Bromfiets certificaat

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door VanGoghNL, 15 feb 2006.

  1. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo;

    Ik moet morgen ochtend naar het cbr voor mijn certificaat. Ik wil graag weten wat voor een soort vragen ik kan verwachten en is het moeilijk. Ik zelf heb een theorie curses bij gemeente gedaan en die kerel zij dat maar 30% de eerste keer slaagt ikzelf vind dit erg weinig.

    Ten slot weet iemand een goede site waar theorie te oefennen is? liefst gratis.;)
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    site? nee denk niet dat die er is

    boek? ja kan je lenen bij bibliotheek

    ben je te laat? nou een avond van te voren.......dan kom ik ook wel bij die 30 % ja
     
  3. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb al wel lang geleerd en heb ook al een boek maar wou gewoon nog even oefennen.
     
  4. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag moest een kameraad van m'n broer naar het CBR, hij had 16 vragen fout en was dus niet geslaagd. Dus denk maar niet dat het makkelijk is.
     
  5. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Had die goed geleerd?
    Want ze zeggen dat het daar ook aan licht. Maar er schijnnen heel veel naai vragen te zijn.
     
  6. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    er zitten heel veel twijfel vragen bij
    en tjah die moet je dan net goed gokken
    en het scheelt ook aan welke test je krijgt
    ik ben 2x gezakt omdat het egt hele moeilijke vragen waren
    maar de 3e keer was hij makkelijk en toen had ik 5 fout
    de bandspanning word hoger als je eenmaal rijd dus moet je die meten VOOR de rit.
    bespaar je benzine door je brommer/snorfiets even te laten opwarmen: nee
    dat zijn de vragen die er bijna altijd in zitten maar dat zijn ook makkelijke
     
  7. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ach komop zeg, het is helemaal niet moeilijk het is gewoon logisch nadenken. geef je 1 tip: lees de vragen HEEL goed door. en die 30% is dat veel mensen weinig leren en dan denken dat ze het wel halen, halen ze het niet gaan ze meteen 1 uur later kijken of ze het weer kunnen proberen, tja zo zak je wel 10 keer. met een beetje gezond verstand en beetje leren haal je het op je sokken.
     
  8. 4pk

    4pk Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is helemaal niet moeilijk die ding, je moet alleen je boek wel een x gelezen hebben. En er zitten meestal volgens mij van die Duh vragen gestelt zoals bijv. "mag je je brommer parkeren op de trein rails" En een tip is dat je GOED moet kijken of het een SNORFIETS is of een SCOOTER/BROMMER. Verder moet je ook die getalletjes onthouden 90db snorfiets 97db scooter? en de snelheden die je mag rijden overal
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Heb een jaar of 4 geleden ook mijn certificaat gehaald met 1 fout. Echt moeilijk was het niet je moet alleen goed kijken welke borden en verkeerstekens op de plaatjes staan.
     
  10. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dus het gaat eigenlijk puur om goed kijken.
    Wat ik wel naaivragen vind zijn zoals zie je een bord 30 km zone. moet je hier 30 gaan rijden dus ik dacht ja. Is het nee omdat een bromfiets mag niet harder dan 30 km binnen bebouwde kom dus moest je al 30 rijden. Dat soort vragen ga ik morgen dus goed opletten.
     
  11. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Je had zo'n boek moeten halen met oefenexamens erin, maak daar een aantal van en het is een eitje...
     
  12. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je zeker om 9 uur 's ochtends? :p Het is inderdaad niet moeilijk, als je al geleerd hebt, en gewoon op het examen de vragen goed leest, moet het goed te doen zijn... Op wat naaivragen was ik de eerste keer gezakt met 7 fout (je mag er 6 hebben van de 50) tweede keer 1 fout! Zoals hierboven al gezegd, van die vragen als: bespaar je benzine door 'm eerst te laten warm lopen, en daarvoor bijna dezelfde vraag met: is het beter voor je brommer om 'm eerst te laten warm lopen....

    Zulke dingen, gewoon goed lezen en logisch nadenken! Succes
     
  13. r_xbox_gamer

    r_xbox_gamer Active Member

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb ook ff een vraagje, mag je op je 15e al voor je certificaat gaan?
    Een kameraad van mij kreeg een brief van de gemeente op z'n 15e dat ie voor z'n certificaat mocht gaan...
     
  14. mars15

    mars15 Guest

    iemand intresse om 2 boekjes met de bromfiets regels over te kopen ?
     
  15. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij mag dat niet, bij je theorie voor je rijbewijs moet je namelijk ook 18 zijn om het te halen. want wat als je op je 15de je certificaat haalt? dan heb je je certificaat als je geen 16 bent. dus weet bijna zeker dat dat niet mag
     
  16. r_xbox_gamer

    r_xbox_gamer Active Member

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    13
    Oke bedankt.
     
  17. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Leer goed, en het is erg makkelijk. Het is echt alles behalve moeilijk, en die 30% is echt hard overdreven, bij mij was nagenoeg iedereen geslaagt.
    Ikzelf had 1 foutje.

    Mja, desalniettemin kan ik niet echt zeggen dat ik een voorbeeld-weggebruiker ben ;)

    (Wie heeft er nog meer last van auto's die geen geduld hebben, en inhalen hetgeen soms voor gevaarlijke verkeerssituaties zorgt?)
     
  18. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    neej das gewoon opschepperij dat hij da mag
    want ze vragen(tenminste hier in de buurt) voor het examen of iedereen in de zaal 16 jaar of ouder is
     
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Makkelijk is het zeker niet. Ik had hem gelukkig de eerste keer al, met 3 fout, maar er zaten genoeg mensen in mijn zaal die al voor de 100ste keer zakte. Ik heb gewoon een weekje goed dat boek bestudeerd. Mijn tip: kijk ongeloofelijk goed naar de plaatjes.

    Ik had bijvoorbeeld de volgende vraag: Er staat een voetganger op de stoep, hij wil oversteken, maar heeft eigenlijk geen voorrang. Totdat je goed kijkt, en in zijn rechterhand een blindenstokding ziet.
     
  20. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Die staan ook achterin mijn boek en we hebben ze vaak op de curses gehad daar had ik vaak 1 of 2 fout maar ben wel een beetje zenuwachtig moet morgen om 9 uur weet iemand waneer het klaar is?
     

Deel Deze Pagina