1. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    Hey, Xbwers.

ik denk dat jullie allemaal wel een beetje weten wat pfeiffer is en zo niet en je wilt het toch weten moet je maar onder deze link kijken aangezien ik niet zo'n veel zin heb om te typen.

http://pfeiffer.clarich-design.nl/

een aantal dagen geleden begon mijn nek dik te worden en ik dacht dat ik dus beetje verkeerd geslapen had, maar al gauw werd het erger en kreeg ik er een of ander keel infectie bij, nu heb ik bloed laten prikken 3 dagen geleden en het is dus pfeiffer ik had ook al een tijdje last van dat ik snel moe was. maar sinds ik last van mijn keel heb en teven 2 dagen hiervoor met hoge koorts op bed heb gelegen.

nu had ik een vraag aan de mensen die het zelf ook gehad hebben of er ervaring mee hebben met mensen die het ook gehad hebben, die infectie in de keel komt veel voor bij pfeiffer patienten maar ik kan dus bijna niet eten,drinken,praten en af en toe zelfs niet praten, wat hebben jullie hier tegen gedaan e nzijn er nog dingen die mij aangeraden word te eten drinken etc, aangezien ik bijna niets naar binnen krijg .

tevens kan dit topic gebruikt worden voor eigen ervaringen etc.

alvast bedankt.

2. unitbuster

unitbuster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toen ik het had ging ik veel vla eten maar bij mij duurde het maar een week en vaak duurt het wel een week of 3,4 voordat het over is. En de pfeiffer duurt nog langer

3. Een maat van me had het gekregen, hij heeft er een hele hoop mensen mee aangestoken omdat ze dronken uit hetzelfde glas, of van dezelfde sigaret een hijs namen. Volgens mij heeft ie 5 mensen ofzo aangestoken, ik gelukkig niet :). Maar die hebben er nu allemaal erg last van, bij hem is het ondertussen over na ongeveer 1.5 maanden. Toch heb ik geen echte klachten gehoord zoals jij nu noemt, zij zijn alleen snel moe en vaak ook te moe om naar school te gaan.

4. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat ik het ook had vorig jaar, ik was allemaal moe enzo.. bloed laten prikken en toen bleek dat 1 van mijn nieren was uitgevallen en dat die andere nog maar voor 30% werkte.. ze waren er gelukkig nog net op tijd bij en na 5 operaties (en medicijnen slikken voor de rest van mijn leven) is alles weer redelijk. de ene nier werkt nog steeds maar voor 30% en die andere werkt nu voor 80% hopelijk blijft het zo...

ik hoop dat je snel beter bent, het schijnt dat je erg veel moet rusten etc.. beterschap!

p.s. @chemische kip: "Human cloning is outlawed because if Chuck Norris were cloned, then it would be possible for a Chuck Norris roundhouse kick to meet another chuck Norris roundhouse kick. Physicists theorize that this contact would end the universe." _O_ _O_ _O_

Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  5. Thunderscream

Thunderscream Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kreeg eind augustus vorig jaar Pfeiffer.... 't Begon met o.a. keelpijn en me gewoon ziek voelen. In eerste instantie dacht de dokter aan een normale keelontsteking die met antibiotica wel over moest gaan. Maar na een week ging het nog steeds even slecht. Toen bleken m'n ogen ook geel van kleur te zijn. Een teken dat m'n lever ook aangetast was. Dat schijnt bij Pfeiffer sowieso altijd zo te zijn, maar bij mij bleek het iets erger dan gemiddeld. Na bloedonderzoek bleek het dus ook inderdaad om Pfeiffer te gaan...

Op een gegeven moment werd ik ook sneller moe, maar nooit zo erg dat ik m'n bed niet meer uit kon komen (zoals je wel eens verhalen hoort). Toen heb ik van eind augustus tot begin oktober thuis gezeten. Alleen met rust zou het overgaan. Begin oktober ben ik het werken gaan opbouwen.

Trouwens, er stond een week geleden meen ik, een artikel in het Algemeen Dagblad over de ziekte van Pfeiffer. Best wel interessant. Daarin stond dat bijna 90% van de mensen ooit besmet raakt, alleen maar een klein deel wordt ook daadwerkelijk ziek. Vooral in je pubertijd schijn je er het meeste last van te hebben. Ik ben zelf 24, maar blijkbaar m'n pubertijd nog niet geheel doorlopen :+

@XboxRulez4ever!: beterschap jongen!!

6. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Ik dacht dat veel zoenen met verschillende partners een probleem was maar het blijkt dus dat als je een beetje hoge weerstand hebt je het niet eens merkt...klopt dat ervaringsdeskundigen? Of hebben jullie wél een goede weerstand...

7. Thunderscream

Thunderscream Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ook met een goede weerstand kun je het virus krijgen. Helaas... Je kunt het virus onderdaad oplopen door zoenen. Daarom krijgen veel mensen het in hun pubertijd, omdat ze dan vaak met zoenen beginnen. (aldus het AD)

Maar je kunt het ook krijgen door uit een besmet glas te drinken, besmet bestek te gebruiken of door iemand een hand geven die net daarvoor in z'n hand heeft geniest en daarna bijvoorbeeld een broodje te eten.

8. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    extra info: hier.

9. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was mijn idee ook, mijn toenmalige vriendin een paar jaar geleden had ook pfeiffer, nou toen ben ik er echt niet weken naast gaan zitten wachten tot het over was O-)

Heb het nooit gekregen (of het nooit gemerkt in ieder geval).

10. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Precies, het schijnt dat de meeste jongeren het niet eens doorhebben dat ze het gehad hebben of nog steeds hebben.

11. Tsdb

Tsdb .\\//

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

ik heb het 2 jaar geleden ook zelf gekregen en ong een half jaar last van gehad. Heb ook alle bovengenoemde symptomen gehad.

Tegen de keelpijn kan je het beste yoghurt enzo eten, dat deed ik iig.
    na een paar weken is de keelpijn alweer over en kun je, dat was in mijn geval zo, weer redelijk normaal eten.

Het is nu zo dat je nu een half jaar geen alcohol mag nemen en veel vruchtensap en dergelijken moet drinken. Daardoor wordt je sneller beter.

Over de verhalen die ik zag met het overbrengen van pfeiffer:
    Het gaat dus via bacteriën en dergelijken, zoals van glas drinken, zoenen, hoesten en ga zo maar door.
    Bijna iedereen die pfeiffer heeft merkt er niks van, veel mensen krijgen het wanneer ze heel klein zijn. Het heef overigens niks te maken of je nou hoge of lage weerstand hebt.
    Het is zelfs zo dat 99% van de mensen die 40 jaar zijn het al hebben gehad.

Ik weet dit allemaal doordat ik het zelf heb gehad, maar vooral omdat ik er meteen maar een schoolopdracht van gemaakt O-)
    Als je nog vragen of derg hebt kun je ze ook aan mij stellen grote kans dat ik het wel weet had 9 voor de opdracht *)

Deel Deze Pagina