1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Het leek mij een goed idee om een centraal topic te posten met stellingen waarop iedereen zijn mening kan geven. Na een tijdje kunnen we dit in groepen doen en dan partijen die voor en tegen zijn verdelen om het leuk te houden. Als we afspreken dat er om de week een nieuwe stelling komt?Na een week is het dus ook echt voorbij en dan liever geen reacties meer op oude onderwerpen. Ik kijk eerst even hoe dit topic loopt en of de mods het goed vinden. Dus.. reageer maar lees ook eens goed de mening van anderen.

    Wat is debatteren
    Debatteren kan het beste omschreven worden als een discussie met spelregels. Vaak betreffen deze spelregels de spreektijden, de spreekvolgorde, interrupties en wat wel en niet toegestaan is.
    Het doel van een debat is meestal het overtuigen van een derde partij. Dit kan zijn: een jury, 'de kiezer' of het publiek. In tegenstelling tot een discussie zal men bij een debat dus zelden trachten de tegenstander te overtuigen.

    Wat hebben we hieraan
    Allereerst is het een zeer goede manier om te leren spreken in het openbaar. Omdat het debat vaak in een spelvorm gegoten wordt is het een laagdrempelige manier om kennis te maken met spreken voor een publiek.
    Als tweede leert men bij debatteren om meningen, voorstellen of keuzes te beargumenteren. Men leert om stellingen te onderbouwen en om te verdedigen!
    Als laatste leert men essentiële gespreksvaardigheden, die in het dagelijks leven onontbeerlijk zijn: goed lezen, analyseren, improviseren, snel reageren, trucs herkennen en pareren, gestructureerd spreken.

    De eerste stelling:

    "Het Eurovisie songfestival is ongeloofwaardig en kan beter afgeschaft worden."

    Er zijn wel een paar regels:
    -Bijdragen waarin bedreigingen of persoonlijke aanvallen voorkomen worden verwijderd. Elkaar aanvallen op inhoud is prima, op de persoon niet.
    -Berichten waarin buitensporig hoofdletters, lettertekens of forumiconen worden gebruikt, kunnen worden verwijderd. Hetzelfde geldt voor bijdragen in een andere dan de Nederlandse of Engelse taal.
    -Aanstootgevende gebruikersnamen, iconen of mottos worden geweerd. In een bijdrage opgenomen URLs zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn. Bijdragen die lange stukken tekst van andere websites kopiëren, worden geweerd.
     
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Iris, een geweldig idee!

    Ontopic:

    "Het Eurovisie songfestival is ongeloofwaardig en kan beter afgeschaft worden."

    Dat is de stelling, wij zijn verwend met andere grote talentenjachten waar allemaal supersterren uit voort komen. De acts en de artiesten van het Eurovisies ongfestival gaan zich dan ook daar naar toe gedragen, wat natuurlijk het originele idee wegneemt. Vroeger was het zo dat ieder land in zijn eigen taal zingt, tegenwoordig zingt ieder land in het engels. En dan de puntentelling, Nederland krijgt altijd een hoop punten van België, Cyprus van Griekenland, Ierland van Engeland, zijn het wel de mensen die stemmen? Daar zal eerst eens onderzoek naar gedaan moeten worden, dan praten we verder.
    Of is het gewoon toevallig? Het EU-songfestival was altijd een geweldig fenomeen, er was een tijd dat Nederland massaal naar de televisie keek en keek naar hoe Nederland het er van af zal brengen. Nu gaat het in eens niet meer zo goed met Nederland bij het songfestival, nu wilt NOS gelijk van de rechten af en komt de media ermee of ze het maar beter af kunnen schaffen. Komt dat omdat Nederland niet door is? Als Treble gewonnen had, kregen we dit dan ook te horen? Ik dacht het even niet, en als alles dan zo corrupt is bij het songfestival, waarom wint er ieder jaar dan een ander? Finland heeft in veertig jaar niet gewonnen en nu wel!
     
  3. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Het trekt ieder jaar 150 miljoen kijkers, dus afschraffen zou veel kosten laten dalen.
    Wel zou ik net zoals Italië eruit stappen omdat je nooit wint door 2 redenen:
    1) Logisch als je allemaal paupers erheen stuurt
    2) Je kan bijvoorbaat al zeggen wie wint, nooit eerlijk, je wist al dat van nederland de 12 punten naar Turkije gingen.
     
  4. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik het stellig mee eens :)
     
  5. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het er niet mee eens dat ze het moeten afschaffen. Omdat er wel een hoop mensen naar kijken. Maar ze zouden wel een jurry in moeten stellen die 50% bepaald want de liedjes die de laatste tijd winnen slaan helemaal nergens op. Ook stemmen heel veel van die wat onbekenderre landen op elkaar. Dat verziekt het een beetje.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Niet afschaffen, maar Nederland moet er gewoon niet meer aan mee doen.

    Allemaal vriendjes politiek.
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal eens met langejan. Al moet ik persoonlijk zeggen dat ik er echt niet wakker van lig of het er nou wel of niet is.. Langleve de comercie i guess

    Leuk id trouwens
     
  8. halo_operator

    halo_operator H2O Huntedkiller

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het er helemaal mee eens
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Van mij hoeven ze het niet af te schaffen, maar ik vind wel dat er wat drastische veranderingen moeten komen. Hoe het volgende wat ik ga zeggen helemaal moet uitpakken weet ik niet, maar toch:

    Ik vind ten eerste dat er iets verandert moet worden in hoe de liedjes bekritiseerd worden. Ik vind dat een officiele jurie ofwel 50% inspraak moet hebben, of dat ze 100% inspraak moeten hebben. Het is bijna altijd vriendjespolitiek, en als het dan niet is wordt er meer gestemt op de show en degene die het lied brengt, dat op het lied zelf. Dan kom ik zo bij mijn tweede punt.

    Ik vind dat er een limiet op de show moet komen. Hoe? Tja, dat weet ik ook niet. Vaak vind ik de show beter dan het liedje, en dan mag eigenlijk niet vind ik.
     
  10. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    de eurosongfestival suckt gewoon !! 1 de lui die zingen zijn meestal totaal onbekende gassies en ze kunnen echt niet zingen,k bedoel... wie is nou de beste zanger/zangeres van nederland ... Marco Borsato toch ..zou k zeggen en wrom moet dan zo'n t*fus meidenband spelen en ierland had ook beter mee kunnen doen met coldplay ofzow..wrom altijd die B lui ..?!

    en 2 jah je hebt gelijk..door de show en alle shit wat erbij komt kijken ,lichteffecten vooral ( was me opgevallen ) raakt het liedje gewoon in vergetelheid totdat je niets meerh hoort dan een zachte gehuil op de achtergrond.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2006
  11. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel met Willem eens, goed idee een jury. Ik vond het ook echt hélemaal belachelijk om Treble erheen te sturen met hun nep-taaltje. Maar aan de andere kant.. het was wel de beslissing van het Nederlandse volk, je kon namelijk stemmen, en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet gestemd heb :eek: . Dat komt voornamelijk omdat het hele song-festival me gestolen kan worden, en dat komt weer door de, al eerder genoemde, vriendjespolitiek.
     
  12. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig heb jij niet gestemd, dat zou niet best zijn!
     
  13. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Groot gelijk nederland er zo vroeg mogelijk uit te stemmen. Op een kijkende populatie van 150 miljoen moeten nederlanders maar eens nederigheid leren kennen en snappen dat zij niet op nummer 1 komen. De stelling dat het songfestival afgeschaft moet worden ipv de begripsvorming dat met een knullige act zoals treble je strijdt voor laatste plaats is ridicuul en typerend voor het rare zelfbeeld wat een gemiddelde nederlander zichzelf aanmeet.

    Finland zijn act was niet mijn smaak, maar had naar mijn mening wel een vorm van originaliteit en is ook het bewijs dat je als 'kleine' natie wel degelijk het festival winnen kan.
     
  14. Miracle

    Miracle Guest

    Als je kijkt naar de winnaars, vraag ik me af waar het heen gaat met het Eurovision Songfestival. Ik hoorde de commentator zeggen dat de band Lordi ongeveer vier uur besteedde aan de make-up, dus als ze ergens even een klein optredentje geven moeten ze eerst vier uur in de make-up en dan pas kunnen ze het podium op. Dat lijkt mij toch een beetje raar en uitputtend voor die gasten.

    Ook ben ik het eens met de mensen die zeggen dat het vriendjespolitiek is, want elk jaar zijn het weer dezelfde landen die elkaar weer dezelfde punten geven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2007
  15. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet afschaffen, heeft simpelweg teveel kijkcijfers om het te schrappen
    Paar punten ter verbetering.

    - 1x per 4 jaar organiseren maak het unieker/bijzonderder.
    - Haal er gewoon een jury bij van buiten europa.
    Minder kans op vriendjes politiek maakt het allemaal iéts neutraler.
    - Haal je de finale niet, dan ben je volgende keer uitgesloten van deelname
    iig, dun het deelname aantal uit.
     
  16. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Vindt het wel gaaf hoor van die finnen, Dat er eens een ander soort muziek wint. En niet zo'n vaag oost europees land. Maar wie kijkt er nog naar?

    Ze moeten hier in Nederland met het eurovisie songfestival stoppen, vooral omdat Paul de Leeuw er zich mee ging bemoeien. Ze hadden die rock band moeten sturen om nog kans te maken. Geen tromelende Trebles.

    Als wij volgend jaar een Ganster rapper sturen met geladen geweer op het podium, mischien winnen we dan weer eens :D
     
  17. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja begint er wel op te lijken ja,.
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal met de stelling eens: het heeft niets meer met zingen te maken maar alleen nog wie zo gek mogelijk kan doen!
     
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet helemaal waar, als je kijkt naar vorige edities. Van de laatste jaren.
     
  20. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Even een trapje omhoog weer. Als jullie een leuk idee hebben voor een stelling mag je die gerust posten :) Als er maar niet van alles door elkaar gaat lopen.
     

Deel Deze Pagina