1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Jaja nog een poging tot discussie over dit gevoelige onderwerp.

    Ik hoor net op radio538 dat er 100.000en (!!) mensen daadwerkelijk de moeite hebben genomen om de straten op te gaan om vervolgens te demonsteren omdat er iemand in Denemarken is geweest die de profeet Mohammed in een spotprent heeft gezet.

    Ik heb de afbeeldingen niet gezien, maar dit is toch van de gekken? :|
    Ik bedoel hoe serieus kun je iets nemen?!

    In de Metro van vanochtend las ik de column van Ebru Umar (heeft de columns van Theo van Gogh overgenomen) en die haalde alweer flink uit naar bepaalde moslims wat dus inhoud dat er de komende weken weer heerlijke discussies ontstaan bij het 'ingezonden brieven' gedeelte.


    Wat vinden jullie van de reactie van deze mensen? Ik vind het sterk overdreven hoor.. Jezus, God, Zeus en weet ik veel wie zijn ook al talloze keer voor lul gezet. Daar struikelen 'wij' toch ook niet over? Ik vind dat ze het niet zo serieus op moeten vatten en lekker verder moeten gaan met hun eigen leven..


    Voor de mensen die dit verhaal niet kennen; ik zal later wel even naar een nieuwsitem hierover zoeken en erbij plakken..


    //edit;

    &

    :|
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  2. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Omdat jullie je geloof misschien minder serieus nemen?

    Ik begrijp ze wel, ik zou het ook erg vinden .. Voor veel mensen is geloof alles wat ze hebben ..
     
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Pff ik vind het overdreven geleuter.. Negeer het dan :/

    Uit de 2e quote van de startpost:
    Dit is nou eenmaal zo. En het is een spotprent ffs! Geen openbare aanval naar de Islam ofzo..
    Al moet ik wel bekennen dat ik ze zelf niet heb gezien.
     
  4. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze gezien, en o wat was het boeiend.
    Dat je hem een zwaard uit zijn houder trekken en dan had die een zwart balkje voor zijn ogen! Wat dan misschien wel wat provocerend was, dan was zijn tulband een bom, maar ach, die moslims in weetikveel welk land probeerde meteen het Deense ministerie in hun land kapot te maken :{.
    Omdat 1 man een tekeningetje maakt, huilie's.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook een beetje errug overdreven, ikzelf ben dan ongelovig (atheist, ofwel ik geloof niet in een god/goden) dus misschien dat ik me er gewoon niks bij voor kan stellen....

    Maar aan de andere kant, net wat Goiz al zegt, zulke dingen mogen gewoon in Europa....en de Moslims die daar niet tegen kunnen moeten zich misschien de vraag stellen wat ze hier dan doen.
     
  6. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Overdreven: ja. Begrijpelijk? ook wel. Maar Geert Wilders wil natuurlijk mee profiteren en de provo uithangen door alle 12 de spotprenten op zijn site te zetten. Net als al die andere Europese kranten die de spotprenten plaatsten om uit te lokken. Die spotprenten dateren uit September...
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Artikel uit NRC.

    In een hoofdartikel onder de kop „Moslims van de wereld, wees redelijk”, vroeg Momani zich af wat de grote opschudding had veroorzaakt maanden nadat de cartoons op 30 september voor het eerst werden gepubliceerd. Hij wees erop dat de Deense krant excuses had aangeboden, maar dat „om de een of andere reden niemand in de islamitische wereld dat excuus wil horen”.

    Het blijft nog lang rustig in het Verre Oosten.
    Nu maar hopen dat er niemand op het idee gaat komen , om maar eventjes een aanslag in Denemarken te gaan plegen.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  8. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah man die moslims moet je niet serieus nemen!
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Het gaat niet alleen om moslims die in europa wonen he. ;)

    Ik heb ze inmiddels ook bekeken en ik moet zeggen dat er ook niet zoveel verschrikkelijke dingen in zie. En als dat wel zo zou zijn vind ik het alsnog belachelijk om zoveel ophef te veroorzaken om een paar plaatjes van een paar personen.

    Misschien had ik dit topic niet moeten openen, omdat er imo alweer teveel aandacht aan wordt besteed, maar ben toch wel benieuwd naar jullie meningen hierover ^^
     
  10. R E M I X

    R E M I X LektrokuteD

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn ze alle 12:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Ik weet niet wat daar nu zo erg aan is.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als er nu maar geen Fatwa over XBW.nl wordt uitgeproken.
     
  12. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Het heten toch niet voor niks spotprenten? Er zijn zo vaak met christenen gespot.
    Excuses aanvaarden en ophouden met zielig doen. Ze willen aandacht, dan krijgen ze het; is het weer niet goed.
     
  13. Keukenhufter

    Keukenhufter Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom maken die mensen zich zo erg druk om die plaatjes :confused:
    ik bedoel als je in een god/allah geloof dan hoor je gewoon die plaatjes te negeeren en god er iets aan laten doen.
    Of willen ze gewoon een idiote reden hebben voor een Bomaanslag
     
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, ik weet niet of jullie southpark kijken maar daar worden dingen over Jezus Christus laten zien die nog veel erger zijn dan dit...
    getuigt maar weer hoe weinig ze te doen hebben in het midden oosten om hier zo'n ophef ove rte maken.
    ik zou zeggen, ''laat ze maar met mohammed spotten, mohammed zal wel ingrijpen als dat nodig is''. ofzoiets:confused:
    precies:D
    vind het overigens wel erg van die tekeningen net als southpark overigens je moet mensen gewoon niet frustreren, maar ik denk dan laat ze maar, om er zo boos over te worden, typisch een kort lontje uit het midden oosten...
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  15. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    lol zwaaaaaaaaaaaaaaaaaar overdreven reaactie van die gasten is gewoon vrijheid van Meningsuiting dat MOET hier (EU) gewoon kunnen!
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    die gasten die de straat op gaan zijn echt te triest voor woorden. Als een christenen, hell, alle andere gelovers behalve mohammed aanhangers voor elke grap wereldwijd ook de straat op zouden gaan zou de wereld bij het ontstaan van massamedia al naar de klote zijn gegaan. Kunnen ze gewoon niet ff normaal doen?

    Dan moeten ze er echt nodig eens een hobby bij gaan zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  17. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    wel grappig gaan die gasten eerst vlaggen op de grond schilderen van Denemarken en Frankrijk en dan met slippers erop trappen en spugen ahhahaahahah LOL :9
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik ben 't met hem eens.
     
  19. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik snap niet eens dat die krant excuses aan bood. Laat die lui lekker in hun sop gaar koken. Het wordt eens tijd dat die lui die de straat op gaan en lopen te huilen een keer respect krijgen. Lopen af te geven onderwijl op de Amerikanen dat die de politie van de wereld proberen te spelen, en ondertussen willen ze zelf ook dat de hele wereld hen gehoorzaamd. Sowieso ben ik sterk tegen religie en deze idioterie dat het met zich mee brengt is nog een stuk achterlijker.
    Sowieso snap ik die lui niet, waarom moeten ze mensen die niet volgens de islam leeft straffen? Daar hebben ze toch God voor, ze houden zich toch aan al die achterlijke regeltjes omdat ze anders gestraft worden door God. Zie niet in waarom zij dan ook nog is het heft in eigen handen moeten nemen. Dat vind ik pas god's lastering. Komt op mij over alsof hun god incompetent is.
     
  20. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Spotten over Jezus en God wordt heel vaak en is heel vaak gedaan. Punt is dat in de koran heel duidelijk staat(het is één vd belangrijkste dingen) dat je NIET mag spotten met Allah of Mohammed. Christenen nemen het veel milder als er gespot wordt met Jezus of God. In verhouding. Moslims zijn als de bezetene over de koran.
     

Deel Deze Pagina