[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het niet mee eens dat er staat dat iedereen zou genezen. Het gaat om de achterliggende gedachte. En die is niet dat iedereen beter zou worden. Het gaat mijn inziens eerder om de hypocritie in het geloof.
     
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus omdat wij niet geloven en jij wel, luisteren wij niet. Dus omdat wij niet geloven kan je al onze argumenten van tafel schuiven met: " alles wat je zegt proberen ze hier tegen je te gebruiken, ze luisteren toch niet:)" ?

    naiviteit ?, gemakszucht ? Zijn zomaar wat dingen die me te binnen schieten. Geloven is makkelijk, het verklaart dingen die momenteel niet te verklaren zijn. En je kan mooi wat verantwoordelijkheid afschuiven op het geloof en "jezus is gestorven voor onze zonde"

    zie hier boven
     
  3. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Je IQ heeft trouwens weinig te maken met je werkelijke intelligentie. Dat je snel puzzeltjes op kan lossen betekent nog niet dat je mening over filosofische onderwerpen doordacht en wijs is.
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hahaha.. Joooo

    Zeg ik ook maar ergens dat gelovige mensen dom zijn? 8)
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovenstaande koppen in wat ik in gedachte had, maarja "heb uw naaste lief". En dat voor ongelovige 8)
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoe verklaar jij dat mijn 120 kilo wegende opa die 3 jaar geleden zijn stoel niet uit kon komen, de hele dag stond te trillen en zijn handen niet kon gebruiken na een te zware (en voor een ander deel van zijn lichaam gefaalde) hartoperatie, nu weer normaal kan leven en bewegen? Terwijl hij dit bereikt heeft met veel drinken, eigenwijs zijn en de hele dag in zijn stoel tv kijken?
    Net zoals met alle vraagstukken in de wereld, als we iets niet kunnen verklaren, betekent niet dat we dat al moeten kunnen. Mijn 90 jarige buurvrouw is seniel en is vorig jaar van de trap gevallen. Ze had een gebroken schouder en heeft in geen jaren een dokter gezien, toch loopt ze hier nog levend rond. Vroeger vertelde de Bijbel dat de Aarde het middelpunt van het heelal was, niemand wist beter of had een verklaring, deze gedachte werd aangenomen. Mensen geloofden er heilig in en toch is het tegenbewijs geleverd uiteindelijk. Net zoals nu, zijn er ook nog vragen, die uiteindelijk wel kunnen worden verklaard, maar op dit moment nog niet.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2006
  7. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vader is aangeraakt door God, de moeder van een maat van mij heeft Jezus gezien.. mijn moeder heeft ook iets dergelijkt meegemaakt. wil je zeggen dat ze het verzonnen hebben? mijn vader is nou niet echt de persoon om hersenspinsels te hebben ik kan nooit geloven dat het niet is gebeurt. maar daar komen we waarschijnlijk nooit uit.



    nee.. ik heb daar nog geen volledig antwoord op maar daar kom ik nog wel een keer mee.

    met deze "domme"opmerking wou ik even zeggen dat gelovigen niet dom ofzo zijn, ik krijg hier soms een beetje het gevoel dat mensen denken dat wij dat zijn. En jah ik weet het er zijn ook hoogleraren die niet geloven.

    [/quote]
    Ik wil helemaal niet geloven. Van mij hoeft het niet hoor.. maar ik geloof het wel..

    @the only ego: gemakszucht

    Denk je dat het makkelijk is om te geloven? weet je hoe moeilijk het is? en ondanks dat het soms moeilijk te begrijpen is blijven mensen geloven.. dat noem ik geen gemakszucht maar echt geloven.

    @the matrix
    ik kan het niet verklaren. maar God kan ook mensen genezen die niet geloven.. Misschien hebben "kwadekrachten"hem en haar wel genezen dat weet ik niet maar wat ik wel weet is dat door gebed mensen genezen kunnen worden. En heeft de bijbel dat verteld? ik weet er niets van maar jah zo oud ben ik ook nog niet.

    Ow en eagle en linking park komen jullie op het flevo festival of niet? en wat vinden jullie van de eo jongeren dag?
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ ross : ja vanuit (mijn ?, weet niet hoe andere "ongelovige" er over denken) filosofisch oogpunt is het makkelijk om te geloven (of anders gezegt, kan het wel heel goed uitkomen)
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja man zeg , jij pakt letterlijk het woord van de bijbel , waar maar één buitenwereldse god vereerd wordt .
    Ik heb in mijn post gezegd dat koning David vereerd werd als een god, en niet als god zelf , en dit omdat hij de israelische volkeren na een lange strijd weer verenigde, en hun vrijheid en rijkdom bracht onder het alziend oog van jaweh.
    Mocht men koning david niet zo vereerd hebben dan zouden ze hem nooit in zijn lange strijd zijn gevolgd , maar integendeel dan zou hij wel vermoord zijn , zoals met zovele koningen ginds toen gebeurd is .
    En het is de bijbel weet je waar je in leest , die natuurlijk niet hardop gaat zeggen dat koning David zo geliefd bij zijn volk was dat ze hem als het ware in elke strijd volgden , ze kunnen die status alleen voorbehouden aan hun eigen onwereldse creatie.
    De geschiedenis geeft koning David echter wel het respect dat hij verdiend en zijn echte status die voor zijn volk tegen het goddelijke af was.
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Maar hij laat ook zeer gelovige mensen doodgaan , hier het verhaal van mijn beste vriend zijn zoontje , Michael .
    Toen dit kereltje drie jaar was werd hij door de gevreesde 6 letterige ziekte getroffen .
    Na een pijnlijke lijdensweg van drie jaar is dit kereltje dan gestorven.
    Enkele dagen voordat hij stierf zat ik aan zijn ziekbed toen hij tegen me zij " niet tegen pappa vertellen , maar ik wou dat ik snel dood ga ".
    En toen ik diep onder de indruk hem verklaarde dat hij helemaal niet dood hoefde te gaan keek hij me aan en zei met een ernstig kindergezichtje " ja , maar ik weet niet waarom god zo boos op me is , dat hij me zoveel pijn doet lijden " .
    en daar zat ik dan met mijn mond vol tanden , volkomen sprakeloos door de hulpeloosheid en de grote twijfels of god nog wel van hem hield van dat moedige kereltje dat zo graag de dood tegemoet zag opdat hij van die ellendige pijn verlost zou zijn .
    En als jou god dan toch echt zou bestaan is het niet de god van vrede en liefde , maar eerder een sadistisch ingesteld heerschap dat vreugde schept in het lijden van de onschuldigsten onder zijn volgelingen.
     
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    vriend, je snapt iets niet, mijn God laat iemand niet sterven, omdat hij boos op diegene is.
    God kent geen wraak noch haat gevoelens, nee, wat gebeurd is de wil van God.
    daarom genezen sommigen van hun ziekten en anderen sterven eraan.
    de overledene is bij mijn God niet zondiger als de overlevende dat is.
    Ook is het niet God die iemand een ziekte aandoet, maar de duivel die daar de macht toe krijgt, omdat het zo gebeuren moet.

    Laten we accepteren wat God wil en niet over zijn wil oordelen of het goed of slecht is.
    hoe erg een gebeurtenis ook kan zijn zoals wat er met jou vrienden gebeurd is.
    ik hoop dat ze hun geloof er niet om verliezen en niet bezwijken in de zware -zo niet zwaarste- beproeving.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2006
  12. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    @ross, Flevo Festival ga ik misschien wel heen maar heb verder weinig gelovige vrienden (of ongelovige die er intresse in hebben) dus ik weet niet.
    Ben er eerlijk gezegt zelf nog nooit geweest alleen erg veel goeds over gehoord*)

    Naar de EO jongerendag ga ik wel dit jaar heb ik erg zin in, ga ik eigenlijk elk jaar wel heen.
    Als jullie gaan moet je t maar ff laten weten kunnen we misschien wat ergens afspreken ofzo, heb NL Eagle al wel een invite gestuurt op LIVE maar volgens mij heb jij dat niet of wel? O-)
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Vriend aan je reactie te zien snap jij nog véél meer niet , dit waren de woorden van een stervend zesjarig kind dat er echt van overtuigd was dat god boos op hem was en hem daardoor zo een lijdensweg liet ondergaan en dit ondanks alle gebeden die er voor hem werden opgedragen .
    En dan ga jij je verschuilen achter de woorden "het is gods wil.|:- |:- .
    In elk geval , zijn dood was voor mij persoonlijk het keerpunt in mijn leven , en van toen af heb ik de factor god beschouwd als niet bestaand en bijzonder onrealistisch en onwereldlijks en vooral door mensen zelf geschapen zoals door de geschiedenis heen al lang voor de intrede van het christendom toen al alle mogelijke volkeren die geleefd hebben hun eigen goden geschapen en aanbeden hebben .
     
