1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Taïda , laten blijven of eruit sturen...?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door No_Name, 27 apr 2006.

  1. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Onderbouw dat eens wat beter? :{ Dit is echt een halfklare onderbouwing.
    Je doelt op het feit dat Groenlinks & Sp zo goed staan in de peilingen?
    Dit ligt in ieder geval echt niet aan hun uitzet beleid hoor.
    En heeft dat dan met MIJN politieke voorkeur te maken dan? Ik heb alleen mijn mening gegeven over hoe IK vind dat het moet..en dat onderbouw ik met een aantal voorbeelden.
    Post niet, en ga niet half lopen doen alsof je ergens verstand van hebt.
     
  2. Gekkenhuis.

    Gekkenhuis. Guest

    En dat om 23:12!
     
  3. SlowShadow

    SlowShadow Ultimate gamer

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    WIJ hebben van NL gemaakt wat het nu is en ZIJ hebben van de Balkan een tyfuszooi gemaakt?! Whaha ga in een grot wonen man! NL is echt niet door jou, je vrienden of je ouders opgebouwd hoor, daar ging eeeeuwen aan oorlogen en rampspoed aan vooraf. Wij hadden echter het 'geluk' dat er een grote, 'verstandige' man, een UITZENDKRACHT verdomme hier de boel even aan de tand kwam voelen. Nadat dat algemeen werd geaccepteerd kwam het LANGZAAM op gang.

    En dan had je natuurlijk nog de 2e wereldoorlog waar half NL plat werd gelegd en MEDE DANKZIJ GASTARBEIDERS weer werd opgebouwd en de economie weer op peil kwam.

    Een kleine greep uit onze geschiedenis, mijn punt is dat dit stukje land waar wij op zitten gewoon geschikt is voor een goede economie. Wij hebben het geluk dat het hier economisch en politiek wel goed gaat en dat hebben ze in de Balkan dan niet, is dat nou zo raar?

    Uberhaupt vind ik die kreten als 'ONS LAND UIT' idioot, het land is van niemand zelfs niet de mensen. En iedereen verliest het feit dat we ECHT allemaal gewone mensen zijn uit het oog. Die Taida had net zo makkelijk je zusje of moeder kunnen zijn...

    Oh, en GO TIMMEH!*)
     
  4. SlowShadow

    SlowShadow Ultimate gamer

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    We zouden met z'n allen failliet moeten gaan, weg met al dat geld!
     
  5. Tha Ladykillah

    Tha Ladykillah Tha Nudies!

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahh.. ik heb het toch wel een beetje te doen met dat meisje. Moet je je eens inbeelden dat jij ergens kan leven met betere voorzieningen. En een betere toekomst kan opbouwen. Zou jij daar ook niet alles voor over hebben. ik noem het liegen van haar "Liegen voor eigen best wil" en vind dat wel begrijpelijk.. Ze doet een goed studie. kan waardenvol zijn in de maatschapij. spreek goed nederlands.
    Is er geen uithuw mogelijkheid voor der? dat ze wel hier mag blijven?
    Ik vind het gewoon zonde van zo'n meid der leven! VAN MIJ MAG ZE LEKKER BLIJVEN!
    een gooi al dat tuig wat 1 niet werkzaam is, dus nutteloos voor onze maatschapij. 2 Die nieteens Nederlands kunnen 3 die leven van onze hard verdiende centjes zonder er ook maar iets voor te doen (School etc.) er allemaal maar uit!
     
  6. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze moet gewoon het land uit net als ieder ander uitgeprocedeert mens. Ik heb op de zelfde school gezeten als zij. Op de vmbo afdeling worden de mensen er met bosjes uitgeplukt. Het ene moment zitten ze op school en de volgende dag zijn ze weg. Nu doet taïda opeens vwo en is naar de media gestapt, krijgt ze opeens zoveel aandacht en meedelijden van iedereen. Ze is niet de enigste die dit overkomt. Er zijn zoveel andere mensen die dit zelfde probleem hebben. Of wouden we die soms ook allemaal in Nederland houden. Het is of allemaal blijven of allemaal het land uit. Niet voor enkele mensen een uitzondering maken, omdat ze in de pers komen etc.
     
  7. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG REGELS ZIJN REGELS SNAP DAT DAN .

    als we hier de regels niet meer serieus nemen dan is het hier in nederland over een jaartje helemaal een kinder disco.
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    En jij hebt nog NOOIT een wet gebroken? Blikje op straat gegooid, afval van de McDonald gewoon op straat. Om het maar ff te relativeren.
     
  9. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ohja hoor, de eerste kansloze hippie is alweer gesignaleeerd... |:-
     
  10. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Regels zijn regels ja dan vraag ik me af of sommige regels wel zo goed zijn.
    Van mij mag iedereen die niet echt een crimineel is in Nederland blijven ook al hebben ze mis 1 of 2 kleine stomme regeltjes ervoor moeten breken.
    Het is niet mijn land het is niet julie land het land is van niemand.
    Het gaat ver als we regels echt boven een mens zetten regels zouden er moeten zijn om iedereens leven beter te maken.
    Ik heb wetten gebroken ik heb idd ooit een blikje op straat gegooid en alchohol gekocht toen ik nog geen 16 was jongens gooi me het land ook maar uit ook al ben ik hier volgens de wet niet illegaal.
    Maar ja ik vind wat goed is veel belangrijk dan regels en het uitzetbeleid wat gevoerd word vind ik gewoon niet goed.
     
  11. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    nee

    :+

    nee maar kijk als je bv te hard rijd en de politie doet er niks aan terwijl ze achter je rijden.
    dan denk je ook van nou dan gaat ik de volgende keer ook niet opletten en nog harder rijden.

    en zo is het ook met die taida als de het land niet word uitgezet denkt de volgende ook van hee kom op we gaan massaal naar nederland want daar mag je blijven.

    ik denk dat je um wel snapt
     
  12. Tha Ladykillah

    Tha Ladykillah Tha Nudies!

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Regels moeten idd serieus genomen worden zeker weten, daar is geen twijfel over mogelijk.
    Maar uitzonderingen maken op regels kan best.. Ik vind het geval van Taida een regel waar zeker een uitzondering op gemaakt kan worden. Alle goede buitenlanders die een goede opleiding volgen, nederlands spreken, en nut kunnen hebben voor onze maatschapij mogen wat mij betreft blijven ongeacht van welke afkomst ze zijn... Zolang ze zich gedragen en leven naar de nederlandse wet is er in mijn ogen geen probleem!
    En ik vind het jammer dat er maar weinig mensen er ook zo over denken..
    Ik krijg nogal snel het gevoel, dat als er iemand van buitenlandse afkomst is
    er al gelijk zo negatief over gedaan word (en daar bedoel ik niet jullie mensen van het forum mee hoor. maar meer in het algemeen). Mensen zijn mensen en hebben allemaal de zelfde rechten!
     
  13. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Eruit sturen, wat al gedaan is.
     
  14. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zo'n onzinargument. Dat kan je in elke discussie wel gebruiken. Persoonlijke gevoelens moeten niet meespelen in een politiek beleid. Op die manier kun je iedere fietsendief wel de doodstraf gaan geven.
     
  15. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Anders vertel je even waarom...:{
     
  16. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is al vaak genoeg gezegd:). Mja ter herhaling: valse papieren, verscheidene keren de regels overtreden en niet weg gegaan terwijl ze 20 000 aan oprotpremie kreeg. Kan me btw ook ergeren aan Witteman en kornuiten. Toen Verdonk bij 'm in de uitzending was, bleef ie maar doorzeveren over dat het 'maar' 4 maanden ozd was en Verdonk maar blijven uitleggen wat ze daarvoor wel niet allemaal geflikt had. Ze moest het 'm wel 4 x uitleggen..
     
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    je kan moeilijk voor haar een uitzondering maken omdat ze met een lief koppie in de media probeerd te komen. Ze heeft daarbij ook nog gelogen. ze geven zelfs alle mogelijke medewerking voor haar examens etc. Fijne trip rest me nog te zeggen.
     
  18. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Timmeh,

    Jij zegt dat als je hier geboren en getogen bent dat je het land niet uit moet.
    Waar ligt de grens. als dit een regel is komen asielzoekers naar Nederland en gaan ze als konijntjes kinderen verwekken. Dan is iedereen nog verder van huis. moet de staat nog meer betalen aan de gezinnen, veel 2e genratie jongeren (waat eigenlijk het grootste probleem is of 3e ofzoiets) en en krijg je nog meer mensen die zeggen vol=vol.

    Taida haar famillie had het geld niet aan moeten nemen. Nu krijgt Taida haar examen wel in haar land. wat is daar nu mis mee dan? net alsof ze nu goed had kunnen leren met deze media aandacht. Toen de procedure begon wist ze het al dat is vast al een jaar geleden. je krijgt geld in je handen gedrukt. je komt terug moet naar de media. dit kost tijd. ze wist het waarschijnlijk al lang van te voren.
     
  19. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat Taida het land wel uit moet gaan, als dr ouders het geld niet hadden aangenomen had ze kunnen blijven..Maar als overheid kan je niet dubbelop spelen, geld geven of blijven..

    Maar in het algemeen is de hele wetgeving op het gebeid van asiel en intregatie verkeerd. Het beste is gewoon mensen op het vliegveld te laten staan, al hun gegevens natrekken bij het land van herkomst en dan beslissen of ze asiel krijgen..Maar het moet wel betekenen dat als ze asiel krijgen, ze niet het land uitgezet kunnen worden en dat ze hier gewoon kunnen blijven tot de situatie in hun land verbeterd is.
     
  20. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    mee eens
     

Deel Deze Pagina