Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc te kopen.
Het eerste probleem wat ik tegen kom is de Processor. Is het aan te raden om een Dual Core Processor te nemen? (Athlon 64 X2) En er zit nogal een prijs verschil tussen de Athlon 64 X2 4200+ en de Athlon 64 X2 4400+, merk je daar qua performance wat van?
Ik heb altijd een Pentium Processor gehad, met wat voor soort Pentium CPU kan je een Athlon 4200/4400 vergelijken?
Het mobo: DFI maakt goede mobo’s, maar die zijn vooral bedoeld voor oc’en toch?
Asus heeft de ‘Asus A8N-SLI Deluxe,’ en de ‘Asus A8N-SLI’, het verschil daar tussen is dat de ‘deluxe’ X2 Cpu’s aankan, en de ‘gewone’ niet ? Alternate.nl geeft vreemd genoeg geen conflict aan als je een X2 4400+ CPU met een Asus A8N-SLI combineert
Qua videokaart neem ik een 7800gt, en kan daar later altijd nog 1tje van bijkopen, om ze SLI te schakelen. Maar je hebt ook een 7800gt extreme, ‘What’s the difference?’ ?
Als voeding neem ik een Tagan voeding, voor de toekomstige 2e 7800 > hoeveel wat is voldoende? 420wat?
En het geheugen, hoe lager de CAS timing hoe beter toch? Waarom zijn die timings bij 2gb matched pairs, van goede merken dacht ik zo (GeIL, OCZ, Corsair), vaak 3?
Ik ben niet egt van plan om over te clocken, maar de optie moet er wel zijn, geen grote overclock, maar toch wel wat mhz erbij
Ik kan egt geen keuze maken tussen al die verschillende soorten geheugens.
Als hdd, wil ik 2 80gb schijven in RAID plaatsen, is dit zonder meer mogelijk?
Alvast bedankt.
Klik om te vergroten...