1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] De Doodstraf; goed of slecht?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mvdstam, 4 sep 2003.

  1. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit was wel een leuke post. Waarom heb je em weggehaald?
     
  2. Spitie_nl

    Spitie_nl Question?

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Het leek me een leuk idee om een poll te maken, om een beetje duidelijk overzicht te krijgen hoeveel mensen er nou precies voor & tegen de doodstraf zijn.


    Poll: Ben je voor of tegen de doodstraf?

    Ja, ik ben voor

    Nee, ik ben tegen

    Geen mening

    [​IMG]
    Ook een poll maken? Klik hier
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2005
  3. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijkt het dat de doodstraf gewoon een beetje een makkelijke manier is om van iem af te komen....

    Mij lijkt het ook erger om levenslang te brommen. Vooral als je bijvoorbeeld voor de rest van je leven alleen in celletje moet zitten.
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep mee eens , maar levenslang hoort dan ook effectief levenslang te zijn en niet zoals hier in belgie gebeurt dat ze zulke gasten na een gevangenisstraf van amper 12 a 13 jaar al terug op vrije voeten laten .
     
  5. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je dus niet zomaar beweren, check paar pagina's terug
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ja de doodstraf goed of slecht..das net zoiets als een mandarijn uitpersen. Het is wel goed, maar veel heb je er niet aan.
     
  7. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat hou je toch.. 8)
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Vind jij dat , als jij een rechter bent die voor het uitspreken of een beul die instaat voor uitvoeren van die doodstraf of ook maar deel uitmaakt van dat deel van de bevolking die voorstander van dezelfde doodstraf is maakt dat je zelf net zo schuldig zijt aan de dood van de moordenaar , net zoals die door jou veroordeelde en terechtgestelde moordenaar dit tegenover zijn slachtoffer is.
    En dan ben je in mijn ogen net zo een grote moordenaar als diegene die jij hebt laten terechtstellen :eek:
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    je snapt mijn punt niet.. in een mandarijn zit niet veel sap dus die hoef je ook niet verder uit te persen.. die droogt toch wel op. En de kans is klein dat het een sinaasappel wordt. Ik ben in principe tegen de doodstraf juist, omdat wij de pers niet in handen hebben. Wij willen alleen het sap drinken, zodat wij ons weer goed voelen. snap je hem nu? :cool:
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Jaja , ik snap héél goed wat je wil bedoelen .;)
    Maar snap jij wat ik uiteindelijk wil bedoelen , en dat is het volgende , stel dat jij in een land woont waar de doodstraf nog van toepassing is en jij wordt opgeroepen als jurylid in een assisenproces om te oordelen of de beschuldigde wel degelijk de moordenaar is.
    Neem nu dat er zoals de laatste tijd al gebeurd is zowel hier en in amerika en in nog veel andere landen dat er bepaalde elementen die ten voordele van de verdachte pleiten in het politionele dossier niet onderzocht worden en of gewoonweg genegeerd door de politiediensten en bijgevolg niet aan bod komen tijdens het proces en dat jij als jurylid een erg eenzijdige beeld van de verdachte krijgt waarbij er cruciale informatie ten voordele van de verdachte is die jij nooit te horen krijgt.
    Dus manipuleert de politie met de bewijzen en de waarheid en krijg jij uiteindelijk hun waarheid voor de kiezen en vindt bijgevolg als jurylid de verdachte schuldig aan moord.
    Hij krijgt de doodstraf en wordt terechtgesteld , en enkele jaren later blijkt uit een heropend onderzoek dat hij ten onrechte veroordeeld is .
    Hoe ga jij je dan voelen , nu blijkt dat jij samen met de politie , openbare aanklager , je medejuryleden en de rechter en tot en met de beul toe een uiteindelijk onschuldig iemand tot de dood veroordeeld hebt , zeg maar vermoord door het systeem.:eek:
    Een levenslange gevangenisstraf kan nog altijd herroepen worden , een uitgevoerde doodstraf helaas kan helaas nooit meer ongedaan gemaakt worden.;)
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik snap wel wat je wil bedoelen.. maar mijn eerste post was om 3 uur 's nachts.. en er zat zelf nog een kern van waarheid in, mar het was niet de bedoeling om in discussie met jou te gaan :+

    overigens is je hyothese nogsteeds geen argument tegen het sap van de mandarijn. Daarom ben ik er ook tegen, want wij kunnen niet beslissen of iemand dood moet gaan vind ik. mooi verhaall getypt, maar je onderschrijft alleen maar wat ik zei in twee zinnen ;) :cool:

    dus nou niet over appels beginnen..:9
     
  12. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah man, ik was net van plan om over appels te praten ;)
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ook :cool: , maar dan mogen we ook de peren niet vergeten , en de noten .... de vijgen ... bananen.... ach laat ook maar , discuties over een heikel punt als de doodstraf kunnen nooit uitgepraat worden tot het einde , aangezien zij die pro en zij die contra zijn ten alle tijden op hun standpunt zullen blijven hameren, en dit altijd zullen blijven verdedigen :+ :eek: .
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    op de een of andere manier heb ik niet zo'n zin om over peren te praten :+
     
  15. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je het zeker? Het leek me al niet echt toepasselijk op een doodstrafdiscussie
     
  16. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    Een elektrische stoel...hoe lang zou dat duren tot als degene die erop zit *met een natte spons op zijn hoofd* dood gaat?
     
  17. elfje

    elfje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou hopen voor diegene zo snel mogelijk..
    Ik ben zelf denk ik tegen de doodstraf..iedereen verdient leven vind ik ook al is het een vuile moordenaar. Je kan ze ook wel op een andere manieer straffen. Gewoon levenslang voor echte moordenaars die het met opzet hebben gedaan of meerdere moorden hebben gepleegd.....Daar kunnen ze dan mooi tot dat ze dood zijn in dat stinkhol blijven zitten...Of mischien niet tot dat ze dood gaan maar wel tot ze bejaard zijn in ieder geval:9
    Maar doodslag moeten ze niet zo zwaar straffen als moord met voorbedachte rade....
     
  18. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    De ironie.. Iemand gaan reanimeren die in de dodencel zit... Dan moet je je toch sterk af gaan vragen of die straf bedoeld is om de maatschappij te beschermen of dat het niet gewoon om pure wraakgevoelens gaat.

    Maar ja, misschien ben ik niet objectief omdat ik tegen de doodstraf ben
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat het juist is om zo iemand te reanimeren. Stel ze hadden het niet gedaan. Denk dat ze dan ook flink wat ellende en aanklachten hadden kunnen verwachten. ;) Iemand maar laten sterven omdat hij toch al de doodstraf heeft, terwijl de tijd voor het spuitje nog niet is aangebroken, kan natuurlijk ook niet.

    Blijft een raar voorval though.
     

Deel Deze Pagina