1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Zit er aan te denken om voor een motorrijbewijs te gaan in plaats van een auto-rijbewijs. Ben pas 16, dus heb nog de tijd om erover na te denken. Motorrijden is relatief toch veel goedkoper als ik het goed heb, kwa belasting (en zeker de aanschaf van de motor)?.

    -Hoeveel rijlessen zijn er gemiddeld nodig voor het halen van een bewijs? Ik weet dat er verschil in zit maar zijn het meer of minder lessen dan met een auto?

    -Als je een 'klein' motorrijbewijs hebt, dus dat je op 'geknepen' motoren rijdt, maf je dan na een bepaalde leeftijd ook op zwaardere motoren rijden of moet je hier dan weer een apart bewijs voor hebben?

    Thnx alvast!
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    18 jaar mag je alleen een "klein motorrijbewijs" behalen......op motoren van 25 kw of minder, volgens mij met 2 jaar rijervaring of met je 21e mag je examen doen voor een "groot" motorrijbewijs

    en ja opzich is het logisch dat motor rijden goedkoper is maar meeste mensen zwaaien liever vanuit een auto in de winter ;)
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en de eu wil van dat eerste nu 24 jaar als minimale leeftijd voor een zware motor. En Nederland stuurt dit id natuurlijk volledig. Maakt je motorrijbewijs halen voor die leeftijd wel minder aantrekkelijk
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Klopt er komt straks een nieuwe klasse bij: middelzwaar.
    Ben ik even blij dat ik mijn rijbewijs al heb haha
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    mazzelaartje ;)

    maar wat gaat onder "middelzwaar" vallen?
    600 cc?

    alsof er veel verschil tussen een R6 en R1 zit, ze gaan allebei verschrikkelijk hard
     
  6. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    en ach een 18 jarige die z`n golfje rond een boom vouwt is net zo dood als een 18 jarige die van z`n motor geschept wordt door een onoplettende automobilist (een van de grootste oorzaken van ongevallen met de motor als ik me niet vergis) Ik vind het eerlijk gezegt een achterlijke regel. 21 kan ik me nog iets bij voorstellen maar 24 vind ik zwaar overdreven.
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ben verleden week nog ff weg geweest voor een kleine 200 km.
    richting de veluwe (zoals zo vaak) harderwijk,ermelo,elspeet,nuspeet,apeldoorn,kootwijk,nijkerk en weer naar huis.

    kreeg zelfs alweer de eerste muggen op mijn kanis.......zou het dan toch voorjaar gaan worden?????
     
  8. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Mwah CC's hebben er weinig mee te maken, gaat om KW's. Maar een R6 ga je ook nooit redden op middelzwaar. Dat is 35kw en mijn ZXR400 heeft onbegrensd al 48kw en een R6 zal denk ik minstens het dubbele hebben.
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    *mist het I'm with stupid bordje

    Rij jij maar eens op een R6 en een R1 :p wereld van verschil, R6 gaat veel makkelijker de bocht om en heeft nog ruimte voor correcties. Een R1 daarintegen rijd heel soepel en je hoeft nauwlijks te schakkelen, genoeg koppel voor handen. Nadeel is wel dat ie zwaarder stuurd en 1 milimeter teveel gas kan soms al fataal zijn.

    Ja ik heb het hier over bochten werk want motorrijden is meer dan alleen hard gaan :p
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja maar gaat het de overheid daarom? nee, het gaat de overheid om de ongelukken die gebeuren doordat die dingen zo verschrikkelijk hard kunnen rijden......dat bedoelde ik met het verschil, kijk je kan niet met 180 door een bocht......met 60 een inschattingsfout maken kan veel minder gevolgen hebben dan wanneer jij met 180 een inschattingsfout maakt
    en beide motorfietsen (zowel de R1 en de R6) zitten binnen de 20 seconden op de 180 volgens mij ;)
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    mja ik vind ligt totaan aan de bestuurder, dat ze daar op moeten toetsen en ik begrijp wel waarom ze de 25kw regel hebben, maar pas het op iedereen toe, want leeftijd maakt geen fuck uit, iemand van 18 die al 2jaar motorrij ervaring heeft rijd veiliger dan iemand die net 21 is en meteen op een "zware" fiets stapt

    om maar even een voorbeeld erbij te halen, Emiel Ratelband die in 15min na aankoop een bugatti veyron kapot rijd van 1miljoen tegen een lantaarnpaal
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2006
  12. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    emile ratelband met ene bugatti veyron, ja :+ _0/
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben het met jorrit eens! Rijervaring zegt meer dan leeftijd.
    In tegenstelling tot auto's heb je met motoren voor relatief weinig geld wel een hoop PK's onder je kont!
    Daar moet je echt wel mee leren omgaan, ben zelf ook blij met mijn 500cc fiets, over een jaartje kijk ik wel verder.
     
  14. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Veyron? Haha, ga nou eens heel snel fietsen. Het was een EB110. Dit is al een hele tijd geleden gebeurd toen de Veyron nog niet eens te koop was.:{
    Zag trouwens laatst Ratelband wel fietsen op z'n fiets:+ .
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3

    wat dacht je van een seconde of 7 voor de r1.......(das idd onder de 20 sec)...:+

    enne....zullen we het niet over die rijdende rolkooien hebben :)
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2006
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    oja......verleden week weer een nieuw setje michelin pilot power bandjes onder de motor geplakt.

    stuurt weer als een waanzinnige en plakt als rinse appelstroop op je broodje......bochten kom maar op.
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah ik snap die 25 kw enigsinds. Maar een verkeers dode is een verkeersdode. Of dat nou iemand is die z`n auto om een boom vouwt of iemand die plat gaat met z`n motor. Beide eventriest. Maar het zijn wel de motorrijders die nu de maatregelen overzich heen krijgen.

    http://www.motorfreaks.nl/index.php/news/2296
    Hier wordt ook al genoemd dat in meer dan de helft van de gevallen de motorrijder niet schuldig is, maar de andere partij. Ik kan er dan gewoon niet bij dat de motorrijders de regels krijgen. Ik wil (wou?) m`n motorrijbewijs direct naar mijn auto rijbewijs halen (die laatste krijg ik van mijn ouders) Maar als ik dan om de 3 jaar "het recht" heb een zwaardere motor te kopen.. Das een dure zaak
     
  18. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Wil of wilde, wou werkt alleen in Brabant :+

    Maarre die regeling gaat nog niet zo snel in dus je hebt nog ruim de tijd om binnen de oude regeling te vallen.
     
  19. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar kan ik me dus ook behoorlijk aan ergeren (is een tijdje geleden dat ik dit topic heb gezien) maar ik was die achterlijke regel weer een beetje vergeten (ben nog net geen 18 ). Maar om het nou tot 24 te verhogen, das helemaal van den zotte, ik ben het helemaal met jullie eens dat rijervaring meer zegt en dat automobilisten bovendien regelmatig onvoorzichtiger zijn.

    Ik zou graag als ik 18 ben en mn A1 rijbewijs heb een leuke 2e hands GSX-R600 aanchaffen ofzo. Maar dan zou ik 6(!) jaar moeten wachten voor ik de begrenzing eraf mag slopen :{

    En dan te bedenken dat 'vrij' rijden toch nog maar een kwestie van tijd is voor het afgeschaft wordt. Met het bigbrother rijbewijs en dat soort dingen (komt binnen afzienbare tijd) kunnen ze altijd en overal zien hoe hard je gaat :'-(
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2006
  20. mega tuner

    mega tuner rossi the best

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    bezig met een sprintscootertje te bouwen.
    setup: stage 6 terugloop uitlaat, 70 cc hebo, malossi krukas, malossi vario, auto wheely vertanding, geen kappen, zwart met blauw metallic frame, tnt race stuur blauw, stage 6 28 mm carb, slider frame & blok, ngk ontsteking, malossi koppeling, stage 6 rolletjes. en de rest moet nog komen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina