     
  2. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem morgen ook contakt op met Samsung over die Tearing probleem.Ik heb vanaf Oktober de LE26R41 met de firmware: 19 mei 2005.Ik zie tijdens het spelen van spellen zoals Kameo,PDZ en Need for speed soms een streep onder me scherm.De streep is snel weg maar toch best irritant want je hebt gewoon garantie voor 2 jaar.Ik heb gehoord dat het simpel kan worden opgelost door een frimware update.

    Met de VGA HD kabel heb ik nergens last van,maar toch moet dit worden opgelost.Ik zie wel dat met Component de kleuren beter uitzien op me tv dan met VGA kabel.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2005
  3. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
  4. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Godsklere, teletekst loopt steeds vaker vast op mn samsung :mad:.

    Kan ik nu het beste naar samsung bellen of naar de winkelier?
     
  5. # 1

    # 1 Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk naar samsung want garantie loopt via hun en niet via de winkelier
     
  6. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
  7. matn

    matn .

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan er ook afhalen, dus hoef je geen risico te nemen.
     
  8. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    waar ergens?
     
  9. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung is namelijk een firmware gerelateerd probleem. Dit kan dus gewoon verholpen worden. :)
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb vrijdag een mailtje naar Samsung gestuurd m.b.t. het tearing probleem. Kreeg vandaag een mailtje terug van ze. Het probleem is bekend, en ik kan een afspraak maken om een monteur langs te laten komen :).

    Gisteren heb ik nog een HD VGA kabel gekocht voor de 360. Ik zal zometeen even kijken of er nu een verschil zit tussen component en VGA wat de overlay betreft. In de VGA modus worden alle digitale verbeteringstechnieken omzeild van de tv. Het enige dat je kan instellen is het contrast, de helderheid en de kleurtoon. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van de VGA kabel/ingang beter dan die van de component kabel/ingang. Maar dat zal per merkt en type tv verschillen!

    Misschien een tip voor de mensen die nog bezig zijn met het afstellen van het beeld. Ik kwam op de website van ISF de volgende tip tegen die je zelf uit kan voeren: zet het contrast tussen de 50 en 60%. Alleen deze instelling zou volgens de website 20% van een volledige calibratie beslaan.
     
  11. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de (1 van de) nieuwste firmware (van de tv's die er in de winkels te koop zijn dan) en ik heb dat teletekst probleem ook. Ik ben er zelf achtergekomen dat het gebeurt als je een tijdje je afstandsbediening niet gebruikt als je tv kijkt en dan naar teletekst wilt. Dan springt hij idd op een zwart scherm. Alleen het volume 1 streepje harder zetten o.i.d is ale genoeg om het probleem te vermijden, ok het hoort niet maar ik heb er vrede mee.
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk en die zogenaamde "streep" die in beeld komt en ff blijft hangen heb ik dus weer totaal geen last van, niet op het X360 Dashboard, niet bij het kijken van trailers in HD op 720p @ 60 Hz, ook niet in games, gewoon helemaal niet....

    Bij mij is het puur Perfect Dark Zero waar ik lichtelijk last heb van tearing, en dan dus niet in de mate van een grote streep die onderin beeld komt en ff blijft hangen....

    Mijn firmware versie is er een van 17 augustus en blijkbaar is het tearing probleem daarmee al verholpen. Neemt niet weg dat het jammer is van Perfect Dark Zero, mja dat ligt dus aan het spel.

    Ik zit er ook aan te denken de VGA kabel te halen voor de X360, al ist alleen maar om te kijken hoeveel verschil het nu daadwerkelijk is met de Component :)
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Perfect Dark heeft inderdaad last van een lichte vorm van tearing.
    Als je verder op 720p @60Hz geen tearing kan ontdekken heb je gelukkig de juiste firmware versie :cool:.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb er zelfs nog expres op zitten letten, of ik verschijnselen zag zoals jullie ze omschrijven....maar ik ondervindt geen problemen met trailers, Dashboard of games op 720p @ 60 Hz.

    Alleen Perfect Dark Zero dus, maar dat probleem is bekend....hier op het forum, maar ook op internet kun je er genoeg over lezen. Foutje int spel dus....

    Ik ben benieuwd naar de bevindingen hier over het verschil tussen de Component en VGA kabel :) (als ik zelf niet al morgen naar de winkel ben gegaan om er een te halen O-) )

    EDIT : Wat ik me trouwens nog afvroeg, als ik mijn laptop op mijn Samsung aansluit met de VGA kabel maak ik gebruik van een apart kabeltje voor de audio (zoals jullie wel bekend zal zijn). Dit zal op de X360 denk ik op dezelfde manier gaan ? Zit die audiokabel daar dan bij, of kan ik anders dat kabeltje wat ik nu heb gewoon gebruiken ?

    Nog een keer EDIT : Laat maar, volgens mij heb ik het al gevonden. Bij de specs van de VGA kabel voor de X360 op http://www.xbox.nl staat dat er een audiokabeltje bij zit :)
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2005
  15. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Voor mijn toekomstige xbox360 wil ik een mooi scherm aanschaffen
    Nu heb ik in het BCC krantje een leuke tv gezien, HD Ready. Hier wat specs:

    [​IMG]

    Philips 55 cm breedbeeld LCD KTV
    HD Ready
    Resolutie 1366x768 WXGA
    DV-I aansluiting
    PC aansluiting

    Meer staat er niet in, voor €699,- Weet iemand of deze een mooi beeld geeft, of dit ook echt HD kwaliteit is zonder dat het beeld vertekend (wat ik weleens hoor) Iemand ervaring of iemand die iets over deze tv weet?
     
  16. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony Bravia soms onscherp

    Hi, mijn eerste post. Ik heb al erg veel plezier gehad van alle info op dit forum en wordt een vaste klant.

    Mijn (luxe) probleem is dat ik niet kan kiezen tussen div. HDTV-modellen.

    De reden is als volgt:
    - in winkel A heb ik de Sony KLV-S32A10 gezien met een HD-demo: dit was voor mij eigenlijk de aanleiding om te beslissen om een HDTV/HD-ready-TV te kopen voor gebruik met DVD's en XBOX 360!
    - natuurlijk info opgezocht over prijzen, concurrerende modellen en tests.
    - concurrenten zoals de Panasonic 32TX500 zijn niet leverbaar, en de 32TX52 alleen in i-net winkels (en ik wil om de hoek kopen).
    - kom via div. recensies en dit forum ook op de Samsung-modellen, en wilde die ook wel eens van dichtbij zien.
    - wil per sé HDMI en genoeg aansluitingen.
    - design komt op 3e plaats
    - geluidskwaliteit op de 4e plaats
    - gisteren in winkel B heb ik de Sony gezien, en had m'n portemonnee eigenlijk al in m'n hand bij binnenkomst in de winkel. Maar wat viel hij tegen! Wazig beeld. Dacht: dat zal aan de aansluiting/TV-signaal liggen. Wel vreemd dat alle andere TV's in de omgeving geen bijzondere afwijkingen vertoonden. De KLV-V32A10 die ernaast stond was echt _O_ , maar wel 600 euro duurder, en daarmee boven budget. Dus: portemonnee weer in de binnenzak gestopt, ondanks dat ik de TV voor 95% voor DVD en XBOX ga gebruiken. Zo groot was de shock!
    - in div. andere winkels nog wat modellen vergeleken, en steeds dezelfde conclusie: de Sony is minder scherp, minder briljant en -op het 1e gezicht - minder contrastrijk dan de Samsungs. Langer kijken en met instellingen rommelen laat zien dat de Sony eigenlijk een beter zwart heeft, maar dat valt dus pas later op. Het wit van de Samsung is ontieglijk wit, waardoor de illusie van contrast vergroot wordt is mijn persoonlijke conclusie. De Sony wint wat aan klasse als je langer kijkt, en is ook rustiger en maar uiteindelijk blijft naar mijn mening overeind dat hij minder scherp en briljant is (dat geldt zeker ook voor ondertiteling/tekst).
    - bij de laatste winkel stond weer een demo op, en daar is de Sony weer een topper.

    Let wel: ik ben ZEEEEEEEEEER kritisch op beeldkwaliteit. Ik heb - zonder overdrijven - veertien 19" en 21" computermonitoren thuisgehad en weer teruggebracht (ook van topmerken) voor ik de strijd tegen "platte"' (maar met o zo veel convergentie-problemen) CRT-schermen opgaf en een (toen helaas nog idioot dure) TFT kocht. Ik heb zelfs een keer een exemplaar dat gebruikt was voor een test door een gerenommeerd computerblad thuisgekregen (waar hij als winnaar uit de bus kwam), en ook die had convergentieproblemen die ik absoluut niet trok.

    De vraag is eigenlijk: moet ik me er nu definitief bij neerleggen dat de Sony het zeer goed zal doen met DVD's en XBOX 360, en gewoon minder met TV, ook in vergelijking met andere toestellen?
    En: heeft iemand dezelfde ervaring met de Sony in de winkel? Of vond iedereen de Sony in directe vergelijking al helemaal top, en ligt het probleem dus bij mij? Of hebben de meesten hun schermpjes ongezien via internet besteld?
    Dat mensen thuis over het algemeen tevreden zijn over de KLV-S32A10 zie ik op kieskeurig.nl, maar ja: misschien veel geld uitgegeven dus tevreden?

    Ik hoop dat jullie kunnen helpen de knoop door te hakken.

    ps1. Ik heb nu een Philips Matchline 66 cm CRT.
    ps2. ls het de Sony niet wordt, komt hier de Samsung LE32R41 (de 51 is volgens div. winkels niet meer leverbaar).
    ps3. Sorry voor de lange eerste post.
    ps4. Door omstandigheden moet ik uiterlijk dinsdag 20 december voor 18.00 uur beslissen!
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2005
  17. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Lange posts zijn IMO beter dan korte. Bevatten meer info enzo :+
     
  18. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Hele fijne attitude. Voortaan graag even de toon aanpassen. Wij zijn niet slaven die jouw antwoord moeten geven... houd dat alsjeblieft in je achterhoofd :)

    Dan nu naar je tv (ik wou bijna geen antwoord gaan geven, maar goed)
    Om eerlijk te zijn: Ik weet het niet! Hij accepteerd de signalen zo ie zo. Maar of hij deze ook allemaal kan weer geven durf ik niet te zeggen. Als ik jouw was zou ik samsung hier even over bellen/mailen. Het probleem met CRT tv's is namelijk dat deze geen resolutie hebben zoals LCD en Plasma en je dus niet zeker weet hoeveel beeldlijnen het elektronen kanon heeft.

    Als ik de prijs zie zou ik zeggen van niet (althans in Nederland) in Amerika zijn HDTV crt tv's wel rond deze prijs en had het goed gekund. Ik zou dus even samsung hier verder naar vragen.

    Succes!
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2005
  20. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoelde totaal niet die toon aan te slaan hoor, maar aangezien het topic alweer 2 pagina's verder was, ging ik ervan uit dat mijn vraag over het hoofd werd gezien;)

    De prijs doet inderdaad vermoeden dat die het niet accepteert, ik zal ze mailen. Bedankt voor de informatie:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina