Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k heb er 300 € voor, eerst alleen t broodnodige om een btje mee te kunnen voor de nieuwe games
     
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan zou ik die €300 gewoon investeren in een goede grafische kaart. 6800GS ofzo. :)
     
  3. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    hoeveel beter is de 7800GT (Extreem) vergeleken met de 6800GS (XXX)..?
     
  4. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    haha een wereld van verschil!
     
  5. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt wel mee hoor, vooral als je het prijsverschil ziet..
    De prijs van een 7800 GT is ruim € 100 meer en die prijs vind ik de kleine prestatie winst niet waard..
    Vooral de Gigabyte 7800 GT, die licht echt heel dicht bij de 6800 Gs XXX.

    Wel is de XXX de snelste versie van de 6800 Gs, en de 7800 GT van Gigabyte de langzaamste.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand toevallig ervaring met de Acer AL 1915W Widescreen..
    Ik kan namelijk nergens echte fotos en ervaringen lezen. Nja artwork enzo.. maar wil wel echte info:)..
    schijnt super dingetje te zijn voor Xbox360 gaming ]o/.. en een monitor moet ik toch:).. voor 267 heb ik dan een vet mooi lcd breedbeeld ding:)
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Prestatie verschil is niet klein tenzij je maar op 1024*768 speelt met geen AA en AF, want dan vormt de CPU een bottleneck.

    De 7800GT is PCI-E en hij heeft een AGP moederbord dus de 6800 GS lijkt mij inderdaad de beste keuze :).
     
  8. Jester747

    Jester747 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er iets van een kwartier naar staan kijken bij bcc maar ik vond hem tegenvallen. Ik vond hem niet mooi scherp en de kleurweergave vond ik niet goed. Ik zat er ook over na te denken om hem te kopen maar ik vond het mijn geld niet waard.

    Dit is natuurlijk wel een persoonlijke mening dus je zou hem zelf eens moeten bekijken.
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm cool.. dan maar ff naar de bcc (waar ik em zeker niet koop:p)
    anyways, m'n moeder heeft een lcd 19'', als ik de afmetingen van die AL1915W erbij pak is het eigenlijk hetzelfde scherm alleen dan de verticaal een heel stuk kleiner. Ik had gedacht dat het scherm langer zou zijn en nja uiteraard verticaal kleiner.. Maar het is gewoon een 19'' - 15cm :|
     
  10. Jester747

    Jester747 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad een heel langwerpig scherm. Een 15" scherm is volgens mij nog hoger.
     
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Thanks:).
    Kweet nu niet wat ik moet doen. Eerst maar kijken hoe 'ie er in real life uit ziet.

    *edit gevonde!!
    [​IMG]
    hmm.. opzich wel mooi hoor:eek:
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  12. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een probleem:

    Ik heb een Asus A8n - Sli mobo een een XFX 6800 Gs XXX.
    Nou heb ik nog 2 coolers(1 zalman NB47J, 1 Zalman VF700 AlCu) maar ik weet niet of ik ze er nou wel of niet op moet zetten. De coolers zijn stiller, en produceren minder warmte, maar ik verlies wel mijn garantie(Toch?)

    Wat zouden jullie doen? Erop zetten of nog even wachten tot de garantie ook al verlopen is?
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja je verliest je garantie, maar die zalman coolers zijn een stuk beter dan de stock coolers
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je weet waar je mee bezig bent kan het geen kwaad :). Je verspeelt inderdaad je garantie. Maar als je alles er netjes van afhaalt en niets beschadigd hoeft dat heen probleem te zijn ;).

    Mocht er in de toekomst dan iets kapot gaan, is het gewoon een kwestie van alles in de originele staat brengen.
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb hetzelfde mobo, en heb die irritante kleine northbridge koeler er ook maar snel af gehaald, heb ook die zalman( trouwens ook die voor je videokaart alleen dan volledig koper) en hij koelt erg goed, en is still!
     
  16. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc te kopen.

    Het eerste probleem wat ik tegen kom is de Processor. Is het aan te raden om een Dual Core Processor te nemen? (Athlon 64 X2) En er zit nogal een prijs verschil tussen de Athlon 64 X2 4200+ en de Athlon 64 X2 4400+, merk je daar qua performance wat van?

    Ik heb altijd een Pentium Processor gehad, met wat voor soort Pentium CPU kan je een Athlon 4200/4400 vergelijken?

    Het mobo: DFI maakt goede mobo’s, maar die zijn vooral bedoeld voor oc’en toch?
    Asus heeft de ‘Asus A8N-SLI Deluxe,’ en de ‘Asus A8N-SLI’, het verschil daar tussen is dat de ‘deluxe’ X2 Cpu’s aankan, en de ‘gewone’ niet ? Alternate.nl geeft vreemd genoeg geen conflict aan als je een X2 4400+ CPU met een Asus A8N-SLI combineert :confused:

    Qua videokaart neem ik een 7800gt, en kan daar later altijd nog 1tje van bijkopen, om ze SLI te schakelen. Maar je hebt ook een 7800gt extreme, ‘What’s the difference?’ ?

    Als voeding neem ik een Tagan voeding, voor de toekomstige 2e 7800 > hoeveel wat is voldoende? 420wat?

    En het geheugen, hoe lager de CAS timing hoe beter toch? Waarom zijn die timings bij 2gb matched pairs, van goede merken dacht ik zo (GeIL, OCZ, Corsair), vaak 3?

    Ik ben niet egt van plan om over te clocken, maar de optie moet er wel zijn, geen grote overclock, maar toch wel wat mhz erbij :) Ik kan egt geen keuze maken tussen al die verschillende soorten geheugens.

    Als hdd, wil ik 2 80gb schijven in RAID plaatsen, is dit zonder meer mogelijk?

    Alvast bedankt.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Met het oog op de toekomst (o.a. nieuwe Windows Vista) is het wel aan te raden om nu in een Dual Core processor te investeren. Qua performance is het verschil tussen de 4200+ en de 4400+ te verwaarlozen.

    De X2 4200+/4400+ kan je grof genomen vergelijken met een Pentium 4 3,2GHz t/m 3,8GHz, wel of niet dual core.

    Volgens de website van Asus ondersteund de A8N-SLI ook X2 processoren.

    De 7800 GT Extreme heeft sneller geheugen op het kaartje zitten, waardoor de kloksnelheid van het geheugen hoger is dan die van de standaard versie.

    Op zich zou een 420W Tagan voeding voldoende moeten zijn om twee 7800 GT's te voedden. Er zijn ook nog SLI-gecertificeerde voedingen te koop, mocht je het echt zeker willen weten. Maar het is allemaal sterk afhankelijk van het totale systeem, en eventueel als je gaat overclocken. nVidia heeft het over minimaal 500W voedingen. Lijkt overdreven, maar zei hebben rekening gehouden met bovenstaande factoren.

    Dat de CL latency van grote geheugen modules relatief hoog is, heeft o.a. te maken met de prijs. Veel merkbaar verschil zit er overigens niet tussen CL 3 en 2,5. Maar twee dualchannel kitjes van 1GB (2*512MB) met een latency van CL2 zullen wel beter presteren dan één dualchannel kitje van 2GB CL3.

    Als je toch iets wilt overclocken aan het geheugen, zou je bij voorbeeld PC3700 of PC4000 geheugen kunnen nemen. Deze modules hebben wel een wat hogere latency, maar de hogere kloksnelheid compenseert weer een hoop. Met PC3200 heb je veel minder speelruimte, en zal je de latencies hoger moeten zetten, om een hogere kloksnelheid te kunnen draaien.

    Twee schijven in RAID is zeker mogelijk met beiden moederborden :).
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ik heb het klokken van je geheugen altijd nutteloos gevonden......maar goed
     
  19. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Super bedankt Arjen!

    maar dat kunnen deze 2 mobo's tog niet aan? En DFI, die speciale oc mobo's maakt, kan dat ook niet :confused: (tenminste, die ik heb gezien) En dit zijn niet de minste mobo's toch? O-)

    letterlijk van asus site (A8N-SLI):
    letterlijk van DFI site (LANPARTY UT nF4 SLI-D):
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat je deze snelheden niet in de specificaties terug kan vinden komt omdat PC3700 en PC4000 geen officiele standaard is. PC2100, 2700 en 3200 zijn dat wel. Om het geheugen op de hogere snelheden te kunnen draaien, zal je moeten overclocken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina