Vampire

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nightbringer, 2 apr 2006.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben zelf vampire in oblivion geworden en ik wil eigenlijk even alle +/- punten erneer zetten, en de manier(en?) hoe je er 1 wordt. (ook natuurlijk zodat andere mensen kunnen overwegen er 1 teworden)

    Vampier worden
    - Join de dark brotherhood en doe eerst alle missie`s bij die vent die een vampier is, uiteindelijk zal je van iemand anders missie`s krijgen maar voordat vraagt hij of jij z`n dark gift wil accepteren. Doe ja en je wordt een vampier. (wacht 3 dagen en slaap dan zullen je meer vampier worden)
    - Je kunt ook gewoon perongeluk gebeten worden en dan wordt je natuurlijk ook een vampier. (dit gebeurd dus zomaar je weet nooit wanneer)
    - Ga naar naar de 'North Imperial Sewer Intrance', net ten noord-oost van de bastion, gaan, waar er verschillende vampieren zitten en hier kun je ook vampier worden, je wordt hier aangevallen door vampieren. (bron: C H i L)

    Vampier voordelen
    - Je zult veel extra punten krijgen voor sneak etc,
    - Extra magic skills maar vaak als je deze hebt krijg je ook wat negatiefs
    - Je hebt roode ogen

    Vampier nadelen
    - Je moet jezelf voeden , oftewel mensen leegzuigen.
    - Doe je dit niet zul je extra skills krijgen maar je krijgt dmg van de zon.
    - Doe je dit niet (voeden) zul je er meer en meer als een vampier uitzien en niemand vertrouwd je.
    - Extra dmg van vuur. (weakness of fire)

    Vampier voeden
    Dit moet je om de zoveel tijd doen of je zult extra kracht krijgen maar dit geeft je ook nadelen. (o.a sun damage aih) Om jezelf te voeden moet het bij mensen die slaapen en dit kun je op verschillende manieren doen. Je kunt gewoon zwervers leegzuigen maar ook inbreken en dan mensen leegzuigen jouw keuze eerste is het makkelijkst.

    Vampier cure
    Als je het zat bent om een vampier te zijn je kunt met de man (dit geld alleen voor Dark Brotherhood)wie je vampier heeft gemaakt praaten en die zal je een quest geven om weer een normaal mens te worden.

    Nodig voor cure:
    - Grand soul gems (tevinden o.a in mage guilds)

    Cure guide: (engels thanks to: oban lagavulin)
    Quest:cure for vampires


    The first step in the quest is to talk to Raminus Polus about a cure. You can find him in the Arcane University located in Imperial City. He will tell you a bit about it, and refer you to Count Hassildor. You can find him in Skingrad. Talk to his stuard, and then eventually he will talk to you. He will tell you about how he and his wife are vampires, and while he lives with it, she could not, and went into a coma. He needs the cure to get her out. He then tells you about witches long ago who could do it, and about one of them which may still be alive.


    You can find the witch along the Corbolo River, which is east of the Imperial City. Here is where the fun begins. Before she will help you, you have to help her. She requests you bring her five empty grand soul gems. Though the task may seem daunting, these are easy to find. Inside each Mages guild, there is a shop. Each shop should have one empty Grand Soul Gem for sell. Buy it, or if your good at thievery, pickpocket it. If for some reason these shops do not have Gems, here are a few more places they can be found, though they will be a bit trickier to get.

    Gem One: This is an easy one. Go to the Imperial City Market District. Find the Mystique shop. He has one gem for sale. Four to go.

    Gem's Two - Four: Your lock picking skills better be up to snuff now. Head to Arcane University. Best to go at night, you will be thieving. Go inside, and on the first floor there is a chest with three Gems inside. All are Grand gems, but I believe two of them are not empty. Take them all anyways. You can empty them if you have a staff or magic item; otherwise they have a decent resell value. Its a level 5 lock, so your going to have to work at it, but its worth the effort. Make sure no one sees you. Once you get it open, take them all.

    Gem Five: Head to the Chorral Mage's Guild. Inside, there is a staircase, and display cases to the left and right. The one to the right looks tempting, three gems inside. None are grand though, save your picks. The one the left has one though. It's another level 5 lock, so good luck to you. Once you get this, you have five, but two probably aren't empty. No matter, the hard part should be over.
    .

    Go visit Melisande again now. She will take your gems, but you aren't done yet. She says she can probably make the cure, but you need a slew of ingredients. She asks you to find six Garlic Cloves, five Nightshade Leaves, 2 BloodGrass Shoots, The Blood of an Argonian, and the dust of the vampire Hindaril. Below you will find locations to all ingredients.

    Garlic Cloves: These are fairly easy to find. Many Alchemy shops, Inns, and Mages Guilds have them. Just work your way from shop to shop until you have six. I don’t have any specific locations, but just going shop to shop you should be able to find all six no problem.

    Nightshade: You should be able to take care of all five Nightshade in one go. Go to The Finer Ingredient in Imperial City. He should have five. Incase he doesn’t, I was also able to find two in the Mystique shop in Imperial City, as well as in various Mage’s Guild shops.

    BloodGrass: This is the easiest part of your quest. Both The Finer Ingredient and the Mystique Shop in Imperial City have four, so take your pick. If you want to find it in the wild, it is all over Oblivion, so find yourself a gate and you should be able to come across BloodGrass pretty quick.

    Blood of an Argonian: Melisande gives you a special dagger or this. You don't need to kill them, just give them a good stab and hide so the guards don't nab you. For those of you who don't know, an Argonian is the lizard looking people.

    Hindaril's Vampire Dust: If you are at a decent level by now, this should be a breeze. At level 5, this was a cakewalk. Go to the location on your map. It is pretty straightforward navigating your way there. Once inside the cavern, you will have a few things to pick off before you get to your vampire. I ran into a few rats, a few skeletons, and two lesser vampires before I got to him. I made short work of them all. Hindaril was the easiest of them all though. He was sleeping, and I was able to kill him before he even got to his weapon. I made short work of him. If he manages to get to his weapon, he may be more difficult, so don’t bother with sneaking around, just run in and kill him.


    So, you now have everything. Take it all back to Melisandre. She will tell you she can prepare the cure, and to come back in 24 hours. This is it. Go enjoy your last night as a Vampire. Feast on everyone you can get your bloody hands on. Then go take a nap. The next day, pay your friend a visit again. The cure will be done. Feel free to drink it. You are now officially cured, but your quest isn't over. Remember the count? Head back to Skingrad and pay him a visit. You will be taken to the place where his wife rests. Melisandre will be there also. After a bit of dialogue, he gives her the cure, but it kills her. He requests you give him 24 hours to grieve. Go back into the Count's Mansion and just wait for 24 hours. Same as before, talk to the Count. He will thank for you putting his wife at ease, and reward you with 500 gold. The quest is now officially complete. Congradulations!

    Cure guide: (nederlands thanks to: Hananas)
    Quest:cure for vampires


    De eerste stap is met Raminus Polus praten over het tegengif. Je kan hem vinden in Arcane University in Imperial City. Hij zal je doorsturen naar Count Hassildor. Hem kun je vinden in Skingrad. et zijn stuard, en uiteindelijk zal hij met jou praten. Hij zal je vertellen dat zijn vrouw en hij ook vampier zijn, en dat hij ermee leerde leven maar dat zij dat niet kon, en zij daarom nu in coma ligt. Hij heeft het tegengif nodig om haar wakker te laten worden. Daarna verteld hij dat vroeger een paar heksen de formule wisten en dat daar misschien nog een van leeft.


    Je kan haar vinden langs de Corbolo River, die ten oosten van de Imperial City ligt. Voor ze je helpt moet je eerst wat voor haar doen, ze wil 5 empty Grand Soul Gems hebben. Je kan deze vinden in elke guild, elke mage guild heeft er tenminste 1.
    Je kunt ze kopen voor rond de 200 tot 300 of je kan ze stelen. Als ze niet te koop zijn feed dan 's nachts en ga gelijk naar de verkoper toe zorg dat ze een goeie indruk van je heeft en dan zal ze de gem wel hebben. Je kunt natuurlijk ook gaan zoeken in caves en forten maar dit is de makkelijke manier.

    Ga nu terug naar Melisande en lever je soulgems in. Je bent nu nog niet klaar want hier komt je volgende opdracht. Om het drankje te maken moet je de volgende ingredienten verzamelen:
    6 garlic cloves
    5 nightshade leaves
    2 bloodgrass shoots
    het bloed van een Argonian
    en vampire dust van de vampier Hindaril

    hieronder is waar je ze kunt vinden.

    garlic cloves:
    Veel alchemie shops, inn's en mages guilds hebben ze. Je kunt ook trosjes vinden in de kelders van sommige huizen in Skingrad.

    nightshade leaves:
    Deze zijn het makkelijkst te vinden in The main ingredient shop in Imperial City. Als ie er niet genoeg heeft kom je later terug en dan heeft ie ze wel weer.

    bloodgrass:
    Dit kun je in bijna alle ingredient shops kopen. En als je ze zelf wil halen ga even een Oblivion gate binnen en binnen 10 seconden heb je het en kun je weer terug.

    blood of an Argonian:
    Je krijgt hiervoor een speciale dolk. Voor degenen die dit niet weten, de Argonian zijn die hagedismensen. Loop naar een toe steek hem (hij/zij hoeft niet dood). Het maakt niet uit welke, pas wel op voor de guards.

    Hindarils vampire dust:
    Als je nu ongeveer rond lvl 5 zit is het een makkie. Ga naar de lokatie die staat aangegeven op je map. In de cave zal je nog een zooi andere vampieren tegenkomen maar uiteindelijk zal Hindarel er ook zijn, pak zijn vampire dust en ga terug naar de heks.

    Als je bij de Melisande terug bent geef je haar alle spullen en ze vertelt je dat je over 24 uur terug moet komen. Doe dat en als je terug bent heeft ze het tegengif voor je klaar. Ze heeft 2 porties zodat je er ook een naar de count kan brengen om de rest van je quest te doen. Breng de 2e portie naar hem en hij zal het aan zijn vrouw geven zodat ze kan sterven.

    Kom de volgende dag terug praat met de count en je krijgt een beloning van 1000 gold $$.

    Bug:
    Blijf op reward drukken en je krijgt oneindig keer 1000 gold.

    Vampier cure (werkt alleen tot 24 uur nadat je gebeten bent) (thanks to: ALojan)
    Zorg ervoor dat dit dus binnen 24 uur gebeurd nadat je gebeten bent. Ga naar het altaar van nine, deze is te vinden in Burma. Ga noord gate en daar zie je een grote kerk, daarna ga je naar het altaar en activeert het en je rust 24 uur en je bent genezen.

    Vampier droom
    Als je je droom krijgt te zien krijg je vaak er allemaal extra skills erbij, dit is een teken dat je te weinig hebt gevoed en je hoeft je niet te voeden maar als je dit niet doet zul je vaak dmg krijgen van de zon en niemand zal jouw normaal aanspreken.

    Vampier status
    Als je een vampier bent zijn er 4 verschillende statussen.
    • 25% vampier
      + punten: Geen sun-damage, standaard extra stats
      - punten: Geen extra magic skills, beperkt extra stats.
    • 50% vampier
      + punten: Extra magic skill: Vampire Seducion, wat extra stats bovenop standaard
      - punten: Sun-damage kicks in lv 1.
    • 75% vampier
      + punten: Extra magic skill: Reign of terror, wat extra stats bovenop standaard en 50%.
      - punten: Extra sun-damage lv 2, mensen zullen je minder vertrouwen.
    • 100% vampier
      + punten: Extra magic skill: Ontzichtbaar + night-eye, mega extra stats bovenop standaard en 75%.
      - punten: Sun-Damage max, mensen durven niet meer met je te praten.

    Vampier Magic Skills
    • Vampire Seducion - Verleid persoon extra friendship met iemand.
    • Reign of Terror - Silince enemy en ... (zoekt nog om info)
    • ..... - 180 sec ontzichtbaar (niet kamelion) en night-eye`s 180 sec.

    Vampier leegzuig plekjes
    Als vampier moet je je ook voeden en natuurlijk heb je verschillende manieren, hier zijn de beste tips om snel even nog iemand leeg te zuigen.
    • Zwervers, je ziet ze overal slapen ze klaar.
    • Guilds, maakt niks uit welke wacht tot in de nacht en je bent klaar.
    • Inbreken, Skell-key a must maar dan kom je ook overal in.

    Zelf nog wat +/- toetevoegen zeg het even en als er meer manieren zijn zeg het dan ook even :) thanks.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2006
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dat stond al in de startpost van de helpthread, maargoed, misschien kunnen mensen hier even melden waar ze alle benodigdheden (o.a. grand soul gems) hebben gevonden voor de vampire cure quest.
     
  3. oban lagavulin

    oban lagavulin Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dit is niet alleen voor het cure he, en ik heb wel gezocht voor alles erop en d`raan en dat was er nog niet...
     
  5. nickyb

    nickyb ...

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kom je erachter wie je vampier heeft gemaakt want ik ben tijdens het slapen gebeten
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Waar precies, want ik heb ervoor gekozen om vampier te worden. (leg even uit dan kan ik het ook even in de hoofdpost posten)
     
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik ben in mijn slaap gebeten!
    Dus ik heb er niet zelf voor gekozen.
    (hoewel ik dit zelf wel wilde:))

    Maar dat mannetje dat je eraf kan helpen...
    Waar is die ergens?
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is hoe ik weet de leider van de Dark Brotherhood, ik neem aan dat je gebeten bent dat je zomaar ergens midden op de straat ging slaapen?
     
  9. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Nop.
    Ik geloof gewoon in een hotel! :)

    Althans, gebeten.
    Je krijgt zo'n tekst te zien, waarop staat dat je gedroomd ofso hebt.
    En uiteindelijk was ik dus een vampier.
     
  10. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ook en wil er zo snel mogelijk vanaf, alleen zit ik niet in de darkbrotherhood, dus weet iemand hoe ik er vanaf kan komen?
     
  11. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    maare er was toch ookeen vampire guild?
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er mensen die het cool vinden om vampier te zijn? Want ik heb nog nergens gelezen van, "yes, ik ben een vampier"... Mij lijkt het heel cool, maar voorlopig wil ik nog geen vampier zijn, ben met andere zaken bezig,maar als ik één word, dan ga ik zeker een stadje leegzuigen:D. Trouwens, kan je ongemerkt iemand leegzuigen? En als je in een stad de helf van de mensen hebt leeggezogen, blijven al die mensen ook vampier dan? Of wat gebeurt er met die mensen?
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Je kunt ze eigenlijk alleen leegzuigen als ze slaape.

    Voor de rest ik vind het eigenlijk best wel vet vampier te zijn, ik zuig altijd de mage guilds leeg :D.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook cool om vampier te zijn, voor mijn character heeft het eigenlijk alleen maar voordelen :)
     
  15. diehard[NL]

    diehard[NL] Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    hellup ben een vampier!!!
    --------------------------------------------------------------------------
    Ik ben net een vampier geworden en vraag ik me af hoe ik hier weer vanaf kom. Ik heb al geprobeerd met cure disease potion, gebid bij de kerk (altar of nines) binnen 24 uur en nog steeds heb ik vampire ability. Of moet ik dit doen voor dat ik ga slapen en dan wordt gebeten in mijn nek? Nu weet ik dat je zo'n quest kan doen om een cure te vinden. Maar nu heb ik een paar vragen...

    1. Als je die cure vampirism quest hebt voltooid, ben je daarna voor altijd vampier af, of kun je alsnog een keer vampier worden ?
    2. Kun je dan die quest weer helemaal overnieuw gaan doen of kun je bij iemand dan een cure vampire potion kopen ofzo?
    3. Als iemand nog een oplossing weet om van de vampire ability af te komen buiten de cure vampire quest om, dan hoor ik het graag.

    Ik heb al heel wat forums afgespeurd om antwoorden op deze vragen te vinden. Hopelijk leest iemand dit die mij kan helpen.
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Zolang je je voed wel maar als dat niet doet heeft het ook zo zijn voordelen :D
     
  17. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu vampier, maar wil er zo snel mogelijk vanaf, echter waneer ik iemand aanspreek willen ze niet met mij praten, en kan ik dus onmogelijk 5 sougems verzamelen om de cure te krijgen van de heks, want die zal ik moeten kopen bij de mages guild. Dus hoe kan ik weer normaal met mensen praten?
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Mensen leegzuigen om weer een beetje normaal te worden ^_^.
     
  19. diehard[NL]

    diehard[NL] Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik ben er dus achter gekomen dat je voor dat je gaat slapen als je in een vampier veranderd, je een cure disease potion moet drinken. Dit zal er voor zorgen dat je niet wordt gebeten in je slaap. Hopelijk is het nu iets duidelijker.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2006
  20. diehard[NL]

    diehard[NL] Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    de ziekte die er voor zorgt dat je een vampier wordt als je gaat slapen heet trouwens Porphyric Hemophilia, zo weet je of je besmet bent.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2006

Deel Deze Pagina