Vreemdelingenbeleid Nederland.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Timmeh, 5 mrt 2006.

1. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Tot mijn grote verbazing is hier nog nooit een thread over geopend hoewel er toch zeer uiteenlopende meningen zijn over dit onderwerp.
    Sinds 27 mei 2003 is minister Verdonk onze minister van vreemdelingenzaken.

Minister Verdonk

Wie asiel aanvraagt wil in Nederland tijdelijk of permanent wonen.

Asielprocedure in Nederland

Wie asiel aanvraagt in Nederland, krijgt binnen 48 uur bericht. Wie absoluut kansloos is, moet Nederland direct verlaten. De anderen worden in een asielzoekerscentrum geplaatst, in afwachting van het oordeel. Wanneer dit oordeel in eerste instantie negatief dreigt uit te vallen, mag de asielzoeker bezwaar aantekenen. Wordt de asielaanvraag uiteindelijk ook écht afgewezen, dan kan de asielzoeker bij de rechtbank in beroep gaan. Zegt ook de rechter "nee", dan kan de asielzoeker zelfs nog in hoger beroep gaan. De uitslag hiervan mag hij echter niet in Nederland afwachten. Volgens de voorstanders van dit systeem biedt het de asielzoeker voldoende kansen om aan te tonen dat hij rechtmatig in Nederland mag verblijven. Volgens tegenstanders is het een onnodig lange procedure waarin asielzoekers te lang (vaak zelfs enkele jaren) in onzekerheid moeten blijven leven.

Positieve beslissing

Bij een positieve beslissing krijgt de asielzoeker een tijdelijke verblijfsvergunning, die na vijf jaar mag worden omgezet in een vaste verblijfsvergunning, of naturalisatie.

Negatieve beslissing

Bij een negatieve beslissing wordt de asielzoeker op straat gezet en wordt hij geacht op eigen gelegenheid het land te verlaten. Dit heeft in het verleden tot problemen geleid, waardoor er anno 2005 nog verschillende uitgeprocedeerde asielzoekers op straat zwerven, omdat ze niet de mogelijkheid hebben om ergens naartoe te kunnen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Wat houdt het vreemdelingenbeleid van Nederland in?
    ‘Streng maar rechtvaardig; humaan doch sober’: met die woorden karakteriseert het ministerie van Justitie haar taak ten aanzien van de toelating, opvang, verblijf en terugkeer van vreemdelingen.
    Om allerlei redenen komen jaarlijks buitenlanders naar ons land om hier voor korte of langere tijd te wonen. In de meeste gevallen gaat het om werk of studie, maar ook kunnen humanitaire gronden een reden zijn: gezinshereniging of noodzakelijke medische hulp. Extra aandacht vragen mensen die hier als vluchteling komen en asiel aanvragen. Duidelijke regels moeten ervoor zorgen dat het vreemdelingenbeleid beheersbaar blijft. Opdat wie recht heeft op toelating kan rekenen op goede opvang en wie niet wordt toegelaten, zeker is van een zorgvuldige behandeling, ook als die erop is gericht dat betrokkene snel het land moet verlaten.
    Het Nederlandse Vreemdelingenbeleid is wettelijk verankerd in de Vreemdelingenwet. Deze nationale wetgeving staat niet op zichzelf, Nederland weet zich gehouden aan internationale veplichtingen, zoals het EG-verdrag en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Belangrijk voor de opvang van vreemdelingen is vooral het zogeheten Vluchtelingenverdrag van Genève. In 1951 legden een groot aantal landen hierin vast wanneer een asielzoeker recht heeft op het erkende vluchtelingenschap. Het vreemdelingenbeleid is regelmatig onderwerp van gesprek in Europa.
    Het Ministerie van Justitie is belast met de coördinatie van het Vreemdelingenbeleid.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Sinds de tijd dat Verdonk aangesteld is als minister van vreemdelingen en integratie zijn asielzoekers lang niet meer zo welkom als dat ze eerst waren.
    - Nu worden uitgeprocedeerde asielzoekers gelijk het land uit gezet. Redenen die asielzoekers geven om hier wat langer te mogen blijven worden gelijk door Verdonk aangevochten. Zij probeert er alles aan te doen om haar gelijk te krijgen.
    - Als vluchtelingen of andere mensen die in Nederland asiel willen aanvragen en dat willen krijgen. Moeten zij eerst de Nederlandse taal goed beheersen en dingen over de Nederlandse maatschappij leren. Met andere woorden: slagen voor de inburgeringscursus.> http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/#

Misschien ben ik wat dingen vergeten in de startpost maar jullie weten nu waar deze discussie om draait.

Is Verdonk welkom? Zijn asielzoekers welkom? Vind je het terecht dat Verdonk uitgeprocedeerde asielzoekers gelijk de deur wijst? Wat vind je van de commotie rond de zaken Kalou en Taïda?

2. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Verdonk doet het goed. Ze blijft bij haar stand punten. En ja dan kan ze geen uitzonderingen maken voor sommige meer 'opvallende' zaken. Zoals kalou en Taida.
    En ik vindt als je Nederlander wilt worden dat je wel redelijk de taal moet kunnen spreken. Een accent is niet errig. Dat is ook de rede dat Kalou nog ff moet wachten. Maar dat maakt niks uit Kalou is toch geen meerwaarde voor het Nederlandse elftal.

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Interessant topic dit.
    Verdonk is in mijn ogen welkom, ze word teveel (onterecht) aangevallen door de media en zo word er teveel negatieve dingen over haar gemeld. Ik vind dat ze haar werk goed doet, ze werkt volgens de regels en leeft die ook na. Zij is een van de weinige mensen die nu in het kabinet zit die weet wat ze doet en niet telkens haar mening veranderd.
    De commotie rondom de zaken van Kalou en Taida vind ik raar, Kalou heeft in mijn ogen geen recht op versnelde integratie, puur omdat hij leuk tegen een voetbal kan aantrappen zegt nog niet dat hij een meerwaarde kan leveren, ik sta hierbij volledig achter Verdonk. Taida precies hetzelfde, ze heeft zich simpelweg niet aan de regels gehouden en moet hier in principe voor moeten worden gestraft. Verdonk volgt de regels en ik neem haar dat ook niet kwalijk.

4. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    OKé, ik ben het hier ook deels mee eens. Maar vind je niet dat ze zo nu en dan wel eens wat beter kan nadenken over zaken? Ze heeft verscheidene beslissingen gemaakt die voor sommige mensen behoorlijk zwaar viel en valt. Ze blijft bij haar standpunt maar je kunt ook té ver gaan. Ze zal dan dus ook nooit iets toegeven. Overigens ze is volgens 2vandaag politicus van het jaar 2005 wat ik terecht vind.

5. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
  6. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die vorige maand ofzo gemaakt ik had een 3,8:mad:

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wah ik en 4.6. Maar die test sloeg op stront. Allemaal van die gewetensvragen in plaats van kennis.

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik googlede ook maar naar 1 of andere inburgeringstest. Ik dacht dat ie er wel zou zijn. Misschien zijn er betere? Maar wat vinden jullie van het vreemdelingenbeleid van Verdonk?

9. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou je hier een referaat over kunnen houden?

10. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk, dit is in Nederland en ook in het buitenland zelfs een veel besproken onderwerp.

11. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Imo is haar beleid slecht en kortzichtig en vertoont het eng veel gelijkenis met bepaalde zaken die ik niet expliciet hoef te noemen.

We kunnen wel gezinnen naar Oeroesgan uitzetten (betekent dat het "veilig" is) maar we moeten weken debateren of onze soldaten er wel naar toe moeten omdat het eigenlijk best onveilig is daar.

Dan nog niet gesproken over de vele "fouten" die gemaakt zijn bij het uitzetten van uitgeprocedeerde asiel zoekers. Zo zijn er genoeg bewijzen dat ze worden uitgezet naar landen waar men niet vandaan komt. Dat het land van herkomst papieren krijgt waarop wordt aangegeven dat er asiel is aangevraagt (dat is in dit soort landen vaak letterlijk een doodzonde), deze papieren mogen ze bij wet niet eens krijgen. Verdonk heeft hier het kabinet over voorgelogen.

Dan nog de grote groep die Nederland niet verlaat en in de illigaliteit komen.."geweldig" dit uitzet beleid..

En als laatste (en dan vergeet ik er nog een hele hoop)Waneer een land veilig wordt verklaart is erg subjectief. Verdonk heeft laatst nog moeten inbinden over het feit dat ze GEEN homo`s kan uitzetten naar iran (Op homosex staat daar de doodstraf) Terwijl ze dit eerder als "veilig" heeft verklaard

Dit alles zijn voor mij al genoeg punten om haar beleid ronduit verachtelijk te vinden..

12. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zijn zo veel punten om op in te gaan. Laten we bij het begin beginnen. Verdonk heeft het kabinet misschien voorgelogen. Maar noem jij eens iemand uit de 2e kamer die dat nog nooit heeft gedaan. Ze doen het allemaal daar natuurlijk stelletje hufters. Verdonk is gewoon recht voor haar raap en kan niet met iedere uitzondering rekening houden.

Die illegalen worden het land uitgezet. Zoals het hoort.

En Iran is over het algemeen redelijk veilig. Maar zij zijn homo en daar hebben ze niet voor gekozen maar het is nu eenmaal een wet in dat land. Stel dat daar in Iran he, kauwgom verboden was. En je stapt daar leuk uit het vliegtuig met kauwgom in je mond dan heb je het uit te spugen of je wordt opgepakt en krijgt een straf die daar op volgt. Kijk ik heb niks tegen homo's maar het is niet de zaak van Verdonk wat de wet daar in Iran is.

13. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het wel. Het is verdonks taak om te kijken of het land wel of niet veilig is voor de aanvrager van het asiel. Als duidelijk blijkt dat het onveilig en onhuman is (excuse me doodstraf voor jezelf zijn is iets dan een straf voor te hard rijden ofzo.. )Mag ze deze mensen NIET uitzetten. Ze doet het werk wat ze moet doen slecht. Ze voert een beleid uit dat bewijsbaar slecht is. Maar ze heeft een te groot Ego om dat te zien. Haar beleid is ronduit inhumaan.

Ze brengt de mensen die ze uitzet willens en wetens in gevaar door ze uit te zetten naar landen waar het NIET veilig is, ze uit te zetten naar landen waar mensen niet vandaan komen (zijn bewijzen voor bevonden dat deze landen daar zelfs geld voor krijgen). En er worden zelfs papieren zomaar gegeven ( die nogmaals bij wet niet gegeven mogen worden) aan landen waar van men weet dat men mensen die in het westen asiel aanvragen op zijn zachtst gezegt niet warderen (want dan worden er dingen gezegt die ze liever geheim houden). De veiligheid van de mensen die worden uitgezet wordt niet gewaargeborgt, en dat is diep en diep triest voor een westers zogenaamd beschaafd land.

Haar beleid is slecht. Ze doet haar werk slecht en dan zit ze ook nog is in het slechste kabinet in tijden (het vertrouwen is op een all time low). Verder heeft ze het kabinet niet alleen op het punt van de papier winkel voorgelogen, maar ook op haar eigen beleid zelf: Families zouden niet gescheiden worden, dit gebeurd daarin tegen in de praktijk wel. Zo zijn er nog tientallen voorbeelden.

Edit: Heb je trouwens enig id wat voor intollerant land Iran is ?. Het is een verkapte dictatuur (het wordt geleid door 12 "wijzen" die extreem conservatief zijn en die het beleid bepalen) Het is relatief niet gevaarlijk als je voor de zittende macht bent (of je mond houd). MAar val je er buiten (ben je bijv homo) dan heb je een dik probleem. Dan heb je het nog niet eens over de drijgende oorlog als Iran zijn atoom plannen doorzet..

edit2: Een "mooi" singaal : Waarom denk je dat Het grote gros (geen zin om preciese cijfers op te zoeken, maar dit is uitgebreid in het nieuws geweest) van de Nederlandse gemeente het beleid van Verdonk NIET steunen en niet uitvoeren...?

Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  14. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    De wet in Iran wordt overtreden en dat is hún zaak. Niet die van Nederland. En op dit moment is de situatie in Iran best veilig in het land zelf ondanks het een land is geleid door een dictator. Maar het is niet veilig voor hun, omdat ze de wet overtreden en homo zijn. (wat wel krom is natuurlijk)

Ze doet haar werk goed. Ze leeft de regels goed na en is inderdaad zoals net gezegd is: de 2e of 3e politicus in Nederland die niet zomaar haar mening omgooit.

Waarom gemeentes het beleid niet uitvoeren? Omdat iedereen een andere mening heeft. Gelukkig ook maar. En het niet op hun geweten willen hebben van het uitzetten van asielzoekers. Anders komt Hart van Nederland weer langs de deur begrijp je.

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    De wet in Iran is belachelijk. En mensenrechten worden daar geschonden bij de vleet. Als je om die reden hier voor asiel komt heb je daar alle recht op.

Voor de rest: Lees mijn posts nog is goed: Ze houd zich niet aan de wetelijke regels. Ze houd zich aan haar eige ronduit slechte beleid, in oa Utrecht is een project wat en betere resultaten geeft en nog is goedkoper is ook. Dit is haar meerdere malen onder haar aandacht gebracht en nog wil ze er niet aan.

En Gemeentes voeren dit beleid niet uit omdat het slecht is, en on uitvoerbaar.

Je slaat trouwens nog iets over voor het gemak lijkt het wel. Je zegt dat iedereen uitgezet wordt.. Ook dit is pure bs, er verdwijnen steeds meer mensen de illigaliteit in. Die worden dus niet uitgezet en zwerven ergens rond in Nederland]

Geef mij maar een politicus met een goed beleid voert t.o.v van de grote bitch die zij is. Ik heb plaatsvervangende schaamte voor dit kabinet en met name haar persoon.

16. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Verdonk die is de 1e die iets probeert met de uitvoering van dat iets wat 'we' al tijden wilden hebben.

Dat illegalen in Nerderland verblijven is niet alleen de schuld van Verdonk. Alles wordt haar ten schulde opgelegd ten onrecht. Dat illegalen in Nederland op zo'n manier hier verblijven is toch echt de schuld van het hele Nederlandse ambtenarenapparaat.

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Het is de schuld van haar zwakke beleid en de ambtenaren die onder haar functioneren.

En 'we', please speak for youre self.

18. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Met 'we' bedoelde ik de Nederlanders in het algemeen.
    Niet specifiek ik en jij. Maar wat wil jij beweren? Dat de vorige minister van integratie en vreemdelingenzaken een beter beleid had? Ik dacht het niet. De grenzen stonden wagenwijd open en iedereen die hier heen wou kon hier heen. Nu met terrorisme erbij is het beter dat de regels zijn aangescherpt. (punt.)

19. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rita Verdonk zowat de enigste die niet corrupt is in de overheid, en dat komt omdat ze de regels handhaafd zonder uitzonderingen. De politie en justitie laat ons ook de les lezen, terwijl ze zelf ook fouten dingen doen (kijk eens een keer naar undercover in Nederland)

En met dat Taida en Kalou.....daar zijn nog wel meer gevallen van, en het lijkt me sowieso niet handig om hun wel het voordeel te geven en de rest niet.

20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Die Kalou is ook wel een loser dat ie zomaar opgeeft. Maar zo blijkt wel weer het doorzettingsvermogen van Verdonk. Maar waarom is het vreemdelingenbeleid 'goed'? En waarom 'niet goed'?

Deel Deze Pagina