Vreemdelingenbeleid Nederland.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Timmeh, 5 mrt 2006.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je even het hele stukje leest. En de in het stukje gegeven links ?..

    Jij zegt zelf dat ik slecht geinformeerd ben en onwetend. ik quote
    "Verder heeft minister Verdonk nog nooit uitspraken gedaan over de zaak Taïda, die Taïda dan ook maar enigszins negatief in de publiciteit brachten!"

    Hoe noem je dit dan, je verschuilt je achter kleine stukjes uit een groter geheel, als je het dan hebt over het uit z`n verband rukken |:-

    @ timmeh Balkelende mijn voorbeeld? Ga je mond spoelen ;)..
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hee jongens , willen jullie je vreemdelingenbeleid niet wisselen met dat van ons , geef ons maar minister Verdonck van jullie die wéét tenminste waar ze mee bezig is .
    En dan krijgen jullie van ons minister Dewael en zijn warrig asielbeleid.
    Laatste voorbeeld hier in belgie , de turkse Fehrye Erdal een pdk activiste die in eigen land gezocht wordt wegens medeplichtigheid aan moord op een turkse zakenman en die politiek asiel in belgie aangevraagd had in 2000 is nu door de rechtbank veroordeeld tot uitwijzing wegens haar medeplichtigheid aan moord met onmiddelijke aanhouding en uitlevering aan turkije.
    Erdal mocht tot op de dag van de uitspraak als een vrije vrouw in belgie vertoeven mits ze maar aan staatsveiligheid doorgaf waar ze woonde en wat ze elke dag ging doen .
    Zij heeft deze afspraak tot op de dag van de veroordeling keurig nageleefd , en zij werd de laatste weken de klok rond geschaduwd door een ploeg van 32 agenten van staatsveiligheid die over 4 wagens beschikte om haar te volgen .
    En raadt eens , op de dag van de veroordeling stapt erdal bij een medeactivist in de wagen , schudt de vier wagens van staatsveiligheid van zich af en verdwijnt spoorloos, en zo staan wij hier weeral voor joker .
     
  3. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, laat Verdonk nog hier maar ff een tijdje blijven. Misschien is het niet het juiste voor 'ons'. Maar we hebben zo'n soort iemand nodig in ons kikkerlandje IMO.
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    Heb je de door mij gegeven links al bekeken ?:{ . Het kan ook anders een stuk humander goedkoper en most of all : beter.

    Verder word het beleid van Verdonk door verschillende experts vierkant de grond in gestampt, zou zeggen bekijk het stukje is.. Aangezien hier de door mij genoemde punten allemaal worden verduidelijkt/bevestigt
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad , anders krijg je situaties zoals bij ons waar de slogan al heerst " belgie daar waar alle buitenlanders thuis zijn , waar alles kan en mag aangezien de belgen moeten zwijgen en alles maar ondergaan".
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Test: 4.7 8)

    Verdonk: Mag blijven van mij; Duidelijk en en blijft bij haar standpunten (kan de PvdA nog wat van leren:+).

    Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik niet erg veel kennis heb van haar beleid. Enige wat ik doorgaans meekrijg zijn argumenten van mensen die het over haar hebben... Dus niet wat ze nou eigenlijk allemaal doet.

    Zoals bij die Taïda.. Ik hoor van de ene kant dat het terecht is dat ze wegmoet, omdat ze o.a. heeft lopen frauderen en van de andere kant hoor ik dat je haar niet kunt wegsturen, omdat ze het goed doet op haar opleiding en ze bijna klaar is en verder een prima kind is. Ik weet niet wat hier nou juist is en ik heb er eerlijk gezegd absoluut geen zin in om daar meer info over te zoeken :cool:

    Over Kalou; Verdonk heeft gelijk! Hehe, maar dat komt omdat ik hem niet in Oranje hoef. Dat zou echt helemaal nergens op slaan IMO.
     
  7. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Verdonk is goed bezig. Crooze ook overigens. 'The only ego' mag trouwens weleens iets aan zijn spelling doen zeg, pff... Je hoeft geen literair verantwoord betoog te schrijven maar een beetje aan de basisregels voldoen is toch niet zo heel veel gevraagd?

    Overigens heeft Verdonk gewoon 100% gelijk in haar 'harde' opmerkingen.
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Allochtonen die VWO doen en super studenten zijn het land uit zetten:confused: Hmmm, raar. De arme kinderen die hier zijn opgevoed en geen andere taal dan nederlands spreken gaan terug naar hun 'land van herkomst' waar ze eigenlijk niks van weten. Waarna ze 90% kans hebben om dood te gaan. Sommige mensen komen naar nederland omdat ze echt niet anders kunnen, en dan teken dat mens gewoon hun dood.

    En ze doet al moeilijk over kalu die nederland wat kan beteken in het WK. Hij komt hiet niet voor geld of een uitkering hij heeft al geld zat. Dat mens is denk ik een beetje rascistisch.

    Waarom dat dan?
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Paar redenen:

    - We hebben betere spitsen vind ik. Ik ben bang dat als het kalou wel zou lukken om voor Nederland uit te komen, dat van Basten hem dan uit solidariteit wel zou opstellen en hem toch z'n kansen daar te geven. Ik vind hem gewoon te wisselvallig. We hebben voor die plaats o.a. Kuyt, Huntelaar, van Nistelrooij, Makaay en weet ik veel wie. Vind het moeite voor niks.

    - Als we hiermee gaan beginnen, waarom zou je dan nog EK's en WK's voor landen houden?! Mensen die Nederlander zijn komen uit voor Nederland. Mensen die uit Ivoorkust komen spelen dan voor Ivoorkust. Als we gewoon paspoorten kunnen aanpassen en zo toch nog de spelers kunnen claimen die we willen, gaan de EK's en WK's gewoon op de competities lijken en krijg je nog net geen transfers. Dat is idioot in mijn opinie en haalt het hele gevoel bij dat soort toernooien weg. Voor mij anyways.


    Dan is er nog iets dat ik heb gehoord maar ik weet niet of dat waar is en ken het hele verhaal niet meer. Dat was het volgende: Kalou zou een Nederlands paspoort willen zodat hij op een gegeven moment makkelijker in de Engelse competitie zou kunnen spelen. Met zijn huidige paspoort zou dat een stuk moeilijker zijn. Ik weet dus alleen niet of dat waar is (Lijkt me iig geen logisch verhaal) of waarom dat zou kunnen, dus dit laatste voorbeeld geldt niet als reden in dit geval.

    :)
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dit klopt volledig , en dit is ook de reden waarom er in belgie zoveel buitenlandse voetballers de belgische nationaliteit aanvragen , hier gaat dat dus snel en al het papierwerk wordt door hun clubs voor hen zelf gedaan.
    Als ze dus belg worden kunnen ze vrijuit in de engelse en of andere europese competities gaan spelen omdat ze dan een paspoort uit een land van de europese unie hebben en bijgevolg niet meer als buitenlander aanzien worden in eerder welke competitie in europa , het nationaal gevoel komt bij die gasten op de tweede plaats ver na hun financieel gevoel dat ze nu volop ten gelde kunnen maken.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2006
  11. Crooze

    Crooze Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Betreffende de zaak Kalou kan ik niets anders doen dan respect betuigen voor Verdonk. Ze voert haar beleid tenminste consequent uit ondanks de sociale druk.
    Hoe zullen die andere buitenlanders het vinden als hij voorgetrokken wordt omdat hij tegen een balletje kan schoppen? |:-
     
  12. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Taida is gewoon dom bezig geweest, ze heeft allemaal regels en wetten overtreden en moet daar nu eigenlijk simpelweg voor boeten. Haar familie was akkoord gegaan met een "oprotpremie" en met dat geld terug naar land van afkomst te gaan. Had ze het wat beter en gewoon volgens de wetten gedaan was er niks aan de hand geweest, zo simpel is het.

    Over Kalou steun ik haar ook, Kalou doet het puur voor geld en niet voor Nederland.
     
  13. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles kan de grond in worden gestampt, niet alleen dat van Verdonk.
    Ik vind dat Verdonk het helemaal niet zo slecht doet! Soms moet je gewoon de poot eens stijf houden, je kunt niet alles zomaar toelaten!

    (ik zal nu nog even de bovenstaande posts doorlezen!)
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zeg ik ook niet (dat je alles zomaar kan toelaten). Wel is er een veel beter alternatief. En zijn de punten die besproken worden in die 2vandaag uitzending niet te minste. En er zijn ook genoeg organisatie`s (en ook dit zijn niet de minste organisatie`s) die grote kantekeningen plaatsen bij het huidige beleid.
     
  15. PRAETORIAN XVII

    PRAETORIAN XVII Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Timmeh & t.o.e.

    ik zit dit log zo eens te lezen. Het is te zien dat jullie meningen erg verschillen. Ik denk dat jullie allebei punten hebben die dan wel waar zijn, dan wel jullie goed recht op jullie mening. Ik heb niet alle cijfers en wijsheid in pacht. Maar schijnbaar net als jullie erg begaan met NL en het beleid. Mag ik jullie dan als een soort devil's advocate op de nuances wijzen. Die missen nu een beetje in het verhaal.

    Ik ga niet alle door jullie aangebrachte punten behandelen. Jullie schrijven genoeg om voor mij te zien dat jullie intelligent genoeg zijn. Beleid goed? Beleid belachelijk? Ik heb mijn sterke eigen mening die hier nu even niet toe doet. Voor zover ik weet is 58% van de NLers het eens met Verdonk en haar politiek. Dus het over 'grote gros' van de NLers ergens mee ens zijn is niet helemaal juist.
    Ter verdediging kan ik ook zeggen; Het zijn maar peilingen. Die zijn altijd gedragen en doordrenkt van emotie en zijn heel erg tijdelijk. Dat de minister die overigens een moeilijke taak heeft en zeker niet voor het winnen van harten en zieltjes is aangenomen, maar voor één van de meest serieuze ministerposten in DH lijkt me duidelijk. Dat zij soms niet al te tactisch in haar doen en laten en hard uit de hoek kan komen is is volgens mij in deze positie van doanier of 'grenswachter' ook begrijpelijk.

    Beleid maken op dit gebied is erg moeilijk en zal altijd tegen schenen trappen. Of het beleid veel beter kan? Beter... misschien, daar heb ik weer te weinig inhoudelijke kennis voor.

    Maar zonder racist, homofoob of wat dan ook te zijn is mijn bescheiden mening; Ik ben blij dat een persoon als Verdonk de botte bijl in ons veeel te zachte immigratie en uitzettingsbeleid heeft gezet en resultaten boekt.

    Inburgeringscursus eerst in eigen land moeten halen voordat je uberhaupt aanspraak mag maken op een verblijfsvergunning vind ik persoonlijk gewoon goed. Vergeet trouwens die scores. Het is niet het middel, maar het doel van het middel.
    1. De stroom van 'gastarbeiders en familie' uit een aantal landen; Marocco, Tunesië, etc. is gewoon gedaald tot bijna 0.
    2. Er is een ware exodus uit NL aan de gang naar Engeland, Duitsland en terug naar eigen land van een hoop afrikanen (o.a. ethiopiërs), Oost-europeanen en Turken. Door strenger beleid.

    Er gebeuren dus dingen waar wel 'het grote gross' van de NLers al jaren op wacht.

    Tja... Nuances... Ga maar in haar schoenen staan en doe het haar maar na of beter... Ik zou er hard over moeten nadenken.

    Hopelijk is mijn brutale inmenging tussen jullie beiden gewaardeerd! ;-)

    PRAETORIAN XVII
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ze is al eerder uitgezet en heeft toen €7000,- 'oprotpremie' gehad. Vervolgens is ze weer illegaal terug gekomen. Ze wist dus al dat haar kansen minimaal zouden zijn. Bovendien heeft ze €7000,- aangenomen om niet weg te gaan. Niet echt netjes. Ten tweede had ze makkelijk aanvraag kunnen doen om het examen in het buitenland af te leggen, heeft ze niet gedaan.
    Net alsof die ene uitkering uit zou maken. Het gaat erom dat Kalou geen woord Nederlands spreekt en niet zo bijzonder goed is dat het Nederlands Elftal niet zonder hem zou kunnen. Bovendien wil Kalou alleen maar Nederlander worden zodat hij een EU paspoort heeft en zodoende aantrekkelijker is voor een Engelse of Spaanse club. Zijn enige doel is om veel geld te verdienen met voetbal in landen anders dan Nederland. Lekker handig, iemand de Nederlandse nationaliteit geven die over een paar jaar vertrekt en we vervolgens nooit meer terug zien.
    Nouja, hij spreekt geen woord Nederlands om daar eens mee te beginnen.
     
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet je wel wat voor iets ze mee maakt? Jij hebt totaal geen hart en als ze iemand uit het land moeten gooien ben jij het wel. Kijken of jij het leuk vindt als er dag en nacht bommen af gaan. Zelf zou je ook liegen als je echt iets wil, of zelfs de dood wilt ontsnappen.

    Maar what about de kinderen die in nederlnad zijn opgegroeid? Die alleen de nederlandse cultuur kennen? Die naar een land sturen waar ze niks van kennen...
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2006
  18. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ze wisten wat er te wachten stond, en ik ben blij dat ze tenminste iedereen hetzelfde behandelt inplaats van bepaalde mensen voor te trekken.

    Waarom een persoon voortrekken voor iets, weet je hoeveel mensen het dan wel gaan proberen, want je de ander kon het wel.
     
  19. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien heel erg lullig voor die Taida maar ja, als ze de wetten niet heeft gevolgd, dan moet ze daar voor boeten. Ik ken het verhaal wel een beetje, omdat ik een Marokkaans meisje in mijn klas heb(gehad) die ook was uitgezet naar Marokko. Dat meisje heeft imo ook niks verkeerds gedaan, en volgde netjes de regeltjes op school, haalde altijd goede cijfers enzovoorts. Maar waarom moest ze dan weg? Simpel weg omdat haar ouders fouten hadden gemaakt. Ze is pas terug, terwijl ze in de zomer is uitgezet naar Marokko. Gelukkig voor haar had ze daar familie zitten die haar goed konden opvangen. Toen is ze nog is een paar maanden in Frankrijk geweest om zo te wachten op het signaal om weer terug legaal in Nederland te mogen komen wonen. Ik vond het allemaal erg lullig voor haar, want je verne*kt wel iemand zijn of haar schoolcarrière. Want haar Diploma havo kan ze nu wel vergeten na al dat gezeik over die fouten die er zijn gemaakt, wel leuk voor haar dat de school een beetje mee werkt en ze gewoon een jaar over mag doen om volgend jaar nog eens te gaan proberen om haar havo-diploma te gaan halen... Dus waarom er allemaal zo'n commotie over Taida wordt gemaakt snap ik ook niet helemaal, aangezien het dus wel vaker voorkomt dan iemand denkt. Natuurlijk is het bij haar wel iets anders omdat ze volgens mij niet echt familie of dergelijke heeft in haar land van afkomst maar het is in principe hetzelfde. Er zijn fouten gemaakt door of haar ouders of door iemand anders. Waar zij dan de dupe van is.

    Nog even over Kalou, ik vind dat Verdonk het goed aanpakt, om hem niet met spoed een Nederlands paspoort te geven. Hij kan misschien zorgen dat Nederland het beter doet op het WK in Duitsland, maar wat betekend hij meer dan al die andere mensen die hier zitten te wachten op een NL-paspoort? Er zijn imo genoeg andere goede spitsen zoals: Huntelaar, Van Nistelrooy enz. Dus waarom moeten we nu opeens Kalou een Nederlands paspoort geven, als er genoeg ''echte'' Nederlandse spitsen zijn? Ik vind het sowieso onzin dat iemand uit zwahilistan hier kan gaan voetballen en in het Nederlands elftal kan komen, dan haal je imo het hele ''nederlandse'' gevoel van het team eruit. Ik zie het al voor me, Ronaldo die is afgewezen bij het Braziliaanse voetbalelftal, en nog even in Nederland gaat voetballen om zijn zakken te vullen. Maar ja ik ken al die regels niet, zou best kunnen dat het pas mag als je nog nooit voor een nationaal elftal hebt gespeeld.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2006
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk iedere mening is imo gewardeerd, of ie nou overeenkomt met die van mij of niet ;).

    Maar zoals ik al eerder aangaf: Ik snap dat het beleid strakker moet. Maar niet op deze manier. Verschillende mensenrechten organisaties hebben al aan de bel getrokken en dat is niet voor niets.

    Uitzetten ok. Maar niet op deze manier. Het kan niet zo zijn dat wij als westers en zogenaamd beschaafd land mensen buiten de deur zetten om ze vervolgens in een gevaarlijke situatie te brengen. Of ze zelfs uitzetten naar landen waar men niet vandaan komt.

    Zoals gebleken is er in Utrecht een veel beter en succesvoller project, dit is
    momenteel welliswaar toegespits op ama`s. Maar is relatief makkelijk ook op de andere asielzoekers toe te spitsen. Met ook nog is minder kosten (wel zo lekker in de tijd van eeuwige bezuinigingen) Maar het ego van Verdonk wil hier niet aan. Fouten toegeven is lastig, verschillende leden van het huidige kabinet weten zich er goed uit te lullen. En het huidige beleid is (imo) fout, mede door het bovengenoemde project dat bewijst dat het beter en humaner kan.

    editje : Questie kalau heb ik ook geen problemen mee, maar dit is wel op een heel ander vlak dan het uitzetten van mensen. En die situatie`s zijn ook niet te vergelijken.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2006

Deel Deze Pagina