Natuurlijk iedere mening is imo gewardeerd, of ie nou overeenkomt met die van mij of niet .
Maar zoals ik al eerder aangaf: Ik snap dat het beleid strakker moet. Maar niet op deze manier. Verschillende mensenrechten organisaties hebben al aan de bel getrokken en dat is niet voor niets.
Uitzetten ok. Maar niet op deze manier. Het kan niet zo zijn dat wij als westers en zogenaamd beschaafd land mensen buiten de deur zetten om ze vervolgens in een gevaarlijke situatie te brengen. Of ze zelfs uitzetten naar landen waar men niet vandaan komt.
Zoals gebleken is er in Utrecht een veel beter en succesvoller project, dit is
momenteel welliswaar toegespits op ama`s. Maar is relatief makkelijk ook op de andere asielzoekers toe te spitsen. Met ook nog is minder kosten (wel zo lekker in de tijd van eeuwige bezuinigingen) Maar het ego van Verdonk wil hier niet aan. Fouten toegeven is lastig, verschillende leden van het huidige kabinet weten zich er goed uit te lullen. En het huidige beleid is (imo) fout, mede door het bovengenoemde project dat bewijst dat het beter en humaner kan.
editje : Questie kalau heb ik ook geen problemen mee, maar dit is wel op een heel ander vlak dan het uitzetten van mensen. En die situatie`s zijn ook niet te vergelijken.
Laatst bewerkt: 6 mrt 2006