1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vuurwerk!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Roberto, 3 sep 2005.

  1. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand van jullie, wat het morgen voor weer wordt tijdens de jaarwisseling?? Ik hoop wel dat het droog is, en weinig wind.
     
  2. Odyss NL

    Odyss NL New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    1
    Het zijn er 10, plus nog wat losse pakjes van vorig jaar :+.
    Komt wel op hoor ;).
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2005
  3. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Wat moet je in godsnaam met 2000 van de plofjes ? 8)
     
  4. Odyss NL

    Odyss NL New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    1
    Beetje lopen kloten, de hele dag :cool:.
     
  5. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Taarten maken...:)
     
  6. Vinza

    Vinza Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen een 100.000 klapper en 3 pijlen van 400 gram ;)
     
  7. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Je hoort het, het is dus officieel toegestaan om vanaf 10:00 uur 's ochtends vuurwerk af te steken.

    En JKI, je hebt het verkeerd, in Amsterdam zijn ze al volop bezig, hier mag het al een week van te voren :cool: :p
     
  8. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    8) sterretjes

    In A'dam wonen dan leuker. Iedereen zoveel vuurwerk dat je zelf toch niks meer hoeft te kopen. Mooie show gaat dat worden daar lijkt me.
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep , toch zolang ieder zijn vuurwerk schiet in de richting waar het hoort naartoe te gaan , mocht je in amsterdam op wandel zijn en je in de baan van een horizontale versie van een vuurwerkpijl komt , zal het denkelijk je beste dag niet wezen .
    Nederlanders en vuurwerk , ik heb het nogal gezegd , apart gezien zijn ze beide volkomen onschadelijk , ja zowel de nederlanders als het vuurwerk .
    Maar komen ze samen , en dan krijg je een nederlander met vuurwerk in zijn handen :eek: en dan kan je maar beter uitkijken waar je staat en of loopt.:+
     
  10. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoe gaat dat met onze belgen dan :D? Die gaan natuurlijk perfect samen of niet? :p ;)
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Jep , bull , wij schieten dat naar waar het hoort te gaan en elke vuurpijl die wij hier afschieten wordt volgens de regels gedaan van het boekje qua veiligheid .
    En o ja wij schieten hier niet alleen vuurwerk de lucht in op eindejaar , nee wij doen dit ook tijdens onze jaarlijkse barbeque met de buurtbewoners én tijdens onze nationale feestdag op 21 juli .;)

    Edit ; bull eigenlijk schieten wij hier in belgie méér vuurwerk weg dan jullie in nederland op jaarbasis gezien , wij moeten tijdens onze jaarlijkse barbeque met de buurt een aanvraag indienen hiervoor , die steevast goedgekeurd wordt , en tevens zijn wij Qua kwaliteit en verkoop ook een beetje in het voordeel aangezien de regels wat het gebruik en vervoer en het hebben van vuurwerk in je huis bijlange niet zo streng is zoals bij jullie.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2005
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik ging er wel altijd trucjes mee doen.. bijv.. ( nja ik ga het geen kleine kindjes aanraden maargoed ) op rand van bak water leggen, en als ie bijna afgaat erin gooien.. plons.. ruit nat :D . en gewoon zoeken overal, op, onder tussen, in rotjes neerleggen. in drollen is wel erg oud, maar wel grappig :p
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja Lord Armada , met je betoog leg je het hele pijnpunt van het gebruik op vuurwerk bloot.
    Wij volgen hier in belgie mooi de regels van het spelen en houden ons aan de veiligheidsnormen en kunnen gerust een ongelimiteerd pak aan vuurwerk de lucht inknallen , en dit terwijl jullie allerlei loze experimentjes moeten uitproberen om te weten wat voor grappige en uiteraard minder grappige situaties tot gevolg heeft zodanig dat jullie regering wél moet ingrijpen .
    Met andere woorden gesteld , alle beperkingen die er in nederland heersen op het gebruik op het gebied aan vuurwerk hebben jij en je voorgangers uitsluitend aan zichzelf te danken aangezien er bij jullie elk jaar de nodige ongelukken gebeuren in verband met het gebruik van vuurwerk en waarvan de gevolgen voor de betrokkenen gewoonweg rampzalig zijn.
    tja , gewoonweg onverantwoord dat jullie die altijd claimen dat je de controle over alles in het leven behoudt , zulke gekke dingen met een uiterst gevaarlijk product dat vuurwerk op zich is zonder dat jullie een moment stilstaan over de mogelijke gevolgen . :eek:
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    heb jij een oncontroleerbare dwang om op posts van mij te reageren? 8)
     
  15. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    dit jaar heb ik alleen maar sterretjes \o/
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom denk je dat een groot deel van de afstekers het uit belgie haalt? :p

    Ik ga dit jaar mooi kijken, geen zin om te gaan kopen :cool:

    Experimenteren is overigens wél leuk svennies ;) U bent toch ook jong geweest? Dat gebeurd gewoon :+
     
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    iok ga morgen nog wel iets kopen, maar verder met vrienden chillen, dus niet zoveel..veel oliebollen eten en hele nacht gamen :cool: met veel food en drinken.
     
  18. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik kan jou vertellen, svennies, de kans dat er IEMAND is op deze aardkloot, behalve een 9?jarige die net de overgang van sterretjes naar 'bommetjes' maakt, die het superleuk zal vinden rotjes en babypijlen af te steken is erg klein. Vuurwerk verkrijgbaar in Nederlands is gewoon te bagger voor woorden.
    Zelfs de dure sierpakketten zijn werkelijk niets. En wat doet iemand dan die het niet leuk vind en er geen lol aan heeft? Juist, die MAAKT het leuk!
    Vuurwerk uit België, daarentegen, volstaat al door op de normale manier af te worden gestoken. Deze geeft gewoon voldoening zónder dat iemand er mee stunt of wat dan ook mee doet.

    Geloof me, een nitraat alleen afsteken al is gewoon zo gruwelijk hier, dat is wat wij eigenlijk willen zien. Maar om een freaking rotje op dezelfde niveau qua lol te krijgen, is wel even nadenken :cool:.

    @ Iris, dat is toch wel erg gedaald hoor de afgelopen jaren. Jammer genoeg. Vroeger werd er veeeel meer afgestoken hier.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2005
  19. Victor

    Victor Guest

    /joined

    Wel één sterretje, van 6 jaar geleden. :cool: Ik ga stunten dit jaar.
     
  20. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kwam de laatste 3 maanden nauwelijks op dit forum. Ik was steeds bezig op www.arjanuitman.nl Vandaag de leukste dag uit het jaar ga ik lekker 180 euro op knallen. Ik ben 16 en heb het er echt wel voor over! Na oud en nieuw ga ik me weer lekker bezig houden met games! Fijne dag vandaag en hou je vingers er aan!
     

Deel Deze Pagina