  14. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee inderdaad. Ik geloof het nog steeds niet, maar ik zal er maar niet over doorzeveren ;)

    Ben benieuwd ;)

    Hmm oke. Ik noem gelovige mensen in elk geval niet dom. Individuen kan ik dom vinden, maar dat staat los van het geloof :)

    Oke, fair enough :)
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Gweldig hoe je onder het mom geloof. Alles wat krom is met enige hypocriete verdraaiingen weer recht weet te lullen:{ . Ik accepteer geen leugens , en dat is mijn inziens de grootste basis van het geloof en de bijbel. zo das er uit
     
  16. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou willen dat ik LIVE heb.. daar bid ik ook hard voor :+ Ik ben een paar keen geweest bij de jongeren dag maar ik hou er niet zo van, ik weet niet waarom maar het spreekt me niet zo aan. Ik ga 100% naar flevo ik ga met mensen uit mijn kerk dus dat word dikke lol. Naar welke kerk ga jij eigenlijk misschien ken ik een keertje langskomen voor de lol.
     
  17. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan hier een antwoord op geven wat ik denk maar dat kan verkeert landen ik bedoel het goed het is gewoon een gedachte:

    De duivel heeft helaas nog veel te zeggen op aarde en kan ook mensen erg op de proef stellen. Kijk maar naar Job bij hem werd ook veel afgenomen maar hij bleef geloven..
    Door je het meest dierbare af te nemen probeert de duivel je je van het geloof af te wenden en je te laten geloven dat God er niet is. En het jongetje zeg hier ook nog mee dat hij wel in God gelooft.. dat is wel een mooi iets.. voor gelovige dan. Natuurlijk het is er met de paplepel ingegoten maar kinderen kunnen erg stellig geloven dat is soms nog verbazingwekkend.

    Ik ga overigens niet meer in discussie met jou over verdere geloofs kwesties. Dit doe ik niet uit verlies of uit frustratie maar ik denk dat ik als 16 jarige geen kans maak tegen jou. Je hebt meer levens ervaring en veel meer gelezen er over dan mij. Ik vond het boeiende discussies maar ik doe dat tog liever tegen mensen van mijn formaat. Veel succes en ik hoop dat je nog een keer in de waarheid die ik heb gaat geloven.
     
  18. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL ik zal ook voor je biddenO-) :+ ;), ik zit in de verrijzeniskerk in alexanderpolder, lijkt me leuk als je es kwam.
    waar zit jij dan? doe ik hetzelfde:cool:
    (ps, PM me in ieder geval dan ff je hotmail:cool:)
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2006
  19. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening is god een hoer. Alle gaten (dingen die nog niet te verklaren zijn) die nog niet gevuld gevuld zijn, vult hij op.
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant geef je aan dat je weinig tot geen levens ervaring hebt.. Aan de andere kant probeer jij (en je mede gelovigen) ons (de niet gelovige) jullie "waarheid" aan te smeren (bij gebrek aan een betere term..)

    Er was vandaag op het nieuws weer een leuk item :Het judas evangelie, dat voor delen gevonden is. Uit deze evangelie blijkt dat judas niet de verader is die het vaticaan wil dat hij is.. (en daarmee ook wat in de bijbel staat).. Maar juist het tegenovergestelde. En gebeurt daar iets mee ? nee hoogstwaarschijnlijk (lees 99%) niet. Ge-wel-dig en maar roepen dat het de waarheid is wat in de bijbel staat. Ik blijf de naiviteit ronduit verwondelijk vinden

    @Thriceaddict. Die had ik nog niet gehoort :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina