1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MYSTERY X, 27 mei 2006.

  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit zelf ook al heel lang er aan te denken om een mooi setje te kopen.. Maar ik wil het meteen goed, dus dan moet er gespaard worden, en daar schort het nog wel eens aan..

    @ Mystery X, wat jij zegt over de Pioneer CDJ1000, dat die over de 1000,- is, je hebt de CDJ800MK1, die al voor 575,- te krijgen is.. (misschien goedkoper omdat er een nieuwe lijn uit is)
    Waarschijnlijk ga ik daar naar zoeken, want die werken echt top :D
     
  2. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand trouwens foto's willen maken van zijn DJ spullen?
    Ik vind het wel leuk om te zien hoe zo'n totaal setje op je kamer staat.
    Kan ik meteen kijken hoeveel ruimte ik op mijn kamer vrij moet maken :+
    En anders maar ergens in een schuurtje op n boerderij. Die zijn er zat bij mij het dorp :p
    Dan is het toch weer jammer dat ik gewoon in een rijtjeshuis woon.
    Minder ruimte en sneller last van geluidsoverlast (de buren lopen nu al te zeuren over mijn muziek, terwijl ik maar 2x70 Watt heb :p)
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Hang een plankie op, en je kan in principe je hele set kwijt.. Zal wel ff wat plaatjes posten van wat vrienden van me (hun sets)

    edit:/
    [​IMG]

    was de enige die ik kon vinden.. en als je bang bent dat je buren er last van krijgen, kan je ook gewoon een koptelefoon gebruiken, als je thuis een beetje wil aanklooien..
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  4. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Toa Tek

    Wel goed lezen.
    Ik heb het over Club en House nummers. Maar daarbij zeg ik niet, dat je ze continue tot het einde door moet draaien.
    Dit schiet idd niet op, aangezien de set dan te lang van hetzelfde is :).

    Verder over de Dateq XTC. Men is daarover te spreken wegens zijn degelijkheid.
    Hij gaat namelijk zo lang mee. En is dus erg goed voor het Drive in Werk. Zelf heb ik er niet mee gemixt, dus HOE hij qua kwaliteit is weet ik niet.

    @ Corossi

    Ik zal binnekort eens foto's hier posten :). Heb echter geen digitale camera, dus zal ik moeten fixen via een maat van mij.
    Verder woon ik ook in een twee onder een kap (ofso iets:p) maar werkt wel goed.
    Af en toe vragen mijn ouders ook of het niet wat zachter kan... mjah, men went eraan ;).
     
  5. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Begrijp je, aangezien ik het ook niet zo technisch vermeld :p.
    Maar was meer om te vertellen, dat als je net begint, het heel handig is met dit soort muziek.
    Naarmate je sneller nummers gelijk kan zetten, ga je ook sneller van nummers wisselen :).
    Wat zeker leuker is voor de beluisteraar.

    Over de DJM600...
    Je hebt dan idd ook wat in huis! Echter betaal je er dan ook flink voor :p. En dat ben ik nu nog niet bereid te doen.
    Echter wil je natuurlijk gaan uitbreiden.

    Ik mag trouwens waarschijnlijk in een feest tent hier in Mierlo gaan draaien. Ze geven voornamelijk zomer feesten. The Boss daar ken ik al aardig, dus binnekort een Demo naar hem passen! :)
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  6. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dikkuh Shit! :)
    Pioneer CDJ 100 zie ik?

    Wel lekker setje man! En tof natuurlijk, met platen draaien.
    Wat voor merk koptelefoon heb je?

    En wat is je muziek stijl?
     
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Noem eens 3 nummers die je erg lekker vind in jou stijl!
    Eens even downloaden :).

    Verder heb ik een Stanton DJ Pro 3000. Ook een veel gebruikte lijn door Dj's. ZOals ook de Stanton Dj Pro 2000.

    [​IMG]
    De HeadPhone die ik heb...
     
  8. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Zal ze zo eens luisteren! :)
    Heb je ook een Demo van jezelf toevallig?
     
  9. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Mystery, Had je me PM nog gekregen:p
     
  10. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Jep, Jep!
    Ga er zo snel mogelijk aan beginnen ;)...

    Kan niet beloven dat het 100% mooi klinkt. Heb het namelijk nooit geprobeerd...
    Maar ik zal morgen kijken wat ik voor je kan fixen!
     
  11. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ok, Maakt ook niet super uit...
    Zou ik je naam bij de credit zo:
    GROOT neerzetten?:p

    Zit je mix trouwens nog steeds weer te luisteren... Loopt goed op elkaar over...
    Ik heb het eigenlijk niet eens door als er een nieuw nummer begint...
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Same here!

    Is ook goed hoor! Maar meer voor produceren. Junkie XL gebruikt het ook (kan je ook wel erg goed horen op zijn cd...dat wel)

    //edit chemical brothers ook


    @MYSTERY X, klinkt wel ok, ietwat saai, MAAR de volume knop gaat steeds verder open... Expres gedaan of?
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  13. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet geen toeters en bellen op m'n mixer... Allemaal heel leuk, geef mij maar een gewone degelijke mixer met pit! Dateq past daar het meest bij. Moet zeggen dat de DJM 600 ook zeker geen troep is, maar het is niet 'mijn' mixer. Vind het met z'n korte faders meer een scratch-mixer.

    Wat betreft het frequentie bereik heb je ergens wel gelijk. Maar mijn ervaring is dat als je een beetje goed met het geluidsniveau en je faders werkt, het verschil dan minimaal kan zijn.



    Mijn catagorie:

    -progressive/tribal/techhouse
     
  14. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Lange Jan

    Dit hoor ik niet bij mij thuis! Dus wel vreemd...
    Is in elk geval niet de bedoeling dat je volume steeds harder gaat naarmate de mix verder gaat!

    @ Tao Tek

    Eens even downen en beluisteren :). Ben benieuwd, hoewel het volgens mij niet helemaal mijn stijl is! :p
    Maar daar kijk ik even doorheen...
     
  15. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens Tao Tek! Met Techno kun je uitstekend combineren... Check Carl Cox, heer en meester op 3-deck! Geweldig om te zien! En natuurlijk, een technoplaat kun je ook niet van begin tot het eind draaien. Klinkt echt voor geen meter! Alleen vind ik in techno de inhoud minimaal. Vind het leuker om met een opbouwende lijn te werken en techno te combineren in het piekuur. Op die manier kan je stevig doordraaien en dezelfde lijn behouden.

    Persoonlijk hou ik wat van meer structuur om het maar zo te zeggen, hier wat voorbeelden van producers die mij wel aanspreken en waar ik veel van heb:

    - Andy Moor
    - Steve Porter
    - D-Formation
    - Matthew Dekay
    - Sander Kleinenberg
    - Sander van Doorn

    Ik heb een paar mixen op CD staan. Heb echt geen flauw benul hoe ik de boel online kan krijgen, iemand tips?


    Die koptelefoon heb ik ook gehad. Wat wel zwaar verrot is dat de scharnierpunten bij de oorschelpen niet deugen. Een verkeerde beweging en het is "barst". Schijnt een kwaaltje te zijn... Heb er nu eentje van Technics. Werkt ook met scharnierpunten, maar heeft het tot nu toe prima uitgehouden.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  16. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Net anderhalf uur gedraaid!
    Damn, ging zwaar lekker :cool:!

    Zelfs examenfeesten boekingen binnen aan het krijgen! Net ook weer eentje voor 28 Juni.
    Best vet opzich! Althans, kijk er erg naar uit :).
     
  17. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    De broer van mijn goede vriend is semi-professioneel DJ ( http://www.lucky-charmes.com )

    Ik zoek al een jaar lang telkens nieuwe tracks voor hem (heb er nu al zo'n 250 aan hem gegeven) toen ik laatst bij hem was in haarlem waar hij woont heb ik ook een aantal uurtjes kunnen draaien op zijn set-up (2x pioneer CDJ-800 + mixer waarvan ik t merk ff nie meer weet:p)

    Was wel cool om te doen.

    Hij krijgt trouwens binnenkort van zijn sponsor de nieuwe Pioneer CDJ-1000MKIII x2 + de Pioneer DJM-800 mixer :D


    Ik zit zelf trouwens in de House/Electro kant zo ongeveer


    Paar tracks die ik veel luister de laatste tijd en dus ook zoo graag in een setje zou willen proppen nu:p (A):

    Bodyrox - Yeah Yeah(D Ramirez mix)
    Carl Cox & Norman Cook - That's The Bass (tim deluxe mix)
    Marnix& Mustafa - It's time to get funky
    Baggi Begovic&Brian Dalton- Safe


    Njaa eigenlijk nog wel een stuk of 100 tracks maarja kan ze moeilijk allemaal neerzetten hierzo:p


    Ben trouwens ook alvast begonnen alle tracks die ik mogelijk zou willen gebruiken 3dubbel op verschillende cds te zetten (10-15 tracks per cd zodat ik alles met elkaar kan mixen:)) zit nu aan de 85 cds :p

    Ik ben zelf aan het sparen om strax zijn CDJ-800 x2 over te nemen met zijn oude mixer erbij :)
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  18. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar voor veel mensen die net beginnen is het natuurlijk financieel gezien aantrekkelijker om met CD's te beginnen omdat je dan niet telkens platen moet kopen. En deze mensen hebben het nooit gekend om met platen te draaien dus die gaan dan gewoon telkens voor een nieuwere/betere cd-player ipv een op een draaitafel over te stappen.
     
  19. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik vind het met Platen Draaien ook nog altijd het mooiste. Is toch weer net wat echter.
    Met mijn maat bijvoorbeeld zit ik erg vaak in Mid Town (platen Zaak) om daar platen voor hem te luisteren.
    En idd zit je daar dan zeker wel een uur allerlei platen te luisteren :).

    Echter ben ik ook met Cd's begonnen omdat Financieel wat interessanter is, en idd Dj's met Cd's ook meer geaccepteerd worden.
     
  20. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien leuk om van alle mensen hier neer te zetten welke style ze draaien en dan eens in de zoveel tijd een mixcontest te houden... ;)

    Ik heb 2x JBSystems Q30D en draai voornamelijk hardstyle :D
     

Deel Deze Pagina