[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij proberen wij alleen maar duidelijk te maken waarom en hoe wij geloven. Je kan misschie niet voorstellen hoe belangrijk dit voor ons is, dat God op nummer één staat boven alles. En ja, voor ons is het de waarheid, de enige waarheid en ik, en neem aan ook de anderen, zouden super graag willen dat jullie dat ook zouden zien.

    Dan ben ik wel benieuwd wat dat tegenovergestelde is. Judas zelf is geen verrader, als mens niet. Hij is gebruik, door de duivel, om de rol van verrader te spelen. Jezus moest sterven voor ons. Judas was niet diegene die daarvoor zorgde, hij speelde maar een rolletje in dat geheel.
     
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen kijk.http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=30492

    Ik vraag me wel af waar jullie de drang vandaan halen jullie "waarheid" (die hoogst twijfelachtig is.) Aan ons op te dringen. Wat voor jullie zaligmakend is beschouw ik (en ik weet zeker velen met mij) als 1 grote leugen (en daar zijn genoegen bewijzen voor)Die een handje vol oude mannen de macht over groot groot deel van de wereld geeft.
     
  3. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik gelezen heb op de BBC-website is dat hij de favoriete discipel van Jezus was en dat hij door zijn verraad zijn heilige missie vervulde door de kruisiging mogelijk te maken.
     
  4. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Omdat ik het niet zie als onze waarheid, maar als de waarheid. En ik wil ook dat jullie gered worden, en ook dat jullie de liefde van God zien, en dat ook jullie Jezus zien zoals wij Hem zien. Het is ook moeilijk om te zien dat veel goede vrienden niet geloven zoals jij dat doet.

    Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen ja. Dat zet ook niets op de kop.
     
  5. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen!;) *)
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Nee Shriko , het is echt wel jullie waarheid , en niet onze waarheid .
    Ik ben al zolang op zoek naar feiten en gegevens over wat zich er écht heeft afgespeeld in die periode , en wat ik tot nu toe al verzameld heb aan gegevens laat mij toe een heel ander verhaal te zien en te lezen dan wat de kerk jullie nu al eeuwenlang wijsmaakt.
    Zij hebben van de priester-koning de zoon van een onwereldse god gemaakt ,en hebben zijn echte verhaal in de loop der tijden zo deerlijk verminkt dat het niet mooi meer is.
    Jullie god van liefde en verdraagzaamheid , gooit de hele bijbel door met banbliksems , plagen , hongersnoden en hel en verdoemenis en vooral met de dood voor al wie zijn geloof niet volgt .
    De hele bijbel staat vol met fouten en onwaarheden , en het is spijtig dat de zogenaamde ongelovigen dit als enige opmerken en daarom opzoek gaan naar de énige en echte waarheid die erachter zit , terwijl de gelovigen zich als blinden achter hun bijbel verschansen onder het motto , wat er niet in het boek staat is onbetrouwbaar en daarom geloven wij dat niet , en dit terwijl ze de talloze leugens en onwaarheden die er in dit beroemde boek staan vermeld wel zonder schroom slikken als de waarheid.
     
  7. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
  8. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar snap dan dat het voor ons de waarheid is en dat er geen enkele andere waarheid voor ons is. Dat wij alleen maar het beste voor jullie willen. Het is niet om tegen jullie aan te schoppen, het is om jullie de liefde van God te laten zien!

    'De kerk' maakt mij niets wijs. Ik kan zelf goed genoeg nadenken om zelf afwegingen en keuzes te maken. Wat is 'de kerk?' trouwens in jou ogen? Als je dat gebouw bedoelt waar we op zondag heen gaan voor een eredienst of twee? Dat is maar een klein deel van mijn geloofsleven.

    Klopt, God is niet allee maar liefde. God is ook een jaloers God, een toornig God. Maar wat wij ook weten, is dat hij altijd een rechtvaardige God is en barmhartig.

    Wij gaat niet blind achter 'de kerk' aan, wij gaan blind achter God aan. Wij willen trouwe volgelingen zijn. En bij het blind achter God aan gaan, kan je niet om de bijbel heen. De bijbel is direct het woord van God. Mensen zijn door de Heilige Geest geïnspireerd om Gods woord op te schrijven zodat wij in deze tijd nog steeds een houvast hebben. We hebben niet meer de overduidelijke, vlak voor ogen, wonderen van toen (maar zelfs toen wilde mensen het niet geloven!). Wij hebben wonderen die je ziet als je 'door de bril van de Heilige Geest kijkt' en wij hebben de bijbel. Een prachtig boek waar ze in het verleden zonder hebben moeten doen.

    Klinkt goed, zal het eens bestellen :D
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies voor jullie is het de waarheid. Ook al zijn er genoeg bewijzen waar uit blijkt dat de bijbel zoals we die nu kennen volstaat met fouten. Ik geloof in 1 ding : me zelf. En ik weiger te geloven in een god en een geloofsovertuiging die gebaseerd is op leugens verdraaiingen en fouten.

    Ik vraag me ook af hoe je het kan verantwoorden dan Judas in de bijbel genoemd staat als verader en door zijn acties, onder gelovigen te boek staat als de slechtste persoon in de bijbel. Zijn naam is gelijk aan veraad. Dan blijkt dat dit gewoon niet klopt en dan krijg je dit..
    Dat is mijn inziens je zelf voor de gek houden en dingen proberen te verantwoorden die dat niet zijn.

    Wat in de bijbel staat over judas blijkt niet de waarheid te zijn.. En daar wordt dan laks over gedaan. MAar ondertussen maar roepemn dat het de waarheid is.. En dat alles klopt..
     
  10. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Je roept nu wel dat Judas als verader in de bijbel staat, maar dat is echt niet het geval. In ieder geval hem niet als mens. Hier een aantal teksten:

    Joh 13,2
    Jezus en zijn leerlingen hielden een maaltijd. De duivel had intussen Judas, de zoon van Simon Iskariot, ertoe aangezet Jezus te verraden.

    Joh 13,27
    Op dat moment nam de duivel bezit van Judas. Jezus zei: ‘Doe maar meteen wat je van plan bent.’

    Mar 3,19
    en Judas Iskariot, die hem heeft uitgeleverd.


    Er staat dat Judas Jezus heeft uitgeleverd en niet heeft verraden. En dit heeft hij gedaan door de duivel. God heeft de duivel vrij gelaten om de macht over Judas over te nemen. Dit maakt Judas zelf geen verrader als mens, als persoon, maar dat maakt hem een nodig rol in de uitlevering en daarbij de kruiziging van Jezus.
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah maar volgens het judas evangelie heeft jezus direct opdracht gegeven.. Zonder tussen komst van de "duivel" ..
     
  12. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    God moge je straffen svennies, voor het feit dat jij probeert uitverkorenen van hun geloof te praten.
    ja, alle gelovigen zijn de uitverkorenen van God.
    als wij jou niet het geloof aan mogen praten, waarom zou jij ons dan wel mogen proberen ons van het geloof af te praten?
    omdat dit de wereld is die wordt geregeerd door de leugen waar jij deel van uitmaakt.
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Er zit een verschil in iemand van het geloof af praten en een discussie aangaan...

    Eh? Jooo
     
  14. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb niet het gevoel dat hij mij van het geloof af probeert te praten, net zo min als ik hem een geloof aan wil praten. Ik geef mijn visie en geef uitleg hoe en waarom ik geloof. Hij geeft zijn visie, dat heet een gesprek. Dan vind ik het niet gepast om te dreigen met straffen van God oid, schiet je echt niets mee op.
     
  15. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een toeval dat 90% van de gelovigen gelooft omdat ze zijn opgevoed. Uitverkoren, jaja. :{

    Ik kan het echt niet begrijpen dat er mensen, die bij hun volle verstand zijn, geloven in iets als god. Dit topic versterkt dat gevoel alleen maar. :{
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  16. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    let alsjeblieft niet te veel op nl eagle hij is nogal radicaal.. niets persoonlijks hoor eagle.

    waarom versterkt het dat gevoel?

    @svennies:
    de kerk jullie nu al eeuwenlang wijsmaakt.

    *doet even een diepe zucht slaken.. svennies ga alsjeblieft buitenspelen.. de kerk heeft ons van alles wijsgemaakt volgens jou.. Nog 1 keer:
    E-R I-S G-E-E-N "K-E-R-K" DIE ONS VAN ALLES WIJSMAAKT... WIJ DOEN DIT UIT GEVOEL!! BEGRIJP DAT NOU EEN KEER!! NATUURLIJK GELOVEN WE ALLEMAAL MAAR NIEMAND DIE ONS DAAR DINGEN IN OPLEGD!! we denken zelf na en we lezen ook allemaal verschillende boeken er over en we blijven geloven. we lezen ook boeken die de bijbel tegenspreken en daar denken we ook over na maar we vinden altijd (onze) waarheid daarin.
    snapt u?
     
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat ik zie dat de mensen er écht écht in geloven. :{ Kan daar echt niet bij.
     
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mis nu wel de rofl smilie..
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Egh, was het niet zo dat indirect God Job alles af nam? Als weddenschap met de duivel om te bewijzen dat Job hem trouw zou blijven ook als ie niets meer had? De duivel doet de beproevingen, maar dat is dus met goedstemming van God., als weddenschap. Was het niet God die tegen de duivel zei "je mag hem alles afnemen" (of iets in die strekking).
    mwa., ben zelf niet gelovig. Maar dat komt niet zozeer doordat ik niet in het bestaan van een God geloof maar meer doordat ik het wanneer ie bestaat het een nogal hypocriet persoon vind.. Vooral omdat het rechtvaardige nogal eens ver te zoeken is. Ik heb vroeger op een christelijke school gezeten en daardoor dus ook godsdienst e.d. gehad. Hierdoor ook de bijbel gelezen en ik moet zeggen dat ik aardig wat dingen tegen kwam waarbij ik me God eerder als een kleinzerig kind voorstelde die niet zijn zin kreeg dan als rechtschapen Almachtige. Om in het verlengde van het Job verhaal te blijven:

    Wanneer Job eindelijk klaagt over alles wat hem is aangedaan diezelfde God terug antwoordt met de vraag "Wie ben je wel, dat je Mij aanklaagt? Waar was je toen ik de hemel en aarde schiep?" (nogmaals of in die strekking)

    Dat is een antwoord wat ik verwacht van iemand die zijn zin niet krijgt.. Vooral omdat het een vraag is die Job niet kan beantwoorden. Omdat God een weddenschap wil houden laat ie de duivel Job door allerlei ellende storten, als Job dan uiteindelijk zwicht doordat diezelfde duivel met toestemming van God de regeltjes van de weddenschap veranderd, dan wordt God ook nog een keer boos dat Job klaagt. Sorry hoor maar dat is een reactie van een kind die zijn lolly terug wil.

    Door dat soort dingen zal ik dus niet in een God geloven. Maar goed, dat is mijn interpretatie van bepaalde bijbel passages. Zoals Ross eigenlijk goed zegt is het een kwestie van bijbel lezen en daar je eigen waarheid in vinden. Tenminste ik neem aan dat ie dat bedoelde.
    Dat brengt echter ook een probleem mee, want wat is dan de juiste waarheid?
     
  20. Tha Ladykillah

    Tha Ladykillah Tha Nudies!

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof in god!

    1. zonder kerk. (met alle respect voor mensen die wel naar de kerk gaan).
    2. Op mijn eigen manier. (niet zoals het in de boeken geschreven).

    Waar ik me wel gruwelijk aan erger is dat mensen zo negatief over het geloof lopen te doen... Hey ik geef eerlijk toe dat ik zwaar gelovige ook irritant vind in hun laten en doen.. Maar heb altijd nog respect voor ze! Mogen meer mensen hier hebben!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina