1. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen weet wel van de moord op John F. Kennedy en er zijn ook genoeg complottheorieen daarop ontstaan. Nu heeft ook Peter R. de Vries er aandacht aan besteed in een reportage. Hierin worden vele "feiten" in discussie getrokken en met name over het aantal daders.
    Ik heb nu al even zitten kijken en geloof meestal niet echt in dit soort complottheorieen, maar nu ik dit zo heb gezien klinkt het allemaal wel heel erg vreemd hoe alles in elkaar zit. Op een film waarin je ziet dat Kennedy wordt neergeschoten zie je duidelijk dat de headshot uit een heel andere richting komt dan waaruit de "enige" moordenaar heeft geschoten. Ook wordt er gesteld dat een van de kogels een wel heel vreemde baan moet hebben gehad om en Kennedy en de persoon die voor Kennedy zat te kunnen raken. Ook is de kogel die gevonden is totaal niet beschadigd, iets wat vrijwel onmogelijk is aangezien er 2 maal bot is geraakt.

Hebben jullie de reportage ook gezien? En wat vinden jullie allemaal van wat er allemaal rond deze al zo lang geleden gepleegde moord speelt?

2. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In mijn mening klopt er ook niks van het Warren-report. Dat is toen een keer gemaakt n.a.v. de moord, maar daar staat in de Lee Harvey Oswald (de "dader") binnen 10 seconden 3 schoten heeft moeten vuren, waarvan er 2 raak zouden zijn. Ik geloof daar niet in. Er zit denk ik veel meer complotten achter, ook van de regering en de CIA i.s.m. de mafia. Maar daar zullen we nooit achter komen.

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

En dan moet je ook nog weten dat het een grendelgeweer was , waarbij je tussen elk schot de grendel naar achter moet trekken en terug naar voor schuiven om de volgende patroon in de kamer te brengen .
    Moet dus een verrekt goede schutter geweest zijn om deze klus in 10 seconden te klaren.

4. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, en alsof het nog niet genoeg is op een bewegend doelwit, dat niet recht op hem af of weg reed, 2 van de 3 schoten raak schieten is wel erg knap.
    Verder maakt het er ook wel erg vreemd op dat er meer dan 3 schoten zijn gehoord.

5. JeePee

JeePee Guest

Ze hadden toch een andere route neergelegd zodat de auto moest afremmen? Hij reed in nu in een sorrt van S-bocht, terwijl hij eigenlijk rechtdoor moest rijden. Maar ik ga nu ff naar Peter kijken :+ Vind deze moord wel erg interressant

6. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Same here, ik heb m'n praktische opdracht voor Geschiedenis erover gedaan. En het vetste is dat wanneer je daarna de film JFK (wat btw een echte aanrader is :eek: ) alles herkent. Ik geloof gewoon veel meer in allerlei complotten van de regering etc.

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Omdat er meerdere schutters in hinderlaag lagen , die zo snel mogelijk opeenvolgend moesten schieten .
    Het is namelijk zo dat in de verwarring die door zo een aanslag ontstaat , er op die plaats géén een mens rondloopt die zich precies kan herinneren hoeveel schoten er precies waren aangezien mensen die hun president voor hun ogen zien neergeschoten worden onherroepelijk in verwarring en shock geraken.
    Alleen zij die toen wisten wat er ging gebeuren weten precies hoeveel schoten er zijn afgevuurd.
    En het schot dat kennedy dodelijk in het hoofd trof kan nooit vanop de plaats waar oswald zat zijn afgevuurd , tenzij hij toverkogels voor dit doelwit tot zijn beschikking had.

8. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, in dat filmpje is echt duidelijk te zien dat de inslag van de kogel in het hoofd van kennedy van schuin rechts voor komt, je ziet de inslag gebeuren en ook het hoofd slaat precies de tegenovergestelde kant op.
    Dit filmpje is ook achter gehouden en pas veel later naar buiten gebracht. Ook de foto's van de sectie moesten geheim blijven, zeer waarschijnlijk aangezien dit alleen maar bevestigd dat er meer schutters waren. De officiele tekeningen die bestemd waren voor het onderzoek geven heel andere autopsie resultaten weer dan dat de foto's en een van de onderzoekers die de autopsie had bijgewoond laten ziet en verklaren.
    Het kan dan ook bijna niet anders dat of de regering ermee te maken heeft gehad, of de mafia die ongeloofelijk veel macht dan moet hebben gehad.

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep , als je dat filmpje opneemt en vertraagd terug afspeeld zie je heel goed dat de dodelijke kogel vanuit een andere richting komt.
    Oswald was niet meer dan een bliksemafleider voor de cia , zodat zij de perfecte moordaanslag op hun eigen president konden plegen.
    Dat is trouwens ook de reden waarom oswald door Jack Ruby is vermoord .
    Ruby die trouwens ongeneeslijk ziek was op dat moment heeft een berg geld gekregen om Oswald te doden zodat zijn nabestaanden niet onbemiddeld achterbleven , men heeft nooit onderzocht vanuit welke hoek dat geld is gekomen.
    Oswald moest trouwens zo snel mogelijk na zijn aanhouding gedood worden omdat er maar één gouden regel geldt " doden kunnen immers niet praten".
    En meer dan waarschijnlijk was dit niet alleen een plan van de cia , maar zat ook de fbi mee in het komplot , en aangezien de fbi de zaak zelf onderzocht hadden zij de handen vrij om feiten en gegevens te manipuleren.
    De geruchten dat de maffia er mee achter zat zijn maar gelanceerd om de aandacht van de amerikaanse overheidsdiensten weg te trekken.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Weet toevallig iemand de naam / ISBN nummer van het boek waarover Pieter het aan het eind van de uitzending had. Er zou meer informatie zijn over de whereabouts van de hersenen (creepy) van JFK. Erg interresant onderwerp this is.

11. exity

exity Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vondt het zkr wel intersant maar ik kon helaas niet tot het einde kijken

weet 1 van jullie wie de echte dader was die de dodelijke kogel schoot?

12. JeePee

JeePee Guest

Dat weet natuurlijk niemand :p Alleen de dader zelf :+
    Alleen ik denk toch dat het die Files is geweest. Wat hij zei klopte precies met wat er gaande was.

13. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nog niet helemaal af gezien, maar Peter heeft wel weer een intressante reportage gemaakt zeg. Uiteindelijk komt het er dus op neer dat de CIA eigenlijk de moordaanslag heeft gepleegd, en dat is nogal iets een president vermoord door een van zijn eigen diensten. Maar waarom moest hij dan vermoord worden, wat was er zo belangrijk voor de CIA dat Kennedy geen president meer kon blijven?

14. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Het was idd een mooie reportage, waardoor je wel gaat twijfelen aan het verhaal dat beweerd werd door de amerikaanse overheid. Ik hoop dat ze er ooit nog achterkomen wie het nou echt gedaan heeft...

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    zijn extreme medicijngebruik en zeer instabiele gezondheid

16. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ah!
    Ik vroeg mij ook al altijd af, wat de reden nu eigenlijk was om hem te killen.

Maar was wel nette reportage...
    Als je dat dan hoort, wie én wat er allemaal achter zit! En dat dit allemaal in deze wereld kan...
    Nogal vreemd.
    De CIA die gewoon flinke connecties met de onderwereld van de Mafia heeft.

17. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, dat dit kan, en dat ze gewoon een "onschuldig" iemand voor de moord willen laten opdraaien. Gewoon even gezocht op iemand die wel een heel erg gunstig motief zou hebben om Kennedy te vermoorden (was voor Cuba en voor Rusland) en die er dan op zo een manier in plaatsen dat het lijkt alsof hij het heeft gedaan. Vervolgens hem dan laten vermoorden door iemand die toch geen leven meer heeft zodat Oswald nooit zou kunnen gaan praten.
    Daarna andere hulsen "vinden" zodat het hele plaatje klopt dat vanuit daar is geschoten en je bent klaar.

Ze hadden er alleen geen rekening mee gehouden dat er gefilmd werd, en waardoor zeer duidelijk te zien was dat Kennedy vanaf een andere richting geraakt word. Dit proberen ze dan achter te houden, maar uit eindelijk lekt het uit, en dan komt er steeds meer bewijs boven.

En ja dan vraag je je af in hoeverre je informatie kan geloven... Bij RTL Boulevard zeiden ze het wel mooi, als Peter R de Vries hiermee begint dan zijn er nog vele zaken waarvan er twijfel bestaat dat er informatie in de doofpot is gestopt.

18. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tsja het lijkt wel dat Amerika alleen maar uit complot theorieen bestaat. Kijk maar naar de aanslag op het pentagon, world trade center en dan ook nog van JFK. Het is allemaal een rare boel daar.

19. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Het was niet alleen de CIA ook de mafia. In die tijd werd kenedy gesteund door de mafia. Dat gebeurde wel vaker bij een president. Maar na een tijdje wou zijn broer de mafia flink gaan aanpakken. En dat kon de mafia niet hebben dus wouden ze hem omleggen. En de CIA was zo corrupt als de pest in die tijd dus die had nouwe banden met de mafia En toen wouden ze hem samen omleggen. Als je op het laatst die gast in de cel kan geloven. Was het de CIA die het op het laatste moment niet door wou laten gaan. Maar die gast van de mafia wou het wel dus deed hij het in zijn eentje met nog wat andere mafia figuren. Maar net zoals ze al zeggen zoiets zou voorpagina nieuws moeten zijn Maar de mensen in America willen niet weten dat hun regering zo corrupt was in die tijd. Wat ik me nu nog afvraag wat die gast nog niet wou zeggen is waar zijn de brains van kennedy. Dit zou hij vertellen in zijn nieuwe boek.

Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die 20 jarige moordenaar is wel verdacht, toch moet ik altijd huiveren bij het kijken van dit soort reportages, niet dat ik Peter niet geloof, maar complotten enz., waarom niet gewoon eens simpel denken. De schutter is geloofwaardig, maar de details, tja, zoals werd gezegd, criminelen kunnen echt goed liegen, daarbij is de reportage in de stijl van een betoog opgebouwd, je krijgt eigenlijk amper het weerwoord te horen van kritischi die dit ongeloofwaardig vinden, alleen Peter die snel verteld waarom hun er aan twijfelen.

Maar zoals wel gezegd, als ze(de amerikaanse regering) het echt willen oplossen kunnen ze dit echt wel, toch doen ze dit niet, blijft een leuke stelling waardoor je ook eeuwig kan twijfelen aan de echte motieven en daders.. Terwijl de waarheid misschien 1 te simpel is voor woorden, 2 eigenlijk geen grote betekenis heeft en daardoor niet naar buiten wordt gebracht.

Deel Deze Pagina