De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    ben zeer benieuwd naar jullie reacties.

    Zelf ben ik er nog niet uit welke ik neem. Mijn keuze kwa merk is of een philips of een samsung, die geven in mijn ogen het mooiste beeld.
    Daarnaast wil ik een 32inch of hoger en ms8.

    de volgende opties heb ik:
    http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32m61b.asp (1435 euro)
    http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp?productId=32PF7320_10_NL_CONSUMER&activeTab=specifications&language=nl&country=NL&catalogType=CONSUMER&proxybuster=GQI2JKTA55ZPDJ0RMRESHQVHKFSEKI5P(1395 euro)
    http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp?productId=32PF9966_10_NL_CONSUMER&activeTab=specifications&language=nl&country=NL&catalogType=CONSUMER&proxybuster=GQI2JKTA55ZPDJ0RMRESHQVHKFSEKI5P (1799 euro)

    De laatste optie is een scherm met ambilight, wat voor meerwaarde heeft dat?
    Wat zou jullie keuze zijn?
    Welke is beter?
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  2. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat je uit Neunen komt ik zou zeggen kom eens een keer kijken naar ed xbox360 op mijn samsung dat helpt je mischien wat op weg :)
     
  3. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    dat lijkt me een goed plan, welke type samsung heb jij?

    PM mij maar wanneer je een keer kan.
     
  4. torluxes

    torluxes Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf nu ook de samsung le32m51b sinds afgelopen weekend......

    ik ben al maanden opzoek naar wat nu te nemen...
    de philips 9966 moet je niet nemen. Die heeft 1 dvi ingang en dan houd het op. Je moet je xbox dan aansluiten via component -->vga -->dvi....
    En ik heb daar het een en ander over gelezen waar je niet blij van word....

    De philips geeft waarschijnlijk wel mooier beeld, maar of dat a) de meerprijs tov samsung waard is en b) het ontbreken van meer ingangen waard is..
    Ik weet het niet..Ik heb er vanaf gezien vanwege deze reden....

    de eerste philips die ik heb meegenomen in de vergelijking was uiteindelijk de 9930 (32 inch versie), maar die is gelijk een stuk duurder...

    Ambilight is erg leuk, zeker als je films kijkt. Ambilight 1 is aan beide kanten van tv dezelfde kleur licht. Ambilight 2 is links en rechts afzonderlijk aangestuurd en dus ook aan 2 kanten verschillend licht indien dat in de film ook zit....

    Maar ook hiervoor geld ook weer: is het de meerprijs waard? de lcd tv techniek gaat zo snel en is nog erg onzeker...voor hetzelfde geld heb je over 3 jaar weer compleet verouderde techniek in huis staan en koop je voor 1000 euro een SED scherm die 1080p native kan (en is)....

    kortom, mijn advies zou zijn: koop lekker een samsung...kan je eventueel over 3 jaar een supertv kopen en verplaats je de samsung naar de slaapkamer ofzo...
    maar die keus kan ik niet voor je maken...

    Ik ben in ieder geval erg blij met mijn samsung....hij heeft 1 dode pixel, maar krijg daar binnenkort een nieuwe tv voor....

    beeld is superstrak!!!
     
  5. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb juist mijn samsung le32m61b kunnen gaan afhalen. Heb spijtig genoeg geen tijd om hem nu te installeren want moet sebiet gaan werken.
    Zal één dezer dagen eens wat foto's posten als hij volledig is afgesteld.
     
  6. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist is mijn TV gecallibreerd :D

    Het beeld is een stuk natuurlijker nu en de kleuren zijn echter. Ook is xbox 360 in vga een stuk mooier ook al mis je daar wel een paar instellingen. Component dvd speler is nu echt veel mooier en natuurlijker. Of je dit ook wilt doen ligt helemaal aan jezelf. Ik vond het het geld waard om eens te doen, of dat voor jou zo is ligt aan jezelf :)
     
  7. torluxes

    torluxes Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lees net bij tweakers op het forum, dat de mediamarkt morgen een aktie heeft met platte tv's...waarschijnlijk dus ook veel samsung tv's, maar ook andere merken... er zijn al een aantal mensen die schijnbaar een mail van MM ontvangen hebben....

    ik weet niet hoe wat en waar, maar schijnt iets met btw korting te zijn...is toch een goede 17 procent ofzo....

    daarnaast was ik net in de mediamarkt hier, en het viel me wel op dat ze aardig wat lcd tv's aan het plaatsen waren op de begane grond op de pallets bij de ingang... veel samsungs ook. Echter de m serie zag ik niet zo snel staan....

    kortom, prik me er niet op vast, ik lees het ook maar ergens anders, maar hou de mediamarkt in de gaten als je van plan bent een lcd te halen deze week (morgen waarschijnlijk dan), want mischien scheelt het een eurotje of 200 ;)

    Helaas voor mij niet meer interessant, aangezien ik sinds 4 dagen nu de m51 heb ;)
     
  8. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt:)
    Heb even gekeken op je link, maar wat is volgens jou dan de beste keus voor een kabel en versterker enz?
    We hebben denk ik wel een versterker nodig met 2 uitgangen....
    Maar ik zal zelf ook nog wel even rondkijken:p
    Bedankt:)
     
  9. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, mediamarkt betaald morgen de BTW op tv's zelf, dus er gaat 19 procent van de prijs af (!)
     
  10. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt, ik heb ook die mail gekregen:)
    alleen is dat dan alleen morgen geldig.....:{ ?

    /edit
    Oh jah, ik zie het nu. Is alleen morgen geldig jah....:mad:
    Want ik heb volgens mij nog niet genoeg geld gespaard......:mad:
    Maar iemand ook enig idee voor welke tv's deze aanbieding geld? of gewoon voor elke TV?
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  11. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik voor 1215 euro (uitgaande van een prijs van 1500) een Le32M51b kunne hale?!

    Zou dat die acie in elke MM gelden? en voor iedereen?
     
  12. torluxes

    torluxes Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, want als het voor alle tv's zou gelden, ook degene die ze niet hebben staan, kan je gewoon een bestelling plaatsen.......

    iemand die dit al weet toevallig?
     
  13. flexiblefurry

    flexiblefurry Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    hi mijn eerste post op het vorum allaaf!
    okay nu ontopic:
    kan bevestigen dat meidiamarkt donderdag as 16-02-06 19% (minBTW) kortingen op alle plasma´s en platte schermen gaat geven. dit is alleen op deze soort tv´s... dus geen kortingen op je normale glasbuis tv! weet dit omdat ik mediamarkt medewerker ben. kan jullie zeggen de voorraad is ZEER groot in de magazijnen, maar er is een nadeel niet alle modellen zijn leverbaar vanwege leveransiers op sommige modellen. VB.: de welbesprokken samsung LE32M51B is niet leverbaar en kan dus niet verkocht worden op deze dag... want de optie reserveringen die normaal bestaat vervalt op deze dag. dus zorg dat je inneens betaald anders loop je je boot mis. zorg ook voor bankbewijzen en legetimatie als je een betalingsregeling wilt treffen, zonder dit GEEN plasma of LCD..
    nog een opmerking, wil je je tv hebben zorg dat je OP TIJD daar bent!! met de 360 launch hadden wij mensen 60stuks voor de ingang hangen 40 minuten al voor opening!
    hoop jullie halen jullie voordeel uit de info...
     
  14. flexiblefurry

    flexiblefurry Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    aanvulling op MediaMarkt platte dag:

    -reserveren kan niet.. (is als je een deel aanbetaald!) ---> geen TV voor jou

    -Bestellen kan wel mits je inneens volledig betaald. weet dat de levertijd lang kan worden op sommige modellen
     
  15. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    weet je misschien ook of de LE26M51 er is?
    en weet je misschien ook hoeveel die kost bij mediamarkt_O_?
     
  16. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik had dus last van verticale strepen bij mijn Samsung LE32R51B. Een week geleden een monteur voor laten langskomen. Update uitgevoerd. Nog steeds. Scherm meegenomen naar Repair-center. Weer een software verandering... scherm terug... wat denk je? Het probleem is alleen maar erger geworden. Dus ik Samsung bellen. Het was een bekend probleem. Nu gaan ze het nog een keer proberen te repareren. Al lukt het na de 2e keer weer niet om een scherm af te leveren zonder vericale balkan dan zeg ik Samsung vaarwel. Ik krijg mijn geld dan terug. Dat is trouwens wel top service! Maarja... wat een gezeik niet, zo'n scherm...
     
  17. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik weet iig dat ze bij mediamarkt einhoven genoeg LE-32 M51 hebben..


    Maar ff voor de duidelijkheid, het is mogenlijk om een LE32M51B te bestellen als je contant betaald?!
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  18. torluxes

    torluxes Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    appart...heb ze gisteren nog gebeld hierover. Ze zouden deze week niks meer binnenkrijgen van dit type.....
     
  19. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    mm, was er afgelopedonderdag, stonden die tv's gewoon opgesteld..Tenzij ze alleen maar showroom modellen hebben, maar ik heb net ff gebeld en bestellen morgen is ook gewoon mogelijk, en tis goedkoper dan op internet en veiliger
     
  20. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Damn... ik ben ook aan het zoeken en vergelijken en kwam eerst de Samsung LE32M61B tegen. Nog steeds geweldig toestel denk ik, maar, ik zag ook de Philips 32PF9966. Zoals je al zegt: ambilight is erg leuk, en ik geloof ook wel in PixelPlus technologie.

    Maarrrrrr en je noemde het al: HET grote nadeel aan de Philips (en ONverklaarbaar vind ik) zijn de aansluitingen achterop: ALLEEN een DVI input, met een verloopabeltje kan je component aansluiten als ik het goed begrijp:

    component > vga > dvi

    En dan zit meteen je tv vol qua HD-signalen toch? Dus ALS straks het WK begint, en de kabelaars in nederland misschien via decoders HD kanalen gaan aanbieden zit de philips vol, omdat je niks extra's kan aansluiten via dvi / hdmi / component, aangezien de 360 daar al op zit...

    Heb ik het dan goed? Want dat zou ik erg jammer vinden: ik vind de philips nl. mooier ook qua design dan de samsung ;-)

    /edit:
    Ik bedenk me net: de toekomstige decoder-box van de kabelmaatschappij, ik denk dat je dan de kabels van de xbox 360 op de decoder moet aansluiten, en de decoder vervolgens op de tv........... Gokje?
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina