Vreemdelingenbeleid Nederland.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Timmeh, 5 mrt 2006.

1. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik stem in met the only ego.

Ik heb genoeg vrienden die uit eht buiteland komen waarvan een vriend die ouders al 10 jaar wacht op een verblijfsvergunning.

Zij doet gewoon blaadjes van een bloem aftrekken:

Deze mogen blijven
    Deze niet
    Deze mogen blijven
    Deze niet
    enz. enz.

Alhoewel het meer een verhouding is van

Deze niet
    Deze niet
    Deze wel
    Deze niet
    deze niet
    deze wel

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    mja de punten die ik heb genoemd lijken mij nou niet erg positief...

3. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat dat beleid beter was (wel een stuk humaaner). Maar dit beleid slaat ook als een tiet op een drumstel, en overtreed ook nog is regel naar regel + dat het maatschapij kritisch ook nog is beroerd is, het roept vreselijk veel verharding op.

Dit heeft trouwens ruk te maken met terrorisme, of zie jou ook in iedereen buitenlander een potentiele terrorist (zal wel lastig zijn zoiets zal vast wel plijnvrees ofzo uitlokken aangezien je ze dan wel overal gaat tegen komen, die potentiele terrorist)

4. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je?

En Verdonk die zet gewoon de deur op een kier nu. Niet meer voluit open.
    Ze stuurt vluchtelingen die hier al een hele tijd zitten weg omdat de huidige situatie in het land van herkomst verbeterd is. En dan kan ze weer nieuwe asielzoekers in ons land toelaten.

5. Crooze

Crooze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leer eerst eens hoe je woorden moet schrijfen voordat je vet-gedrukte letters gebruikt. (Schrijfen = sarcastisch tegenwoordige tijd van schrijven)

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    moeilijk he, inhoudelijk reageren :{ . Ga lekker hier geile op taal : www.vandale.nl , wel de handjes boven tafel houden he

7. Crooze

Crooze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die laatste komma die je gebruikte, dat moet gewoon een punt zijn... }:]

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft wel wat te maken met terrorisme. Er kan zo meer grip gelegd worden op de asielzoekers. Want zoals je uit vorige posts van mij kunt opmaken wordt er nu meer op gelet wie wie is en wie waar zit. Maar vind je Verdonk nou een verbeterin toz van de vorige minister?

We hebben nu een behoorlijke discussie met elkaar. En ik ben het niet oneens met jouw punten. Het klinkt raar. Maar ik wil de andere kant laten zien. Zoiets als dit was toch echt een keer nodig, en het moet doorgezet worden. De tijd is gekomen, menselijk of niet, Nederland kon zo niet door gaan zoals het de afgelopen 25 jaar met het vreemdelingenbeleid is gegaan. Als je kijkt met hoeveel procent de bevolking is gestegen alleen door migratie...

edit: @Crooze het gaat hier om inhoudelijk reageren op het onderwerp. Taalfouten.... tja als we elkaar maar begrijpen hé. Dat is het belangrijkste wat eigenlijk ook deels met dit onderwerp te maken heeft.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik speel altijd voor dat ik een discussie start de advocaat van de duivel ;).

Om in te gaan op je punten. :

hoe kan het zo zijn dat als er wordt opgelet wie waar is, er zo ontzettend veel mensen de illigaliteit in gaan. Waar men er dus geen grip meer op heeft.

Nee ik vind Verdonk en haar beleid geen vooruitgang, het is mijn inziens een grote verslechtering.

Nederland kon niet verder zo, maar de manier van verdonk is zo mogelijk nog slechter. Het moet anders, dit gebeurd in Utrecht met groot succes en dit project kost ook nog is minder geld. Verdonk wil hier om vage redenen (lees: een te groot ego) niet aan.

10. Crooze

Crooze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dan toch een inhoudelijk opmerking moet plaatsen, dan maar een opmerking die jullie redenatie in twijfel trekt.

Jullie vergeten zaken zoals Taïda Pasic, waardoor minister Verdonk een stuk negatiever in de media werd afgeschilderd dan ze daadwerkelijk is. Zolang er zoveel schapen zich laten leiden door de media, voel ik mij niet geroepen om dit soort onderwerpen serieus te nemen.

Daarnaast vallen jullie minister Verdonk ook aan op persoonlijk vlak door te impliceren dat dit allemaal haar werk is. Dit is wel een beetje heel erg veel eer voor één persoon he, zeker in het politieke klimaat dat Nederland kent!

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    En Verdonk was vriendlijk tegen over Taida?. Ik heb geen zin om de duidelijk rancuneuze uitspraken van Verdonk te gaan zoeken. Als iemand het verdiende te blijven ( ze vroeg het alleen voor dit schooljaar) is het taida wel.

Het is HAAR beleid, zei is politiek verantwoordelijk. Of zei wel of niet persoonlijk verantwoordelijk is laat ik me niet over uit. Wel word ik overvallen door een zware wansmaak als ik bijv haar foto zie.

12. Crooze

Crooze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn domme schapen zoals jij waarover ik het heb!

Taïda en haar ouders hadden zelf het besluit genomen om met een oprot-premie terug te keren naar haar eigen land. Vervolgens is ze met valse papieren (als ik me niet vergis een vervalst inschrijfformulier van de universiteit van Belgrado) naar Frankrijk gereisd. Vervolgens is ze zo weer terug naar Nederland gekomen (alle afspraken negerend).

Minister Verdonk wilde hier echter geen uitlatingen over doen in de media, maar deze media pakte wel het verhaal op van de 'zielige' Taïda.
    Laten we even eerlijk zijn en inzien dat Taïda de persoon is die de Nederlandse wetgeving wilde exploiteren en niet minister Verdonk!

Omdat schapen zoals jij zich alleen oriënteren op de media en niet nadenken over wat voor een beredenatie er verder nog achter kan zitten, worden andere personen onterecht veracht en benadeeld.

Mijn punt: je moet niet één persoon verantwoordelijk achten en veroordelen wegens jouw gebrek aan informatie!

(Hier is een link naar nu.nl. Aangezien je toch zo ontzettend van de media geniet wil je dit vast wel even doorlezen! http://www.nu.nl/news/684720/11/Ta%EFda_Pasic_moet_land_uit.html)

P.S. Doe eerst is een keer wat aan je spelling en beoordeel daarna pas andere individuen.

_0/

13. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    dude flikker op met je spelling :{.

Minister Verdonk heeft verschillende harde en zeer oneerlijke opmerkingen gemaakt over taida in die zelfde media waar ze volgens jou geen uitlatingen in wou doen.

Omdat mijn mening overeen komt met die van de media ben ik een schaap ?. Vreemde enigsinds knappe conclusie aangezien je mij niet eens kent.

Ook een mooie conclusie : Omdat mijn mening niet overeen komt met die van jou heb ik een gebrek aan informatie..

P.S. Doe eerst is je oogkleppen af voordat je andere beoordeelt

14. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Had 4,7 punten

15. Crooze

Crooze Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik wilde echt geen persoonlijke aantijgingen maken, maar ik sta echt perplex van je onwetendheid!

De enige 'oneerlijke maatregel', die niet eens aan minister Verdonk gerelateerd is, is het feit dat Taïda via de media de uitspraak over haar verblijf te weten is gekomen en niet via de reguliere kanalen!
    Verder heeft minister Verdonk nog nooit uitspraken gedaan over de zaak Taïda, die Taïda dan ook maar enigszins negatief in de publiciteit brachten!

Indien jij bewijs kan leveren dat dit echter wel het geval is, dan zal ik volkomen meegaan in je beredenatie en je mijn oprechte excuus aanbieden.

Tot die tijd kan echter alleen maar zeggen... maak vooral je school af, zodat je wat aan die slechte spelling kan doen! |:-

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
  17. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is weer een andere afdeling van het ministerie. Maar Verdonk doet haar ding en dat doet ze voortreffelijk IMO. Ze is niet voor niets de beste politicus van 2005. De rest van politiek Nederland is gewoon ronduit van een dermate laag niveau. Als er een kogelbrief op de deurmat ligt zeggen ze wel weer wat anders. Er wordt totaal geen lef getoond. Verdonk is iemand die het initiatief nam en risico durfde te nemen. Zonder wat over het beleid te zeggen, ze toont lef en daar heb ik respect voor. Het is wellicht een stap in de goede richting.

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar vraag je dan is af waar de oorzaak ligt van het feit dat er zoveel mensen verdwijnen in de iligaliteit..

En ach Verdonk die duikt onder de tafel als er een vogel tegen het raam vliegt/tikt, want ze werd beschoten ;).

Een quote waar ik het mee eens ben. Mede door het feit dat er een ander goedlopend project in Utrecht is (zoals ik al eerder zei) wat goedkoper is en wat betere resultaten behoud, en waar nog is minder mensen de illigaliteit mee in verdwijnen. Ik zal wel is even opzoek gaan naar wat stukken hier over, het is vrij recentelijk nog bij 2vandaag geweest.

edit: http://www.tweevandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=30064 de uitzending

edit2 : en nog een link waar het beleid van Verdonk er flink van langs krijgt http://www.tweevandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=30028

19. Crooze

Crooze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn oprechte excuses.
    Daarentegen moet ik je wel bedanken voor deze quote:
    Eenzijdige informatie
    Verdonk heeft met haar uitspraken in De Telegraaf slechts geprobeerd 'de feiten op een rijtje te zetten', omdat er de afgelopen tijd vooral eenzijdige en gekleurde informatie naar buiten kwam over Taida.

Om toch niet helemaal met je stelling mee te gaan wil ik echter wel even een onderscheid maken tussen het lekken van feiten en het smijten met modder.

B.t.w. Gefeliciteerd, je eerste post zonder spelfouten! :D

20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Dus Balkenende is je grote voorbeeld?
    Kom op zeg. Die scheit al in zn broek als er een vent met een camera voor zn gezicht staat. Maar hoe zou jij het dan doen? Hoe zou het eigenlijk moeten? Dat beleid?

Deel Deze Pagina