1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou barst maar los...

    Ondanks dat ik nogsteeds vind dat de vreedzame protesten best te begrijpen zijn, vind ik dit veel en veel te ver gaan, wie niet eigenlijk..

    Nu is het aan Europa de kunst rustig te blijven en wachten tot de storm gaat liggen. Meer kunnen we in Europa, jammer genoeg, niet doen.
     
  2. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja of een paar atoombommen op het midden oosten gooien, met die russische troep die ze daar hebben zouden ze geeneens kunnen reageren....
    en dan zijn wij van die irritante zeurders af:)
     
  3. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat je je alleen maar zo druk kan maken om iets dat zo onbelangrijk is, als je je bedreigt voelt. Waarom je je door beschouwende strips bedreigd zou voelen laat ik in het midden. Laat ze maar vlaggen verbranden, schelden doet bij óns geen pijn.
     
  4. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het blijft niet bij vlaggen verbranden, mensen gaan dood en dat doet wel pijn
     
  5. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en dat zijn de Moslims zelf... _0/
    Dan moeten ze ook maar eens ophouden met die protesttochten
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Niemand heeft hen verplicht om hiertegen te demonstreren , of staat dat nou ook al in de koran vermeld .
    Veel protest veel doden , geen protest geen doden , wat was nou de beste oplossing weerO-) , inderdaad ze doen het zichzelf aan.;)
     
  7. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    als zij dat mogen waarom mogen de denen dat dan niet?
    diene israelische rus is hier nog in de prijzen gevallen met zijn geeuwende jezus cartoon... Yuri Ochakovsky noemt hem
     
  8. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0

    je kunt ook denken,
    geen ge-ouwehoer meer over de islam ( zoals die spotprenten), geen protesten
    Iedereen weet nu toch ook wel hoe de islam in elkaar zittt op dit gebied,,,
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2006
  9. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik zei toch ook niet dat het de Chinezen waren, jij vindt dat het de schuld van de Moslims zijn, ik vind het van de maker van die prenten...

    oohwja en die Italiaanse minister met lef.. -->_O_

    ROME - De Italiaanse minister Roberto Calderoli van Bestuurlijke Vernieuwing, is zaterdag onder druk van de regering afgetreden. De minister droeg T-shirts met daarop spotprenten over profeet Mohammed die in de moslimwereld tot veel beroering hebben geleid.
    Wegens de kwestie is zaterdag ook al de Libische minister van Veiligheid zaterdag geschorst.

    nou, hij heeft het tenminste wel geprobeerd he..
     
  10. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Het ís ook de schuld van de Moslims zelf, als ze niet zo geprotesteerd hadden, was er ook niks gebeurt!

    Ik snap ook niet waarom jij de maker van de prenten de schuld geeft... Dan kun je de uitvinders van de auto zeker ook de schuld geven van alle verkeersslachtoffers. Want ja, zonder de auto waren er ook geen verkeersslachtoffers gevallen. Beetje heel erg poep dus!

    De maker van de spotprenten heeft er toch niet om gevraagd dat er met zijn tekening doden moesten vallen... Dat doen de Moslims zelf (misschien niet met zin, maar toch)!
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2006
  11. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    @Shorty:

    Ah dus ik maak een tekening, gij schiet iemand naar de hemel omwille van die prent en ik moet dan maar de schuld opnemen en in de bak gaan zitten...

    jaja dat noem ik nu eens logisch geredeneerd.

    Der zijn meer manieren om je ongenoegen te uiten dan op een barbaarse manier elkaar te gaan uitmoorden. En de meeste doden die dan nog vallen zijn mede-moslims...
    Gives you something to think about. [​IMG]
     
  12. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0

    Waarom ik de schuld aan de prentenmaker geef is omdat hij op zo;n moment met zulke dingen komt. Je kunt zoiets ook niet vergelijken met de komst van de auto.
    Die maker vroeg er juist wel om, precies het zelfde als die Italiaanse minister, ik kan me zo voorstellen dat er nu ook een beloning van de moslims op de ministerse hoofd staat aangeboden..
    Nú, wanneer het zo slecht gaat met de wereld, tussen de Moslims en de rest van de wereld. Er zijn al zoveel doden gevallen door beledigingen naar de moslims toe vóór deze spotprenten nog. Dus nu moet je volgens mij wel 2 x gaan nadenken om spótprenten over de gevoeligste onderdeel van de moslims te maken..
    Voor mij is de wereld nu gewoon in 2-en gesplitst, Moslims en de rest.
    Nu lijkt voor de hele wereld dat Moslims de ''slechterikken zijn en de rest de ''goeden'' terwijl het van 2 kanten komt.
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Woow , ik kan nog véél meer denken als het er opaan komt .
    Dat iedereen wéét hoe de islam in elkaar zit met al die opgepepte machokes die het minste en geringste van wat er door de andere kant ( het westen dus) gezegd , gelezen en of getekend wordt als aanleiding nemen om hun agressie tegen over ons nog eens een keer te tonen door de boel kort en klein te slagen of in brand te steken .
    Dat jullie dat normaal vinden en volgens jullie dan ook mag en aangezien een deel van jullie hier de laatste tijd denken dat ze alles mogen , getuigt hier alleen maar van een gebrek aan respect en zelfs openlijke minachting van onze cultuur.
    Wat zou jij ervan denken als er bij de eerstvolgende bomaanslag en of onthoofding van een westerling hier een woedende menigte de straat op zou gaan en jullie vlaggen, ambassades en moskeeén in brand zouden steken en alle buurtwinkeltjes waar jou geloofsgenoten hun brood mee verdienen zouden plunderen aangezien we hier van jullie op dat gebied al voorbeelden genoeg hebben mogen bekijken.
    Als jij dat bon ton vindt en jou geloof en cultuur zo ver boven de onze stelt , nou gozer waar wacht je op , ginds in de woestijn is voor jou meer dan plaats genoeg.
     
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    hulde _O_ (tevens zal ik nu mn sig hieronder weghalen)...
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2006
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @ SyKeS1 , dank je , ik heb het altijd al geweten dat we het ooit nog wel eens zouden worden.:D ;)
     
  16. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat goed dat je over de juiste informatie van de islam beheerst :confused:
    Net of de mensen die spotten met de islam respect tonen !
    dat is toch allemaal de oorzaak van deze chaos.
    En waarom zeg je jullie? DAt is weer alle Moslim over 1 kam scheren..
    Ik sta ook niet achter deze geweld, ik vind dat Allah over hun beslist. Maar ik snap best dat er doden vallen, Geloof is alles voor een Moslim.
    Nu kan je wel zeggen, dat doen ze dan maar mooi in hun eigen land.. Dan zeg ik, ja dat doen ze ook,, De meeste doden vallen in het oosten..
    En dat laatste zin van jou he, slaat gewoon nergens op.
    Uit die zin haal ik gewoon de totale intellegentie van jou.. '' ik - woestijn'' :confused: :confused: wat lulll jij jonge je weet niet eens waar ik vandaag kom..
    dus volgens jou is gewoon. moslim hoort bij Woestijn??
    ahaha
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2006
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Als jij al kan snappen dat er voor zo een futiliteit al doden kunnen en of mogen vallen , impliceert voor mij al voldoende dat jij erg radicaal van aard en geloof zijt.
    Daarbij ben jij hier nog altijd in een gastland aanwezig , en als je daarbij onze zeden , normen en wat wij onder het begrip vrijheid van meningsuiting verstaan niet kan waarderen in verband met je geloof lijkt het mij dat je op de verkeerde plaats en zeker in het verkeerde land woont aangezien je voor radicaal fundamentalisme een paar duizend kilometer zuidwaarts hoeft te vertoeven.

    Edit : en nu moet je er maar eens over denken hoe verdraagzaam onze gemeenschap tegenover de jouwe geweest is , en vooral , wat hebben we er terug voor gekregen , en nu moeten wij hier eens een keer het principe wat de islam voorschrijft een keer gaan uitproberen en dat is "oog om oog , tand om tand ".
    Zullen wij hier ook eens een keer net zo onverdraagzaam tegenover jullie reageren , net zoals de islam zich tegenover ons christenen verdraagt en die door jullie toch zo smalend ongelovige christenhonden genoemd worden.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    De oorzaak van de chaos ligt ergens anders, maar door jouw sterke geloof wordt die voor jou waarschijnlijk niet zo snel duidelijk. 'jouw' cultuur kent geen echte vrijheid van meningsuiting, eigenlijk wordt in het oosten het gehele dagelijks leven beinvloed door het geloof. Wij leven in een vrij land, iedereen mag zijn mening verkondigen mits het niet te haatdragend is en we kennen een duidelijke scheiding tussen kerk en staat. Deze verschillende culturen botsen nu. Dat is de oorzaak. Trouwens, je moet is goed nadenken of die cartoonist eigenlijk wel wist dat het 'verboden' is om mohammed af te beelden. Die cartoons waren eerder relativerend voor een deens publiek om zijn mening te verkondigen over hoe het er in het oosten aan toe gaat. Dat heeft niets te maken met het creeeren van chaos naar het oosten toe. Daar heeft een deense imam voor gezorgd.
     
  19. theo777

    theo777 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Geloof is iets wat uit jezelf komt en je zult het zelf in moeten vullen en er mee om moeten leren gaan.
    Respect is voor mij persoonlijk toch even iets voornamer, ofschoon ik wel vindt dat vele mensen het woordje respect helemaal verkeert interpreteren.

    Misschien zou ik de Bijbel en Koran ( + andere die ik zelf dus niet ken ) moeten herschrijven met als basis Respect om van daaruit verder te borduren. Maar ja dan zou ik de oppermachtige moeten gaan spelen, nee laat maar dan speel ik toch liever op mijn 360 :)

    theo777.

    2012 komt zo toch wel erg dicht bij.
     
  20. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    het enige wat ik hier nog wil toevoegen is dat ook de moslims spotten met de westerse wereld. Don't point fingers on what you don't know...
    Toen ik in Israel was zag ik ook in de krant een kleine cartoon over de katholieken of over de chinezen. SO WHAT!!! Waarom mogen ze niet met ons lachen? Omdat wij zo willen leven? Doet het pijn als ze ons op sommige waarheden duwen? Zoals antisociaal, langs mekaar leven, leven om te werken ipv werken om te leven?
    Tuurlijk doet dat pijn, maar dat doet je ook meer relativeren.

    En dat die Deen die tekening heeft gemaakt is enkel en alleen maar om aan te duiden dat alles wat je tegenwoordig nog hoort of ziet oorlogen zijn ten voordele van Mohammed. (En Mohammed wordt er altijd ten onrechte bij gehaald. De profeet is vreedzaam.) Dat is de enige reden. Niet om de fatsoenlijke moslims te treiteren. Maar die fatsoenlijk moslims uiten hun ongenoegen in andere manieren dan geweld!


    En ik ben islam noch katholiek. Ik heb een ander geloof, die gewoonweg door de hele wereld compleet in het belachelijke wordt getrokken.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2006

Deel Deze Pagina