Hallo mensen,
Op dit moment doe ik een sportopleiding. Namelijk de Cios opleiding. Ik weet niet of mensen hiermee bekend zijn.
Maar in het algemeen, wordt je hier dus opgeleid om later in de sport wereld te fungeren.
ZOals:
- Sport leraar
- Fysiotherapeut
- Sport instructeur
om maar wat voorbeelden te noemen.
Maar ook het management gebeuren in de sportwereld, zoals bijvoorbeeld het organiseren van toernooien.
Nu is dit mijn eerste jaar, en is les en leidinggeven een van de vakken die we krijgen.
Je zult dus aan je klas lessen moeten geven van ongeveer 30 minuten. Van de leraar kreeg je dan een onderwerp waarmee je de les moest voorbereiden.
Nu we in de laatste periode van het eerste jaar zijn aangekomen mogen we zelf iets verzinnen.
Ik zou graag met iets verrassends willen komen, aangezien sporten als voetbal, hockey, volleybal, handbal enz. al veel zullen worden gegeven.
Ik dacht bijvoorbeeld aan Rugby.
Om maar meteen bij mijn vraag aan te komen:
Ik weet zelf dus vrijweinig tot niets van rugby. Maar zou deze sport toch graag als les willen voorbereiden.
Zijn er mensen die deze sport beoefenen, of er veel vanaf weten? En meaby hier ideeën kunnen geven, om mij te helpen bij het aanbieden van deze les aan mijn klasgenoten.
Ik heb een zaal tot mijn beschikking en verder ook rugby ballen enz.
De bedoeling is dat ik 30 minuten een les ga geven, waarbij de sport Rugby (waarschijnlijk) dus centraal staat.
Als iemand ideeën heeft + wat simpele en duidelijke regels, die ik ook kan gebruiken, dan hoor ik het graag !
Dus...
Graag mensen met ideeën voor een les rugby van een half uur. Dus wat oefeningen, een kern, en afsluiting.
*Als er mensen zijn die nog andere aparte sporten weten, hoor ik het graag.
Verder kan dit topic gebruikt worden, voor nog meer mensen die bijvoorbeeld aan de PABO studeren en een les moeten voorbereiden.
Laatst bewerkt: 11 apr 2006