1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schillie

    Schillie Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee zie je nu geen foto's van mij dan?
    /Mod Nee nog niet :p mail me maar ff de plaatjes op hvoostende@gmail.com up ik ze wel voor je, Han
     
  2. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een peugeot foxje! Rijdt alleen niet op het moment omdat me krukas gebroken is! Moet dus eerst een nieuwe krukas, als 'ie rijdt, loopt 'ie rond de 60/65 km/h. Als ik me krukas vervang, doe ik ook meteen een andere vario. Dan moet 'ie de 75 wel halen...

    [​IMG]
     
  3. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk er over na om een Aprilia RS50 te kopen en daar een Ninja Twinner uitlaat opzetten, is dat ook mogelijk bij het oude type dus voor bouwjaar '99? En hoe kan je het makkelijkst een RS50 opvoeren als je zo'n 300 euro te besteden hebt?
     
  4. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je die ninja dr op zet dan zal het denk k niet hoeven(zitten denk k geen proppen in??:confused:) maar normaal gesproken altijd eerst de proppen dr uit:)

    Apex
     
  5. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, maar ik vroeg me dus af of die uitlaat er überhaubt wel oppast, want ik zag namelijk bij opvoeren.nl dat de uitlaat daar alleen geleverd wordt voor de RS50 van het jaar '99 en later.
    Maar als hij er oppast hoeveel kost het dan om hem te laten monteren door een tweewielerszaak?
    Ik heb er echt totaal geen verstand van alle brommers enz. maar omdat ik nu van een klasgenoot een RS50 kan overkopen voor een leuk prijsje gaat het toch wel interessant worden. Is de RS50 eigenlijk een goede betrouwbare brommer en hoeveel kost zo'n ding eigenlijk? Omdat ik er nauwelijks verstand van heb is het voor die ander erg gemakkelijk om een iets te duur vrriendenprijsje te maken dus daarom probeer ikk me een beetje te oriënteren in alle prijzen en dergelijke.

    Sander,
     
  6. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben zelf een hele tijd 'geil' geweest op een rs50.. maar het was een verboden liefde.. daarom heb ik er nu ook geen. Ze zijn prima betrouwbaar.. beetje onderhoud is wel handig. Nieuw zijn ze geloof ik 3000 euro... Heb je misschien foto's? En evt bijzonderheden? Post, mail of pm het maar:)

    Groetjes,

    Apex
     
  7. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Die vriend van me spreek ik morgen weer dus dan vraag ik wel wat foto's enz. Waarschijnlijk is het wel de RS50 Old type want de prijs zou volgens hem niet al te hoog liggen en ik noemde een prijs van 1000,- Euro en toen reageerde hij zo van "nee joh dat is veels te veel, ik zal wel effe kijken hoeveel ik er voor wil hebben." Ik kan dan waarschijnlijk geen splinternieuwe brrommer verwachten hij zal dan wel wat onderhoud nodig hebben denk ik. Ik weet niet wat de grootste onderhoudsposten zijn van zo'n brommer maar ik had wel gevraagd of het blok in orde was en dat deed het volgens hem perfect en zou ik nog jaren mee kunnen doen. Dus effe kijken hoeveel hij ervoor wil hebben en dan al voors en tegens tegen elkaar opwegen en een besluit nemen.

    Sander,
     
  8. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook een uitlaat gevonden die wel op de RS50 voor '99 erop past http://www.opvoeren.nl/shop/onderde...ia&Type=RS 50&Afk=rs50&Srt=uitl&Srtn=Uitlaten
    De turbo kit dos salidas. Ik weet niet of dit iets is, maar nu wil m'n moeder ook dat ik de brommer ga verzekeren enz en de hele ratteplan. Hoe hard mag mijn brommer dan gaan en is het toegestaan om een nieuwe uitlaat erop te hebben en hoe gaat verzekeren stap voor stap in z'n werk? Want ik las ergens dat de maximum snelheid 45kmph is maar betekent dat dan dat eigenlijk alle brommers die harden gaan als dat niet verzekerd kunnen worden? Als iemand daar stap voor stap alsjeblieft antwoord op wil geven zou ik dat erg fijn vinden(A).
    Alvast erg bedankt voor de antwoorden als die er gaan komen.

    Sander,
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Je brommer mag maar 1,5 Kw hebben o.i.d.
    maar ik las weer ergens anders dat door de EU wetgeving brommers en scooters nu ook 4 KW en hoger mogen hebben, zolang je maar niet te hard rijdt......dat is 45 buiten en 30 binnen de bebouwde kom
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nope 4 Kw
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    heb je een link daarvan? want niet iedereen weet het

    edit: al gevonden ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  12. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Toch geven ze je een bekeuring als je meer dan 0,7 KW hebt, hoor...
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja, maar alleen omdat hij dan volgens hun tabel de constructiesnelheid van 45km/h overschrijd, en daarom komen er dit jaar ook nieuwe rollerbanken.
     
  14. Odyss NL

    Odyss NL New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    1
    Jullie vergeten hier dat die 4 kW op de krukas is gemeten, dus niet op de rollerbank...
    Het vermogen op de krukas verschilt ook per scooter.

    Op de rollerbank mag je maximaal 0.5 kW hebben. Heb je 0.6, dan val je onder het sepot, en heb je geluk.

    Gewoon niet opvoeren, krijg je ook geen gezeik ;).
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ik weet dan niet zo heel veel van scooters maar is er ZO veel vermogen verlies van krukas naar wiel? 3,5 KW is wel erg veel
     
  16. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag dacht ik maar 0,5 Kw, en max snelheid is buiten de bebouwde kom toch echt maar 40 hoor. Tenminste dat was toen ik mijn certificaat ging halen!

    @ Sander: Je moet een certificaat halen. Dat is 30 euro om examen te doen. Heel makkelijk vond ik. En dan moet je je scooter/brommer verzekeren....Gewoon naar univé ofzo, en dan geef je framenummer op, en je gegevens, en krijg je een plaatje enz. 'T is heel simpel allemaal.

    Opvoeren ligt beetje aan de scooter, weet niet hoe het bij die scooter zit. Maar meestal gewoon beginnen en standaard begrenzers eruit halen. Moet je ff zoeken naar een forum voor die scooter!
     
  17. Odyss NL

    Odyss NL New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is niet het vermogensverlies, het is de manier waarop de politie metingen doet met de rollerbank.
    Dat is heel anders dan het meten van het vermogen op de krukas.

    Ze rekenen kW naar snelheid om... en dat kan eigenlijk niet.
    Denk maar aan een tractor; veel vermogen maar zo traag als dikke stront in de winter _0/.

    Rollerbanken zuigen gewoon :{.

    Een goed scooterforum is www.scooter-freaks.nl ;).
     
  18. vagegast_112

    vagegast_112 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een tijdje terug 0,7 op rollerbank en kreeg geen boete
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    wil mijn motor wel eens op de brommerrollerbank gooien..........denk dat meneer agent moet rennen voor zijn leven als ik dat ding in een baan om de aarde knal :+


    hantheman.....gefeli met je aankoop kerel.
    hou jezelf en de 2 wieler heel :)
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Thnx Beuk!! m.a.w. met dit weer niet gaan rijden :+
    Gaan we nog xbw toertochtje doen als het weer het toelaat?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina