De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    aha op die manier:) dan denk ik dat me pc het waarschijnlijk niet ondersteund want het is een vrij nieuwe pc maar de aansluiting past niet op de pc weird:confused:
    Maargoed ben er wel wat wijzer van,rest me nog 1 kleine vraag.
    Hoe komt het dat een dvi kabel zoveel duurder is dan een vga?
    Is de beeldkwaliteit van een dvi beter ofzo?

    @ arjan

    1 kant male ander female.
    Maar het probleem is dat de pinnetjes op de achterkant van de pc weider uit elkaar zitten en op de vga kabel zijn de gaatjes dichter bij mekaar daarom past het niet.
    Ik snap het ook niet helemaal.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  2. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.306
    Leuk Bevonden:
    365
    Margammor:
    Maar... 1080p werkt niet op de Xbox (die ondersteunt maximaal 1080i) en 720p is mooier dan 1080i. Voor digitale TV etc heb je er ook nog niet echt iets aan, want die hebben nog geen HDTV uitzendingen, en de eerste proeven gaan in 720p....

    Nol:

    Margammor nog bedankt voor je info over de Philips LCD TV, verder heb ik nog een vraag over bovenstaand bericht, waarom is 720P beter dan 1080i?
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    De Samsung LE26M51B (de rechte onderkant) en de Sony KLV-S26A10 (kleine braviaatje) zijn beide tv's die ik echt prachtig vind qua design en beeld. Is er volgens jullie eentje meer geschikt voor de 360 dan de andere? Of wordt het puur een smaakkeuze voor mij? :)
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij probeer je de VGA kabel in de seriële port van je pc te proppen :eek:. Of je hebt een verkeerde kabel! Kan je dit even nakijken misschien:

    Seriële kabel (RS232) 9-pins:
    [plaatje]http://www.oldsoftware.com/cables/9pinmf.jpg[/plaatje]

    VGA kabel (DSUB-15) 15-pins:
    [plaatje]http://www.musicxpc.com/images/products/s2_images/dual_vga_cable.jpg[/plaatje]
     
  5. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Dicht bij elkaar is VGA, verder uit elkaar is DVI. Je hebt dus waarschijnlijk DVI. Mijn advies:
    - koop een DVI-> VGA converter (= verloopstukje; kost niks)
    - koop een 'ouderwetse' VGA-monitorkabel
    - sluit de converter aan op je videokaart, sluit de VGA-kabel aan op de converter, sluit de andere kant van de VGA-kabel aan op de Samsung.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ! :)

    Je hebt een uitstekende keuze gemaakt :cool:
    Take care & happy gaming ! :D
     
  7. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is alweer wat ouder nieuws, maar een positieve ontwikkeling, weet niet of het al gepost was :) :

     
  8. Hasan5000

    Hasan5000 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg mij af of 1080p ook op een 32" scherm mogelijk is. Alle 1080p schermen die ik zie zijn 37" of groter.

    Iemand enig idee?
     
  9. Margammor

    Margammor Connect and Go

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor. Als je TV het ook werkelijk dan in full HDTV mode support, is het geen issue. Het feitelijk enige verschil is de afmeting, de beeld engine is dan niet bepalend meer.

    Overigens heb ik nog geen 32" 1080p schermen gezien? Ik heb nu ook een 32", maar dat was alleen omdat mijn vriendin de 37" en 42" schermen enorme bakbeesten vond voor aan de muur. Dus, dan maar berust in een 720p en 1080i variant (ook heel mooi hoor).
     
  10. Margammor

    Margammor Connect and Go

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees eerst even de start van deze tread, daar staat alles qua theorie al in.

    720p is een zgn progressive mode, dat betekent dat het gehele beeld in een enkele keer op je beeldbuis wordt gepompt. 1080i is qua "resolutie" mooier (meer pixels op je beeldbuis), maar is een zogenaamd interlaced signaal. Dat betekent dat het beeld in twee keer op je beeldbuis wordt gezet. Natuurlijk wel heel snel, maar bij snelle beeldwisselingen (dus lees games en sport etc.) kan je dan last krijgen van wat "fading" effecten. Vndaar dat je altijd dan games speelt op 720p ipv 1080i.

    Uiteraard is natuurlijk 1080p ultiem.
     
  11. prim3

    prim3 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    zodra ik mn xdoos aansluit op mn Samsung LE32R51 met die VGA kabel heb ik helemaal geen beeld en geluid.... Heb ff getest met mn xdoos aan te sluiten op mn pc monitor en dat werkt wel gewoon... Wat doe ik verkeerd? Of is de VGA aansluiting van TV die ik net heb gekocht gewoon kaduuk?
     
  12. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als deze vraag al 100x is gesteld, maar kan het antwoord even niet meer vinden.

    Waarom is er verschil in de resolutie van 1280 en 1366 bij de verschillende tv's? Beide zijn toch 720P?
     
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag gebeld door Samsung

    Morgen krijg ik de allernieuwste firmware, ik ben benieuwd :)

    Tearing kan ik helaas niet meer testen nu ik VGA heb voor mijn xbox 360 en te lui ben om terug te gaan naar component 720p.
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 10 meter component-kabel nodig om mijn projector op de dvd-speler aan te sluiten. Mijn projector heeft alleen een VGA-ingang maar ondersteunt ook component. Kan ik niet gewoon een 10 meter lang vga-snoer kopen, of is het verstandiger om toch maar voor 10 meter lang component te gaan?
     
  15. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je wilt eerst zo doen --> DVD speler -->scart/verloop-->Component-->verloop/VGA-->Beamer ?? Ondersteund je DVD speler wel VGA of maakt het niet uit omdat het allebei analoog is ??
    Qua prijs kan je volgens mij het beste VGA nemen Component is veel duurder zeker met die lengte...
    Qua kwaliteit zou ik het helaas niet weten :)
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ook :cool:, kan er jammer genoeg niet zelf bij zijn...
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Deze kabel heb ik ja! alleen bij de male ingang heeft de mijne meerdere pinnetjes?
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan heb je helaas een verkeerde kabel. Om de videokaart te verbinden met de tv heb je een 15-pins male-male kabel nodig.
     
  19. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoorde van mijn ouders dat je met een of andere visa-kaart tot 15 januari 10 procent teruggestrt (lees dus korting)krijgt op al je aankopen ermee. Nu wil ik best die Samung 32R51 kopen, maar waar kan dat op internet?
     
  20. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    waar staat dat? heb namelijk ook visa en ben dan uiteraard ook geinteresseerd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina