1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rc auto's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ICE, 25 jul 2004.

  1. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, zon K&N filter heb ik gehad op mijn marder en die gaat helemaal dichtzitten. Zon RN-filter of twinair filter met luchtfilterolie en anti-statische hoes werkt veel beter als zon K&N filter.

    En 3 kwartier rijden lukt gemakkelijk.
    Echt rekaxed8)

    Ja, goedkoop is het niet nee.
    Maar als je veel rijd met een nitro en je doet dat 4 jaar ofzo dan ben je ongeveer net zoveel kwijt als het kopen van een bigscale met brandstof, want nu ben ik 6euro kwijt voor 5 liter en nitro is 10euro per liter:{
    Maar als je helemaal opnieuw begint met goed materiaal ben je wel ongeveer 1000euro kwijt. Het kan natuurlijk ook goedkoper;)
     


  2. Ah okee, eerder gebruikten ze die dingen wel vaak. Veel hadden er dan nog een panty omheen zitten. Die K&N's zijn wel mooie filtertjes in ieder geval.
     
  3. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    voor 1000 euro zou ik het niet doen een beetje te veel ;)

    maar toch... hoge prijs = goede auto !! :)
     
  4. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die K&N filters werden veel gebruikt, maar nu steeds minder.
    En mooi zijn ze ook ja.
    En ja 1000euro is wle veel, maar ik rij heel veel dus is het op den duur goedkoper en je hebt er al een voor 685, maar ik heb er dan voor de rest alles nieuw bijgekocht.
     
  5. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    toch logisch nagedacht..
    1000 euro is heel veel geld
    40.000 frank :confused:
    en uitgeven aan een plastieke auto'tje..
    d8 het niet :)
    maar een gewone RC van 100 euro kan wel en zal wel fatsoenlijk zijn
    maar een echte RC fan geeft er echt alles voor :+
     
  6. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel een plastic autootje van wel wat meer als alleen maar plastic he;)
    Dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
    Zon motor is een stukje techniek.
    Enw at een power komt er uit zon 26CC8)
    Heb ook nog nooit een plastic motor gezien, en met een plastic bodemplaat zul je het ook niet redden:cool:
     
  7. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    jij weet wel wat ik bedoel denk ik ;)
     
  8. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    in principe kan het zo zijn dat er helemaal geen plastic in zit, het chassis kan namelijk ook van carbon ( koolstofvezel) zijn alleen de kap die is dan van plastic:p maarja ik rijd ook weleens zonder kap.
     
  9. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    1 keer overkop vliegen en kan al zijn dat er iets mis mee is :eek: ofniet :eek:
     
  10. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, als je over de kop vliegt zonder kap kan je flink ''screwed'' zijn, maar als ik zonder kap rijd dan ben ik niet als een idioot langs dingen aan het scheuren, en in principe vlieg je niet zo snel over de kop tenzij je in bijvoorbeeld een bocht een kiezelsteentje raakt, op mooi glad asfalt moet je het wel heel erg bont maken wil je over de kop vliegen:p
     
  11. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze FG Monstertruck is van iemand van ons forum.
    Hij is full alu en bling bling:D _O_
    En zijn carbon kap komt eraan en zijn velgen worden ook alu.
    Dit is een oude foto.
    Hij krijgt binnekort ook een alu tankje.
    Hij heeft er nu ook hydraulische remmen op zitten en nog wat meer alu, want hij blijft kopen en verbeteren aan zijn auto.
    Dus zijn straks alleen zijn banden nog van rubber:)
    [​IMG]
     
  12. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    nu trek ik mij plastiek gebabbel terug :eek:;) _O_ coole car :eek:
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  13. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, anders moet jke maar even een bezoekje brengen.
    De site heeft nu nog geen .nl-domein, maar dat komt nog ;)
    http://www.bigscaleforum.tk
     
  14. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Gaan er nog mensen circuit rijden volgend seizoen? en zo ja welke klasse?
     
  15. boatfreak

    boatfreak Guest

    ik vaar wel 8-| (60+ km per uur, met brushless aandrijving (A))
     
  16. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo even een schopje.

    Ik heb laatst of een hele hele lange tijd terug al een RC auto gekocht op methanol. Een kyosho model weet ik op dit moment niet, maar was er nooit aan toe gekomen om dit ding in elkaar te zetten. Nu heb ik hem laatst in elkaar gezet en hij doet het op zich prima alleen wanneer ik naar links stuur gaat hij naar rechts en andersom en met gas geven en remmen precies hetzelfde. Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Want dit werkt namelijk niet echt :+
     
  17. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je op je zender (afstandsbediening) instellen.
    Zit als het goed is een knopje op die je kunt verstellen.
    Anders moet je mss de kabeltjes andersom in je ontvanger doen, maar dat weet ik niet zeker...
    Wat voor zender heb je?
     
  18. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Een kyosho Perfex Model No. KT-3 volgens mij
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Megakick. Ik heb in 2005 dus zo'n ding gekocht. Er staan ook een aantal posts van me in dit topic maar mede omdat het apparaatje niet helemaal lekker werkte heb ik er nooit echt wat mee gedaan. Ik had het er laatst over met een kennis van me en ik dacht er nu ineens weer aan. Onder het stof vandaan gehaald en even naar gekeken net. Nu heb ik een aantal vragen.
    • De afstandbediening slikt 8 AA batterijen. Ik heb zojuist nieuwe batterijen erin gedaan maar alleen het rode lichtje gaat even aan en dan gaat die ook al heel snel uit. Volgens mij moeten de rode, gele en groene gaan branden bij volle batterijen toch? Iemand een idee wat het probleem is?
    • Ik wilde ook de accu opladen, maar omdat dat niet echt plug en play is weet ik niet zeker hoe ik dat spul moet instellen. De oplader is een HQ Power VL6168 en de accu is een NiCd Robbe 6 NC Racing Pack (7,2V 1500mAh). Iemand die me kan vertellen hoe ik de oplader instel?
    • Verder zei ik in één van mijn posts dat er wat mis was met het motortje. Maar daar kun je toch zelf helemaal niks aan doen dan?

    Thanks.
     
  20. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    wat is het merk van de zender en de auto....
    De acculader moet je op 6 cellen zetten of 7,2 volt en dan gaan laden . Een Nicd accu die al zolang stil ligt zal waarschijnlijk niet veel waard zijn.
    Een motor die raar doet.....dit kan de motor zijn, de aandrijving, de regelaar enz..
     

Deel Deze Pagina