Fijn om hier te lezen dat Iaudio van goede kwaliteit is. Ik maak het al tijden iedereen wijs, maar iedereen gaat prat op die iPOD. Nu snap ik het enerzijds wel, maar dan moeten ze niet aankomen met bs over het sublieme geluid van een iPOD, terwijl dit juist in veel testen betwist wordt. Ik heb nog nooit een 'echte' mp3 speler gehad, wel een psp. Ik heb een tijd terug een setje Shure E2C's gekocht, niet de beste van Shure, maar zeker veruit beter dan heel veel andere inears. De doppen die meestal standaard worden meegeleverd zijn vaak van niet al te beste kwaliteit. Dit maakt de ervaring dan ook snel minder. Ik ga binnenkort in Singapore de X5L kopen. Ik kwam er alleen onlangs achter dat de A2 (de pmp/videoplayer) daar even duur is. Nu dus de twist, ga ik voor een sterke mp3 speler, of voor een all-in-one apparaat. Ik heb eigenlijk nog te weinig reviews gelezen over de A2. Ik ben erg benieuwd of de geluidskwaliteit is zoals je van Cowon mag verwachten. Als dit hetzelfde is als bij de X5L, dan koop ik waarschijnlijk de A2. Ruimte is geen probleem, ik ga er toch niet mee hardlopen, en zit nooit in de trein. Het is meer een ding voor op vakantie, en dan is het wellicht ook wel grappig om een filmpje te kunnen kijken (hopelijk niet op zo'n schijtmanier zoals bij de psp, dat is vooral de reden waarom ik nu geen psp meer heb. De games waren ook brak btw.)
Verder koop ik vooral een Cowon door de USB Host/OTG functie. Ik maak op mijn vakantie enorm veel foto's. Ik had zo'n vosonic, maar die heb ik verkocht omdat ik de kwaliteit en betrouwbaarheid matig vond. Nu heb ik hier een apacer share steno cd211 usb otg, met 20GB laptopHD. Ook hier weer de betrouwbaarheids kwestie. Met de X5L en de A2 heb je direct ook een apparaat waar je lekker makkelijk zonder tussenkomst van pc bestanden op kan dumpen, beter kan voor mij niet. Ik hoef er ook niet een extra kabel van 30 euro voor te kopen, zoals bij de iPOD video.
Kieskeurig ben ik zo onderhand wel beu. Voor echte expert reviews moet je daar niet zijn. Ik hoor zo vaak mensen om mij heen vertellen dat ze op kieskeurig dit en dat lazen, en daarom maar 'brak-merk-A' hebben gekocht. Die reviews zijn geschreven door (merendeels) consumenten zoals jij en ik. Als de kleur tegenvalt wordt een apparaat afgezeken. Als de support toevallig niet een nieuw exemplaar stuurt, is het merk slecht. Verder krijgen producten bijna altijd slechte cijfers omdat een paar Harry's een specifiek probleem hebben. Vooral grappig om te lezen zijn opmerkingen als 'Cowon is Koreaanse troep'. Erg slim, sommige mensen denken dus inderdaad na het lezen hiervan dat ze dus maar beter toch voor een iPOD kunnen gaan. Ook het verschijnsel 'uitvalspercentage' is daar bij niemand bekend. Soms is het product inderdaad dood in de doos, soms zelfs 2 keer.
Maargoed, ff spuwen op bs recenties van kieskeurig. Dat je deze site gebruikt om gewoon voor de fun door te lezen om meningen te lezen is imo prima, maar om dit nu te gebruiken voor een weloverwogen aankoopadvies is een no-go wat mij betreft.
Ik vind Cowon wel achterlijk duur hier in NL. Hopelijk kan daar in Singapore ook nog flink afdingen, zag de A2 daar voor 320 euro....redelijke prijs....de X5L kost daar overigens ongeveer 240 na afdingen....gelukkig ken ik iemand die daar woont en er erg goed in is ......als ik daar de toerist uithang, dan betaal ik vaak alleen maar meer hehe....
Laatst bewerkt: 10 mei 2006