Kusjes voor alle fanboys, en iedereen die mij en zichzelf te serieus neemt.
Fardo, ik snap je punt, maar divX kan WEL gebruikt worden voor legitieme dingen. Bijvoorbeeld, ik heb een mediabedrijf, waar het heel nuttig is om previews van lopende projecten te kunnen tonen via het web oid. Daar is DivX/XviD uitermate nuttig voor. Om maar iets te noemen. Als je je DVDtjes op je server wil zetten, zou ik dat in xvid doen. Kan me niet voorstellen dat de mediawereld serieus een proces zou winnen tegen MS over het gebruik van Xvid.
En MP3tjes werken wel, maar niet van een server. dat MS hun software wil pushen, en ik op m'n XP machine media connect MOET installeren is tot daar aan toe. Dat je echter noch via Media connect noch via een Windows Media Center PC gebruik kan maken van mp3/films die op een server staan, gekoppeld aan die machines, en dat je niet kan bladeren vind ik onbegrijpelijk.
Dus..Erg goed zou ik het niet kunnen noemen, niet voor mij en een heleboel gebruikers met mij, in ieder geval. Netwerkjes zijn de gewoonste zaak van de wereld voor veel mensen.
Converteren is ook zo'n grap. Dus ok, nu moet ik ELKE film die ik wil kijken op de bank met m'n vriendinnetje, gemiddeld 1,5 uur lang converteren naar een groter maar kwalitatief slechter formaat, omdat microsoft dat wil? Da's toch gewoon naar? Hoe is dat ideaal? Hoe is dat een volwaardig media platform? Da's net als een ipod die alleen WMA afspeelt.
Laatst bewerkt: 2 jan 2006