Hoi, Ik heb op het moment een 2 jaar oude aldi pc en deze wil ik graag een beetje upgraden. Ik heb geen pci-e mogelijkheid op me moederbord. En ik heb nog 1 ruimte over voor geheugen. Wat zal ik doen? Een nieuw moederbord kopen zodat ik een pci-e 3d kaart kan kopen, en is dit mogelijk? Of zal ik toch een agp kaart kopen en wat is een goede? Budget is 200,- t/m 300,-
Als je een nieuwe moederbord koopt moet het wel op je processor passen (dezelfde socket). Een goede (beste) agp kaart is de 7800 GS. Meschien kan je eerst ff vertellen wat er allemaal in je pc zit (specs)
Er zijn genoeg goede AGP videokaarten beschikbaar want het is wel een gekloot om pci-e te fixen met moederbord en processor. Vriend van me heeft ook AGP videokaart pas geleden gekocht en dat is prima gegaan! Op www.tweakers.net is ook veel informatie te vinden. De 7800 GS zoals ryan23 meldt is ook een hele goede, aanrader voor AGP.
Ok, bedankt voor jullie reactie's. IS het verschil tussen agp en pci express echt te merken dan? Ik wil bijvoorbeeld Oblivion goed kunnen spelen. En qua geheugen, maakt de snelheid veel uit?
Nee dat verschil is niet te merken. Wel is het zo dat de videokaarten met een PCI-express aansluiting sneller zijn, maar dat komt gewoon omdat de kaart zelf sneller is, en niet vanwege de aansluiting. De 7800GS is de beste AGP kaart en daarmee moet Oblivion behoorlijk draaien.
Ok duidelijk, en qua geheugen? Is de snelheid daar belangrijk? En zijn er stripjes van 1024 dus niet 2x 512?
Die zijn er ja. Maar welk moederbord en welke processor heb je nu? Misschien ondersteunt jouw systeem geeneens dual channel.
1024 stripjes zijn er wel. De vraag is alleen , wat doe je met het huidige interne geheugen. Hou er rekening mee , dat het oude en nieuwe geheugen samen voor problemen kunen zorgen. Bijvoorbeeld , pc wordt behoorlijk instabiel. Vraag altijd aan de verkoper als je het geheugen kan omruilen voor een ander. Veel winkels willen het gekochte geheugen namelijk niet terug nemen.
Inderdaad . Dus gelieve in de centrale thread verder te gaan: Centrale Thread. Deze gaat op slot. - closed