Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rogue Snorer

    Rogue Snorer Suffer Well

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist nog een bestand samengevoegd tot 1 .ts file met HDTVtoMPEG2 en deze geeft duidelijk veel minder detail weer dan de originele .ts files.
    Vooral in donkere scenes.
    Zojuist ook met nullpacketstripper 1 .ts file gemaakt en deze geeft een erg goed resultaat.
    Je zit dan nog wel met het probleem dat het tijd kost om eerst de .ts files te converteren naar 1 .ts file.
    NullPacketStripper
    Maar dan kun je wel via je 360 hdtv kijken.

    Als je theatertek gebruikt in combinatie met de pc, dan moet je wel in de configuratie van theatertek 'de-interlacing mode' op 'display fields separately' zetten om goed 1080i materiaal te kunnen kijken. 720p materiaal werkt zowiezo.


    BTW als je 360 geen ts files afspeelt via mce dan moet je waarschijnlijk nog hdtvpump installeren.
    hdtvpump
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  2. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik gewoon "copy /b blabla_01_*.VOB blabla.MPG" of "copy /b blabla*.ts blabla.ts" en het komt helemaal goed... Werkt super! Je .TS en .VOB's blijven onaangetast! Niks geen tools nodig.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  3. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Die bovenste plaatjes zeggen me niks. Op die manier heb ik nog nooit mijn pc benadert. Die onderste 2 komen me wel bekend voor. Het 'contacten' van de xbox lukt dus wel? Als je zoals in de onderste foto een liedje selecteert en afspeelt wat geeft hij dan voor foutmelding? Heb je je firewall uit op je pc?
    Ik heb op dit moment mijn xbox niet bij de hand dus ik kan zelf niet uitvogelen hoe het een en ander in elkaar zit. Pas vanaf maandag kan ik weer met de xbox 'spelen' :9
     
  4. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit het goede topic ervoor is, maar ik stel deze vraag hier ook maar even:

     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan alleen audio cd's rippen ... geen wma of mp3 cd's
     
  6. Mega_achie

    Mega_achie Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ff een vraagje kan ik dit type fille nou streamen van me pc naar me xbox360===> AVSEQ01 <=== dit is toch gewoon MPG2 of niet want als ik het probeer dan krijg ik een toepassing fout en de melding zegt dan er is een bepaalde service niet opgestart is....en als ik AVI stream gaat het wel goed.....zo wie o wie kan me helpen????

    grtjes,
    mega_achie:)
     
  7. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan gewoon in de media center contacten, en daar doen ook alle mp3's, foto's en bepaalde filmpjes t goed. Ook de online service werkt. Maar ik kan niet geconnect raken vanuit het dashboard!? (guide knop => Music => computer => computernaam => en dan zegt ie dit:

    [​IMG]

    Mijn 360 staat in de dmz van de router, pc firewall staat verder ook uit?:confused:

    Thanx!
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2006
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    oooh op die fiets :p
    Dat heeft niks met op of je wel of niet media center op je pc hebt staan. Om dit te laten werken moet je een 'windows based PC' geconnect hebben.
    Ga daarvoor naar het tabblad 'system' vervolgens 'computers'. Als daar 'windows-based PC' grijs is (dus niet aanklikbaar) dan ga je naar het tabblad 'media' dan 'music' --> 'Computer' -->'Yes, continue' (dit heb je al geinstalleerd anders werkt MCE ook niet) Vervolgens gaat hij je PC zoeken. Die selecteer je en je kan naar hartelust music streamen!!:D

    Is op het tabblad 'systems' -->'computers' je 'windows-based PC' wel aanklikbaar dan moet je ff disconnecten. En vervolgesn bovenstaande weer opnieuw volgen.

    PS: Bij mij werkt bovenstaande, ik had nog geen PC geconnect en na bovenstaande stappen te volgen werkt het!
     
  9. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis gelukt, hier lag t aan;

    [​IMG]
    [​IMG]

    Moest alleen nog een vinkje te zetten?!|:-
     
  10. bond007_be

    bond007_be Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    heb vraagje ivm met standby

    alles werkt piccobello , bij 15 minuten geen activiteit gaat PC in standby.

    een geprogrammeerde opname doet de PC ontwaken en nadien gaat die lekker in stand by.


    dus alles goed , behalve de PC wordt op de meest ongewone tijdstippen ook uit standby geroepen.

    alle USB apparaten zijn UITGESCHAKELD om de PC te ontwaken.


    bestaat er een logging van wanneer en hoe vaak de pc opboot en wie de WAKE-up veroorzaakt ?
     
  11. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik heb iets uber vaags.

    Mijn 360 hangt aan t netwerk enzow en met de Lite installatie installeert hij Media Connect enzow. Ik heb Media Center ook. Maar ik kan de MCEfull ( Media Center Extender ) niet installeren? Hij vragt ook niet om die 8cihferige code enzow. Maar dan failed hij gewoon na een minuut. Ik zou namelijk wat filmpjes willen kijken op mijn 360. Dat gaat dan alleen via Video enzow maar dan moeten ze op je harde schijf staan. Moet ik dan eerst een cd'tje branden met alle .wmv's erop?

    Ik heb alles al geprobeerd alle poorten geforward in me firewall enzovoorts.

    DIt is trouwens vaag: Bij Media Connect als je die voor t eerst opstart dan vraagt ie meteen of ie een aantal mappen gelijk wil sharen.

    Waarom staat daar in hemelsnaam Mijn Video's bij als je met Media Connect nog niet kan streamen.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    media connect word niet alleen voor de xbox 360 gebruikt .. maar ook voor andere pc .. dan kan je wel video's delen
     
  13. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Weet ik, maar ik wil die video's op me 360 kijken.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat kan alleen als je windows media center xp hebt
     
  15. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Die heb ik ook eerst eens goed leze he ;)
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Welke versie :eek: .. want als Full niet installeert dan heb je geen media center xp ...
     
  17. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Laat maar ik had de engelse versie van full.

    Nu is t wel geinstalleerd. Me PC connecteren duurt alleen lang en ik moet t opnieuw doen omdat media connect nog aanstond :mad:

    EDIT: Mijn pa zegt dat ie ergens tegengehouden wordt ofzo want hij komt na een minuut of 5 op een blauw schermpje dat de verbinding is afgebroken door de PC of een applicatie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2006
  18. Javdalen

    Javdalen Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi!

    Hier nog een trotse eigenaar van een Xbox 360 + Media Center PC

    Ik ben erg blij met de samenwerking van deze beide apparaten, maar er zijn toch nog een paar kleine dingen waar ik niet uit kom, en hopelijk de mensen hier op het forum mij mee kunnen helpen.

    1. Wanneer ik naar Online Spotlight probeer te gaan op mijn Xbox 360 doet ie even zijn best, en komt dan met "unable to load the page //microsoft.........................................." En gaat ie terug naar het hoofdscherm

    2. Wanneer ik My webmedia open op mijn 360 krijg ik alleen een zwart scherm..........hij hangt dan niet want met de "back" button op mijn remote kom ik weer in het hoofdscherm.

    3. Ik heb een map op mijn computer waar ik allemaal gametrailer neer zet enzo, deze map kon ik ook benaderen in MC op mijn Xbox 360 (beter te oordelen over graphics van een game wanneer je het op je TV afspeelt waar je ook de game zou spelen dan op je PC monitor'tje). Maar ik heb nu sinds kort dat als ik op mijn Xbox 360 naar die map ga, dat ie dan al die filmpjes niet meer ziet! Hij denkt dus dat de map leeg is! Terwijl ik op mijn PC de bestanden nog steeds zie staan!
    Dit heb ik inmiddels op kunnen lossen door op mijn PC naar mijn media player te gaan en daar bij Tools-->options-->file types alle file formaten aan te vinken

    En de laatste:
    4. Mijn Media Center PC staat ingesteld om zo af en toe te gaan slapen (mag ie ook eens ) (In Stand By stand dus) Wanneer ik nu sthuis kom, en mijn PC weer opstart en mijn Xbox 360 laat proberen contact te maken, is dit helaas niet mogelijk. Ik moet dan eerst mijn PC helemaal opnieuw op laten starten, en dan kan ik weer verbinding maken.........dit kan zeer irritant zijn. Zeker als je PC dan net een film aan het opnemen is ofzo, en je hem eigelijk eerst opnieuw moet opstarten voordat je weer bij je bestanden kan komen.
    Ook inmiddels opgelost. Het probleem bleek te komen doordat windows mijn netwerk kaart uitschakeld ofzo dit is te verhelpen door "device manager-->eigenschappen netwerk kaart-->power managment en dan daar het vinkje weg halen bij "allow the computer to turn of this device to save power"


    Heeft iemand van jullie enig idee waardoor deze zaken zich voordoen, en wat ik kan doen om het te verbeteren???

    Het zijn opzich een paar kleine puntjes (het grootste gedeelte werkt perfect) maar zou erg prettig zijn als jullie mij hier toch vanaf kunnen helpen!


    Alvast bedankt, Groeten, Javdalen.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  19. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit vandaag een beetje te pielen met het muziek gedeelte van MCE. Ik heb al muziek toegevoegd. Echter de muziek op mijn pc heb ik verplaatst naar een andere hardeschijf en opnieuw ingedeeld. Dus ik verwijder in de 360 en op de pc bij Media Connect de mappen waar eerst de muziek in stond. Maar nu staat de muziek nog wel in MCE?? Als ik het af wil spelen geeft hij een error. Logisch omdat ik de muziek verwijdert heb. Maar hoe krijg ik die muziek nou weer weg uit het MCE van de 360? Ik kan ze wel elke keer via info deleten, alleen dat duurt een beetje lang met alle mappen die ik dan handmatig moet verwijderen..... Is er geen andere manier hoe dit is op te lossen? Kan ik niet alle muziek in 1x verwijderen uit MCE? En dan opnieuw de muziek toevoegen?

    Ik heb nu dus geen muziek gedeeld, maar in de 360 staat dus nog wel de muziek:{

    PS: Bij video's zie ik direct resultaat als ik in de bestemde map films toevoeg/verwijder....
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2006
  20. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Herkenbaar! En ik heb helaas ook nog geen oplossing gevonden... :mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina